Hallo, weet iemand hoe het komt dat ik bij mijn nieuwe ms4100 de opstelingshoek niet kan veranderen.
Ik krijg nl niet de kans om de graden te veranderen, deze staat nu op 0 graden en moet - 30 worden.
Wat is de invloed tov het navigeren als deze op 0 blijft staan
Verder merk ik op dat het nieuwe systeem in tegenstelling tot het oude systeem veel meer tijd nodig heeft om de route te berekeningen en/of te herberekeningen terwijl ik als bedrijfssoftware v 0301 heb.
Het ging bij beide apparaten om de MS 4100
hellingshoek
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 jul 2004 23:50
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Die hellingshoek is inderdaad van belang. Als die niet tennaastebij goed is ingesteld, zal je gyrokompas niet goed werken, en dus zal de "mapmatching" niet goed gaan. Gevolg, onnauwkeurige route begeleiding.
Ik vermoed ook dat je tweede probleem hiermee te maken heeft. Omdat de gyro niet goed werkt heeft je systeem de calibratie nooit goed kunnen afmaken, en daarom werkt ook die berekening niet goed.
Oplossing: Hellingshoek instellen.
Je schrijft echter dat dit niet gaat? Heb je daarbij je manual gevolgd, pagina 193, in Menu Configuratie en dan Opstellingshoek?
Groet,
JW
Die hellingshoek is inderdaad van belang. Als die niet tennaastebij goed is ingesteld, zal je gyrokompas niet goed werken, en dus zal de "mapmatching" niet goed gaan. Gevolg, onnauwkeurige route begeleiding.
Ik vermoed ook dat je tweede probleem hiermee te maken heeft. Omdat de gyro niet goed werkt heeft je systeem de calibratie nooit goed kunnen afmaken, en daarom werkt ook die berekening niet goed.
Oplossing: Hellingshoek instellen.
Je schrijft echter dat dit niet gaat? Heb je daarbij je manual gevolgd, pagina 193, in Menu Configuratie en dan Opstellingshoek?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 jul 2004 23:50
Hallo,het is nu gelukt ik heb de instellingshoek ingesteld op 30 graden en nu gaat het beter, ik vond ook maar raar want ik had eerst al een ms4100 en nu een splinternieuwe dus het moest werken, en nu heeft het ook niet ze veel tijd nodig om de route te berekenen.JW schreef: Die hellingshoek is inderdaad van belang. Als die niet tennaastebij goed is ingesteld, zal je gyrokompas niet goed werken, en dus zal de "mapmatching" niet goed gaan. Gevolg, onnauwkeurige route begeleiding.
Ik vermoed ook dat je tweede probleem hiermee te maken heeft. Omdat de gyro niet goed werkt heeft je systeem de calibratie nooit goed kunnen afmaken, en daarom werkt ook die berekening niet goed.
Oplossing: Hellingshoek instellen.
Je schrijft echter dat dit niet gaat? Heb je daarbij je manual gevolgd, pagina 193, in Menu Configuratie en dan Opstellingshoek?
Groet,
JW
Rest mij nog de vraag hoe je de gala instelling kunt aanpassen omdat ik bijna niet hoor wat ze zegt als harder dan 80 km/uur rijdt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Mooi dat je die hellingshoek nu goed hebt gekregen, maar het interesseert ons natuurlijk wel om te weten waarom dat eerst niet, en nu wel lukte.
Voor de Navi-volume en Gala moet je even kijken in het Manual. Op pagina 208 en 210 staat dat beschreven.
Groet,
JW
Mooi dat je die hellingshoek nu goed hebt gekregen, maar het interesseert ons natuurlijk wel om te weten waarom dat eerst niet, en nu wel lukte.
Voor de Navi-volume en Gala moet je even kijken in het Manual. Op pagina 208 en 210 staat dat beschreven.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 jul 2004 23:50
Hallo, het is nu gelukt omdat ik dus wel op een gegeven moment wel in het menu zat om de instellingshoek te wijzigen, maar wist in beginsel niet hoe dat moest, je moest met de rechterknop linksom draaien om boven in het display bij de gradens te komen en dat wist ik niet en nu wel en nu navigeert het veel beter op een enkele foutmelding na.JW schreef: Mooi dat je die hellingshoek nu goed hebt gekregen, maar het interesseert ons natuurlijk wel om te weten waarom dat eerst niet, en nu wel lukte.
Voor de Navi-volume en Gala moet je even kijken in het Manual. Op pagina 208 en 210 staat dat beschreven.
Groet,
JW
heb ik nog een vraag,is het mogelijk om exact dezelfde route terug te rijden als er naar toe gereden is, en hoe moet dat dan evt??
want mijn vriend heet een becker en die kan dat wel, en ik wilde wel eens weten of ik dat ook kam met mijn ms 4100.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Lijkt me link om dat te doen, aan de verkeerde kant van de weg, dat wordt dus een SPOOKRIJDER waarschuwingtofast schreef:
........
heb ik nog een vraag,is het mogelijk om exact dezelfde route terug te rijden als er naar toe gereden is, en hoe moet dat dan evt??
want mijn vriend heet een becker en die kan dat wel, en ik wilde wel eens weten of ik dat ook kam met mijn ms 4100.
Even serieus, nee dat gaat niet. Je systeem bepaalt altijd de optimale route, en houdt geen rekening met wat 'ie een vorige keer gedaan heeft.
Dat een Becker dat wel zou kunnen verbaast me, en ik twijfel daar ernstig aan. Want ook een Becker heeft geen zelflerend systeem.
En dus, als je volgens een zelfde route terugrijdt, is dat in beide gevallen de optimale route.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 jul 2004 23:50
Maar is het niet logisch te zeggen dat waneer je een optimale route berekend krijg van A naar B dat dat dan ook geld van B naar A.JW schreef:Lijkt me link om dat te doen, aan de verkeerde kant van de weg, dat wordt dus een SPOOKRIJDER waarschuwingtofast schreef: ........
heb ik nog een vraag,is het mogelijk om exact dezelfde route terug te rijden als er naar toe gereden is, en hoe moet dat dan evt??
want mijn vriend heet een becker en die kan dat wel, en ik wilde wel eens weten of ik dat ook kam met mijn ms 4100.
Even serieus, nee dat gaat niet. Je systeem bepaalt altijd de optimale route, en houdt geen rekening met wat 'ie een vorige keer gedaan heeft.
Dat een Becker dat wel zou kunnen verbaast me, en ik twijfel daar ernstig aan. Want ook een Becker heeft geen zelflerend systeem.
En dus, als je volgens een zelfde route terugrijdt, is dat in beide gevallen de optimale route.
Groet,
JW
Heb ik nog een vraag, zelf heb ik het idee dat mijn plaatsing in mijn auto de max gradens overschrijdt nl 30 graden en nu is mijn vraag of er dan ook de mogelijkheid is om deze gyrokompas bij te laten stellen zodat ik wel in die waardes val teneinde een goede werking te verkrijgen.Al met al vind ik het toch raar dat het nu niet naar behoren werkt omdat ik hievoor ook een ms 4100 had en toen werkte het wel perfect, waarom dan nu niet??
Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen, want het zou maar balen zijn als ik dadelijk en systeem heb gekocht terwijl het niet werkt en niemand heeft ooit verteld dat je moet opletten over die instellingshoek. Dat lees je nl pas op het moment dat je het apparaat hebt gekocht en in het boekje zit te lezen, zelfs het inbouwstation die het apparaat had geinstalleerd was schijnbaar niet op de hoogte daarvan omdat hij het niet had aangepast.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Optimaal geeft niet altijd dezelfde heen als terug weg. Vaak wel, maar er kunnen situaties zijn waarbij je in de ene richting een langere weg moet nemen als je de zelfde weg terugneemt. En dan zoekt jouw Navi een andere, meer optimale weg.
Je verhaal over de MS 4100 en de hellingshoek snap ik niet. Je schrijft dat je vorige MS 4100 wel goed werkte, en dat je nu twijfelt of die hellingshoek niet groter is dan 30 graden. Dat was 'ie dan toen toch ook?
Voorts schrijf je dat 'ie nu niet naar behoren werkt, terwijl ik uit je vorige posting wat anders las. Wat is er nu mis?
Tenslotte, die hellingshoek kun je niet groter maken dan 30 graden bij jouw 4100. Als 'ie een paar graden meer is, zul je daar geen last van hebben. Maar 60 of zo, zoals in een Vito, of in de Twingo, dat gaat niet.
Over welke auto heb jij het hier?
Overigens, een beetje inbouwstation WEET dat gewoon
Groet,
JW
Optimaal geeft niet altijd dezelfde heen als terug weg. Vaak wel, maar er kunnen situaties zijn waarbij je in de ene richting een langere weg moet nemen als je de zelfde weg terugneemt. En dan zoekt jouw Navi een andere, meer optimale weg.
Je verhaal over de MS 4100 en de hellingshoek snap ik niet. Je schrijft dat je vorige MS 4100 wel goed werkte, en dat je nu twijfelt of die hellingshoek niet groter is dan 30 graden. Dat was 'ie dan toen toch ook?
Voorts schrijf je dat 'ie nu niet naar behoren werkt, terwijl ik uit je vorige posting wat anders las. Wat is er nu mis?
Tenslotte, die hellingshoek kun je niet groter maken dan 30 graden bij jouw 4100. Als 'ie een paar graden meer is, zul je daar geen last van hebben. Maar 60 of zo, zoals in een Vito, of in de Twingo, dat gaat niet.
Over welke auto heb jij het hier?
Overigens, een beetje inbouwstation WEET dat gewoon
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 jul 2004 23:50
Hallo,ik heb een fiat multipla, en ja die hellingshoek was toen hetzefde, maar omdat ik toen nergens last van had en nu wel en nu ook allerlei verhalen hoor over die hellingshoek hoor ga je toch twijfelen.JW schreef:
Optimaal geeft niet altijd dezelfde heen als terug weg. Vaak wel, maar er kunnen situaties zijn waarbij je in de ene richting een langere weg moet nemen als je de zelfde weg terugneemt. En dan zoekt jouw Navi een andere, meer optimale weg.
Je verhaal over de MS 4100 en de hellingshoek snap ik niet. Je schrijft dat je vorige MS 4100 wel goed werkte, en dat je nu twijfelt of die hellingshoek niet groter is dan 30 graden. Dat was 'ie dan toen toch ook?
Voorts schrijf je dat 'ie nu niet naar behoren werkt, terwijl ik uit je vorige posting wat anders las. Wat is er nu mis?
Tenslotte, die hellingshoek kun je niet groter maken dan 30 graden bij jouw 4100. Als 'ie een paar graden meer is, zul je daar geen last van hebben. Maar 60 of zo, zoals in een Vito, of in de Twingo, dat gaat niet.
Over welke auto heb jij het hier?
Overigens, een beetje inbouwstation WEET dat gewoon
Groet,
JW
en om op je andere vraag terug te komen, wat er nu mis mee is weet ik het antwoord daar niet op.
Ik hoopte dat er iemand op dit forum mij daarover meer kan vertellen.
kan het aan de bedrijfssoftware liggen of aan de landen cd`s?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Je schreef:
Dus waarom twijfel je nu aan de goede werking, wat voor afwijkingen neem je waar? Als die er niet zijn, geniet dan gewoon van je Navi
Voorts kun je toch zelf "meten" wat de hellingshoek is waaronder je de 4100 in je Multipla ingebouwd hebt? Want je hebt nu een hoek van 30 graden ingegeven in je systeem, maar waarop is dat dan gebaseerd?
Groet,
JW
Je schreef:
Tsja, dat wordt dan een beetje lastig. Als jij niet weet wat er mis is met jouw 4100, hoe kunnen anderen dat dan weten?.......
wat er nu mis mee is weet ik het antwoord daar niet op.
Ik hoopte dat er iemand op dit forum mij daarover meer kan vertellen.
Dus waarom twijfel je nu aan de goede werking, wat voor afwijkingen neem je waar? Als die er niet zijn, geniet dan gewoon van je Navi
Voorts kun je toch zelf "meten" wat de hellingshoek is waaronder je de 4100 in je Multipla ingebouwd hebt? Want je hebt nu een hoek van 30 graden ingegeven in je systeem, maar waarop is dat dan gebaseerd?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |