flitsinfo geactiveerd maar hoe nu verder ?

laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

flitsinfo geactiveerd maar hoe nu verder ?

Bericht door laurens »

Hallo

heb flitsinfo geactiveerd

maar ik kan hier van niks vinden op mijn systeem
moet je nog iets doen met instellingen ofzo ?

laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Laurens,

Je schrijft dat je de flitsinfo geactiveerd hebt, bedoel je daarmee bij C-IQ? En voor welke landen?

Als dat zo is moet je dit ook in je systeem activeren bij Infopunten. Kijk daarvoor op pagina 27 van de nieuwe gebruiksaanwijzing, die te downloaden is bij VDO.

Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

hallo Laurens

Flitsinfo kan je activeren bij instellingen infopunt na één keer klikken komt een vinkje in de box en is alleen het pop-up scherm geactiveerd als nog je een keer klikt komt het luidspeaker symbool erbij en krijg je zowel een pop-up scherm als een geluidsmelding.

overigens staat op de systeem cd rom een pdf bestand met tekst en uitleg

met vriendelijke groet,
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
r.zeevat
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:34

Flitsmelding altijd aan?

Bericht door r.zeevat »

Wat zou het toch mooi zijn als de flitsmelding ook naarvoren komt wanneer er geen route is ingegeven!!
Desal niet te min het werkt uitstekend!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

en dat is des te meer jammer omdat het systeem geen rekening houdt met de richting waarlangs je langs een paal/stoplicht komt. Bij door rood-licht flitspalen bewaakte verkeerslichten krijg ik regelmatig eerst de ene paal (die in mijn richting staat) en kort daarna de paal in de tegengestelde richting (die dus een 20-30tal meters verderop staat maar de andere kant op gericht) gemeld. Is niet ernstig maar wel vreemd !!

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Riekus schreef:en dat is des te meer jammer omdat het systeem geen rekening houdt met de richting waarlangs je langs een paal/stoplicht komt. Bij door rood-licht flitspalen bewaakte verkeerslichten krijg ik regelmatig eerst de ene paal (die in mijn richting staat) en kort daarna de paal in de tegengestelde richting (die dus een 20-30tal meters verderop staat maar de andere kant op gericht) gemeld. Is niet ernstig maar wel vreemd !!

Groet,
Riekus
Toch niet vreemd, als je bedenkt dat het INFO-PUNTEN zijn. Oftewel, alle info punten binnen een straal van een paar honderd meter worden gesignaleerd.
Of dat nou een flitspaal is, op jouw of op de parallel rijbaan zoals op de A 12 tussen knooppunt Oudenrijn en afslag Lunetten, of een roodlichtcamera dan wel het Rietveldhuis op de Waterlinieweg aan de oostkant van Utrecht of een andere bezienswaardigheid, ze worden gewoon allemaal gesignaleerd. En dus krijg je een pop-up, met gong, en info over dat punt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
r.zeevat
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:34

Bericht door r.zeevat »

Dat dit conform het algemeen gebruik van het systeem loopt is logisch, toch zou het een leuke feature zijn.

De melding twee richtingen op vind ik prima, temeer omdat in Duitsland meestal van beide richtingen wordt geflitst. Dit geldt ook voor de flitspalen in Rotterdam langs de Maasboulevard.


Nu snel nog de mobiele flitseenheden via TMC doorkrijgen :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

r.zeevat schreef:Dat dit conform het algemeen gebruik van het systeem loopt is logisch, toch zou het een leuke feature zijn.

De melding twee richtingen op vind ik prima, temeer omdat in Duitsland meestal van beide richtingen wordt geflitst. Dit geldt ook voor de flitspalen in Rotterdam langs de Maasboulevard.


Nu snel nog de mobiele flitseenheden via TMC doorkrijgen :wink:
Inderdaad, dat zou mooi zijn, maar je geeft zelf al aan dat er ook een min-punt zou kunnen zitten aan zo'n "richtings-gebonden flitsinfo". Dat heb je overigens niet alleen op de Maasboulevard, maar ook op de A9, tussen het knooppunt Holendrecht en de afslag naar de A4. En ongetwijfeld ook op andere weggedeelten :cry:

Wat bij dit verhaal meespeelt is, naar ik denk, het principe dat gekozen is, n.l. INFO-PUNTEN voor de weergave van de flitspalen.
Er was, ook op dit forum enige verbazing dat dit soort info via legaal verkrijgbare DVD/CD's beschikbaar is.
Mijn inschatting is dat dit alleen mogelijk en dus "toegestaan" is, als die ontkoppeling van de echte functie van die paal gemaakt wordt. en dat is op deze wijze geëffectueerd.
Hoe het precies zit weet ik niet, dit is een gedachtenspinsel mijnerzijds. Wellicht komen we daar ook niet achter :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
r.zeevat
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:34

Bericht door r.zeevat »

Ik heb nog met de verkoper gesproken toen ik de flitsinfo heb aangeschaft.

Nu blijkt dat ze de flitspalen mogen registreren en weergeven via de navsoftware omdat ze (direct dan wel indirect) te maken hebben "gevaarlijke situaties". 8)

Aan het publiceren van "mobiele flitsinfo" via bijvoorbeeld het TMC kastje zaten nog enkele juridische beperkingen.

Nu dus maar hopen dat dit op één of andere manier kan worden omzeild, de flitsinfo word immers ook al via RDS uitgezonden.

Groet,
Richard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TomTom Rider 410 komt niet verder dan startscherm
    door Snellevogel » 29 aug 2021 14:20 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 320

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”