Kan iemand mij vertellen hoe ik de PC5600 moet aansluiten,
ik heb op internet wel het aansluit schema gevonden, maar die is mij niet helemaal duidelijk.
Kan ik gewoon de ISO stekker achter uit de radio halen en daar de zaken op aansluiten of met ik nog op jacht naar andere kabels.
ik wil het aansluiten in een Renault Laguna uit 2000
VDO aansluiten
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 mar 2013 21:22
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Re: VDO aansluiten
Nee, niet zomaar de ISO stekker er uit halen en aansluiten, maar controleren. Zeker met bijvoorbeeld een gebruikte auto, kun je er niet zeker van zijn dat een vorige eigenaar één of ander exclusieve radio er in gehad heeft en creatief met die stekker aan de gang geweest is.
Waar heb je die aansluiting gegevens gevonden, en wat is er niet duidelijk aan ?
Waar heb je die aansluiting gegevens gevonden, en wat is er niet duidelijk aan ?
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 mar 2013 21:22
Re: VDO aansluiten
Inmiddels is het gelukt,
we hebben alleen de spannings kabels aangesloten en de VDO werkt prima,
het enige wat we niet begrepen is dat er kabels bij zitten in de kabelboom die aan gesloten dienen te worden op de speedometer enzo, maar zonder die aan te sluiten werkt het system prima,
Dus nu hebben we alleen de rood, bruin, paars gebruikt
- rood ( direct vanaf accu met 10A zekering er tussen )
- bruin ( min aansluiting )
- paars ( Geschakeld via contact schaking in iso stekker van auto radio )
- Aarde van de PC5600 direct op mijn chasis aangesloten
de andere kabels heb ik nu netjes afgeplakt en gebruik ik niet.
ik heb een PC5600 ingebouwd in een Renault Laguna uit 2000
we hebben alleen de spannings kabels aangesloten en de VDO werkt prima,
het enige wat we niet begrepen is dat er kabels bij zitten in de kabelboom die aan gesloten dienen te worden op de speedometer enzo, maar zonder die aan te sluiten werkt het system prima,
Dus nu hebben we alleen de rood, bruin, paars gebruikt
- rood ( direct vanaf accu met 10A zekering er tussen )
- bruin ( min aansluiting )
- paars ( Geschakeld via contact schaking in iso stekker van auto radio )
- Aarde van de PC5600 direct op mijn chasis aangesloten
de andere kabels heb ik nu netjes afgeplakt en gebruik ik niet.
ik heb een PC5600 ingebouwd in een Renault Laguna uit 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Re: VDO aansluiten
De speed pulse etc sluit je aan voor een betere werking van het systeem. Er zit een gyrokompas in de computer ingebouwd en samen met de snelheidspuls stelt die je in staat op terrein waar het GPS-signaal wat zwakker is / afwezig is toch goed te navigeren. Op de manier zoals je het nu hebt aangesloten zal het systeem constant het GPS signaal gebruiken voor de positiebepaling e.d. Beter is het wel aan te sluiten, maar het werkt op zich ook zonder.
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 mar 2013 21:22
Re: VDO aansluiten
het enige problem wat we ondervonden is dat ik nergens kon vinden welke kabels ik van de auto kabelboom nodig heb
ik heb gewoon een analog speedometer signal namelijk....
Of is er iemand die verstand heft die dit juist weet aan te sluiten........
ik heb gewoon een analog speedometer signal namelijk....
Of is er iemand die verstand heft die dit juist weet aan te sluiten........
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Re: VDO aansluiten
Bij een analoge snelheidsmeter (weet je dat wel zeker?) kan je een pulsesensor gebruiken.
Als je echter met analoog bedoelde dat je een wijzer op schaal systeem hebt, die kan prima electrisch zijn aangedreven. Mijn 1991 Renault25 was zelfs al electrisch, al was dat aan het dashboard niet te zien.
Ten aanzien van wel of niet aansluiten, ZEKER aansluiten, de precisie gaat met sprongen voorruit. Het systeem is niet ontworpen om op alleen GPS ontvangst te werken. GPS is eigenlijk meer een controle middel voor het systeem, wat juist met pulse signalen en road matching werkt en zo veel preciezer kan navigeren dan met GPS alleen.
Lees ook dit eens Puls-aansluiting of alleen GPS, wat speelt daar mee?
Als je echter met analoog bedoelde dat je een wijzer op schaal systeem hebt, die kan prima electrisch zijn aangedreven. Mijn 1991 Renault25 was zelfs al electrisch, al was dat aan het dashboard niet te zien.
Ten aanzien van wel of niet aansluiten, ZEKER aansluiten, de precisie gaat met sprongen voorruit. Het systeem is niet ontworpen om op alleen GPS ontvangst te werken. GPS is eigenlijk meer een controle middel voor het systeem, wat juist met pulse signalen en road matching werkt en zo veel preciezer kan navigeren dan met GPS alleen.
Lees ook dit eens Puls-aansluiting of alleen GPS, wat speelt daar mee?
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 332
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 495
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1332
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 654
-
-
Niet VDO camera aansluiten op MI2200
door Michiel1984 » 13 sep 2015 13:15 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 650
-
-
-
Actieve aub aansluiten RNS MFD2 type B
door BakkerOnTour » 17 jan 2017 17:07 » in Vaste Blaupunkt systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 1094
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2367