Standaard volume

kapfrank
Starting Member
Starting Member

Standaard volume

Bericht door kapfrank »

Als ik de radio (MS 4200 RS) uit zet, dan springt hij automatisch terug naar sterkte 24, terwijl ik hem normaal op 30 heb staan.
Kan ik ergens instellen dat het standaard volume op 30 staat als ik de radio weer aanzet.

Thanx,
:( :? :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Het lijkt mij dat hij de ingestelde waarde moet vasthouden.
Zit de 12V en de geschakele 12V wel goed :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kapfrank
Starting Member
Starting Member

Bericht door kapfrank »

Weet ik niet moet de garage maar eens bekijken, hij moet toch naar de garage ivm het niet schakelen tussen dag en nacht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

kapfrank schreef:Weet ik niet moet de garage maar eens bekijken, hij moet toch naar de garage ivm het niet schakelen tussen dag en nacht.
:?: :?: Je hebt toch een 4200 RS? Wat bedoel je dan met schakelen tussen dag en nacht?

Het enige dat gebeurt als de optionele verbinding op A6 is gemaakt dat dan de ring om de volumeknop een beetje verlicht wordt bij ingeschakelde dimlichten. Voor wat het waard is.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
coen1
Average Member
Average Member

Bericht door coen1 »

Hoi JW,
Wat ik weet (ik heb een 4200, zonder ICQ) is dat je display qua sterkte afzwakt als je je dimlicht aanzet.
's Avonds/'s nachts geen probleem, maar als je overdag met je lichten aan rijdt, zie je vrij weinig op het display
(en zeker in mijn geval met een "trendy" blauwe kleur - hadden ze nooit moeten doen).
Als je de dag/nacht schakeling afsluit blijft je display op maximaal staan (blijft moeilijk leesbaar)
misschien bedoelt de eigenaar van de 4200 rs dit wel.
Gr, Coen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

coengea schreef:Hoi JW,
Wat ik weet (ik heb een 4200, zonder ICQ) is dat je display qua sterkte afzwakt als je je dimlicht aanzet.
's Avonds/'s nachts geen probleem, maar als je overdag met je lichten aan rijdt, zie je vrij weinig op het display
(en zeker in mijn geval met een "trendy" blauwe kleur - hadden ze nooit moeten doen).
Als je de dag/nacht schakeling afsluit blijft je display op maximaal staan (blijft moeilijk leesbaar)
Gr, Coen
Hallo Coen,

Weer wat geleerd, merkwaardig dat dit dan niet in het manual vermeld staat, of heb ik dat (ook :wink: ) over het hoofd gezien? Staat dat wel in jouw manual, zo ja, op welke pagina?

En ja, helemaal met je eens, die trendy blauwe kleur is maar niks. In een ander draadje heb ik daar al eens iets over geschreven, dat heeft alles te maken met de eigenschappen van ons oog, die blauwe kleur wil gewoon niet goed waargenomen worden.
Kort geleden zat ik bij een collega in de auto met een Pioneer AN 9..., ik moest echt turen, en dan nog :cry:

De beste is de amber uitvoering, maar ja, dat past niet altijd bij het interieur, dus worden er erg veel consessies gedaan.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kapfrank
Starting Member
Starting Member

Bericht door kapfrank »

Gr, Coen
Hallo JW,
Coengea heeft gelijk, dit gebeurt dus niet bij mij (zie ook een ander post van mij).
Het schakelen tussen dag en nacht staat vermeld op blz 230 van de handleiding.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member

display

Bericht door BMIS »

Je kunt ook via contrast in het menu de duidelijkheid verhogen,dit helpt soms.

Cees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

kapfrank schreef:
Gr, Coen
Hallo JW,
Coengea heeft gelijk, dit gebeurt dus niet bij mij (zie ook een ander post van mij).
Het schakelen tussen dag en nacht staat vermeld op blz 230 van de handleiding.
Zo zie je maar weer, denk je wat te weten en dan blijkt het toch weer anders te zitten :oops:
Maar toch plezierig te weten dat dit feature er op zit, alhoewel het dus bij jou niet werkt, naar je mag aannemen omdat het draadje op A6 niet verbonden is.

Succes met de aanpassingen en we horen wel van je.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
coen1
Average Member
Average Member

Bericht door coen1 »

een paar opmerkingen en een tip:

bij mijn 4200 (zonder ICQ) zit de contrastregeling er niet op (ik kan 'm tenminste niet vinden)
in mijn handleiding (origineel boek) kan ik niets vinden over de dag/nacht schakeling.

en mijn tip: ik zou de dag/nacht schakeling niet activeren/aan laten sluiten, zodat je display niet dimt bij gebruik dimlicht.
zoals hierboven door mij aangegeven - met name tijdens zonnige dagen - is je display dan bijna niet leesbaar
(als je tenminste een blauw display hebt en overdag met licht aan rijdt).\

volgens mij is het zo dat als je 'm niet aansluit je display op maximaal staat

succes, coen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

coengea schreef:een paar opmerkingen en een tip:

bij mijn 4200 (zonder ICQ) zit de contrastregeling er niet op (ik kan 'm tenminste niet vinden)
in mijn handleiding (origineel boek) kan ik niets vinden over de dag/nacht schakeling.

en mijn tip: ik zou de dag/nacht schakeling niet activeren/aan laten sluiten, zodat je display niet dimt bij gebruik dimlicht.
zoals hierboven door mij aangegeven - met name tijdens zonnige dagen - is je display dan bijna niet leesbaar
(als je tenminste een blauw display hebt en overdag met licht aan rijdt).\

volgens mij is het zo dat als je 'm niet aansluit je display op maximaal staat

succes, coen
Dat dacht ik dus ook, totdat je voor je laatste reactie met een tegengestelde reactie kwam waarop zich de volgende discussie ontspon:
JW schreef:
Gr, Coen
Hallo Coen,

Weer wat geleerd, merkwaardig dat dit dan niet in het manual vermeld staat, of heb ik dat (ook :wink: ) over het hoofd gezien? Staat dat wel in jouw manual, zo ja, op welke pagina?

En ja, helemaal met je eens, die trendy blauwe kleur is maar niks. In een ander draadje heb ik daar al eens iets over geschreven, dat heeft alles te maken met de eigenschappen van ons oog, die blauwe kleur wil gewoon niet goed waargenomen worden.
Kort geleden zat ik bij een collega in de auto met een Pioneer AN 9..., ik moest echt turen, en dan nog :cry:

De beste is de amber uitvoering, maar ja, dat past niet altijd bij het interieur, dus worden er erg veel consessies gedaan.

Groet,
JW
En dus blijft eigenlijk opnieuw de vraag: dimt de gewone 4200 nu wel of niet bij het inschakelen van de verlichting?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
coen1
Average Member
Average Member

Bericht door coen1 »

Ok JW. mischien ben ik niet duidelijk (genoeg) geweest.
Hieronder nogmaals mijn waarneming met mijn 4200 "oud "model, dus zonder ICQ.
Ik heb 'm zitten in m'n VW passat (door de garage ingebouwd).
Tevens heb ik blauwe navi display verlichting (helaas)

Als ik mijn dimlicht aanzet, wordt het display gedimd, waardoor je overdag vrijwel niets meer ziet (met name bij een zonnige dag). Zet ik mijn ldimlicht uit, dan wordt het een stuk beter. Maar nog steeds onvoldoende.
Rijd je bv met een zonnebril op, dan zie je helemaal niets!
Vandaar mijn tip deze optie (dag/nacht schakeling) niet te activeren bij het inbouwen.

De contrast optie waar Cees het over heeft kan ik op mijn 4200 niet vinden, maar is misschien wel aanwezig op het nieuwe model met ICQ (vandaar de opmerking dat dit op blz 230 van de handleiding staat; bij mij staat hier dus niets over).

Ik hoop hiermee alle verwarring/vragen te hebben weggenomen.
Tot horens/schrijvens, gr, Coen

ps volgens mij ging het startonderwerp ergens anders over (volume), dus hier laat ik het bij met jouw goedvinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

coengea schreef:Ok JW. mischien ben ik niet duidelijk (genoeg) geweest.
Hieronder nogmaals mijn waarneming met mijn 4200 "oud "model, dus zonder ICQ.
Ik heb 'm zitten in m'n VW passat (door de garage ingebouwd).
Tevens heb ik blauwe navi display verlichting (helaas)

Als ik mijn dimlicht aanzet, wordt het display gedimd, waardoor je overdag vrijwel niets meer ziet (met name bij een zonnige dag). Zet ik mijn ldimlicht uit, dan wordt het een stuk beter. Maar nog steeds onvoldoende.
Rijd je bv met een zonnebril op, dan zie je helemaal niets!
Vandaar mijn tip deze optie (dag/nacht schakeling) niet te activeren bij het inbouwen.

De contrast optie waar Cees het over heeft kan ik op mijn 4200 niet vinden, maar is misschien wel aanwezig op het nieuwe model met ICQ (vandaar de opmerking dat dit op blz 230 van de handleiding staat; bij mij staat hier dus niets over).

Ik hoop hiermee alle verwarring/vragen te hebben weggenomen.
Tot horens/schrijvens, gr, Coen

ps volgens mij ging het startonderwerp ergens anders over (volume), dus hier laat ik het bij met jouw goedvinden.
Bedankt voor de aanvullende info, zo hebben we het compleet denk ik.

En ja, laten we het tweede stuk van het topic daarmee maar afsluiten, de vraag ging in eerste instantie inderdaad over het volume van het geluid, niet van het licht :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member

Ken je systeem

Bericht door BMIS »

Kijk voor contrast:

[sound] [standardinstellingen] [contrast]

Mvg Cees

OOK VOOR DE MS 4050,4100 en 4200!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
coen1
Average Member
Average Member

Bericht door coen1 »

hoi cees,
je hebt helemaal gelijk (mbt contrast)
had ik nog niet gezien
maakt bij mijn blauwe scherm weinig uit qua afleesbaarheid, maar eerlijk is eerlijk: het zit er op
gr, coen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TT GO Mobile - flitspalen standaard beschikbaar wel of niet?
    door SRNA513006 » 10 dec 2016 14:47 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 536
  • dnx5240bt volume regelen
    door redwoods » 19 dec 2014 08:12 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 552
  • pioneer F960 dab volume
    door Rofab » 30 dec 2015 20:49 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 397
  • Volume knoppen stuurwiel werken niet icm RNS510 Tiguan