Niet logische route berekening

RAH
Normal Member
Normal Member

Niet logische route berekening

Bericht door RAH »

Het volgende is me al eens eerder opgevallen, van A naar B een route laten berekenen en vervolgens die gaan rijden. Normaal gaat alles wel zo als het hoort, maar onlangs reed ik de berekende route en werd ik aan het einde van een weg (bij de T-splitsing) naar rechts gestuurd, om vervolgens ongeveer 1 kilometer die weg te vervolgen, daarna rechts af te slaan, na 250 meter te keren, links af te slaan, om uiteindelijk na 2,5 kilometer weer op de eerste T-splitsing uit te komen. Daar mag ik dan recht door.

Aangezien ik een monitor heb kan ik ook zien hoe die muts me wil laten rijden. In dit geval ben ik dus meteen naar links gegaan (dit scheelde dus 2,5 kilometer en ongeveer 5 minuten reistijd).

Wie is in dit geval verantwoordelijk voor de route berekening? Navteq? (cd 2004-I) De besturingssoftware van het nav sys? (MO5076) Of de navigatie computer? (PC5100) :?:
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
T5-Roger
Average Member
Average Member

Bericht door T5-Roger »

ik weet niet WAAR dit voorval gebeurt, maar het KAN zijn dat in de kaart-software vermeld is dat je niet linksaf mag, het systeem helpt je dan dit probleem te omzeilen. ik weet niet of de situatie in 2000/2001 (de tijd waarin je kaart software gemaakt is) inderdaad zo was dat je niet linksaf mocht, en nu gewijzigd is.
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member

Bericht door RAH »

Het was ergens tussen Leerdam en Rotterdam. Maar ja, tussen die twee steden ligt nogal wat asfalt. Mijn kaart software is overigens vrij up to date (het is de Navteq cd van 2004-I (spring/summer), niet van 2000 of 2001). Ik kan me niet voorstellen dat de verkeerssituatie op dat punt in de afgelopen 5 jaar is veranderd. Als ik weer eens in de buurt ben zal ik kijken of ik het weer kan vinden. Eens zien waar ze me dan naar toe stuurt.

Ik vraag me overigens nog altijd af welk deel van het systeem verantwoordelijk is voor de te volgen route.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
T5-Roger
Average Member
Average Member

Bericht door T5-Roger »

Ik denk dat de kaartcd de informatie verstrekt over de wegen en berijdingsmogelijkheden daarvan, als je een vreemde route gestuurd wordt zoals jij beschrijft .

(had dit overigens vandaag ook op een punt waar ik het normaal nooit heb. (vanuit arnhem rechtdoor de A325 op bij het Gelredome, de navy stuurde me rechtsaf, bij de mac donalds keren en dan terug en rechtsaf de 325 op????). Maarja, de laatste tijd zegt carin ook nogal vaak dat ik na bijvoorbeeld 400 meter rechtsaf moet, maar op het kaartje staat de witte lijn mooi rechtdoor, en er zijn geen zijwegen (en nee, het systeem staat niet op demo stand))
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Route instellen
    door mcl » 14 sep 2022 15:37 » in Waze
    Reacties: 0