Hallo
heb flitsinfo geactiveerd
maar ik kan hier van niks vinden op mijn systeem
moet je nog iets doen met instellingen ofzo ?
laurens
flitsinfo geactiveerd maar hoe nu verder ?
-
- Senior Member
-
- Senior Member
Hallo Laurens,
Je schrijft dat je de flitsinfo geactiveerd hebt, bedoel je daarmee bij C-IQ? En voor welke landen?
Als dat zo is moet je dit ook in je systeem activeren bij Infopunten. Kijk daarvoor op pagina 27 van de nieuwe gebruiksaanwijzing, die te downloaden is bij VDO.
Succes,
JW
Je schrijft dat je de flitsinfo geactiveerd hebt, bedoel je daarmee bij C-IQ? En voor welke landen?
Als dat zo is moet je dit ook in je systeem activeren bij Infopunten. Kijk daarvoor op pagina 27 van de nieuwe gebruiksaanwijzing, die te downloaden is bij VDO.
Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
hallo Laurens
Flitsinfo kan je activeren bij instellingen infopunt na één keer klikken komt een vinkje in de box en is alleen het pop-up scherm geactiveerd als nog je een keer klikt komt het luidspeaker symbool erbij en krijg je zowel een pop-up scherm als een geluidsmelding.
overigens staat op de systeem cd rom een pdf bestand met tekst en uitleg
met vriendelijke groet,
Willem.
Flitsinfo kan je activeren bij instellingen infopunt na één keer klikken komt een vinkje in de box en is alleen het pop-up scherm geactiveerd als nog je een keer klikt komt het luidspeaker symbool erbij en krijg je zowel een pop-up scherm als een geluidsmelding.
overigens staat op de systeem cd rom een pdf bestand met tekst en uitleg
met vriendelijke groet,
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Hide post links |
-
- New Member
Flitsmelding altijd aan?
Wat zou het toch mooi zijn als de flitsmelding ook naarvoren komt wanneer er geen route is ingegeven!!
Desal niet te min het werkt uitstekend!!
Desal niet te min het werkt uitstekend!!
Hide post links |
-
- Senior Member
en dat is des te meer jammer omdat het systeem geen rekening houdt met de richting waarlangs je langs een paal/stoplicht komt. Bij door rood-licht flitspalen bewaakte verkeerslichten krijg ik regelmatig eerst de ene paal (die in mijn richting staat) en kort daarna de paal in de tegengestelde richting (die dus een 20-30tal meters verderop staat maar de andere kant op gericht) gemeld. Is niet ernstig maar wel vreemd !!
Groet,
Riekus
Groet,
Riekus
Hide post links |
-
- Senior Member
Toch niet vreemd, als je bedenkt dat het INFO-PUNTEN zijn. Oftewel, alle info punten binnen een straal van een paar honderd meter worden gesignaleerd.Riekus schreef:en dat is des te meer jammer omdat het systeem geen rekening houdt met de richting waarlangs je langs een paal/stoplicht komt. Bij door rood-licht flitspalen bewaakte verkeerslichten krijg ik regelmatig eerst de ene paal (die in mijn richting staat) en kort daarna de paal in de tegengestelde richting (die dus een 20-30tal meters verderop staat maar de andere kant op gericht) gemeld. Is niet ernstig maar wel vreemd !!
Groet,
Riekus
Of dat nou een flitspaal is, op jouw of op de parallel rijbaan zoals op de A 12 tussen knooppunt Oudenrijn en afslag Lunetten, of een roodlichtcamera dan wel het Rietveldhuis op de Waterlinieweg aan de oostkant van Utrecht of een andere bezienswaardigheid, ze worden gewoon allemaal gesignaleerd. En dus krijg je een pop-up, met gong, en info over dat punt.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Dat dit conform het algemeen gebruik van het systeem loopt is logisch, toch zou het een leuke feature zijn.
De melding twee richtingen op vind ik prima, temeer omdat in Duitsland meestal van beide richtingen wordt geflitst. Dit geldt ook voor de flitspalen in Rotterdam langs de Maasboulevard.
Nu snel nog de mobiele flitseenheden via TMC doorkrijgen
De melding twee richtingen op vind ik prima, temeer omdat in Duitsland meestal van beide richtingen wordt geflitst. Dit geldt ook voor de flitspalen in Rotterdam langs de Maasboulevard.
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad, dat zou mooi zijn, maar je geeft zelf al aan dat er ook een min-punt zou kunnen zitten aan zo'n "richtings-gebonden flitsinfo". Dat heb je overigens niet alleen op de Maasboulevard, maar ook op de A9, tussen het knooppunt Holendrecht en de afslag naar de A4. En ongetwijfeld ook op andere weggedeeltenr.zeevat schreef:Dat dit conform het algemeen gebruik van het systeem loopt is logisch, toch zou het een leuke feature zijn.
Wat bij dit verhaal meespeelt is, naar ik denk, het principe dat gekozen is, n.l. INFO-PUNTEN voor de weergave van de flitspalen.
Er was, ook op dit forum enige verbazing dat dit soort info via legaal verkrijgbare DVD/CD's beschikbaar is.
Mijn inschatting is dat dit alleen mogelijk en dus "toegestaan" is, als die ontkoppeling van de echte functie van die paal gemaakt wordt. en dat is op deze wijze geëffectueerd.
Hoe het precies zit weet ik niet, dit is een gedachtenspinsel mijnerzijds. Wellicht komen we daar ook niet achter
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb nog met de verkoper gesproken toen ik de flitsinfo heb aangeschaft.
Nu blijkt dat ze de flitspalen mogen registreren en weergeven via de navsoftware omdat ze (direct dan wel indirect) te maken hebben "gevaarlijke situaties".
Aan het publiceren van "mobiele flitsinfo" via bijvoorbeeld het TMC kastje zaten nog enkele juridische beperkingen.
Nu dus maar hopen dat dit op één of andere manier kan worden omzeild, de flitsinfo word immers ook al via RDS uitgezonden.
Groet,
Richard
Nu blijkt dat ze de flitspalen mogen registreren en weergeven via de navsoftware omdat ze (direct dan wel indirect) te maken hebben "gevaarlijke situaties".
Aan het publiceren van "mobiele flitsinfo" via bijvoorbeeld het TMC kastje zaten nog enkele juridische beperkingen.
Nu dus maar hopen dat dit op één of andere manier kan worden omzeild, de flitsinfo word immers ook al via RDS uitgezonden.
Groet,
Richard
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-