Tacho-puls negatief / Split-screen mogelijk? Carin 522

nk
New Member
New Member

Tacho-puls negatief / Split-screen mogelijk? Carin 522

Bericht door nk »

Hallo,

2 vragen:

1
Heb een probleempje met tacho signaal van mijn Carin 522, software 4.9
Ik kwam er in de diagnose in het menu achter, dat mijn tacho-signaal negatief is. De rijrichting staat dan ook in de R.
Nu weet ik niet of dit altijd al zo was, aangezien ik voor de softwareupdate 4.9 (vandaag uitgevoerd) nog nooit in het diagnose menu ben geweest.

Het achteruitrij-signaal is niet aangesloten op mijn systeem, maar in principe ervaar ik dit niet als een probleem.
Mijn pijltje gaat met rijden/begeleiden overigens gewoon voorruit. Misschien dat dit verder ook helemaal geen probleem is. Kan dit op de een of andere manier kwaad of is het niet goed voor het systeem?
Het kan in de O/I helaas dus niet gewijzigd worden aangezien het signaal ook niet aangesloten is. Of is hier een ander trucje voor om de rijrichting te veranderen? In principe werkt het zo dus wel.

2
Is het mogelijk om op de een of andere manier in de begeleiding (waar je normaal de pijltjes ziet) de kaart te laten zien?
Ik las nl. in de gebruikshandleiding dat zodra je buiten gedigitaliseerd gebied komt er automatisch een kaart in dit scherm komt te staan ipv. pijltjes. Graag zou ik dit normaal ook kunnen doen ipv volledig beeldvullende kaart.
Weet dus niet of dit mogelijk is, misschien dat iemand hier iets op weet?

Mvg, Niels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Niels,

1) Je kunt inderdaad alleen je I/O wijzigen als er een spanning komt op de aansluiting voor de achterlichten. En dan zou ik daar maar gelijk de echte aansluiting van maken :lol:
Je pijltje staat nu in de goede richting, dus op zich geen probleem, hou er echter rekening mee dat je Carin nog een trage MK II computer heeft. Dat betekent dat als je een keer gekeerd bent, en je hebt even geen goede GPS ontvangst je wel eens wat langer zonder begeleiding kunt zitten.

2) Helaas, een split-screen is niet mogelijk bij de 522. Zit niet in de SW, en dan houdt het dus op :cry:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nk
New Member
New Member

Bericht door nk »

JW schreef:
2) Helaas, een split-screen is niet mogelijk bij de 522. Zit niet in de SW, en dan houdt het dus op :cry:

Groet,
JW
Split-screen is een beetje verkeerd omschreven door mijzelf :roll: Carin zet in het begeleidingscherm (met pijltjes) automatisch een (kleine) kaart neer waar anders de pijltjes staan op het moment dat je buiten gedigitaliseerd gebied komt. Dit is niet de volledige modus van de kaart. Ik vroeg me dus af of als je in gedigitaliseerd gebied zit ook deze kaart hier neer kunt zetten. Eenzelfde soort functie dus als de splitscreen in de MS 5000 alleen dan in 1 beeld. Beetje vaag omschreven :)
JW schreef: Je pijltje staat nu in de goede richting, dus op zich geen probleem, hou er echter rekening mee dat je Carin nog een trage MK II computer heeft.
Op zich brengt een negatieve puls dus verder geen problemen met zich mee? En wat is die trage MK II computer? Niet zo snel als de MS5000?

Nog een klein vraagje off-topic:
Hoe warm mag de kast ongeveer worden? Klopt het dat de ventilator niet constant draait of is ie zo geruisloos dat ik em niet hoor? Kan er nl niet meer zo bijkomen om dat te controleren...

Gr Niels

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
T5-Roger
Average Member
Average Member

Bericht door T5-Roger »

Ik heb 3 maanden zonder achteruitrijsignaal gereden met een negatieve puls, in de werking van het systeem heb ik geen problemen ondervonden (vorige week pas achteruit signaal aangesloten en alles goed gezet)

Als je op de knop MAP drukt op je afstandbediening nadat je begeleiding gekozen hebt krijg je over het gehele beeld een kaart, met in de rechter bovenhoek het satteliet-ontvangst logo en een pijl voor de richting die je moet volgen....
is dat misschien wat je bedoelt?
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nk
New Member
New Member

Bericht door nk »

Hoi,

Nee, is niet helemaal wat ik bedoel.
Ik bedoel zoals de jpeg (hieronder, hiervoor moet je ingelogd zijn) die ik uit de handleiding heb gehaald.
Maar denk dat wat ik bedoel gewoon niet mogelijk is. Carin zit automatisch een kaartje neer waneer je buiten gedigitaliseerd gebied komt, maar denk idd dat handmatig niet hetzelfde te bereiken valt.

Maar goed, weet iemand nog iets over de temperatuur? (zie mijn vorige posting)

Gr Niels.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Niels,

Je vraag over de temperatuur roept een tegenvraag op: waarom maak je je zorgen?

Als de PC normaal gemonteerd is, en conform het inbouwvoorschrift voldoende ruimte om zich heen heeft, is er niks aan de hand. De fan loopt naar ik meen te weten niet altijd, die slaat aan als het nodig is.

Mocht de temperatuur te hoog worden, dan gaat de PC gewoon op "standby". In het menu, bij diagnose kun je dan de temperatuur aflezen. Pas wel op, verander niks in dat menu, voor je het weet heb je wel een echt probleem :cry:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nk
New Member
New Member

Bericht door nk »

Hallo JW,

Vraag over temperatuur was meer uit nieuwsgierigheid...
Viel me op dat als de navigatie net aan staat, temp toch al snel oploopt tot in de 40 gr.
Heb in een andere auto met hetzelfde system idd wel eens meegemaakt dat in de zomer (erg warm) de navigatie uitging. Maar heb er op het moment idd geen probleem mee.

On topic dus maar weer :)
Iemand het plaatje nog bekeken?

Gr Niels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

Handmatig is dit inderdaad niet te bereiken.
Overigens, het plaatje is inderdaad niet zichtbaar als je niet ingelogd bent, wist ik niet eens.... :lol:

Heb zelf met Kaatje een temperatuur meegemaakt van 55gr (uur in de file in de kokende zon), maar het systeem bleef werken, na nog eens een kwartier tot een halfuur sloeg die op tilt, de rest van de file stond ik in de drecht tunnel (longen te vullen met uitlaatgassen), het systeem sloeg naar een tijdje weer aan om verder te gaan waar die gebleven was, echter, omdat ik in de tunnel stond kon die geen positie meer bepalen... :(

Heeft nog een behoorlijk tijdje geduurd voordat ik uit de tunnel was en Kaatje wist waar ik ECHT zat...

De fan slaat inderdaad alleen aan wanneer echt nodig is, en naar ik had begrepen dient er zeker 5 cm ruimte achter het apparaat te zijn.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

nk schreef:Hallo JW,

Vraag over temperatuur was meer uit nieuwsgierigheid...
Viel me op dat als de navigatie net aan staat, temp toch al snel oploopt tot in de 40 gr.
Heb in een andere auto met hetzelfde system idd wel eens meegemaakt dat in de zomer (erg warm) de navigatie uitging. Maar heb er op het moment idd geen probleem mee.

On topic dus maar weer :)
Iemand het plaatje nog bekeken?

Gr Niels.
Da's niet zo veel. Als je je bedenkt wat een processor allemaal moet doen, daar krijgt 'ie het knap warm van.
Ik weet het niet meer precies, maar in de spec. staat een temp. range van -20 tot + 65 graden omgevingstemperatuur. Binnenin zal 'ie dan nog wel wat warmer worden :wink:

Groet,
JW

Edit JW: Na het posten zag ik dat WMP ook al gereageerd heeft op je vraag over de temperatuur. Met dezelfde teneur, dus inderdaad, maak je geen zorgen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nk
New Member
New Member

Bericht door nk »

Bedankt voor het antwoorden :)