Kan iemand me aub vetrellen hoe kan ik terugzetten de “ext 1 act-low” naar “ ext act-high” bij een VDO MS5000 met TMC module?
Stond op high en heb ik op "OK" gedrukt en is natuurlijk naar low gegaan...
VDO MS 5000 ext 1 act-low naar act-high ??
-
- New Member
-
- Senior Member
Hallo Lukas
welkom op dit forum
als het goed is kan je dat veranderen door de achteruit in te schakelen dacht dat ik dat ooit een keer gelezen heb (mits aangesloten natuurlijk) en dan naar het menu gaan waar je het wilt veranderen(zie onder). als de achteruitrijdraad niet is aangesloten alsnog doen, scheelt een hoop
ps nooit dingen veranderen in io status zetten kan natuurlijk per ongeluk gebeuren
laat ook even weten of het gelukt is
Topsport
welkom op dit forum
als het goed is kan je dat veranderen door de achteruit in te schakelen dacht dat ik dat ooit een keer gelezen heb (mits aangesloten natuurlijk) en dan naar het menu gaan waar je het wilt veranderen(zie onder). als de achteruitrijdraad niet is aangesloten alsnog doen, scheelt een hoop
ps nooit dingen veranderen in io status zetten kan natuurlijk per ongeluk gebeuren
laat ook even weten of het gelukt is
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Dank je Topsport,
Volgens de helpdesk van VDO zou de blauw/wit kabel (pin 5 “accessory”) op massa moet aansluiten en daarna kan ik hem weer op high krijgen.. Ik heb geen accessoires op aangesloten (behalve de TMC module), dus heb ik dat nog niet gedaan. Ik heb wel de MS 5000 van de 12V afgehaald in de hoop dat na enige tijd (hoe lang weet ik nog niet !!) zicht volledig zou resetten en zelf met de correcte waarden zou komen.
Raar dat op zo apparaat geen “hard reset” aanwezig is. Of weet je wel hoe ik hem hard resetten kan?
Volgens de helpdesk van VDO zou de blauw/wit kabel (pin 5 “accessory”) op massa moet aansluiten en daarna kan ik hem weer op high krijgen.. Ik heb geen accessoires op aangesloten (behalve de TMC module), dus heb ik dat nog niet gedaan. Ik heb wel de MS 5000 van de 12V afgehaald in de hoop dat na enige tijd (hoe lang weet ik nog niet !!) zicht volledig zou resetten en zelf met de correcte waarden zou komen.
Raar dat op zo apparaat geen “hard reset” aanwezig is. Of weet je wel hoe ik hem hard resetten kan?
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo LukasLukas schreef:
Hard resetten is volgens mij niet mogelijk.
heb jij het al geprobeerd om hem in zijn achteruit te zetten en dan te veranderen ik heb dat ooit een keer gelezen op deze site, maar dat was voor een ms-4100 of zo en dat werkte wel.
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo
alleen zo kan je omschakelen van ACT_LOW naar ACT_HIGH.
Met vriendelijke groet,
Willem.
op PIN A5 de blauw/witte kabel van ISO BLOK A even een draadje zetten en hierop spanning zetten.Volgens de helpdesk van VDO zou de blauw/wit kabel (pin 5 “accessory”) op massa moet aansluiten en daarna kan ik hem weer op high krijgen
alleen zo kan je omschakelen van ACT_LOW naar ACT_HIGH.
Met vriendelijke groet,
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt mensen, Het is gelukt !! Door spanning op de wit / blauw draad te zetten heb ik hem kunnen omschakelen van Low naar High.
Weet iemand wat is de functie van dergelijke waarde? Waarom moet high en niet low of andersom?
Weet iemand wat is de functie van dergelijke waarde? Waarom moet high en niet low of andersom?
Hide post links |
-
- Senior Member
Heel simpel: High betekent 12V, Low is 0V.Lukas schreef:Bedankt mensen, Het is gelukt !! Door spanning op de wit / blauw draad te zetten heb ik hem kunnen omschakelen van Low naar High.
Dus al 'ie nu een spanning van 12V krijgt op z'n A5, weet de Navi computer dat je achteruit staat ingeschakeld, en dat als je gaat rijden de pulsen omgerekend moeten worden met een min-teken er voor. En dat zul je dan op de kaart zien: je rijdt achteruit, en dus blijft het systeem gecalibreerd en weet waar je bent.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 539