De KM-puls wordt via een actieve CAN-Adapter afgehaald en niet via de meterpaneel. De leverancier is fa Dietz. Als het goed is mag dat geen verschil uit maken. Of toch wel

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Volgens de site van Petri is een CAN-Adaptor niet nodigrlemmens schreef:Oja, ik ben nog iets vergeten te vermelden:
De KM-puls wordt via een actieve CAN-Adapter afgehaald en niet via de meterpaneel. De leverancier is fa Dietz. Als het goed is mag dat geen verschil uit maken. Of toch wel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Kan natuurlijk wel zijn dat ook dit signaal digitaal is..?Volgens de site van Petri is een CAN-Adaptor niet nodig Touran 2003- Kombiinstrument, schwarzer 36-PIN-Stecker, PIN 28, nicht belegt .
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
signaal volgens Petri is analoog, andere site geeft aannegotiator31 schreef:
Kan natuurlijk wel zijn dat ook dit signaal digitaal is..?
Ik blijf er toch bij om terug te gaan naar het inbouw station, dit moeten zij echt oplossen.
Ps. Ik durf het bijna niet te vragen, maar was het wel een erkend inbouwstation?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Zoals reeds in een ander topic vermeld topsport "You Rule"topsport schreef:ik zou ook teruggaan naar het inbouwstation, zij moeten hem goed inbouwen en afleveren ( en testen
, doe ik ook
)
Topsport
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ik vraag me af wat de betekenis is van de kleur van de sat inforlemmens schreef:Het aantal SAT's was hierbij 8 rood en 3- signaalkwaliteit (Lijkt mij voldoen)
Jij blij, wij blij kan je in ieder geval terug en verhaal halenrlemmens schreef:B.t.w.: Het is een erkend inbouwstation
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hierbij het antwoord vanaf het Engelse AVIC-X1 forum:Ik vraag me af wat de betekenis is van de kleur van de sat info Bij mijn VDO MS5400 betekent rood "niet goed" Misschien moet je de kleurtjes op een andere manier intepreteren.
Small antena symbol shows in geen: 1-3 green bars = the total reception, satellite icons (yellow or red) = every sattelite reception strength
Good Reception=Red(Orange) Satellite.
Weak Reception=Yellow Satellite
No Reception=Black Satellite
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
bedankt voor de reactie. Uiteindelijk lijkt het dus niet uit te maken welke draad omdat hij toch achter blijft lopen. Eigenlijk zou er dus een soort correctie op de puls gegeven moeten worden in de software. Als ik in het aansluitingenscherm kijk zie ik idd de pulse "lopen" maar wat heb ik hieraan? Ik kan het nergens mee vergelijken. Het enige wat ik kan zien is dat de snelheidsmeter van de Avic 125 aangeeft terwijl ik werkelijk 128 rijdt.Petercc schreef:Rich, bij een Megane II (CC, maar vanwege de standaardisering zal dat bij alle Megane II's wel zo zijn), is de speedpulse het dunne lichtgrijze draadje op positie 1 van de ISO stekker waarin ook de voeding e.d. zit.
Ik heb die wel aangesloten maar toch blijft het systeem nog wel iets achter lopen. Je kan controleren of het goed zit door naar het Aansluitingen scherm te gaan en daar de opgave voor de speedpulse te zien (gaat gepaard met "tikken").
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
De snelheidsmeting met de Avic is nauwkeuriger dan met de dashoardmeter (behalve bij bijna stilstand). De standaard snelheidsaanduiding in auto's moet namelijk (vraag me niet naar waar het staat) ca 5% te hoog zijn. De gedachte is dat het beter is om je snelheid te overschatten dan te onderschatten. De Avic meet echter gewoon wat er is gebeurd en is dus veel exacter.Rich schreef:Het enige wat ik kan zien is dat de snelheidsmeter van de Avic 125 aangeeft terwijl ik werkelijk 128 rijdt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |