tegen sputterende MS5000

sales2004
New Member
New Member

tegen sputterende MS5000

Bericht door sales2004 »

Tja, voor het eerst eigenlijk een post, eerder altijd meelezen en leren, maar nu toch echt problemen...
Mijn MS5000 heeft er geen zin meer in om de cd te accepteren, dit wil zeggen; hij slikt ze wel, maar spuugt ze daarna net zo snel weer uit. Na het verwijderen van de bovenkap, geconstateerd dat de cd niet eens gaat draaien.
Heeft er iemand een idee hoe dit kan, of is mijn electronische stratenboek gewoonweg K-POT :cry:
MR-6000 + MS-5000 + MW6000 + Multimedia module (nog geen DVD speler of extra scherm).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Bericht door Topsport »

Hallo sales2004

welkom op dit forum :wink:

heb dit probleem ook een keertje gehad, maar dat gebeurde bij mij bij het plaatsen van een (gecopieerde :oops: ) cd-rom. bleek bij mij om de een of andere reden de besturingssoftware verdwenen te zijn :?: .
heb de computer opgestuurd en was weer ok .

werkte hij daarvoor wel goed, of heb je iets anders gedaan :?: gebruik je nog steeds dezelfde cd-rom(origineel) :?:
het zou misschien de laser kunnen zijn :?: :arrow: dat hij de cd-rom niet meer ziet/leest :?:
:idea: heb je ook een andere cd-rom geprobeerd :?:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sales2004
New Member
New Member

Bericht door sales2004 »

Hi Topsport,

:roll: Uhhmmm, tja de cd is inderdaad gekopieerd, maar heb hier voorheen nooit problemen mee gehad, totdat mijn vriendin van mening was dat er ook een muziek cd in moest kunnen en de daad bij het woord heeft gevoegd. Sindsdien accepteert hij niets meer. Jouw antwoord geeft wel hoop, want dan zou ik met de originele cd van VDO de software weer erin moeten schieten lijkt mij? :?:
MR-6000 + MS-5000 + MW6000 + Multimedia module (nog geen DVD speler of extra scherm).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Bericht door Topsport »

sales2004 schreef:Hi Topsport,

:roll: Uhhmmm, tja de cd is inderdaad gekopieerd, maar heb hier voorheen nooit problemen mee gehad, totdat mijn vriendin van mening was dat er ook een muziek cd in moest kunnen en de daad bij het woord heeft gevoegd. Sindsdien accepteert hij niets meer. Jouw antwoord geeft wel hoop, want dan zou ik met de originele cd van VDO de software weer erin moeten schieten lijkt mij? :?:
Dat gaat dus helaas niet :oops: ,je kan proberen je huidige software versie erin te doen(6.9 of 7.6 :?: ) en kijken of die hem wel pakt (ik heb toen mijn computer naar de reparatieafdeling moeten opsturen), oorzaak is zeker de muziek cd die de boel in de war heeft gestuurd :!: .
enigste oplossing is denk ik toch opsturen, of een originele cd-rom erin doen en kijken wat ie doet :?: :?:

laat maar weten of het een en ander is gelukt

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeffrey
Normal Member
Normal Member

Bericht door jeffrey »

sales2004 schreef:Hi Topsport,

:roll: Uhhmmm, tja de cd is inderdaad gekopieerd,
Foei ! 8)
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !

Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Sales 2004,

Je verhaal zo lezende, is er inderdaad iets goed mis.
Na het verwijderen van de bovenkap, geconstateerd dat de cd niet eens gaat draaien.
Alhoewel het zou kunnen zijn dat dit komt omdat je de bovenkap er af gehaald hebt, een beveiliging dus, houdt het zo te lezen in dat geen enkele CD meer gelezen wordt, dus ook de SW CD niet. En dan is het opsturen naar EBK of Menho/ESM.
totdat mijn vriendin van mening was dat er ook een muziek cd in moest kunnen en de daad bij het woord heeft gevoegd
Foutje, bedankt dus... :evil:
Het moet me toch van het hart dat ik dit soort dingen niet goed snap. Velen doen maar, lezen de gebruiksaanwijzing niet, en zijn dan verbaasd, vaak nog kwaad ook dat dit allemaal niet kan, en dat het dus ook geld kost om het weer in orde te krijgen.
Moeten we soms naar de in mijn ogen stupide wijze van waarschuwen zoals de Amerikanen dat doen? Waar de magnetron volgeplakt is met "Don't.....'s" waaronder de waarschuwing dat je je poedel NIET kunt drogen in de Microwave :?: :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sales2004
New Member
New Member

Bericht door sales2004 »

Hi JW,

Dank voor deze pedagogisch verantwoorde wijze van de les lezen, maar zoals gezegd...mijn vriendin heeft de cd er in gedaan. Het lijkt mij dat de unit op de één of andere wijze gereset moet kunnen worden, wat doen ze anders bij zo'n bedrijf die dit kunnen maken??
De kap die er op zit is nergens mee verbonden heeft ook geen enkele invloed op de werking van het apparaat en kan simpel worden opengemaakt, zo kun je zelf ook de Trimble GPS unit vervangen (vijf minuten werk) of het loopwerk (ook 5 minuten werk). Ik heb de handleiding overigens wel gelezen, inclusief de toevoegingen welke de importeur aan de dealers verschaft.... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hi Sales2004,

Bedankt voor de "sportieve wijze" waarop je reageert. M'n "pedagogisch verantwoorde wijze van les lezen" was inderdaad niet specifiek voor jou bedoeld, maar in het algemeen.

Al met al blijft het natuurlijk knap l$5#ig dat je 5000 op deze wijze de mist in gegaan is. Overigens gebeurt hetzelfde bij de MS 5500 bezitters die proberen een Video-DVD af te spelen.
Daarvan is me bekend dat de PC terug moet naar de fabrikant, omdat alleen zij de beschikking hebben over de apparatuur en speciale software om de zaak te resetten.

Inmiddels zou de situatie kunnen zijn dat deze apparatuur en software ook al bij de reparatie centra staat. Dus toch maar even bellen met A'doorn, oh nee, met EBK of Menho/ESM :oops:

Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht