Hallo allemaal, het is al wat jaren geleden dat ik hier was en wel voor mijn clarion navigatie, en die is nu helemaal stuk
dus heb ik afgelopen weekend een gebruikte avic x3 II gekocht en vandaag ingebouwd, maar de navigatie doet niks,
en heb ik verder nog niet gekeken omdat het tijd was om naar huis te gaan, maar zou dat aan de speedpulse kunnen liggen?
Want ik heb indertijd een electronisch geval moeten kopen die de pulsen vd auto door de helft of door 4 deelt, omdat deze standaard te snel was voor de clarion, tenminste, dat staat me zo ongeveer nog bij.
Een 2e vraag is dat ik ook een draad aan de achteruitschakelaar vd versnellingsbak moet maken, maar is dat echt nodig?
Zo ja, moet die dan op de plus of min aangesloten worden?
Ook schijnt er een draad op de schakelaar vd handrem te moeten, maar is dat niet gewoon dat je dan geen tv of zo kunt kijken onder het rijden? En ook daar is de handleiding onduidelijk, want ik begrijp eruit dat die op de plus moet zitten,
maar bij de vorige eigenaar hadden ze die draad gewoon op de min gesoldeerd, en ik heb hem gewoon los gemaakt en verder nog niet aangesloten.
En nu ik toch bezig ben, Ik ben verder een leek op auto audio gebied, maar ik zou eventueel ook tv in de auto willen kijken
en heb net even vluchtig gezocht naar hoe dat een beetje werkt, en begrijp ik dat je een abo moet afsluiten bij bv digitene van kpn, maar ik heb thuis een smart tv en dus al een abo lopen bij ziggo, en heb ik 2 smartcarts erbij, en de vraag is of ik die kaart dan voor in de auto kan gebruiken, of werkt dat zo niet, en moet ik alsnog een apart abonnement aflsuiten voor tv in de auto?
Indien dat zou gaan, welk kasje kan ik dan het beste kopen voor mijn avic x3 II? En dan het liefst gewoon gebruikt en niet te duur.
speedpulse tbv avi x3 II en nog wat vragen
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26 aug 2007 00:56
-
- Senior Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25
Re: speedpulse tbv avi x3 II en nog wat vragen
Tjee een heel verlanglijstje!! Haha. Ik ga proberen een deel te beantwoorden.
Als ik onderaan begin, je hebt een abbo nodig op digitenne en natuurlijk de nodige apparatuur om het in te bouwen en weer te geven i n de auto. Ik zou je adviseren om daarop een te googlen want dat is te veel om even uit te leggen. Je draadje van de handrem? Ja, als je die monteert zoals het hoort, kun je rijdend geen andere route ingeven etc, tenzij je met de handrem erop gaat rijden. De bedoeling van het systeem is om stilstaand, met de handrem erop de route uit te zetten. Dit uit veiligheids overweging. Je kunt hem het beste aan massa leggen. De speedpuls, ik ben er niet zeker van, maar volgens mij heb je die gewoon nodig om een meer zuivere uitlezing te krijgen. Je zou eens zonder kunnen proberen, ik denk dat het dan moet werken allen niet helemaal zuiver. Maar je gebruiksaanwijzing zal daar duidelijker in zijn.
Misschien wil je ook nog even toevoegen in welke auto je het systeem aan het inbouwen bent, misschien dat we je dan nog verder kunnen helpen.
Het draadje voor de achteruitschakelaar is volgens mij alleen nodig voor een achteruitrijcamera.
Ik hoop dat je met mijn antwoorden wat verder kunt. Veel succes!!
Als ik onderaan begin, je hebt een abbo nodig op digitenne en natuurlijk de nodige apparatuur om het in te bouwen en weer te geven i n de auto. Ik zou je adviseren om daarop een te googlen want dat is te veel om even uit te leggen. Je draadje van de handrem? Ja, als je die monteert zoals het hoort, kun je rijdend geen andere route ingeven etc, tenzij je met de handrem erop gaat rijden. De bedoeling van het systeem is om stilstaand, met de handrem erop de route uit te zetten. Dit uit veiligheids overweging. Je kunt hem het beste aan massa leggen. De speedpuls, ik ben er niet zeker van, maar volgens mij heb je die gewoon nodig om een meer zuivere uitlezing te krijgen. Je zou eens zonder kunnen proberen, ik denk dat het dan moet werken allen niet helemaal zuiver. Maar je gebruiksaanwijzing zal daar duidelijker in zijn.
Misschien wil je ook nog even toevoegen in welke auto je het systeem aan het inbouwen bent, misschien dat we je dan nog verder kunnen helpen.
Het draadje voor de achteruitschakelaar is volgens mij alleen nodig voor een achteruitrijcamera.
Ik hoop dat je met mijn antwoorden wat verder kunt. Veel succes!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15
Re: speedpulse tbv avi x3 II en nog wat vragen
vwb het achteruitrij signaal, wanneer je de pulse aansluit (ivm nauuwkeurigheid en reactiesnelheid wel aan te raden), zou je ook het achteruitrijsignaal aan moeten sluiten, zie bijv. :
viewtopic.php?t=905
simpele manier is om dit gewoon op de achteruitrijlamp aan te sluiten.
viewtopic.php?t=905
simpele manier is om dit gewoon op de achteruitrijlamp aan te sluiten.
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26 aug 2007 00:56
Re: speedpulse tbv avi x3 II en nog wat vragen
@ janloco en quell
Ik heb idd even gezocht op dat digitenne, en zie ik wel dat het nog niet echt doorgedrongen is tot de massa, en begrijp ik dat men "mobiele tv" in de toekomst wel aan de man wil gaan brengen. Nu zou een abo 12,50 per maand gaan kosten, maar
dat ga ik niet doen, want daarvoor zal ik het niet genoeg gebruiken, dus wacht ik wel af wat providers in de toekomst gaan doen, en de abo's dan een fractie van die prijs zullen gaan kosten. Ik had gehoopt dat het ook met een bestaand abonnement voor thuis en een extra smartcart van 3 tientjes het ook zou gaan, maar zo werkt het schijnbaar niet.
Verder ga ik de draad voor de handrem dan maar aan de massa leggen, want ik wil wel al rijdende een andere route in kunnen geven, en ga ik dan wel de draad vd achteruit aansluiten, omdat dit echt nodig is voor de positiebepaling begrijp ik nu.
Verder zit het systeem nu in mijn mercedes sprinter van 95 ingebouwd, en rest nog een vraag en dat is of ik de speedpulse verdeler die ik voor mijn clarion nodig had moet laten zitten of moet verwijderen.
Ook las ik nu dat ik het systeem eerst moet resetten voordat de navigatie z'n eigen kan kalibreren, dus dat ga ik vandaag allemaal in orde maken, en laat vanavond even weten of het allemaal gelukt is.
Ik zag er eerst als een berg tegenop, maar na een avondje de inbouwhandleiding te hebben bestudeerd, is het eigenlijk wel een piece of cake. Je moet alleen je halve auto slopen om alles netjes weg te werken.
1 nadeel is wel de te korte kabels, want ik red het maar net van de radio naar de verborgen unit, en dat was bij m'n clarion wel beter geregeld, want daar keken ze niet op een metertje meer kabels. Ik snap dan ook niet dat pioneer daar op bezuinigd, want de verborgen unit mag niet meer dan 30 graden gekanteld zijn, en die had ik dus nergens onder m'n dashbord zelf kwijt gekunt, en moeten ze toch weten dat de cabine van een bedrijfsauto toch een stuk groter is dan van een personenauto.
Ik heb idd even gezocht op dat digitenne, en zie ik wel dat het nog niet echt doorgedrongen is tot de massa, en begrijp ik dat men "mobiele tv" in de toekomst wel aan de man wil gaan brengen. Nu zou een abo 12,50 per maand gaan kosten, maar
dat ga ik niet doen, want daarvoor zal ik het niet genoeg gebruiken, dus wacht ik wel af wat providers in de toekomst gaan doen, en de abo's dan een fractie van die prijs zullen gaan kosten. Ik had gehoopt dat het ook met een bestaand abonnement voor thuis en een extra smartcart van 3 tientjes het ook zou gaan, maar zo werkt het schijnbaar niet.
Verder ga ik de draad voor de handrem dan maar aan de massa leggen, want ik wil wel al rijdende een andere route in kunnen geven, en ga ik dan wel de draad vd achteruit aansluiten, omdat dit echt nodig is voor de positiebepaling begrijp ik nu.
Verder zit het systeem nu in mijn mercedes sprinter van 95 ingebouwd, en rest nog een vraag en dat is of ik de speedpulse verdeler die ik voor mijn clarion nodig had moet laten zitten of moet verwijderen.
Ook las ik nu dat ik het systeem eerst moet resetten voordat de navigatie z'n eigen kan kalibreren, dus dat ga ik vandaag allemaal in orde maken, en laat vanavond even weten of het allemaal gelukt is.
Ik zag er eerst als een berg tegenop, maar na een avondje de inbouwhandleiding te hebben bestudeerd, is het eigenlijk wel een piece of cake. Je moet alleen je halve auto slopen om alles netjes weg te werken.
1 nadeel is wel de te korte kabels, want ik red het maar net van de radio naar de verborgen unit, en dat was bij m'n clarion wel beter geregeld, want daar keken ze niet op een metertje meer kabels. Ik snap dan ook niet dat pioneer daar op bezuinigd, want de verborgen unit mag niet meer dan 30 graden gekanteld zijn, en die had ik dus nergens onder m'n dashbord zelf kwijt gekunt, en moeten ze toch weten dat de cabine van een bedrijfsauto toch een stuk groter is dan van een personenauto.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15
Re: speedpulse tbv avi x3 II en nog wat vragen
vwb de speedpulse, zou ik in eerste instantie gewoon proberen of alles werkt zonder deler... Uiteindelijk is het zo dat des te meer pulsen per afstand, hoe hoger de nauwkeurigheid. Ik zou verwachten dat e.e.a. gewoon moet werken.
nog even over de TV: Het grote verschil tussen bijv. ziggo thuis en digitenne is dat je abo op ziggo via een kabel geleverd wordt, terwijl digitenne "door de lucht", dus zonder kabel geleverd wordt. Is een totaal andere manier van overzenden, daarom is ook het aantal kanalen dat via digitenne geleverd wordt een stuk minder als via de kabel.
Overigens bestaat digitenne inmiddels al een hele tijd (is overigens ook een 2e aanbieder van). Wordt vooral veel op de camping e.d. gebruikt, omdat je daar dan dus geen kabel aansluiting nodig hebt. Gezien de mindere kwaliteit t.o.v. kabel (o.a. geen HD) en minder zenders is het nooit echt een success geworden....
nog even over de TV: Het grote verschil tussen bijv. ziggo thuis en digitenne is dat je abo op ziggo via een kabel geleverd wordt, terwijl digitenne "door de lucht", dus zonder kabel geleverd wordt. Is een totaal andere manier van overzenden, daarom is ook het aantal kanalen dat via digitenne geleverd wordt een stuk minder als via de kabel.
Overigens bestaat digitenne inmiddels al een hele tijd (is overigens ook een 2e aanbieder van). Wordt vooral veel op de camping e.d. gebruikt, omdat je daar dan dus geen kabel aansluiting nodig hebt. Gezien de mindere kwaliteit t.o.v. kabel (o.a. geen HD) en minder zenders is het nooit echt een success geworden....
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26 aug 2007 00:56
Re: speedpulse tbv avi x3 II en nog wat vragen
Ik ben vanmiddag even ergens naaar toe gereden, en heb eerst even op de resetknop gedrukt, en toen ging de navigatie
lopen. Ik heb het nog niet uitgebreid kunnen testen, want ik ben weer eens flink door m'n rug gegaan, dus ben weer nar huis gereden en doe vandaag in elk geval niks meer.
Wel zag ik dat de pijl die mijn postitie moet voorstellen, een willekeurige richting opstaat, maar dat had ik ook met m'n clarion. Is dat op een of andere manier te verhelpen in een menu? En zit er uberhaupt een 3d weergave vd kaart op?
lopen. Ik heb het nog niet uitgebreid kunnen testen, want ik ben weer eens flink door m'n rug gegaan, dus ben weer nar huis gereden en doe vandaag in elk geval niks meer.
Wel zag ik dat de pijl die mijn postitie moet voorstellen, een willekeurige richting opstaat, maar dat had ik ook met m'n clarion. Is dat op een of andere manier te verhelpen in een menu? En zit er uberhaupt een 3d weergave vd kaart op?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15
Re: speedpulse tbv avi x3 II en nog wat vragen
meestal kan je kiezen voor kaartweergave met a) Noorden naar boven, of b) rijrichting naar boven.
Bij a) varieert uiteraard de positiepijl kwa richting, en staat de kaart vast, bij b) wijst positiepijl altijd naar boven, en roteert de kaart tijdens het rijden
Bij a) varieert uiteraard de positiepijl kwa richting, en staat de kaart vast, bij b) wijst positiepijl altijd naar boven, en roteert de kaart tijdens het rijden
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26 aug 2007 00:56
Re: speedpulse tbv avi x3 II en nog wat vragen
Of het nou het noorden of de rijrichting aangegeven word, de pijl staat gewoon willekeurig een richting op, en dat
zou ik graag anders willen zien. Ik heb dan ook altijd dat de kaart naar het noorden wijst, want dat is de beste manier om je te orienteren, en dan zou ik het liefst zien dat de pijl dan ook richting het noorden wijst, of op z'n minst de rijrichting van de weg waarop ik me dan bevind.
zou ik graag anders willen zien. Ik heb dan ook altijd dat de kaart naar het noorden wijst, want dat is de beste manier om je te orienteren, en dan zou ik het liefst zien dat de pijl dan ook richting het noorden wijst, of op z'n minst de rijrichting van de weg waarop ik me dan bevind.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25
Re: speedpulse tbv avi x3 II en nog wat vragen
Dat kan maar in twee gevallen. Als je de kaart op het noorden heb staan en de neus van je auto staat ook naar het noorden, of je hebt de neus van de auto ingesteld op je rijrichting. Maar als je kaart draait, dan staat de neus van je auto altijd naar boven. en als de kaart op het noorden staat, dan staat de neus van je auto op de kaart hetzelfde als je neus van je eigen auto.Of het nou het noorden of de rijrichting aangegeven word, de pijl staat gewoon willekeurig een richting op, en dat
zou ik graag anders willen zien. Ik heb dan ook altijd dat de kaart naar het noorden wijst, want dat is de beste manier om je te orienteren, en dan zou ik het liefst zien dat de pijl dan ook richting het noorden wijst, of op z'n minst de rijrichting van de weg waarop ik me dan bevind.
Mijn speedpuls zou ik zeker aansluiten. Het systeem blijft dan ook redelijk goed werken in lange tunnels en bij slecht hemelzicht door bomen. Even in de gegevens van de auto duiken en dan moet er een speedpulse te vinden zijn.
Beterschap met je rug!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26 aug 2007 00:56
Re: speedpulse tbv avi x3 II en nog wat vragen
Ik heb dus de kaart vast op het noorden staan, dus dan zou de pijl in de richting moeten wijzen van de weg waarop ik dan rijd, dus de pijl moet dan toch verdraaien?
Stel ik rij van links naar rechts, dus van west naar oost, dan moet de pijl toch niet op 5 voor 12 staan, maar op 3 uur?
Stel ik rij van links naar rechts, dus van west naar oost, dan moet de pijl toch niet op 5 voor 12 staan, maar op 3 uur?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15
Re: speedpulse tbv avi x3 II en nog wat vragen
Nee, pijl wijst dan rijrichting aan. Jou 3 uur gaat dus alleen op als je na je draai exact naar het oosten zou rijden.
In principe wijst de pijl in de richting van het verlengde van de weg die jij volgt...
In principe wijst de pijl in de richting van het verlengde van de weg die jij volgt...
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26 aug 2007 00:56
Re: speedpulse tbv avi x3 II en nog wat vragen
???Dat zeg ik toch? Dus als de kaart vast staat naar het noorden, dan moet de pijl toch in de richting wijzen op de weg
waar ik rijd? Dus loopt de weg op de kaart naar het oosten, dan moet hij dan toch naar het oosten gericht staan,
en als de weg naar het zuiden gaat, dan naar beneden, enz?
waar ik rijd? Dus loopt de weg op de kaart naar het oosten, dan moet hij dan toch naar het oosten gericht staan,
en als de weg naar het zuiden gaat, dan naar beneden, enz?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 5205
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1047
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1039