Rijrichting (carin systeem)
-
- Average Member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 02 jul 2004 00:41
Rijrichting (carin systeem)
Weet iemand wat ik er aan kan doen dat mijn Carin 520 in zijn 1e t/m 5e verseling R aan geeft
en als ik hem in zijn achteruit zet dit een D word?
Ik denk naamelijk dat dit anders om moet zijn.
en als ik hem in zijn achteruit zet dit een D word?
Ik denk naamelijk dat dit anders om moet zijn.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Rene,
Heb je de 520 net ingebouwd, en daarmee dit fenomeen? En waar zie je die R en D staan?
En wat gebeurt er bij het rijden, staat de pijl dan ook naar beneden?
Laat even weten, dan vinden we wel een oplossing.
Groet,
JW
Heb je de 520 net ingebouwd, en daarmee dit fenomeen? En waar zie je die R en D staan?
En wat gebeurt er bij het rijden, staat de pijl dan ook naar beneden?
Laat even weten, dan vinden we wel een oplossing.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
JW, is dit niet een kwestie van een van die ACT-instellingen?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Higgy,
Tuurlijk, dat is zeer wel mogelijk, maar het is beter als we eerst weten wat de achtergrond is en dus de mogelijke oorzaak voordat we lukraak het menu in duiken.
Vandaar m'n vragen, en die zijn nog niet beantwoord.
Groet,
JW
Tuurlijk, dat is zeer wel mogelijk, maar het is beter als we eerst weten wat de achtergrond is en dus de mogelijke oorzaak voordat we lukraak het menu in duiken.
Vandaar m'n vragen, en die zijn nog niet beantwoord.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Niets aan de hand toch, er zal inderdaad het menu ingegaan moeten worden en dan kan deze waarde zo worden omgezet.
Het is namelijk puur de instelling van de achterruitrijdraad, namelijk 'high' or 'low', vermoedelijk staat die nu als de wagen in 1 van de versnellingen vooruit staat op 'high' ingesteld.
Het is namelijk puur de instelling van de achterruitrijdraad, namelijk 'high' or 'low', vermoedelijk staat die nu als de wagen in 1 van de versnellingen vooruit staat op 'high' ingesteld.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo WMP,
Tuurlijk, zo kun je die status veranderen.
Maar is het dan niet vreemd dat Rene dit verschijnsel zomaar heeft? En hij zit dus kennelijk al in het diagnosemenu, anders kun je die D en R niet zien, dus wat is hier gebeurd?
Dat probeer ik boven tafel te krijgen, zodat ook andere forumlezers daar wat aan hebben. Want daarvoor is dit forum toch mede opgezet, om ervaringen met elkaar te delen en daarvan te leren?
In mijn "loopbaan", en zoals je weet is die tamelijk lang heb ik geleerd dat de makkelijkste weg is snel even een probleempje op te lossen, maar dat is niet de beste. Want daarvan leert niemand wat, dus....
En ik ben daarom bereid er wat meer tijd aan te besteden, en de ervaringen te laten delen. Maar ja, misschien ben ik wel die onverbeterlijke...., tsja hoe noem je dat
Groet,
JW
Tuurlijk, zo kun je die status veranderen.
Maar is het dan niet vreemd dat Rene dit verschijnsel zomaar heeft? En hij zit dus kennelijk al in het diagnosemenu, anders kun je die D en R niet zien, dus wat is hier gebeurd?
Dat probeer ik boven tafel te krijgen, zodat ook andere forumlezers daar wat aan hebben. Want daarvoor is dit forum toch mede opgezet, om ervaringen met elkaar te delen en daarvan te leren?
In mijn "loopbaan", en zoals je weet is die tamelijk lang heb ik geleerd dat de makkelijkste weg is snel even een probleempje op te lossen, maar dat is niet de beste. Want daarvan leert niemand wat, dus....
En ik ben daarom bereid er wat meer tijd aan te besteden, en de ervaringen te laten delen. Maar ja, misschien ben ik wel die onverbeterlijke...., tsja hoe noem je dat
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
...dat zomaar haal ik er niet uit, misschien wel net ingebouwd ofzo.jw schreef: ...
Maar is het dan niet vreemd dat Rene dit verschijnsel zomaar heeft?
...
Bovendien lijkt het mij zeer lastig dat pijl/cirkeltje steeds achteruit te zien gaan, en of de rest van de functie's nog goed werken dan (zoals ETA etc.) vraag ik mij ook een beetje af.
Hoe dan ook, Rene moet inderdaad al in het diagnose menu zitten om dit te zien, dus als die nu switched naar het instellingen gedeelte dan kan die het signaal omzetten.
Dit lukt overigens maar 1 keer, wil je het weer omzetten naar een andere waarde dan moet je (in dit geval) dus de auto in zijn achteruit zetten, het signaal in het beeldscherm veranderd dan, en je kunt hem dan weer veranderen.
Wil je vervolgens het signaal wéér veranderen, dan haal je hem weer uit zijn achteruit, het signaal in het beeldscherm veranderd weer, en andermaal kun je hem dan veranderen.
Dit werkt zo met alle keuze's die hier staan, beetje raar maar goed.
ETA : Expected Time of arrival (verwachtte aankomst tijd)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 02 jul 2004 00:41
wmp schreef:...dat zomaar haal ik er niet uit, misschien wel net ingebouwd ofzo.jw schreef: ...
Maar is het dan niet vreemd dat Rene dit verschijnsel zomaar heeft?
...
Bovendien lijkt het mij zeer lastig dat pijl/cirkeltje steeds achteruit te zien gaan, en of de rest van de functie's nog goed werken dan (zoals ETA etc.) vraag ik mij ook een beetje af.
Hoe dan ook, Rene moet inderdaad al in het diagnose menu zitten om dit te zien, dus als die nu switched naar het instellingen gedeelte dan kan die het signaal omzetten.
Dit lukt overigens maar 1 keer, wil je het weer omzetten naar een andere waarde dan moet je (in dit geval) dus de auto in zijn achteruit zetten, het signaal in het beeldscherm veranderd dan, en je kunt hem dan weer veranderen.
Wil je vervolgens het signaal wéér veranderen, dan haal je hem weer uit zijn achteruit, het signaal in het beeldscherm veranderd weer, en andermaal kun je hem dan veranderen.
Dit werkt zo met alle keuze's die hier staan, beetje raar maar goed.
ETA : Expected Time of arrival (verwachtte aankomst tijd)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
En dat haal ik dus niet uit Rene's vraagstelling, daarover wordt niet gerept, vandaar mijn eerste reactie met vragen naar Rene. Juist over dat pijltje...wmp schreef:...dat zomaar haal ik er niet uit, misschien wel net ingebouwd ofzo.jw schreef: ...
Maar is het dan niet vreemd dat Rene dit verschijnsel zomaar heeft?
...
Bovendien lijkt het mij zeer lastig dat pijl/cirkeltje steeds achteruit te zien gaan, en of de rest van de functie's nog goed werken dan (zoals ETA etc.) vraag ik mij ook een beetje af.
Ik zie dat Rene plannen gehad heeft te reageren, maar dat is kennelijk niet gelukt tot dusver. Even afwachtenwat hij ons te melden heeft.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 02 jul 2004 00:41
JW schreef:En dat haal ik dus niet uit Rene's vraagstelling, daarover wordt niet gerept, vandaar mijn eerste reactie met vragen naar Rene. Juist over dat pijltje...wmp schreef:...dat zomaar haal ik er niet uit, misschien wel net ingebouwd ofzo.jw schreef: ...
Maar is het dan niet vreemd dat Rene dit verschijnsel zomaar heeft?
...
Bovendien lijkt het mij zeer lastig dat pijl/cirkeltje steeds achteruit te zien gaan, en of de rest van de functie's nog goed werken dan (zoals ETA etc.) vraag ik mij ook een beetje af.
Ik zie dat Rene plannen gehad heeft te reageren, maar dat is kennelijk niet gelukt tot dusver. Even afwachtenwat hij ons te melden heeft.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Rene,
Ik zie dat je pogingen doet te reageren. Wel, het knopje voor een antwoord zit gewoon onder deze bijdrage. Daarop klikken, en schrijf maar wat je van plan bent
Groet,
JW
Ik zie dat je pogingen doet te reageren. Wel, het knopje voor een antwoord zit gewoon onder deze bijdrage. Daarop klikken, en schrijf maar wat je van plan bent
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 02 jul 2004 00:41
(OKE ik heb hem)
Ik weet niet of jullie het al had gezien maar mijn Carin nav doet het weer als van ouds.
Het was dus wel wat we dachten dat het was richting stond op high en moet op low staan
en dan doet hij het weer goed.
het schijnt te maken te hebben met software upgrate die hij gehad heeft soms schijnt hij daar
een andere insteling van te krijgen.
Ik weet niet of jullie het al had gezien maar mijn Carin nav doet het weer als van ouds.
Het was dus wel wat we dachten dat het was richting stond op high en moet op low staan
en dan doet hij het weer goed.
het schijnt te maken te hebben met software upgrate die hij gehad heeft soms schijnt hij daar
een andere insteling van te krijgen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Perfect Rene, fijn dat het probleem is opgelost en de mogelijke oorzaak bekend is.
Bedankt voor het melden, maarreh...zat er echt nog versie 3.9 in ????
Bedankt voor het melden, maarreh...zat er echt nog versie 3.9 in ????
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 02 jul 2004 00:41
Software.
Sorry nee het was nog iets erger het was niet 3,9 maar het was nog 3,6.
En hij was lekker snel met die 4.9 maar nu niet meer.
dat schijnt te komen omdat ik met dat (D) en (R) verhaal
te snel heb gedrukt en dus die ext.aasl 1en2 heb aangezet
en deze niet meer uit krijg.
en hij schijnt nu steeds verbinding te zoeken met iets wat er niet aan hangt.
en het daar zo druk mee heb dat dat andere trager wordt.
Dus nu weet ik het niet meer wat ik moet doen.
En hij was lekker snel met die 4.9 maar nu niet meer.
dat schijnt te komen omdat ik met dat (D) en (R) verhaal
te snel heb gedrukt en dus die ext.aasl 1en2 heb aangezet
en deze niet meer uit krijg.
en hij schijnt nu steeds verbinding te zoeken met iets wat er niet aan hangt.
en het daar zo druk mee heb dat dat andere trager wordt.
Dus nu weet ik het niet meer wat ik moet doen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08 jun 2004 09:12
rijrichting Carin 520
Hi Ik ben Eef uit Amsterdam en laat morgen mijn gekregen carin 520 installeren in comb. met een TMC5010/01, antenneversterker om de ext. antenne te gebruiken. Ik heb heel veel aan deze site en wil proberen een steentje bij te dragen.
Via een toevallig gevonden link het diagnose verhaal gevonden van de Carin 520. Ik heb het hele verhaal als pdf onder de link gezet. Als je op de tweede pag. kijkt vindt je de gevraagde info betyreffende ext 1 en 2.http://www.jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS ... 0SY520.pdf
Via een toevallig gevonden link het diagnose verhaal gevonden van de Carin 520. Ik heb het hele verhaal als pdf onder de link gezet. Als je op de tweede pag. kijkt vindt je de gevraagde info betyreffende ext 1 en 2.http://www.jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS ... 0SY520.pdf
Mitsubishi Carisma HB 2000, rijdend met Carin 522 + TMC 5010/01 sw3.38
CarConsept + CD-wisselaar
CarConsept + CD-wisselaar
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 04 apr 2004 18:51
Ik had op mijn carin ook permanent staan dat ie in R reed, en de tachopuls werd als negatief weergegeven in diagnose, maar het pijltje van de cursor stond tijdens het rijden gewoon in de goede richting.
Vandaag het probleem met mijn achteruitsignaal opgelost (kabel was bekneld en zat DUS aan massa) en de instellingen goed gezet. Ik heb sindsdien niet meer gereden dus weet niet of het pijltje nu de andere kant op wijzen zal of nog gewoon goed zoals het was
Dat een carin systeem een aansluiting heeft om het videosignaal om te zetten naar extern signaal is me bekend, maar niemand kan me vertellen waar de ingang voor de externe signaal zich bevind.....
Vandaag het probleem met mijn achteruitsignaal opgelost (kabel was bekneld en zat DUS aan massa) en de instellingen goed gezet. Ik heb sindsdien niet meer gereden dus weet niet of het pijltje nu de andere kant op wijzen zal of nog gewoon goed zoals het was
Dat een carin systeem een aansluiting heeft om het videosignaal om te zetten naar extern signaal is me bekend, maar niemand kan me vertellen waar de ingang voor de externe signaal zich bevind.....
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 04 apr 2004 18:51
Vandaag voor vertrek even de navi ingeschakeld, inderdaad reed het pijltje het eerste stukje achteruit maar na een meter of 500 was alles weer goed....
Dus het maakt niet uit of de richting op D of R staat voor het pijltje, alleen voor de nauwkeurigheid is het beter dat het werkt
Dus het maakt niet uit of de richting op D of R staat voor het pijltje, alleen voor de nauwkeurigheid is het beter dat het werkt
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Ojawel hoor, kijk maar eens bovenaan bij de knop 'Handleidingen' , daaronder is het inbouwschema van de Carin te vinden, compleet met de draadkleuren, oa van de externe aansluiting.T5-Roger schreef: ...
Dat een carin systeem een aansluiting heeft om het videosignaal om te zetten naar extern signaal is me bekend, maar niemand kan me vertellen waar de ingang voor de externe signaal zich bevind.....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 04 apr 2004 18:51
Ik zal wel blind zijn, of iets niet begrijpen, ik vol goede moed naar de handleidingen, pdf-je gedownload.... is gewoon het schema uit de orginele handleiding....
A12 is voor omschakeling van het beeldscherm naar extern video signaal (NTSC) ....Dat staat ook in mijn handleiding....
maar welke aansluitngen stuur ik dat externe beeldsignaal dan naar binnen.... ik kan het nergens vinden in de orginele handleiding... Wie hetweet...please tell me!
A12 is voor omschakeling van het beeldscherm naar extern video signaal (NTSC) ....Dat staat ook in mijn handleiding....
maar welke aansluitngen stuur ik dat externe beeldsignaal dan naar binnen.... ik kan het nergens vinden in de orginele handleiding... Wie hetweet...please tell me!
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
oepsie, heb ik iets fout gedaan ?
Denk het wel, wellicht is er een soort van multimedia box nodig ofzo, zal dat schema ook nog eens even doornemen, maar eerlijk gezegd....vrees toch dat er een randapparaatje voor nodig is nu...
(nou ja, ik troost mij met de gedachte dat dit een rijrichting topic is )
Denk het wel, wellicht is er een soort van multimedia box nodig ofzo, zal dat schema ook nog eens even doornemen, maar eerlijk gezegd....vrees toch dat er een randapparaatje voor nodig is nu...
(nou ja, ik troost mij met de gedachte dat dit een rijrichting topic is )
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 04 apr 2004 18:51
hihihi
Schaam je niet, je kunt niet ALLES weten....
ik heb van VDO een schema van de kabel en daar zitten twee draden in voor een extern beeldsignaal
Het carin-systeem heeft een aansluitign die, als je hem aan massa legt, het beeld omschakeld naar extern beeld (NTSC), maar nergens staat dus wa je het beeldsignaal moet invoeren... lijkt me toch dat dat er dan OOK op zou moeten zitten
Schaam je niet, je kunt niet ALLES weten....
ik heb van VDO een schema van de kabel en daar zitten twee draden in voor een extern beeldsignaal
Het carin-systeem heeft een aansluitign die, als je hem aan massa legt, het beeld omschakeld naar extern beeld (NTSC), maar nergens staat dus wa je het beeldsignaal moet invoeren... lijkt me toch dat dat er dan OOK op zou moeten zitten
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo T5-Roger,
We zitten hier wel off-topic natuurlijk voor jouw vraag, want we zitten hier bij Rene's vraag over rijrichting.
Daarom denk ik dat het beter is even een ander topic te openen, dat ik dan ook maar doe. En daarin kopieer ik dan wel even wat stukjes.
Vervolgens reageer ik daarin dan wel....
Groet,
JW
We zitten hier wel off-topic natuurlijk voor jouw vraag, want we zitten hier bij Rene's vraag over rijrichting.
Daarom denk ik dat het beter is even een ander topic te openen, dat ik dan ook maar doe. En daarin kopieer ik dan wel even wat stukjes.
Vervolgens reageer ik daarin dan wel....
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 544
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1099
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 661
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1888
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 594
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 490
-
-
hoe zien welk navigatie systeem er in zit,Xanavi X6 of X7
door Ton de Goey » 19 jan 2015 22:36 » in Nissan -
Reacties: 0
Weergaves: 1440
-