Goedendag,
Mijn naam is Kees en ik ben de eigenaar van een Seat Leon uit 2006 met daarin een RNS300 radio/navigatie systeem.
Ik heb deze auto nu bijna een jaar en heb nooit problemen gehad met het systeem, maar een aantal dagen geleden verscheen er plotseling uit het niets een telefoon hoorntje onderaan in het midden van het scherm. Het geluid viel weg en de radio schakelt ook niet meer uit als ik de sleutel uit het contact haal (de radio uitschakelen door op de volumeknop te klikken gaat ook niet meer). Ik kan bijna alle opties van de radio nog bedienen alleen lijkt de radio "vast te zitten" in "belmodus" ofzo. Als ik aan de volume knop draai staat er ook "telefoonvolume" boven, het probleem is dus alleen dat ik helemaal geen carkit of iets dergelijks heb in mijn auto. Ik heb van alles geprobeerd zonder succes, na het los- en vastkoppelen van de accupool werkte de radio weer voor een half uurtje en sprong daarna vanzelf weer in een telefoongesprek.
Heeft iemand enig idee wat dit probleem veroorzaakt en of hier een oplossing voor is?
Alle hulp is welkom!
Bij voorbaat dank.
RNS300 probleem
-
- New Member
-
- Moderator
Re: RNS300 probleem
Hm, de stekker achterop zou een 'tel mute' draadje kunnen hebben en dat kan tegen massa aanliggen nu. Wat de helft vj probleem verklaart. Niet waarom 'ie niet uitwil.
Laat anders je auto eens uitlezen bij de dealer, wellicht zit er elders een fikse storing.
Laat anders je auto eens uitlezen bij de dealer, wellicht zit er elders een fikse storing.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor je reactie! Ik ga alle draadjes even nalopen om te kijken of er idd eentje los bengelt en anders maar even naar de dealer maandag dan. Ik zal het laten weten als ik wat vind.
Hide post links |
-
- Moderator
Als je de radio er sowieso uithaalt, haal dan ook de stekkers eens los en klik ze weer vast. Zal niet de eerste keer zijn dat een slecht contact rare klachten geeft.
En dank voor de terugkoppeling, weten we waarom we het doen.
groet!
En dank voor de terugkoppeling, weten we waarom we het doen.
groet!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- New Member
Er was idd wat rommelig ongebruikt draad weggewerkt achter de radio, alles netjes vast getaped en de stekkers even opnieuw vastgeklikt voor de zekerheid en ja hoor, hij sprong weer tot leven! Probleem met uitzetten radio is ook gelijk daarmee opgelost. Waarschijnlijk kan je de radio tijdens een telefoongesprek gewoon niet uitzetten. Hardstikke bedankt voor de hulp en informatie!! Ik ben gelukkig ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Groet!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Groet!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1