Net nieuwe Touran, eerste vw experiance. CNG Auto met strikte beperking voor rijden op benzine (1 ltr tankinhoud) en ontwikkeld voor rijden op aardgas. Is al tijdje op de markt. Ga naar dealer en wijs op de aanwezigheid van LPG stations in navigatie en dat ik daar weinig aan heb. Zou handig zijn - door minder fijnmazige tankstation, juist voor de hand liggend - dat CNG tankstations juist in navigatie voorkomen. Wordt van kastje naar muur gestuurd en men heeft overduidelijk nooit met deze vraag gedealed. Bel PON: moet u bij dealer zijn. Dealer kent vraag niet maar verwijst naar CNG net. Deze verwijzen naar bestandjes op allerlijk websites bedoeld voor telefoons. Vragen aan andere dealers is zelfde verhaal, men weet het niet.
Hoe voor hand liggend is het als op je 0-beurt lijstje staat de radio te updaten voor CNG auto's
Hoe voor de hand liggend is het als dealer je probleem op je nek neemt en stelt "meneer, laat los wij zorgen voor oplossing"
Hoe voor hand liggend is het als ik bij VW of CNG net voor verschillende type autos een update kan downloaden?
kan nog ff doorgaan, maar voor VW ligt dit anders, torenhoog naast schoenen leeft men.
Allemaal simpele vragen en voor de hand liggend antwoord zou men moeten kunnen inkoppen. NIets minder waar.
Dus via deze weg: Wie helpt mij aan update van radion CNG315 met alle CNG tankstations in Europa?
Ben benieuwd?
ps is software niet aan te passen zodanig dat ik xls/csv files CNG bestanden in software toevoeg en daarmee alle tankstations verwijder. MOet toch simpel te doen zijn mi.
CNG Touran met LPG stations in navigatie
-
- New Member
-
- Moderator
Re: CNG Touran met LPG stations in navigatie
Begrijp ik goed dat je een auto op aardgas hebt gekocht zonder van te voren te checken hoeveel aardgas-tankstations er zijn en waar?
Dan heb je meer lef dan ik.![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Dan heb je meer lef dan ik.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Hier wat meer info over tanklocaties:
http://www.groengasmobiel.nl/no_cache/t ... nederland/
http://www.groengasmobiel.nl/tanken/tan ... uitenland/
http://www.groenopweg.nl/tankstationlocator.php
http://www.cngnet.nl/
http://www.groengasmobiel.nl/no_cache/t ... nederland/
http://www.groengasmobiel.nl/tanken/tan ... uitenland/
http://www.groenopweg.nl/tankstationlocator.php
http://www.cngnet.nl/
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- New Member
Sterker nog: heb er niet eens in gereden of gezeten. Besteld en om reden dat offerte dealer maar uitbleef order bij lease mij geplaatst. Lef, ach alle auto's rijden hetzelfde. Nu eens een VW, is het niets is over 36 maanden weer weg en komt er een ander merk.
Ben nogal eigenzinnig en bijter en laat me meestal niet afschepen. Zoals ik al dacht zitten de tankstations gewoon in het toestel. (kon me haast niet voorstellen dat het niet zo was.) Het meest belachelijke echter is dat zowel verkopers van vw, werkplaatschefs, PON zelf of Uberhaubt niemand in NL het lijkt te weten.
Het koste me een uurtje zoeken en ik vond een reactie van duitse passat rijder. Natuurlijk niet via google gezocht want die laat overwegend zien wat zij willen. Kwam ergens op duits forum en daar ging zelfde vraag. Reacties van VW verkopers met advies ander systeem te nemen tot waardeloze, niet werkende bestandjes die je zou kunnen uploaden. (ook geprobeerd)
NIets minder moeilijk dan gewoon zoeken in de navi RNS315 onder POI (interesante zaken in omgeving) en dan vervolgens in te toetsen: "aardgas" of "CNG".
Dat men dit bij VW vag niet weet.......................aanfluiting.
Ga binnenkort voor camper kijken. M'n camper komt ieder geval niet op vw onderstel.
ps: voor de persoon met invloed binnen pon/vw: verwissel lpg stations voor cng, ligt meer voor hand in zo'n auto.
![Sprakeloos_ :speechless_:](./images/smilies/think.gif)
Ben nogal eigenzinnig en bijter en laat me meestal niet afschepen. Zoals ik al dacht zitten de tankstations gewoon in het toestel. (kon me haast niet voorstellen dat het niet zo was.) Het meest belachelijke echter is dat zowel verkopers van vw, werkplaatschefs, PON zelf of Uberhaubt niemand in NL het lijkt te weten.
Het koste me een uurtje zoeken en ik vond een reactie van duitse passat rijder. Natuurlijk niet via google gezocht want die laat overwegend zien wat zij willen. Kwam ergens op duits forum en daar ging zelfde vraag. Reacties van VW verkopers met advies ander systeem te nemen tot waardeloze, niet werkende bestandjes die je zou kunnen uploaden. (ook geprobeerd)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Dat men dit bij VW vag niet weet.......................aanfluiting.
Ga binnenkort voor camper kijken. M'n camper komt ieder geval niet op vw onderstel.
ps: voor de persoon met invloed binnen pon/vw: verwissel lpg stations voor cng, ligt meer voor hand in zo'n auto.
Hide post links |
-
- Senior Member
De kaartenbakkers zijn hiervoor verantwoordelijk, niet zo zeer de bouwers van OEM navi-apparatuur.
Navteq (Nokia), Google en/of Teleatlas (TomTom).
Die 3 bakkers bepalen wat wel of niet aanwezig is op de kaarten.
Navteq (Nokia), Google en/of Teleatlas (TomTom).
Die 3 bakkers bepalen wat wel of niet aanwezig is op de kaarten.
MVG,
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Kobus
Hide post links |
-
- New Member
Natuurlijk, dit hiervoor typisch zo'n reactie van iemand uit VAG concern. "dit is de schuld van de kaartenbakkers". Lekker makkelijk zo navelstaren doen mensen bij VAG overal!. Teveel winst en teveel op zichzelf gericht en op borst slaan. Mijn inziens is het de verantwoordelijkheid van de leverancier om haar klant tevreden te stellen in eerste aanvang en te houden voor continuiteit. Dat zou je kunnen doen door oa te fabrieken een betaalbaar en met ruime mogelijkheden en voorzieningen uitgerust navigatiesysteem te leveren. Nu een systeem uit eind jaren 90 zowat. Bij de Alkdi koop ik voor € 50,00 meer...! Heb nu maar voor vertrek vakantie, ondanks dure Volkswagen navi, een Galaxy s3 van Samsung gekocht (zit ik weer met een toestel op daschboard) en daar kan ik gratis navigatieapps voor downloaden met alle - up to date - stations in geheel geografisch Europa. Kan er zelfs mee bellen. Navi van VAG is zelfs zo simplistisch dat een ritje over de grens naar Istrie eea niet meer ondersteund wordt. Geen weg meer zichtbaar. West Europa is blijkbaar bij VAG economisch Europa. Kroatie staat er niet in, Hongarije, Slovenie, Zelfs Griekenland wel, hoe lachwekkend voor die prijs. TIP voor VAG: ga eens bij Nokia praten. deze hebben wat afzetproblemen en wellicht kan een samenwerking leiden tot een goedkoper navigatiesysteem met ongeveer 1000 x meer mogelijkheden, zoiets als mijn huidige Samsung. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hide post links |
-
- Senior Member
Hee, zuurpruim, ik heb geen enkele binding met VAG behalve dat ik in een Skoda
van 12 jaar rij, dus vraag eerst eens meer info voor je over iemand een oordeel geeft.
Veel plezier met je Touran.![dance :dance:](./images/smilies/dance.gif)
van 12 jaar rij, dus vraag eerst eens meer info voor je over iemand een oordeel geeft.
Veel plezier met je Touran.
![dance :dance:](./images/smilies/dance.gif)
MVG,
Kobus
Kobus
Hide post links |
-
- New Member
Ben erg kritisch. (som te) Iets wat consumenten meer zouden moeten zijn, hadden we wellicht nu geen kredietcrisis of huizenmarkt die ruim onder water staat, zouden we geen Joep van het hek acties hebben om iets bij telefoonleverancier te realiseren of Ziggo acties zoals in BE http://www.youtube.com/watch?v=q5DB9N5NFAw, en ga nog even door. Doordat iedereen alles maar voor zoete koek aanneemt krijgen mensen binnen bedrijven die groot zijn als VAG de kans zich te verschuilen achter elkaar. Geen verantwoordelijkheid nemen, maar lekker doorverwijzen zoals PON naar delaer en dealer weer verder verwijst naar ander. Het gaat voor CNG gas tankstations blijkbaar zelfs zo ver dat iedereen slikt wat er voorbij komt. Heb je wel eens negedacht (als u cng rijdt) over feit dat consumenten per kg CNG tanken, vervolgens gas krijgen met een gaskwaliteit van 80% (overal buiten nederland vrijwel 100%) waardoor men dus - met uitschieters tot 70% - minder energie geleverd krijgt. Zo is aardgas van 1 euro al snel eur 1,30.
Daarnaast bestaan tankstations al tijdje en zitten er geen IJkstikkers op. Als je dan verantwoordelijke benadert die toezicht houdt op IJkwezen zegt men geen toezicht te houden omdat er - nog - geen regels voor zijn (wet)!!!!!. Stations zijn dus niet geijkt wat voor levering igv handelsdoeleinden zelfs voor de weegschaal geldt in de supermarkt. Voor benzine heb je zelfs een calorische wettelijk toegestane ondergrens van max5% naar beneden. Als je dan nagaat dat aardgas al jaren wordt geleverd in Nederland lijkt het erop dat er alleen maar makke schapen hier wonen. Er rijden duizenden auto's rond die CNG tanken met als uitgangspunt miliebesparing en goedkoop rijden en dus al jaren worden bedot (zacht uitgedrukt). Politiek reageert niet, Toezichthouder IJkwezen stelt dat ze niets kunnen omdat zij slechts toezien op wet maar men problematiek erkent en onderkent. Gaslevanciers lachen zich rot want aardgas wordt dik gesubsidieerd en daarnaast verreken men met gebruiker voor 100% prijs terwijl met 80% levert en 20% milieu belastende andere stoffen. Alsof je benzine tankt zeg maar en 20% water erbij krijgt...
Even terug: zuurpruim.... nee vind ik niet, slechts kritisch. Maar excuus als ik stel dat uw reactie lijkt op hoe men reageerde vanuit VAG (typisch) Het ligt niet in mijn bedoeling u te betitelen als een VAG relatie hebbende forum gebruiker, mijn welgemeend excuus. Denk dat de link die u legt ligt in uw waarschijnlijke tevredenheid over Skoda. Overigens ben ik niet ontevreden over Duitse VW Touran als pkw an sich.
Verder maakt mijn Galaxy navigatie gebruik van Google maps, wellicht wereldwijd de meest uitgebreide kaartenbakker en gratis. .
Als je als VW kaarten koopt van een dergelijke club moet je betalen. Wanneer je weinig wilt betalen, krijg je matige kaart als in mijn VW en reacties als die van mij als je aan verkoopkant dan weer onredelijk hoogste prijs vraagt.
Mooie van dit soort forums: fabrikanten en leveranciers lezen dit soms ook en dit soort reacties brengt mensen die wel iets kunnen betekenen binnen eerder genoemde concerns tot nadenken omdat er geen 20 lagen van mensen tussen zitten die alles af- door- en verwijzen of het niet weten.
Daarnaast bestaan tankstations al tijdje en zitten er geen IJkstikkers op. Als je dan verantwoordelijke benadert die toezicht houdt op IJkwezen zegt men geen toezicht te houden omdat er - nog - geen regels voor zijn (wet)!!!!!. Stations zijn dus niet geijkt wat voor levering igv handelsdoeleinden zelfs voor de weegschaal geldt in de supermarkt. Voor benzine heb je zelfs een calorische wettelijk toegestane ondergrens van max5% naar beneden. Als je dan nagaat dat aardgas al jaren wordt geleverd in Nederland lijkt het erop dat er alleen maar makke schapen hier wonen. Er rijden duizenden auto's rond die CNG tanken met als uitgangspunt miliebesparing en goedkoop rijden en dus al jaren worden bedot (zacht uitgedrukt). Politiek reageert niet, Toezichthouder IJkwezen stelt dat ze niets kunnen omdat zij slechts toezien op wet maar men problematiek erkent en onderkent. Gaslevanciers lachen zich rot want aardgas wordt dik gesubsidieerd en daarnaast verreken men met gebruiker voor 100% prijs terwijl met 80% levert en 20% milieu belastende andere stoffen. Alsof je benzine tankt zeg maar en 20% water erbij krijgt...
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Even terug: zuurpruim.... nee vind ik niet, slechts kritisch. Maar excuus als ik stel dat uw reactie lijkt op hoe men reageerde vanuit VAG (typisch) Het ligt niet in mijn bedoeling u te betitelen als een VAG relatie hebbende forum gebruiker, mijn welgemeend excuus. Denk dat de link die u legt ligt in uw waarschijnlijke tevredenheid over Skoda. Overigens ben ik niet ontevreden over Duitse VW Touran als pkw an sich.
Verder maakt mijn Galaxy navigatie gebruik van Google maps, wellicht wereldwijd de meest uitgebreide kaartenbakker en gratis. .
Als je als VW kaarten koopt van een dergelijke club moet je betalen. Wanneer je weinig wilt betalen, krijg je matige kaart als in mijn VW en reacties als die van mij als je aan verkoopkant dan weer onredelijk hoogste prijs vraagt.
Mooie van dit soort forums: fabrikanten en leveranciers lezen dit soms ook en dit soort reacties brengt mensen die wel iets kunnen betekenen binnen eerder genoemde concerns tot nadenken omdat er geen 20 lagen van mensen tussen zitten die alles af- door- en verwijzen of het niet weten.
Hide post links |
-
- Senior Member
Excuus aanvaard. ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
MVG,
Kobus
Kobus
Hide post links |
-
- Moderator
...nou ja, gratis....Richmb schreef:Verder maakt mijn Galaxy navigatie gebruik van Google maps, wellicht wereldwijd de meest uitgebreide kaartenbakker en gratis. .
Los van dat Google een beetje een heel eng bedrijf aan het worden is qua wat ze onderhand van je weten en tot je kunnen herleiden; de dataverbinding om de benodigde gegevens telkens op te vragen is bij mijn provider in elk geval niet gratis, sterker nog, waar je vooral tijdens verblijf in het buitenland keihard op leeg kunt lopen voor wat betreft budget
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Neem dan NavFree; gratis, goed, dataverbinding vrij behalve bij opzoeken van adres (== minimale data, kaartmateriaal is al aanwezig) en door gebruikersaanvullingen staan er zelfs zandpaden op die alleen bij bewoners van het betreffende gebied bekend zijn.
Met alle respect voor je moeite en tijd die je er in gestoken hebt, maar laat dan in het vervolg bij een dergelijk lang stuk hier en daar een lege regel, zodat het ook gelezen gaat worden.Richmb schreef:Mooie van dit soort forums: fabrikanten en leveranciers lezen dit soms ook en dit soort reacties brengt mensen die wel iets kunnen betekenen binnen eerder genoemde concerns tot nadenken omdat er geen 20 lagen van mensen tussen zitten die alles af- door- en verwijzen of het niet weten.
Dat hele stuk wat begint met 'Ben erg kritisch....' tot en met '...als pkw an sich' heb ik in elk geval niet gelezen, zo'n groot stuk zonder opmaak is vrijwel niet door te komen en komt bij mij op de 'nu geen tijd/focus' lijst.
Niet zo'n ramp als ik de enige zou zijn die dat deed, jammer genoeg echter ben ik hier bepaald niet uniek in...
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- New Member
Ok, samengevat:
CNG is (8 - 8 - 2012) nog niets wettelijk geregeld vwb afgifte stations, metrologiewet en IJking, er moeten nog (kamer) besluiten over worden genomen. (moet ik eens dakkappelletje plaatsen zonder vergunning en niet voldoen aan bouwbesluit, land te klein natuurlijk)
Verispect toezichthouder op IJkwezen doet er niets mee om reden dat zij slechts toeziet op de wet (die er niet is).
En, Aardgas heeft energieinhoud in Nederland die vlg auto in nl 70 tot max 80% weergeeft en buiten nederland 100%. (merkbaar in koppel vergel. met niet NL) Ik kan op tankstation niet ontdekken dat prijs wordt verdisconteerd met factor <100%.
We worden dus gefopt want betalen voor 100% in kG, terwijl ik maar voor 70% energie krijg, kosten nu zo rond Eur 1,00, omgerekend als het 100% zou zijn € 1,42/kg (30/70x100%) max. We rijden dus niet goedkoop. Buitenland is het niet duurder dan € 1,05/kg.
Verder tervreden over VAG Volkswagen Touran op aardgas.
Lijkt me leesbaar, toch...![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
CNG is (8 - 8 - 2012) nog niets wettelijk geregeld vwb afgifte stations, metrologiewet en IJking, er moeten nog (kamer) besluiten over worden genomen. (moet ik eens dakkappelletje plaatsen zonder vergunning en niet voldoen aan bouwbesluit, land te klein natuurlijk)
Verispect toezichthouder op IJkwezen doet er niets mee om reden dat zij slechts toeziet op de wet (die er niet is).
En, Aardgas heeft energieinhoud in Nederland die vlg auto in nl 70 tot max 80% weergeeft en buiten nederland 100%. (merkbaar in koppel vergel. met niet NL) Ik kan op tankstation niet ontdekken dat prijs wordt verdisconteerd met factor <100%.
We worden dus gefopt want betalen voor 100% in kG, terwijl ik maar voor 70% energie krijg, kosten nu zo rond Eur 1,00, omgerekend als het 100% zou zijn € 1,42/kg (30/70x100%) max. We rijden dus niet goedkoop. Buitenland is het niet duurder dan € 1,05/kg.
Verder tervreden over VAG Volkswagen Touran op aardgas.
Lijkt me leesbaar, toch...
Hide post links |
-
- Senior Member
Tja, dat laatste topic is een leuk verhaal(voor wie het interessant vind natuurlijk) maar wat heeft dit nu met navigatie te maken. Meer iets voor de NAM eigenlijk ![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.
Hide post links |
-
- Moderator
PerfectRichmb schreef:Lijkt me leesbaar, toch...![]()
![Yes :yes2:](./images/smilies/Icon_yes2.gif)
yep, we gingen even offtopic.Mazurka schreef:...maar wat heeft dit nu met navigatie te maken...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- New Member
Helemaal gelijk. Start was cng auto met navigatie die niet compleet was op gebied van aanwezigheid tankstations. (bijna onlosmakelijk gezien beperkte beschikbaarheid stations). Dreef even weg met wat andere zaken die ik tegen kwam.
Einde verhaal, verwijs naar boven voor beperkte mogelijkgheden navigatie in CNG Touran.
Einde verhaal, verwijs naar boven voor beperkte mogelijkgheden navigatie in CNG Touran.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot -