Hallo, ik heb een Blaupunkt Travelpilot E1 gekocht en vandaag aangesloten. Maar als ik wil gaan navigeren dan zegt hij dat ik niet in het gebied zit ofzo iets. En als ik mijn navigatie wil gaan navigeren , dan zegt hij: Rij 5 - 15 km met gps. Nou , ik heb bijna 30 km gereden maar helpt niks, hij reageerd helemaal niet erop. Als ik stil sta dan heb ik ongeveer 7 satalieten en als ik rij rond de 11. Ik denk zelf dat ik iets fout heb maar weet niet wat.
Mischien kunnen jullie mij helpen????
Alvast Bedankt.
Groeten, Frank
Travelpilot E1 Proibleem
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 jul 2004 18:27
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
Hallo frankyboy007
welkom op dit forum
heb jij de pulsdraad ( en zo ja waar en in wat voor auto zit het ) en de achteruitrijdraad aangesloten. het kan zo zijn dat als je de achteruitrijdraad niet aansluit, dat je hem aan massa moet zetten ( weet het niet zeker bij de E1, bij andere modellen van Blaupunkt moet het wel)
Topsport
welkom op dit forum
heb jij de pulsdraad ( en zo ja waar en in wat voor auto zit het ) en de achteruitrijdraad aangesloten. het kan zo zijn dat als je de achteruitrijdraad niet aansluit, dat je hem aan massa moet zetten ( weet het niet zeker bij de E1, bij andere modellen van Blaupunkt moet het wel)
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 jul 2004 18:27
Hallo, heel raar maar gister ging ik even weer proberen en nu werken de coordinaten wel en zegt die stem dat hij vanaf hieruit geen instructies kan geven. Maar een achteruitrijdraad heb ik niet aangesloten, moet dat wel??? Want die heb ik niet, ik heb een Citroen Xantia uit 1998.topsport schreef:Hallo frankyboy007
welkom op dit forum
heb jij de pulsdraad ( en zo ja waar en in wat voor auto zit het en de achteruitrijdraad aangesloten. het kan zo zijn dat als je de achteruitrijdraad niet aansluit, dat je hem aan massa moet zetten ( weet het niet zeker bij de E1, bij andere modellen van Blaupunkt moet het wel)
Topsport
Groeten, Frank
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
De achteruitrijdraad trek je vanaf de plus van je achteruitrijlichten. Ik neem aan dat een Xantia die wel heeft.frankyboy007 schreef:Hallo, heel raar maar gister ging ik even weer proberen en nu werken de coordinaten wel en zegt die stem dat hij vanaf hieruit geen instructies kan geven. Maar een achteruitrijdraad heb ik niet aangesloten, moet dat wel??? Want die heb ik niet, ik heb een Citroen Xantia uit 1998.topsport schreef:Hallo frankyboy007
welkom op dit forum
heb jij de pulsdraad ( en zo ja waar en in wat voor auto zit het en de achteruitrijdraad aangesloten. het kan zo zijn dat als je de achteruitrijdraad niet aansluit, dat je hem aan massa moet zetten ( weet het niet zeker bij de E1, bij andere modellen van Blaupunkt moet het wel)
Topsport
Groeten, Frank
De aansluiting van je achteruitrijdraad/verlichting is cruciaal voor je juiste werking van je NAV.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Frank,
Inderdaad, die aansluiting van de achteruit is essentieel bij de E-1. Zonder die aansluiting, en dan dus echt, niet aan de massa kan de initialisatie niet afgemaakt worden.
En die achteruit is zeer wel te vinden in een Xantia II, als het nodig is stuur ik je de schema's wel. Dan kun je precies zien waar die draadbundels lopen.
Groet,
JW, Xantiaan
Inderdaad, die aansluiting van de achteruit is essentieel bij de E-1. Zonder die aansluiting, en dan dus echt, niet aan de massa kan de initialisatie niet afgemaakt worden.
En die achteruit is zeer wel te vinden in een Xantia II, als het nodig is stuur ik je de schema's wel. Dan kun je precies zien waar die draadbundels lopen.
Groet,
JW, Xantiaan
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 jul 2004 18:27
Hallo, als je die wilt sturen, graag, mijn mail is: xxxxxxxxxxxxxxxJW schreef:Hallo Frank,
Inderdaad, die aansluiting van de achteruit is essentieel bij de E-1. Zonder die aansluiting, en dan dus echt, niet aan de massa kan de initialisatie niet afgemaakt worden.
En die achteruit is zeer wel te vinden in een Xantia II, als het nodig is stuur ik je de schema's wel. Dan kun je precies zien waar die draadbundels lopen.
Groet,
JW, Xantiaan
Groeten, Frank
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 jul 2004 18:27
Xantia
Hallo, mijn buurman heeft net ook dezelfde navi gekocht en heeft een Xantia uit 1997, kan ik daar ook zon schema van krijgen??
Alvast Bedankt.
Alvast Bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Frank,
Ik heb de schema's van de achteruitrijlichten van de Xantia II Break aan je email adres verstuurd. Ik haal nu je adres weg, om spam etc. te vermijden.
Overigens heb ik maar heel beperkt schema's, alleen van de Xantia II, en dan vnl de Break, want dat is mijn auto. Voor je buurman kan ik dus helaas niks betekenen.
Succes, ik hoor wel of het gelukt is.
Groet,
JW
Ik heb de schema's van de achteruitrijlichten van de Xantia II Break aan je email adres verstuurd. Ik haal nu je adres weg, om spam etc. te vermijden.
Overigens heb ik maar heel beperkt schema's, alleen van de Xantia II, en dan vnl de Break, want dat is mijn auto. Voor je buurman kan ik dus helaas niks betekenen.
Succes, ik hoor wel of het gelukt is.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 jul 2004 18:27
pulse
Hallo, ik heb hem aangesloten maar nu heb ik van iemand gehoord dat de pulse nog moet, maar ik kan helemaal geen pulse draad vinden. In de blaupunkt staat er wel wat over, de speedometer, dus dan moet het toch bij de snelheidsteller weg komen????? of zie ik het verkeerd?
Groeten, Frank
Groeten, Frank
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: pulse
Uiteraard moet die puls aangesloten worden, zonder dat werkt er niks. Daarvoor moet je op zoek naar de info die op de hoofdpagina staat van de Navigatie Help Site. Kijk bij de links maar bij Petri.frankyboy007 schreef:Hallo, ik heb hem aangesloten maar nu heb ik van iemand gehoord dat de pulse nog moet, maar ik kan helemaal geen pulse draad vinden. In de blaupunkt staat er wel wat over, de speedometer, dus dan moet het toch bij de snelheidsteller weg komen????? of zie ik het verkeerd?
Groeten, Frank
Voorts staat er al het een en ander over de puls van de Xantia II bij het Citroën gedeelte, en ik zou je dan ook willen vragen dat stuk van je vraag dáár te posten. M&M, Higgy en ik zelf hebben daar al over gepost.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 jul 2004 18:27
aangesloten
Hallo, ik heb de pulse en de achteruit aangesloten. Werkt perfect nu! Bedankt voor jullie hulp!
Groeten, Frank
(ps. Weet mischien waar je goedkoop die teleatlas cd's kunt kopen?)
Groeten, Frank
(ps. Weet mischien waar je goedkoop die teleatlas cd's kunt kopen?)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: aangesloten
Hallo Frank,frankyboy007 schreef:Hallo, ik heb de pulse en de achteruit aangesloten. Werkt perfect nu! Bedankt voor jullie hulp!
Groeten, Frank
(ps. Weet mischien waar je goedkoop die teleatlas cd's kunt kopen?)
Mooi dat we je hebben kunnen helpen en dat alles nu goed werkt.
Wil je ons het plezier doen en je ervaringen met de E-1 hier posten? Dan hebben anderen daar ook weer wat aan, en dat proberen we hier op het forum te bewerkstelligen: Ervaringen delen met elkaar
De vraag in je P.S. zou begrepen kunnen worden als een vraag naar een kopie. En zo is 'ie natuurlijk niet bedoeld, want dat is hier inderdaad strikt verboden
Goedkope gebruikte CD's zullen er nog niet zijn, immers de E-1 is net op de markt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |