Heeft er iemand ervaring met de RGS 05.
Moet je de wielsensoren toepassen of kun je de signaalkabel van de versnellingsbak gebruiken.
Waarvoor dient de weerstandmeter in de achterruitverwarming
Aansluiten RGS 05
-
- New Member
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 jun 2004 23:06
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Die RGS 05 is een Navi uit de oertijd, net zoiets als de Philips Carin 510 was.
Daarbij zijn wielsensoren essentieel, omdat die de verandering van richting kunnen vasstellen. Gyro's werden nog niet gebruikt. En een puls ingang heeft het systeem niet, heeft ook geen zin.
Ook zit er een magnetische sensor in het systeem (bepaling van de noordrichting) en die precisie weerstand in de achterruitverwarming speelde ook een rol in de positionering. Hoe dat zat weet ik even niet meer.
Al met al zou ik er niet meer aan beginnen om zo'n systeem te installeren. Nog afgezien van de moeite die je daarvoor moet doen , moet je je ook realiseren dat het een uiterst traag systeem is, dat moeite heeft z'n calibratie vast te houden.
Groet,
JW
Die RGS 05 is een Navi uit de oertijd, net zoiets als de Philips Carin 510 was.
Daarbij zijn wielsensoren essentieel, omdat die de verandering van richting kunnen vasstellen. Gyro's werden nog niet gebruikt. En een puls ingang heeft het systeem niet, heeft ook geen zin.
Ook zit er een magnetische sensor in het systeem (bepaling van de noordrichting) en die precisie weerstand in de achterruitverwarming speelde ook een rol in de positionering. Hoe dat zat weet ik even niet meer.
Al met al zou ik er niet meer aan beginnen om zo'n systeem te installeren. Nog afgezien van de moeite die je daarvoor moet doen , moet je je ook realiseren dat het een uiterst traag systeem is, dat moeite heeft z'n calibratie vast te houden.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 04 mei 2004 10:05
Het toestel is wel traag, maar heeft geen last om de calibratie te onthouden, wel een probleem is dat je een calibratie-CD nodig hebt. Deze was alleen aan de inbouwcentra geleverd.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 332
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 495
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1334
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 654
-
-
Niet VDO camera aansluiten op MI2200
door Michiel1984 » 13 sep 2015 13:15 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 650
-
-
-
Actieve aub aansluiten RNS MFD2 type B
door BakkerOnTour » 17 jan 2017 17:07 » in Vaste Blaupunkt systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 1094
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2369