Software 7.0
-
- Senior Member
Software 7.0
Hallo gebruikers van de KD NX1
Al een aantal keren heb ik verhalen gelezen van mensen die stellen dat op de systemen die van de becker afgeleid zijn, de Sony, JVC en Pioneer, zonder problemen de nieuwste software van Becker gebruikt zou kunnen worden.
Daar tegenover is al enige malen gesignaleerd dat er problemen kunnen optreden in het niet-navigatiedeel van de radio, zoals de wisselaar aansturing.
Op het duitse forum kwam ik een interessante reactie tegen, van iemand die zo te lezen erg dicht bij het vuur zit, oftewel een insider, zie http://navi-forum.net:/board/viewtopic.php?t=3581
De bijdrage is geschreven als reactie op een vraag over de Pioneer, ik twijfel er niet aan dat dit ook geldt voor de JVC
Conclusie: Je hebt een specifieke JVC uitvoering nodig. De NT 7.0 voor Becker werkt niet (goed) op je JVC. Ik neem aan dat dit geen verkooppraatje is, tenslotte maakt het NT niet uit of ze je een Becker of een JVC CD verkopen.
Groet,
JW
Al een aantal keren heb ik verhalen gelezen van mensen die stellen dat op de systemen die van de becker afgeleid zijn, de Sony, JVC en Pioneer, zonder problemen de nieuwste software van Becker gebruikt zou kunnen worden.
Daar tegenover is al enige malen gesignaleerd dat er problemen kunnen optreden in het niet-navigatiedeel van de radio, zoals de wisselaar aansturing.
Op het duitse forum kwam ik een interessante reactie tegen, van iemand die zo te lezen erg dicht bij het vuur zit, oftewel een insider, zie http://navi-forum.net:/board/viewtopic.php?t=3581
De bijdrage is geschreven als reactie op een vraag over de Pioneer, ik twijfel er niet aan dat dit ook geldt voor de JVC
Conclusie: Je hebt een specifieke JVC uitvoering nodig. De NT 7.0 voor Becker werkt niet (goed) op je JVC. Ik neem aan dat dit geen verkooppraatje is, tenslotte maakt het NT niet uit of ze je een Becker of een JVC CD verkopen.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Het hierboven beschreven verhaal is 100% waar! Zowel de Pioneer, JVC en Sony werken qua navigatiegedeelte hetzelfde. (JVC komt en Sony kwam bij Becker uit de fabriek, pioneer krijgt alleen navigatiedeel aangeleverd) Maar een ieder werkt weer anders op punten van radio, cd wisselaar enz.....
Vandaar dat een ieder ook met een merk/type specifieke software komt, het kan zelfs soms problemen geven om van een nieuwe versie software terug te gaan naar een oudere versie. Het toestel kan dan in bepaalde gevallen 'vast'slaan en deze kan dan alleen door fabrikant opnieuw voorzien worden van de juiste versie. Prijstechnisch gezien word je daar niet vrolijk van.....
Vandaar dat een ieder ook met een merk/type specifieke software komt, het kan zelfs soms problemen geven om van een nieuwe versie software terug te gaan naar een oudere versie. Het toestel kan dan in bepaalde gevallen 'vast'slaan en deze kan dan alleen door fabrikant opnieuw voorzien worden van de juiste versie. Prijstechnisch gezien word je daar niet vrolijk van.....
Hide post links |
-
- Senior Member
Even ter informatie: de JVC versie 7.0 komt naar alle waarschijnlijkheid begin december uit, heb ik vernomen van een jvc-medewerker.
De nieuwste software voor de PIONEER ANH-P9R komt medio december/januari uit, volgens een pioneer-medewerker
BECKER gebruikt al enige maanden versie 7.0
Topsport
De nieuwste software voor de PIONEER ANH-P9R komt medio december/januari uit, volgens een pioneer-medewerker
BECKER gebruikt al enige maanden versie 7.0
Topsport
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Topsport,
En welke versies worden dat dan?
Een TeleAtlas zoals deze ook door Becker gevoerd en verkocht wordt, of een NavTech, zoals die nu door NavTech zelf op de markt gebracht wordt voor de Becker?
Groet,
JW
En welke versies worden dat dan?
Een TeleAtlas zoals deze ook door Becker gevoerd en verkocht wordt, of een NavTech, zoals die nu door NavTech zelf op de markt gebracht wordt voor de Becker?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
De nieuwe versies van PIONEER en JVC komen bij NAVTECH vandaan.
Topsport
Topsport
Hide post links |
-
- Moderator
Dit lezende vraag ik me af of jullie SYSTEEMSOFTWARE (voor het besturingssysteem van het betreffende apparaat en NAVIGATIESOFTWARE niet door elkaar halen?
Tele-Atlas noch NavTech doen iets met SYSTEEMSOFTWARE lijkt me. Zij leveren alleen NAVIGATIESOFTWARE.
Toch?
Tele-Atlas noch NavTech doen iets met SYSTEEMSOFTWARE lijkt me. Zij leveren alleen NAVIGATIESOFTWARE.
Toch?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Higgy,
Ja en nee, om het simpel te houden.
Een merk als VDO heeft daarbij een strikte scheiding, VDO levert de systeem software, en TeleAtlas en NavTech de kaarten, al dan niet rechtstreeks of via VDO.
Bij anderen ligt dat anders, daar zit op de CD zowel de kaart, alsook de systeemsoftware. En voorbeelden van dat laatste zijn Becker, Pioneer en JVC.
En om het nou echt lastig te maken, die firma's leveren zelf "combi's". echer Navtech en TeleAtlas doen dat ook. Snap je
Groet,
JW
Ja en nee, om het simpel te houden.
Een merk als VDO heeft daarbij een strikte scheiding, VDO levert de systeem software, en TeleAtlas en NavTech de kaarten, al dan niet rechtstreeks of via VDO.
Bij anderen ligt dat anders, daar zit op de CD zowel de kaart, alsook de systeemsoftware. En voorbeelden van dat laatste zijn Becker, Pioneer en JVC.
En om het nou echt lastig te maken, die firma's leveren zelf "combi's". echer Navtech en TeleAtlas doen dat ook. Snap je
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Yep.
Tja, dat krijg je als je alleen maar VDO gewend bent.
Tja, dat krijg je als je alleen maar VDO gewend bent.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- New Member
Hallo allemaal,
ik was dus druk op zoek naar versie 7.0 voor mijn JVC. Had ik eindelijk een cdtje gevonden op internet voor 20 Euro, van Becker wel te verstaan...lees ik dit....
Maar bedankt voor de tip iig...
Groeten,
Jerry
ik was dus druk op zoek naar versie 7.0 voor mijn JVC. Had ik eindelijk een cdtje gevonden op internet voor 20 Euro, van Becker wel te verstaan...lees ik dit....
Maar bedankt voor de tip iig...
Groeten,
Jerry
Hide post links |
-
- Senior Member
Ja en als je een cd'tje op internet vind voor € 20,-- kan je natuurlijk op je klompen uitrekenen dat het om een kopie gaat!!
Dus gewoon bij de leverancier je cd's kopen en die desnoods een e-mail sturen voor aankoop heb je toch het internet gebruikt voor een nieuwe cd! (of in een online winkel van een leverancier bestellen)
Dus gewoon bij de leverancier je cd's kopen en die desnoods een e-mail sturen voor aankoop heb je toch het internet gebruikt voor een nieuwe cd! (of in een online winkel van een leverancier bestellen)
Hide post links |
-
- New Member
Op alle topics die ik lees over de jvc en de becker merk ik dat er, als er software van een andere fabrikant wordt gebruikt alleen problemen zijn met de cd wisselaar.
Is het niet zo dat de problemen alleen ontstaan als er randapperatuur wordt gebruikt van een andere fabrikant?
Of zijn er nog meer problemen bekend?
Groet,
Jerry
Is het niet zo dat de problemen alleen ontstaan als er randapperatuur wordt gebruikt van een andere fabrikant?
Of zijn er nog meer problemen bekend?
Groet,
Jerry
Hide post links |
-
- Senior Member
De JVC versie 7.0 is nu al enkele weken beschikbaar.
Die zijn de veranderingen t.o.v. 6.0:
Deze update wijzigt enkele aspecten en voegt nieuwe functies toe aan uw navigatiesysteem.
Belangrijkste wijzigingen;
1) Set van twee CD's voor een groter gebied: nu 22 landen.
De bestaande 19 landen zijn nu uitgebreid met Finland, Noorwegen en Tsjechië.
2) Verbeterde kaarten
De nauwkeurigheid van de kaarten is verbeterd, de nauwkeurigheid verschilt per land.
3) Aanwijzingen in het Portugees
De gesproken aanwijzingen kunnen nu ook in het Portuguees worden gegeven. Er zijn nu 12 talen beschikbaar
Topsport
Die zijn de veranderingen t.o.v. 6.0:
Deze update wijzigt enkele aspecten en voegt nieuwe functies toe aan uw navigatiesysteem.
Belangrijkste wijzigingen;
1) Set van twee CD's voor een groter gebied: nu 22 landen.
De bestaande 19 landen zijn nu uitgebreid met Finland, Noorwegen en Tsjechië.
2) Verbeterde kaarten
De nauwkeurigheid van de kaarten is verbeterd, de nauwkeurigheid verschilt per land.
3) Aanwijzingen in het Portugees
De gesproken aanwijzingen kunnen nu ook in het Portuguees worden gegeven. Er zijn nu 12 talen beschikbaar
Topsport
Hide post links |
-
- New Member
ik ben naar winkel geweest voor aanschaf van versie 7.0 voor JVC systeem. Maar de verkoper levert alleen de Becker versie. Hij gaf aan dat het werkt en nog geen klachten had gehad en dat de JVC versie ook duurder was en daarom heeft hij het ook niet op voorraad. Zijn de problemen alleen de cd-wisselaar, dan zou het geen probleem zijn want die heb ik niet? Of is de cd-wisselaar nu wel nodig omdat de update meerdere cd's zijn?
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Mijn advies: hou even het geld in de zak.
Binnen heel korte tijd komt de 8.0 op de markt, met NavTech DataBase ipv de TeleAtlas.
Zoals je op het Becker topic kunt lezen is dit een vervanging van de TeleAtlas versie, die door hen zelfs gratis omgewisseld wordt
Groet,
JW
Mijn advies: hou even het geld in de zak.
Binnen heel korte tijd komt de 8.0 op de markt, met NavTech DataBase ipv de TeleAtlas.
Zoals je op het Becker topic kunt lezen is dit een vervanging van de TeleAtlas versie, die door hen zelfs gratis omgewisseld wordt
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Als ik het goed heb is de 7.0 van JVC al van Navtech!?? (nog even nagekeken en hier op site werd het ook al vermeld, de 7.0 is bij JVC afkomstig van Navtech. Dus die zullen ze niet omruilen)
Gaat bij Becker om de 7.0 versie welke gemaakt is door Teleatlas die gaan ze omruilen voor de Navtech
Dus neem niet aan dat ook zij een gratis omruil actie gaan doen.
Gaat bij Becker om de 7.0 versie welke gemaakt is door Teleatlas die gaan ze omruilen voor de Navtech
Hide post links |
-
- Senior Member
Nog even terugkomend op het bericht van Wil. Is natuurlijk belachelijk dat je leverancier (neem aan waar je de jvc gekocht hebt) jou een Becker Update aanbiedt!
Zover bekend geeft het alleen inderdaad problemen met de wisselaar maar zelf zou ik er nooit aan beginnen. Je hebt bij aanschaf gekozen voor een jvc dus lijkt mij dat je ook de jvc updates wil!
Ook de prijs kan volgens mij nooit veel verschillen. Als ik jou was zou ik nog een keer aan je leverancier vragen om een jvc update en anders gewoon jvc in leiden (importeur) benaderen.
Zover bekend geeft het alleen inderdaad problemen met de wisselaar maar zelf zou ik er nooit aan beginnen. Je hebt bij aanschaf gekozen voor een jvc dus lijkt mij dat je ook de jvc updates wil!
Ook de prijs kan volgens mij nooit veel verschillen. Als ik jou was zou ik nog een keer aan je leverancier vragen om een jvc update en anders gewoon jvc in leiden (importeur) benaderen.
Hide post links |
-
- Senior Member
de "winkelprijzen "van een cd-rom 7.0 van becker en jvc zijn even duur n.l. € 269wil schreef:ik ben naar winkel geweest voor aanschaf van versie 7.0 voor JVC systeem. Maar de verkoper levert alleen de Becker versie. Hij gaf aan dat het werkt en nog geen klachten had gehad en dat de JVC versie ook duurder was en daarom heeft hij het ook niet op voorraad. Zijn de problemen alleen de cd-wisselaar, dan zou het geen probleem zijn want die heb ik niet? Of is de cd-wisselaar nu wel nodig omdat de update meerdere cd's zijn?
ps in de wisselaar kunnen geen nav. cd-roms
en volgens de vertegenwoordiger van jvc komt er voorlopig geen 8.0 van jvc
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Hide post links |
-
- New Member
ik heb ook nog niets gekocht omdat ik origineel JVC wil hebben. Wel heb ik goedkopere prijs gevonden bij www.koopnavigatie.nl € 249 inclusief rembours/verzendkosten. Maar is het wel waard zoveel geld voor update vanaf 6.0?
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik had in m'n herinnering dat die 7.0 niet (nog) niet verschenen was, zie bijdragen van December. Ook op het duitse forum stond zoiets, en dus dacht ik dat die 7.0 er nog altijd niet was.beckeronline schreef:Als ik het goed heb is de 7.0 van JVC al van Navtech!?? (nog even nagekeken en hier op site werd het ook al vermeld, de 7.0 is bij JVC afkomstig van Navtech. Dus die zullen ze niet omruilen)
Naar ik nu begrijp is dat niet juist, JVC heeft intussen dus wel de 7.0 met NavTech data uitgebracht. En naar je mag verwachten is die dan gelijk aan, dan wel dicht bij de DB van de nieuwe Becker 8.0.
Het zou interessant zijn daar op en of andere manier een bevestiging van te krijgen.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
ik heb inmiddels de update gedaan het is versie 7.1. Alleen kan ik de instelling van weergave snelheidslimieten snelwegen niet vinden. Of is dat alleen in update van Becker beschikbaar?
Hide post links |
-
- New Member
inmiddels kontakt gehad met JVC. Snelheidslimieten snelwegen in display worden niet weergegeven door JVC software. Is dus verkeerde voorlichting door de dealer. Alleen de Becker software doet dat. Probleem nu is dat na de update 's morgens bij wegrijden de straten die 100 m verder liggen in mijn woonwijk worden weergegeven maar als ik terugkom is alles normaal. Als ik op de eerste grotere weg zit is het goed en navigeren is ook perfect. Kalibratie is gewist en opnieuw uitgevoerd en toen leek het goed te zijn maar vanmorgen weer mis. JVC heeft hier geen verklaring voor.
Hide post links |
-
- New Member
vervolg op mijn belevenissen na update naar 7.0. Vanmorgen werd weer goed aangegeven waar ik woon. De vorst zou er toch niets meen te maken hebben? Maar de navigatie gisteren was vreemd. Op doorgaande weg naar bestemming werd ik rechtsaf gestuurd een klein wijkje in om na een rondje weer op dezelfde doorgaande weg uit te komen.
Hide post links |
-
- New Member
Becker Traffic Pro 8.0 software
Hallo,
misschien interessant voor enkelen hier:
de nieuwste Becker Traffic Pro (LowSpeed) 8.0 software werkt zonder enig probleem op de JVC KDNX-1R, zelfs in combinatie met een JVC cd wisselaar.
misschien interessant voor enkelen hier:
de nieuwste Becker Traffic Pro (LowSpeed) 8.0 software werkt zonder enig probleem op de JVC KDNX-1R, zelfs in combinatie met een JVC cd wisselaar.
Hide post links |
-
- Starting Member
Misschien interessant
Dus die Becker 8.0 werkt goed op mijn JVC kdnx 1r
Maar dan moet ik eerst de (niet zo goed werkende?) 7.0 erin doen toch?Heb geen wisselaar.
Want ik heb nl. de 6.0(origineel jvc).
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Edit Moderator: vraag verwijderd, niet toegestaan op dit forum, zie reglement II a.
Maar dan moet ik eerst de (niet zo goed werkende?) 7.0 erin doen toch?Heb geen wisselaar.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Edit Moderator: vraag verwijderd, niet toegestaan op dit forum, zie reglement II a.
MGb 1967 met GSM-Siemens SX1 plus Route 66 (BNL)en Alfa 156 1.8 TS met JVC KD-NX1R
Hide post links |
-
- New Member
Re: Misschien interessant
Nee versie 7 heb je niet nodig, ik heb ook geupgrade van versie 6 naar versie 8 (7 heb ik overgeslagen omdat ik alleen navtech data wil)Donone schreef:Dus die Becker 8.0 werkt goed op mijn JVC kdnx 1r
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 240