Ik heb sinds kort een Carin systeem van een collega gehad en ingbouwd in een Nissan Almera 2.2 dti.
De draden zijn volgens aanwijzing van de dealer aangesloten en als ik nu aan het rijden ben en het systeem staat in diagnose-stand geeft hij een hogere snelheid aan dan dat ik werkelijk rijd bv bij 100 geeft carin 133 aan. Wieowie weet wat hier de oorzaak van kan zijn.
Nico.
Carin 22sy586 kilometerweergave
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Hallo Nico
werkt het systeem wel goed in je auto, m.a.w. is de pijl op je kaart juist als je een bocht om gaat
hoelang zit het systeem in jouw auto
als je stil staat , geeft het systeem dan ook 0 aan
bij overbouw moet het systeem opnieuw lezen hoeveel pulsen hij krijgt over een bepaalde afstand, en dat leert hij door een stuk te gaan rijden, het liefst in de bebouwde kom.
Topsport
werkt het systeem wel goed in je auto, m.a.w. is de pijl op je kaart juist als je een bocht om gaat
hoelang zit het systeem in jouw auto
als je stil staat , geeft het systeem dan ook 0 aan
bij overbouw moet het systeem opnieuw lezen hoeveel pulsen hij krijgt over een bepaalde afstand, en dat leert hij door een stuk te gaan rijden, het liefst in de bebouwde kom.
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Hi Topsport,
Het systeem zit sinds een week of 4 ingebouwd en alles werkt naar behoren. Bij stilstand geeft hij 0 aan en in achteruit schakelen geeft hij ook R aan. Is wel traag met het doorgeven maar dat zal komen omdat dit een verouderd systeem is (een van de eerste?). Het pijltje geeft de juiste rijrichting aan ook in de bochten
Voor mijn werk rij ik veel in de bebouwde kom dus hier zal het ook niet aan liggen en heb ook al flink wat kilometers gereden, ook lange afstanden. Bij de lange afstanden kwam ik er wel achter dat het systeem zichzelf uitzet doordat dit te warm zou worden. De pc zit weggewerkt onder mijn stoel kan dit een oorzaak zijn
Ook geeft hij in de diagnose-stand met rijden 14 V aan i.p.v 12, is dit normaal
groetjes Nico.
Het systeem zit sinds een week of 4 ingebouwd en alles werkt naar behoren. Bij stilstand geeft hij 0 aan en in achteruit schakelen geeft hij ook R aan. Is wel traag met het doorgeven maar dat zal komen omdat dit een verouderd systeem is (een van de eerste?). Het pijltje geeft de juiste rijrichting aan ook in de bochten
Voor mijn werk rij ik veel in de bebouwde kom dus hier zal het ook niet aan liggen en heb ook al flink wat kilometers gereden, ook lange afstanden. Bij de lange afstanden kwam ik er wel achter dat het systeem zichzelf uitzet doordat dit te warm zou worden. De pc zit weggewerkt onder mijn stoel kan dit een oorzaak zijn
Ook geeft hij in de diagnose-stand met rijden 14 V aan i.p.v 12, is dit normaal
groetjes Nico.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Nico
ok, het systeem werkt dus goed
welke software heb jij op jouw Carin 520 zitten is wel een van de eerste
de laatste software is: CARiN 520 4.9 - 09/2000 , dit kan je vinden bij systeemconfiguratie.
als het goed is zit er achterop de computer een ventilatortje is deze vrij of bedekt, deze zorgt voor de koeling van de computer
bij mijn systeem geeft hij in diagnose stand ook géén 12 volt aan, meestal zo rond de 13.5/13.6 volt.
Topsport
ok, het systeem werkt dus goed
welke software heb jij op jouw Carin 520 zitten is wel een van de eerste
de laatste software is: CARiN 520 4.9 - 09/2000 , dit kan je vinden bij systeemconfiguratie.
als het goed is zit er achterop de computer een ventilatortje is deze vrij of bedekt, deze zorgt voor de koeling van de computer
bij mijn systeem geeft hij in diagnose stand ook géén 12 volt aan, meestal zo rond de 13.5/13.6 volt.
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo Topsport,
Het ventilatortje zat waarschijnlijk te dicht tegen een opstaande rand aan, heb de pc nu een kwart slag gedraaid misschien dat het warmteprobleem dan is opgelost. Indien niet zal er misschien een ander ventilatortje in moeten.
De systeemconfiguratie ziet er als volgt uit:
serienr: 22sy586/00
HW nr: 0105
SW nr: 0490
prod.week: 27
prod.maand: 97 (dit zal het jaartal zijn)
grt. Nico
Het ventilatortje zat waarschijnlijk te dicht tegen een opstaande rand aan, heb de pc nu een kwart slag gedraaid misschien dat het warmteprobleem dan is opgelost. Indien niet zal er misschien een ander ventilatortje in moeten.
De systeemconfiguratie ziet er als volgt uit:
serienr: 22sy586/00
HW nr: 0105
SW nr: 0490
prod.week: 27
prod.maand: 97 (dit zal het jaartal zijn)
grt. Nico
Hide post links |
-
- Moderator
14Volt is redelijk normaal, dit is namelijk de laadspanning van de accu gegeven door de dynamo.
Waarschijnlijk wanneer je je lichten inschakeld danwel en/of je achterruit verwarming, zie je die spanning gelijk naar beneden storten.
Er is overigens nog een andere mogelijkheid met betrekking tot de andere km/h weergave, en dat is een afwijkende teller.
Echter, een teller die naar beneden afwijkt is niet toegestaan, maar gezien de constructie van dergelijke mechanische tellers naarmate de auto ouder wordt ook niet ontdenkbaar.
(je kunt eens proberen met 100 een radarkast te passeren... )
Vroeger stonden er nogal eens van die palen langs de weg met 'u rijdt: xx km/h' , maar deze ben ik nooit meer tegengekomen, denk omdat mensen graag wilden weten of 100 ook echt 100 was, en die dingen stonden meestal in de bebouwde kom..... ( hier in Ommoord in elk geval...)
Waarschijnlijk wanneer je je lichten inschakeld danwel en/of je achterruit verwarming, zie je die spanning gelijk naar beneden storten.
Er is overigens nog een andere mogelijkheid met betrekking tot de andere km/h weergave, en dat is een afwijkende teller.
Echter, een teller die naar beneden afwijkt is niet toegestaan, maar gezien de constructie van dergelijke mechanische tellers naarmate de auto ouder wordt ook niet ontdenkbaar.
(je kunt eens proberen met 100 een radarkast te passeren... )
Vroeger stonden er nogal eens van die palen langs de weg met 'u rijdt: xx km/h' , maar deze ben ik nooit meer tegengekomen, denk omdat mensen graag wilden weten of 100 ook echt 100 was, en die dingen stonden meestal in de bebouwde kom..... ( hier in Ommoord in elk geval...)
Hide post links |
-
- Starting Member
Teller van de auto is niets mis mee (geklokt door politie tijdje terug ). De auto is ook niet zo oud is nl bedrijfsauto en wordt om de 4 a 5 jaar vervangen. Hoe erg is het eigenlijk als carin een te hoge snelheid aangeeft want het systeem werkt goed ook de geschatte aankomsttijd klopt aardig.
Hide post links |
-
- Moderator
-
- Starting Member
Zal ik ook niet doen maar was wel benieuwd of dit vaker voorkomt.
Evengoed bedankt voor jullie antwoorden cq hulp
Evengoed bedankt voor jullie antwoorden cq hulp
Hide post links |
-
- Senior Member
Lees je bij de Carin de snelheid af ........... of lees je daar het aantal pulsen af
Hide post links |
-
- Starting Member
Carin geeft tach-puls aan dus zullen het wel pulsen zijn i.p.v km.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751