Naast de weg?

elbette
Junior Member
Junior Member

Naast de weg?

Bericht door elbette »

Hallo heren van het goede leven...

Even een vraagje....heel soms op een stuk snelweg rijd ik opeens een stukje naast de snelweg volgens mijn navi... :? betty roept dan ook begeeft u zich... bla bla. Na enkele seconden schuift mijn auto op het scherm weer netjes de weg op...? Bizar? En de stukken snelweg waar dit is gebeurd ligt er al jaren en is niet een stukje omgelegd of zo iets.

Laatst had ik ook weer iets leuks...rij ergens in eindhoven op de randweg, wil de snelweg op. Volgens de witte lijn op het scherm had ik links moeten afslaan, maar de pijl informatie wees rechtdoor en betty riep ook niks, dus ik dacht laat ik eens rechtdoor rijden, wat gebeurd er: na 100 meter roept betty dat ik moet keren! Ik had dus indeed zoals verwacht links moeten afslaan, maar het systeem liep dus achter of zo iets..? Raar maar waar...verklaring?

Na het weekend ga ik een lange reis tegemoet naar Turkije. Hebben jullie nog navigatie tips tot aan oostenrijk...viapunten wel of niet doen? Ik las laaste een stukje beter van niet...Als je snelweg kiest neem ik aan dat hij altijd de snelste route snelweg pakt. Je kan immers niet snelweg EN snelste route tegelijk selceteren?

Groet,

Ari

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Re: Naast de weg?

Bericht door Toho_NL »

elbette schreef:Laatst had ik ook weer iets leuks...rij ergens in eindhoven op de randweg, wil de snelweg op. Volgens de witte lijn op het scherm had ik links moeten afslaan, maar de pijl informatie wees rechtdoor en betty riep ook niks, dus ik dacht laat ik eens rechtdoor rijden, wat gebeurd er: na 100 meter roept betty dat ik moet keren! Ik had dus indeed zoals verwacht links moeten afslaan, maar het systeem liep dus achter of zo iets..? Raar maar waar...verklaring?
Dit lijkt mij een typisch geval van een doorgaande weg. Als het systeem niets zegt en er een pijl staat voor rechtdoor dan staat die weg (daar waar je heen moest (links dus)) in de database als zijnde doorgaande weg (en dus is er geen begeleiding nodig). Het kan bijna niet anders dan dat dit het probleem is. Misschien kun je aangeven waar dit was (welke route had je gepland)? Misschien dat dit een en ander kan verklaren.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Re: Naast de weg?

Bericht door Fantom »

elbette schreef:Hallo heren van het goede leven...

Even een vraagje....heel soms op een stuk snelweg rijd ik opeens een stukje naast de snelweg volgens mijn navi... :? betty roept dan ook begeeft u zich... bla bla. Na enkele seconden schuift mijn auto op het scherm weer netjes de weg op...? Bizar? En de stukken snelweg waar dit is gebeurd ligt er al jaren en is niet een stukje omgelegd of zo iets.
Ik heb dat ook wel eens gehad met mijn MS5000 (Met m'n MS5400 nog geen last van gehad :wink: ) Bij mij bleek het aan de kaart te liggen. :arrow: De coordinaten kwamen niet echt overeen met de werkelijkheid en het systeem dacht dus dat ik op een weg reed die 100mtr naast de weg lag waar ik daadwerklijk op reed. Kan je aangeven hoeveel sat's je ontving op dat stuk weg. :?: Daar kan ook het probleem vandaan komen als het systeem even "de weg" kwijt is. Ik bedoel dus dat de Gyro en de km puls ook niet de juiste info meer verschaffen.
elbette schreef:Laatst had ik ook weer iets leuks...rij ergens in eindhoven op de randweg, wil de snelweg op. Volgens de witte lijn op het scherm had ik links moeten afslaan, maar de pijl informatie wees rechtdoor en betty riep ook niks, dus ik dacht laat ik eens rechtdoor rijden, wat gebeurd er: na 100 meter roept betty dat ik moet keren! Ik had dus indeed zoals verwacht links moeten afslaan, maar het systeem liep dus achter of zo iets..? Raar maar waar...verklaring?
Dat ligt waarschijnlijk aan de info die op de kaart staat. Daar is al eens meer een topic aan gewijd. Deze fout doorgeven aan de kaartleverancier (Navteq of TA)
elbette schreef:Na het weekend ga ik een lange reis tegemoet naar Turkije. Hebben jullie nog navigatie tips tot aan oostenrijk...viapunten wel of niet doen? Ik las laaste een stukje beter van niet...Als je snelweg kiest neem ik aan dat hij altijd de snelste route snelweg pakt. Je kan immers niet snelweg EN snelste route tegelijk selceteren?
Gewoon je systeem de route laten uitrekenen/bepalen en dan met gezond verstand en je NAV bepalen of je over een andere weg wilt rijden. Ik zou een plaats zo dicht mogelijk bijde turkse grens invoeren en daar naar toe rijden. Een paar draadjes terug staat een heel topic ove het navigeren naar Zwitserland misschien heb je daar wat aan. Ik kies idd voor de snelste route maar ik denk dat op die afstand snelweg selecteren geen verschil maakt. Dat moet je gewoon even proberen. Gewoon even in de auto gaan zitten en beide opties goed bekijken. :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elbette
Junior Member
Junior Member

Bericht door elbette »

Die weg was ergens aan de randweg van eindhoven. Als je weer richting Rotterdam wilt rijden moet je linksafslaan en de snelweg op. Ik heb geen idee hoe het daar heeft. Ook heb ik laatst in Helmond gehad dat de navi riep "links aanhouden om de N277 op te rijden..." terwijl die weg de N269 was en dat ook op de kaart stond. Ik maak overigens gebruik van Teleatlas 2004.

Bedankt voor de tips over het navigeren over lange afstand. Maar wat doe ik als de navi over een weg gaat die ik liever niet wil bewandelen. Moet ik dan toch gebruik maken van via punten of..?

Gr

Ari

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

elbette schreef:Bedankt voor de tips over het navigeren over lange afstand. Maar wat doe ik als de navi over een weg gaat die ik liever niet wil bewandelen. Moet ik dan toch gebruik maken van via punten of..?
Ten eerste: Waarom zou je niet de weg willen rijden die je NAVI aangeeft :?:
Maar als je dat toch niet wil dan kan je idd met via-punten werken.
Je kan ook de aanwijzingen van de NAVI negeren en bewust de andere weg kiezen. Naar alle waarschijnlijkheid zal je NAVI zich dan aanpassen naar de weg die jij hebt gekozen. Mits het natuurlijk niet een al te onligische route is anders zal je NAVi blijven proberen je naar de "juiste" route te sturen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elbette
Junior Member
Junior Member

Bericht door elbette »

Hallo Fantom,

De reden hieroor is dat ik via Passau (Duitse stad) Oostenrijk wil inrijden. Nu ben ik "bang" dat de navi mij dus via andere wegen naar Oostenrijk gaat leiden, vandaar. Maar ik bedenk me dat ik ook gewoon Passau als bestemming kan opgeven en vervolgens Graz (Oostenrijk) kan invoeren. Het is, zoals je al zei, een beetje kijken en proberen.
Andere reden is dat ik vermoed dat bepaalde wegen in Duitsland drukker zullen zijn en ik deze dus het liefst wil mijden.

Goed,

i.i.g bedankt

Ari

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”