Hallo
als ik nu een TMC-box bestel bij mijn leverancier wordt de MT-5011 automatisch uitgeleverd.
of ze moeten nog een oude MT-5010/01 op voorraad hebben
Topsport
VDO MT-5011
-
- Senior Member
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
mijn nieuwe MT-5011 zit er in
idd nog geen veranderingen gemerkt doet hetzelfde als mijn oude MT-5010/01, alleen iets minder hoog.
Topsport
idd nog geen veranderingen gemerkt doet hetzelfde als mijn oude MT-5010/01, alleen iets minder hoog.
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
-
- Moderator
Ik heb op Marktplaats gezien dat ie daar ook te koop wordt aangeboden. Ze zeggen daar dat behalve de afmeting ook de ontvangst beter is geworden.. Nu is dat, lijkt me, een standaard opmerking... Kan iemand dit bevestigen danwel ontkrachten? Wordt de TMC ontvangst echt beter?
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. hij kost daar: €160,00. Zal iemand dus wel voor €100,-- erbij hebben gekocht en hem nu voor €160,00 verkopen. Hij zit namelijk nog in originele doos en met officiele faktuur (BTW).
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. hij kost daar: €160,00. Zal iemand dus wel voor €100,-- erbij hebben gekocht en hem nu voor €160,00 verkopen. Hij zit namelijk nog in originele doos en met officiele faktuur (BTW).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Toho,Toho_NL schreef:Ik heb op Marktplaats gezien dat ie daar ook te koop wordt aangeboden. Ze zeggen daar dat behalve de afmeting ook de ontvangst beter is geworden.. Nu is dat, lijkt me, een standaard opmerking... Kan iemand dit bevestigen danwel ontkrachten? Wordt de TMC ontvangst echt beter?
Groetjes,
Toho_NL.
Hou het maar op dat laatste. Er is tot dusver geen enkele aanwijzing dat dit werkelijk zo zou zijn, niet in enige publicatie noch uit gebruikerservaringen.
Wat je zou kunnen doen is de adverteerder om opheldering vragen, ben dan benieuwd naar z'n reactie, if any
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Junior Member
Even een oud lijntje open gooien......
Waarschijnlijk zit er een programmeerbaar geheugen in. Dan kun je dat in de toekomst aan gaan passen aan de volgende eisen van de gebruikers en aanbieders van TMC signalen.
Rest mij de vraag: Wat gaan de mensen doen die een TMC van de oudere generatie hebben? Dat ding weggooien?
Waarschijnlijk zit er een programmeerbaar geheugen in. Dan kun je dat in de toekomst aan gaan passen aan de volgende eisen van de gebruikers en aanbieders van TMC signalen.
Rest mij de vraag: Wat gaan de mensen doen die een TMC van de oudere generatie hebben? Dat ding weggooien?
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,pbm schreef:Even een oud lijntje open gooien......
Waar leid je dat uit af?
Dat zou mooi zijn, maar tot nu toe heb ik daar nog geen enkele bevestiging van kunnen vinden. Ondanks al m'n naspeuringen in Wetzlar en Frankrijk, de uitspraak dáár is dat er dezelfde processor in zit.
Dus die vraag....
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Zoals je Zuid-afrikanen de computer het heel duidelijk noemen "Rekenaar"
Er zit een groot verschil tussen een processor en een geheugen. kijk maar naar je computer of laptop.
In het verleden werd er veel gebruik gemaakt van eproms waar de informatie vast op gebrand is. Tegenwoordig wordt er veel meer gebruik gemaakt van herschrijfbare geheugens.
Daarnaast is alles gewoon compacter geworden. De Gettoblaster op je schouder is meerendeels ook al vervangen door een radio ter grootte van een pen of gewoon in je telefoon ingebouwd.
Daarom zal die kast wel kleiner zijn.
Nu is het nog wachten op de volgende ontwikkeling op TMC gebied. Pay-TMC als ik jullie moet geloven.
Ik heb nog geen TMC-box open geschroefd. Maar als iemand vrijwillig mij twee MT 5011's aan bied dan wil ik ik best eentje open slopen samen met mijn MT 5010/00. Kunnen we gelijk kijken wat er veranderd is.
Iemand die gewoon mijn MT 5010/00 om wil ruilen voor een een /01 of een 5011 is mijn grootste vriend van 2004.
groetjes
Er zit een groot verschil tussen een processor en een geheugen. kijk maar naar je computer of laptop.
In het verleden werd er veel gebruik gemaakt van eproms waar de informatie vast op gebrand is. Tegenwoordig wordt er veel meer gebruik gemaakt van herschrijfbare geheugens.
Daarnaast is alles gewoon compacter geworden. De Gettoblaster op je schouder is meerendeels ook al vervangen door een radio ter grootte van een pen of gewoon in je telefoon ingebouwd.
Daarom zal die kast wel kleiner zijn.
Nu is het nog wachten op de volgende ontwikkeling op TMC gebied. Pay-TMC als ik jullie moet geloven.
Ik heb nog geen TMC-box open geschroefd. Maar als iemand vrijwillig mij twee MT 5011's aan bied dan wil ik ik best eentje open slopen samen met mijn MT 5010/00. Kunnen we gelijk kijken wat er veranderd is.
Iemand die gewoon mijn MT 5010/00 om wil ruilen voor een een /01 of een 5011 is mijn grootste vriend van 2004.
groetjes
Hide post links |
-
- Senior Member
De 5010, en naar ik nu meen te weten de 5011, hebben een MASK type processor. Dat betekent dus dat alles in die processor vastgelegd is, en dat 'ie niet achteraf om te programmeren is, en dus niet met andere SW geladen kan worden.pbm schreef:Zoals je Zuid-afrikanen de computer het heel duidelijk noemen "Rekenaar"
......
groetjes
Beide processoren zijn geladen met SW 3.38, en dat is het dan. De MT 5010 VTN, die dus de franse Pay-TMC van V-Traffic kan ontvangen en verwerken heeft SW 3.39 aan boord.
Dat alles heeft niets te maken met al dan niet programmeerbare geheugens, vandaar m'n opmerking eerder gemaakt op 7 Mei:
Groet,Wat we NIET weten is welk type processor er in zit. Is het net als bij de 5010 een MASK type, dat dus NIET omgeprogrammeerd kan worden of zit er toch een programmable type in. Dat weten we (nu) niet en dat zal pas de komende tijd blijken.
De reden waarom ik dit schrijf zijn de ontwikkelingen op het gebied van PAY-TMC. En het is dus denkbaar dat VDO deze box geschikt gemaakt heeft voor een andere TMC codering, de 5010 was dat dus niet.
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik denk ik ga toch nog eens kijken op de website van VDO Dayton om te zien of ik iets kan vinden.
Wat me opvalt als ik naar de features kijk van de MT5011 is dat ze het hebben over product versions:
Product Versions
MT 5010/00: Automatic or TMC next station
MT 5010/01: Automatic or TMC station list
Hieruit kan ik alleen maar opmaken dat de MT5011 niks anders is dan een opvolger in de serie en dat de MT5011 geen additionele functies heeft meegekregen. VDO kennende zouden ze dat echt wel melden als de module herprogrammeerbaar is en dat deze veel meer functies heeft als de bekende MT5010/01.
Wat me opvalt als ik naar de features kijk van de MT5011 is dat ze het hebben over product versions:
Product Versions
MT 5010/00: Automatic or TMC next station
MT 5010/01: Automatic or TMC station list
Hieruit kan ik alleen maar opmaken dat de MT5011 niks anders is dan een opvolger in de serie en dat de MT5011 geen additionele functies heeft meegekregen. VDO kennende zouden ze dat echt wel melden als de module herprogrammeerbaar is en dat deze veel meer functies heeft als de bekende MT5010/01.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Fantom,
Afgezien van een typefoutje op de VDO site, klopt het verhaal wat je schrijft. Behalve de afmetingen, en daarmee ook de plaats van de aansluitingen zijn die boxen identiek, naar ons beste weten.
Ik vermoed dat de reden voor het op de markt brengen van deze unit de kostenoverwegingen geweest zijn. Hij wordt nu niet meer in Frankrijk gefabriceerd doch in China
Groet,
JW
Afgezien van een typefoutje op de VDO site, klopt het verhaal wat je schrijft. Behalve de afmetingen, en daarmee ook de plaats van de aansluitingen zijn die boxen identiek, naar ons beste weten.
Ik vermoed dat de reden voor het op de markt brengen van deze unit de kostenoverwegingen geweest zijn. Hij wordt nu niet meer in Frankrijk gefabriceerd doch in China
Groet,
JW
Hide post links |