Hallo allemaal,
Ik heb deze week een 2de hands nav gekocht, en deze in mijn auto gemonteerd.
Al zeker 200 km mee gereden maar nog steeds deze probleem.
Het gaat over een MS 5000 met de nieuwste software van vdo mo 5076
Met de nieuwste software kun je nu ook je snelheid in beeld zien.
De km teller van de auto geeft b.v. 40 km aan, en in beeld van de ms5000 scherm geeft die 22 km aan.
Ook is die te langzaam met berekenen, gaat allemaal niet goed.
Ik heb het computer bij een vriend omgezet, maar met de zelfde gevolgen.....te langzaam.
Nu is mij vraag, kan ik hier iets aan bij stellen, of is die stuk.
Alvast bedankt....... Jos
Help.....km teller te langzaam.
-
- New Member
-
- Senior Member
Re: Help.....km teller te langzaam.
Hallo Jos en welkom op het forum.Jos heliman schreef:Hallo allemaal,
Ik heb deze week een 2de hands nav gekocht, en deze in mijn auto gemonteerd.
Al zeker 200 km mee gereden maar nog steeds deze probleem.
Het gaat over een MS 5000 met de nieuwste software van vdo mo 5076
Met de nieuwste software kun je nu ook je snelheid in beeld zien.
De km teller van de auto geeft b.v. 40 km aan, en in beeld van de ms5000 scherm geeft die 22 km aan.
Ook is die te langzaam met berekenen, gaat allemaal niet goed.
Ik heb het computer bij een vriend omgezet, maar met de zelfde gevolgen.....te langzaam.
Nu is mij vraag, kan ik hier iets aan bij stellen, of is die stuk.
Alvast bedankt....... Jos
Jij zegt: Ik heb het computer bij een vriend omgezet, maar met de zelfde gevolgen.....te langzaam.
Begrijp ik dan goed dat je jou computer in de auto van een vriend van jou hebt ingebouwd en dat de problemen nog steeds aanwezig waren Als dat zo is dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn.
1. Als je een computer overbouwd in een auto dan duurt het even voordat de computer zich haaft aangepast aan de auto waarin hij is ingebouwd. Dit wordt ook wel calibratie genoemd.
2. Als je er even (tussen de 10 en 30 minuten) mee gereden hebt en de computer geeft nog steeds niet de goede waardes aan dan kan het zijn dat de computer defect is. Zeker als de computer van jou vriend wel goed functioneerd in zijn auto. Heb je ook geprobeerd om de computer van jou vriend in jou auto te monteren en dan te kijken of zijn computer in jou auto wel goed functioneerd. Als dat zo is dan denk ik dat jou computer idd defect is en dat je hem moet laten controleren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
De verhalen lezende is het niet duidelijk of het systeem wel goed navigeert.
Als de afwijking zó groot is bij de snelheid, kán het niet anders dan dat er ook elders iets misgaat.
De oorzaak kan zitten in de computer, maar veel vaker is er iets mis met de puls. Daarbij ga ik er op dit moment van uit dat er al wel een normale calibratie heeft plaats gevonden.
Want laten we wel wezen, als de calibratie O.K. is, en dus de navigatie door de puls en het gyrokompas goed werkt, KAN de snelheid die afwijking NIET hebben. Want die wordt gewoon door de computer uitgerekend, net als met een zakjapannertje, door de afgelegde weg te delen door de tijd die daarover gedaan is. En daar maakt geen enkele rekenmachine een fout bij, dus ook niet de computer van je 5000
Conclusie: begin met calibreren, en check de puls als 'ie niet helemaal nauwkeurig navigeert.
Groet,
JW
De verhalen lezende is het niet duidelijk of het systeem wel goed navigeert.
Als de afwijking zó groot is bij de snelheid, kán het niet anders dan dat er ook elders iets misgaat.
De oorzaak kan zitten in de computer, maar veel vaker is er iets mis met de puls. Daarbij ga ik er op dit moment van uit dat er al wel een normale calibratie heeft plaats gevonden.
Want laten we wel wezen, als de calibratie O.K. is, en dus de navigatie door de puls en het gyrokompas goed werkt, KAN de snelheid die afwijking NIET hebben. Want die wordt gewoon door de computer uitgerekend, net als met een zakjapannertje, door de afgelegde weg te delen door de tijd die daarover gedaan is. En daar maakt geen enkele rekenmachine een fout bij, dus ook niet de computer van je 5000
Conclusie: begin met calibreren, en check de puls als 'ie niet helemaal nauwkeurig navigeert.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik mis hier nog de vraag of je wel goede gps ontvangst hebt.
Dus minimaal 3 satjes of meer, en de sat moet op je scherm rechtsboven groen zijn!!
Anders kan de puls van jouw auto niet gekoppeld worden aan de correcte gps snelheid.
(Zo is mij hier verteld)
Dus minimaal 3 satjes of meer, en de sat moet op je scherm rechtsboven groen zijn!!
Anders kan de puls van jouw auto niet gekoppeld worden aan de correcte gps snelheid.
(Zo is mij hier verteld)
Vdo dayton MS-5000
En bevalt prima!!!!
En bevalt prima!!!!
Hide post links |
-
- New Member
Even jullie vragen beantwoorden
Hallo allemaal,
Even jullie vragen beantwoorden, GPS ontvangst is goed groen van kleur en genoeg statjes.
dus daar is geen probleem.
Alvast bedankt allemaal.....groetjes Jos
Even jullie vragen beantwoorden, GPS ontvangst is goed groen van kleur en genoeg statjes.
dus daar is geen probleem.
De computer is omgebouwd in een andere auto, zeker 60 km mee gereden.....maar nog te langzaam.1. Als je een computer overbouwd in een auto dan duurt het even voordat de computer zich haaft aangepast aan de auto waarin hij is ingebouwd. Dit wordt ook wel calibratie genoemd
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, zal ik een doen.......als er niets met zijn computer kan gebeuren, wil ik het wel proberen.Heb je ook geprobeerd om de computer van jou vriend in jou auto te monteren en dan te kijken of zijn computer in jou auto wel goed functioneert.
En normale calibratie heeft plaats gevonden, als ik zeker 200km heb gereden neem ik aan dat dat voldoende is, of heb jij een andere manier.De oorzaak kan zitten in de computer, maar veel vaker is er iets mis met de puls. Daarbij ga ik er op dit moment van uit dat er al wel een normale calibratie heeft plaats gevonden.
Hoe kan ik de puls controleren of die wel goed is.Conclusie: begin met kalibreren, en check de puls als 'ie niet helemaal nauwkeurig navigeert
Alvast bedankt allemaal.....groetjes Jos
Hide post links |
-
- Average Member
ik zal ook eens een gokje wagen, heb geen idee of dit de oorzaak kan zijn, maar de "gevorderden" onder ons zullen wel weten of dit wel of niet de oorzaak kan zijn.
In welke auto heb je het apparaat in gebouwd en waar heb je de puls vandaan?
Ik heb weleens gehoord dat het signaal op de pulsdraad niet sterk genoeg is voor een navigatiesysteem en dat er dan een pulsversterker tussen moet.... zou dit het probleem kunnen zijn???
Ik heb weleens gehoord dat het signaal op de pulsdraad niet sterk genoeg is voor een navigatiesysteem en dat er dan een pulsversterker tussen moet.... zou dit het probleem kunnen zijn???
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is een wijd verbreid misverstand. Voor een 2-D bepaling heb je minimaal 4 Sat's nodig, die ook nog eens stabiel moeten blijven, dus niet snel achter elkaar verschillende Sat's. Zie je manual van de MS 5000.Marcellll schreef:Ik mis hier nog de vraag of je wel goede gps ontvangst hebt.
(Zo is mij hier verteld)
Voor degenen die het hoe-en-waarom willen weten, en het Engels een beetje beheersen, kijk eens rond op de site van de fabrikant van de GPS antennes en modulen Trimble, www.trimble.com Daar staat een zeer illustratieve uitleg.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo T5-Roger,T5-Roger schreef:ik zal ook eens een gokje wagen, heb geen idee of dit de oorzaak kan zijn, maar de "gevorderden" onder ons zullen wel weten of dit wel of niet de oorzaak kan zijn.
Zeker, dat komt voor, en misschien wel meer dan we denken, of op z'n minst hopen
Ook op dit forum zijn daar al een aantal voorbeelden van besproken, waarbij een pulsversterker inderdaad de goede oplossing bleek te bieden. En zo kostbaar zijn die dingen niet, als ik het goed heb ligt de prijs ergens rond de € 60,-.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Hij doet het.....
Beste heren,
Na bijna 600km en een week ergernis zag ik tot mijn verbazing dat ineens alles goed ging werken.
Het enigste wat is nog had gedaan is een flink stuk op de autoweg gereden, wat ik vandaag wel heb gedaan.
Toen zag ik dat de km op het scherm bijna net zo veel was als mijn teller van de auto.....met als gevolg dat alles nu wel goed werkt.
bedankt voor jullie reacties, en laat hopen dat mijn 2de hand systeem nog lang zal werken.
groetjes Jos.......
Na bijna 600km en een week ergernis zag ik tot mijn verbazing dat ineens alles goed ging werken.
Het enigste wat is nog had gedaan is een flink stuk op de autoweg gereden, wat ik vandaag wel heb gedaan.
Toen zag ik dat de km op het scherm bijna net zo veel was als mijn teller van de auto.....met als gevolg dat alles nu wel goed werkt.
bedankt voor jullie reacties, en laat hopen dat mijn 2de hand systeem nog lang zal werken.
groetjes Jos.......
Hide post links |