puls bij volvo v40 van 6/98 ????????
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 20 jun 2004 22:13
puls bij volvo v40 van 6/98 ????????
Hoi allemaal
wie kan me helpen?
Ik heb me een vdo ms5000 aangeschaft zo een dag of 4 terug.
alles aangesloten en heb de puls van de abs afgepakt .
Als ik de stekker van de abs uittrek werkt mijn snelheidsmeter ook ni meer dus pakt volvo zijn puls ook af van de abs.
Nu werkt alles ben zeer tevrede van de gps.
Maar heb nu het volgend probleem mijn lampje van de abs brand nu.
als ik de auto start is het uit en het gaat soms aan pas na 2km soms na 5km soms ook na 10m
wie heeft ook da probleem of kent de oplossing?
per wiel heb ik 2 draden waar ik een pus op meet speelt het een rol welke van de 2 ik neem????
alvast bedankt en hopelijk krijg ik antwoord
mvg
peter
wie kan me helpen?
Ik heb me een vdo ms5000 aangeschaft zo een dag of 4 terug.
alles aangesloten en heb de puls van de abs afgepakt .
Als ik de stekker van de abs uittrek werkt mijn snelheidsmeter ook ni meer dus pakt volvo zijn puls ook af van de abs.
Nu werkt alles ben zeer tevrede van de gps.
Maar heb nu het volgend probleem mijn lampje van de abs brand nu.
als ik de auto start is het uit en het gaat soms aan pas na 2km soms na 5km soms ook na 10m
wie heeft ook da probleem of kent de oplossing?
per wiel heb ik 2 draden waar ik een pus op meet speelt het een rol welke van de 2 ik neem????
alvast bedankt en hopelijk krijg ik antwoord
mvg
peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Volgens de Petri site is er een goede puls aanwezig.
Kabelfarbe: gelb/rot. Fußraum Beifahrerseite, links unter dreieckiger Abdeckung, weißer 22 PIN Stecker, PIN 3.
of
Am Radiostecker, Kabelfarbe. GRÜN; ohne Radiovorbereitung: im Radioschacht, weißer 15-PIN-Stecker, PIN 3, gelb-rot
Kabelfarbe: gelb/rot. Fußraum Beifahrerseite, links unter dreieckiger Abdeckung, weißer 22 PIN Stecker, PIN 3.
of
Am Radiostecker, Kabelfarbe. GRÜN; ohne Radiovorbereitung: im Radioschacht, weißer 15-PIN-Stecker, PIN 3, gelb-rot
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 20 jun 2004 22:13
heb ik ook gelezen maar niet gevonden in mijn volvo jammer genoeg
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Andere topic verwijderd Crosposting is niet toegestaan !!!!!!
Hier toch nog het antwoord van JW
Hier toch nog het antwoord van JW
- Hallo,
Dat is dus de reden waarom in de instructie staat dat je de puls NIET van de ABS sensor af mag halen. De belasting door de computer is zodanig dat het signaal te veel verzwakt wordt, en dus krijg je storingen. Die kunnen er toe leiden dat je ABS sensor kapot gaat, dat is JEWUWA, bekend van het duitse forum bij zijn BMW overkomen.
Ga dus op zoek naar de normale puls.
Een alternatief is een pulsversterker te kopen die je voor het ABS signaal gebruikt. Die zijn daar voor gemaakt en dan kan het wel.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 20 jun 2004 22:13
ok
nu de vraag waar kan ik de puls normaal dan wel nemen bij mijn wagen?
zou volvo garage er op antwoorden?
op verschillende sites spreken ze van die stekker maar is in mijn wagen ni te vinden of zeeer goed verstopt
nu de vraag waar kan ik de puls normaal dan wel nemen bij mijn wagen?
zou volvo garage er op antwoorden?
op verschillende sites spreken ze van die stekker maar is in mijn wagen ni te vinden of zeeer goed verstopt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
De puls bij een Volvo V-40 moet gewoon te vinden zijn zoals Han al schreef
Pulsdraad Volvo , S40 / V40, 1996 : GEEL-ROOD (pin 3) in de WITTE 26-polige stekker in de middenconsole (rechter bekleding verwijderen zit met één schroefvast, 26 polige stekker zit geklikt aan een metaal frame)
je moet wel een API gebruiken, puls is volgens mij niet helemaal zuiver bij stilstand
Topsport
Pulsdraad Volvo , S40 / V40, 1996 : GEEL-ROOD (pin 3) in de WITTE 26-polige stekker in de middenconsole (rechter bekleding verwijderen zit met één schroefvast, 26 polige stekker zit geklikt aan een metaal frame)
je moet wel een API gebruiken, puls is volgens mij niet helemaal zuiver bij stilstand
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 20 jun 2004 22:13
ok
zal morgen nog eens op zoek gaan
ps wa is een api en wa bedoel je met is niet helemaal zuiver?
ps nu heb ik een afwijking van gps geeft 4km/h minder dan die in de wagen of komt da goe na veel km te hebben gereden?
alvast voor al jullie moeite en uitleg
thx
zal morgen nog eens op zoek gaan
ps wa is een api en wa bedoel je met is niet helemaal zuiver?
ps nu heb ik een afwijking van gps geeft 4km/h minder dan die in de wagen of komt da goe na veel km te hebben gereden?
alvast voor al jullie moeite en uitleg
thx
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Weet niet of je een cruise control hebt, maar dat is doorgaans een veilig punt om de puls van af te pakken.
van de ABS gaat er inderdaad teveel sterkte in het signaal verloren, waardoor de regeleenheid uitgaat van een defecte sensor en je zelfs het risico loopt dat het betreffende wiel wel blokkeerd.
Een truuk kan zijn om op het tandwielkrans een tweede ABS pulssensor te monteren, en deze exclusief voor de navigatie te gebruiken, of een externe pulsgever te gebruiken, net waar je goedkoper aan kunt komen.
Dit hoeft dan ook geen specifiek Volvo item te zijn, ten eerste zijn de meesten toch van Bosch, ten tweede praat je over weinig meer dan een spoeltje koperdraad waar een electrische stroom doorheen loopt die een magnetisch veld opwekt, welke op zijn beurt door het tandwielkransje iedere keer verstoord wordt ==> pulse....
Afwijkingen zijn altijd wel aanwezig, wanneer ik mijn wagen op cruise control zet op 120km/h, dan zegt de boordcomputer van de ms5000 dat ik 113km/h rijd, echter, dan zakt die weer naar 110, en dan weer omhoog naar 114, terwijl ik dan gewoon op een vlakke weg rijd en de wijzer zowat gelijmd staat op die 120.....
Echter, het snelheidsalarm van de ms5000 staat op 130km/h ingesteld, en wat denk je, zodra de wijzer op mijn snelheidsmeter de 130 aanraakt....<ploing> snelheidswaarschuwing
En dan gebruik ik nog een externe pulsgever ook...wat nu te geloven....?
Persoonlijk trek ik mij er maar niets van aan, was wel leuk geweest had het precies gewerkt, ,maar belangrijk is het zekers niet voor mij, de navigatie zelf werkt goed, de verwachtte aankomsttijden kloppen zeer goed, dus ik ben tevreden.
van de ABS gaat er inderdaad teveel sterkte in het signaal verloren, waardoor de regeleenheid uitgaat van een defecte sensor en je zelfs het risico loopt dat het betreffende wiel wel blokkeerd.
Een truuk kan zijn om op het tandwielkrans een tweede ABS pulssensor te monteren, en deze exclusief voor de navigatie te gebruiken, of een externe pulsgever te gebruiken, net waar je goedkoper aan kunt komen.
Dit hoeft dan ook geen specifiek Volvo item te zijn, ten eerste zijn de meesten toch van Bosch, ten tweede praat je over weinig meer dan een spoeltje koperdraad waar een electrische stroom doorheen loopt die een magnetisch veld opwekt, welke op zijn beurt door het tandwielkransje iedere keer verstoord wordt ==> pulse....
Afwijkingen zijn altijd wel aanwezig, wanneer ik mijn wagen op cruise control zet op 120km/h, dan zegt de boordcomputer van de ms5000 dat ik 113km/h rijd, echter, dan zakt die weer naar 110, en dan weer omhoog naar 114, terwijl ik dan gewoon op een vlakke weg rijd en de wijzer zowat gelijmd staat op die 120.....
Echter, het snelheidsalarm van de ms5000 staat op 130km/h ingesteld, en wat denk je, zodra de wijzer op mijn snelheidsmeter de 130 aanraakt....<ploing> snelheidswaarschuwing
En dan gebruik ik nog een externe pulsgever ook...wat nu te geloven....?
Persoonlijk trek ik mij er maar niets van aan, was wel leuk geweest had het precies gewerkt, ,maar belangrijk is het zekers niet voor mij, de navigatie zelf werkt goed, de verwachtte aankomsttijden kloppen zeer goed, dus ik ben tevreden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
ik heb je een pb gestuurd over wat een API doetpeterke schreef:ok
zal morgen nog eens op zoek gaan
ps wa is een api en wa bedoel je met is niet helemaal zuiver?
ps nu heb ik een afwijking van gps geeft 4km/h minder dan die in de wagen of komt da goe na veel km te hebben gereden?
alvast voor al jullie moeite en uitleg
thx
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Ter aanvulling op alle verhalen over ABS en API's, er staan twee links naar pulsversterkers op de Hoofdpagina van de Navigatie Help Site.
Daar wordt het hoe-en-waarom uitstekend uit de doeken gedaan en hoe het werkt.
Groet,
JW
Ter aanvulling op alle verhalen over ABS en API's, er staan twee links naar pulsversterkers op de Hoofdpagina van de Navigatie Help Site.
Daar wordt het hoe-en-waarom uitstekend uit de doeken gedaan en hoe het werkt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
Klopt JW, had ik helemaal niet gezien ( in het pb-tje stond hetzelfde )JW schreef:Hallo,
Ter aanvulling op alle verhalen over ABS en API's, er staan twee links naar pulsversterkers op de Hoofdpagina van de Navigatie Help Site.
Daar wordt het hoe-en-waarom uitstekend uit de doeken gedaan en hoe het werkt.
Groet,
JW
Goh, wat staat er veel op dit forum, ben al een maand of 9 hier en heb nog niet alles gezien
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 20 jun 2004 22:13
gelukt
kon het ni laten
heb het vlug aangesloten en wa denk je
alles werkt zonder api
enkel een afwijking van 4 a 5 km/h
alvast bedankt
oef gelukt
heb het vlug aangesloten en wa denk je
alles werkt zonder api
enkel een afwijking van 4 a 5 km/h
alvast bedankt
oef gelukt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,wmp schreef:Weet niet of je een cruise control hebt, maar dat is doorgaans een veilig punt om de puls van af te pakken.
van de ABS gaat er inderdaad teveel sterkte in het signaal verloren, waardoor de regeleenheid uitgaat van een defecte sensor en je zelfs het risico loopt dat het betreffende wiel wel blokkeerd.
Een truuk kan zijn om op het tandwielkrans een tweede ABS pulssensor te monteren, en deze exclusief voor de navigatie te gebruiken, of een externe pulsgever te gebruiken, net waar je goedkoper aan kunt komen.
Dit hoeft dan ook geen specifiek Volvo item te zijn, ten eerste zijn de meesten toch van Bosch, ten tweede praat je over weinig meer dan een spoeltje koperdraad waar een electrische stroom doorheen loopt die een magnetisch veld opwekt, welke op zijn beurt door het tandwielkransje iedere keer verstoord wordt ==> pulse....
Afwijkingen zijn altijd wel aanwezig, wanneer ik mijn wagen op cruise control zet op 120km/h, dan zegt de boordcomputer van de ms5000 dat ik 113km/h rijd, echter, dan zakt die weer naar 110, en dan weer omhoog naar 114, terwijl ik dan gewoon op een vlakke weg rijd en de wijzer zowat gelijmd staat op die 120.....
Echter, het snelheidsalarm van de ms5000 staat op 130km/h ingesteld, en wat denk je, zodra de wijzer op mijn snelheidsmeter de 130 aanraakt....<ploing> snelheidswaarschuwing
En dan gebruik ik nog een externe pulsgever ook...wat nu te geloven....?
Persoonlijk trek ik mij er maar niets van aan, was wel leuk geweest had het precies gewerkt, ,maar belangrijk is het zekers niet voor mij, de navigatie zelf werkt goed, de verwachtte aankomsttijden kloppen zeer goed, dus ik ben tevreden.
Toch is dat gek..... Toen ik m'n 5000 nog had zette ik wel eens de snelheid in de statusregel, en dan bleek die "als gelijmd" constant te blijven als ik op de cruise reed.
Ik vermoed dat die afwijking bij jou een gevolg is van de wijze waarop je "puls" gemaakt wordt, want als ik het goed begrijp is dat bij jou een sinus, en geen puls. Dat betekent dat de computer die sinus niet goed kan wegzetten in de tijd, immers door de schuine flank van de sinus is het triggerpunt slecht gedefinieerd.
Bij de 5400 en 5500 heeft men een voorziening gemaakt om naast (digitale) pulsen ook sinusvormige inputs te kunnen verwerken, er zit daar dan een soort API achter.
Je schrijft dat je er verder geen last van hebt, en toch denk ik dat je computer zich eigenlijk te veel moet bezig houden met het voortdurend hercalibreren, en derhalve iets aan nauwkeurigheid kwijt raakt. Voorts wordt de processor voortdurend voor andere dingen gebruikt dan waarvoor 'ie eigenlijk bedoeld is.
Al met al zou ik je toch aanbevelen om een pulsversterker achter je sinusgenerator te zetten, het wordt er gewoon veel stabieler van. En misschien is dit ook een verklaring voor je merkwaardige ervaring van een paar weken geleden, op die rotonde toen je van de snelweg afkwam en de verkeerde kant opgestuurd werd. En later niet meer
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07
is...... ie wel gecalibreerd na de inbouw??
als dat niet zo is, dan kijk ik niet vreemd op vd afwijking van de pulse gegevens.
mogelijk denkt ie nog aan de pulse van de vorige auto waar ie in zat.
als dat niet zo is, dan kijk ik niet vreemd op vd afwijking van de pulse gegevens.
mogelijk denkt ie nog aan de pulse van de vorige auto waar ie in zat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Een MS 5000 hoeft niet echt gecalibreerd te worden na een overbouw. Het volstaat om er een paar kilometer mee te gaan rijden, op een goed gedigitalisserd stuk kaart, met mogelijk veel haakse bochten en afslagen. Dan is 'ie OK.xgabox schreef: is...... ie wel gecalibreerd na de inbouw??
als dat niet zo is, dan kijk ik niet vreemd op vd afwijking van de pulse gegevens.
mogelijk denkt ie nog aan de pulse van de vorige auto waar ie in zat.
En naar ik begrepen heb is dat inderdaad door WMP gedaan, en rijdt hij al weer heel wat kilometers met z'n 5000. Maar dat zwemmen van de snelheidsindicatie is niet normaal, en kan tot afwijkingen leiden.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07
ah , net als mijn Alpine dus,, zeer handig!
hoewel mijn Blaupunkt dit absoluut niet accepteerd.
deze wil dus abslouut een nieuwe calibratie in zijn backup zien.
toch wel lastig voor Peterke dan op bv rotondes, zo mis je makkelijk een insteek met 4a5 km veschil.
hoewel mijn Blaupunkt dit absoluut niet accepteerd.
deze wil dus abslouut een nieuwe calibratie in zijn backup zien.
toch wel lastig voor Peterke dan op bv rotondes, zo mis je makkelijk een insteek met 4a5 km veschil.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Wat bedoel je daarmee? Een insteek missen met een paar kilometers verschil?xgabox schreef:ah , net als mijn Alpine dus,, zeer handig!
hoewel mijn Blaupunkt dit absoluut niet accepteerd.
deze wil dus abslouut een nieuwe calibratie in zijn backup zien.
toch wel lastig voor Peterke dan op bv rotondes, zo mis je makkelijk een insteek met 4a5 km veschil.
Op een rotonde laat een MS 5000, voorzien van minimaal SW 6.9 en een goeie kaart heel fraai zien hoe deze precies in elkaar zit, en er kan geen misverstand zijn over de te nemen afslag, daar zit zelfs geen paar meter tussen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Re: gelukt
Hoe bedoel je dit ?peterke schreef:
enkel een afwijking van 4 a 5 km/h
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: gelukt
Dat heb ik gelezen als een afwijking tussen de snelheidsmeter en de indicatie daarvan op de monitor, en dat is zeer gebruikelijk.Han schreef:Hoe bedoel je dit ?peterke schreef:
enkel een afwijking van 4 a 5 km/h
Klopt dat?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |