Goedemorgen allen!
Ik heb een passat 3BG uit 2002 gekocht en daar zit een RNS-MCD geval in. Waardeloos dus. Ik ben nu opzoek naar een normaal navigatie systeem.
Waar ik alleen niet uitkom, is wat nou het verschil is tussen CANBUS, QOADLOCK en ISO. ISO ken ik dan nog wel. Maar die andere 2 niet.
Ik weet dus ook niet precies wat er in mijn auto zit (ik krijg de auto pas volgende week). Van wat ik lees op internet heeft de MCD een quadlock aansluiting, maar betekent dit dan ook dat er een CANBUS systeem inzit?
CANBUS / QUADLOCK / ISO
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 dec 2011 12:35
-
- Normal Member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 dec 2011 12:35
Re: CANBUS / QUADLOCK / ISO
Ok, thanks! Maar waarom kan ik dan bijvoorbeeld niet een RNS MFD2 of RNS510 erin zitten? Want ik lees op internet dat dat dus alleen kan vanaf passats van 2003 en hoger (vanwege de canbus aansluiting)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Re: CANBUS / QUADLOCK / ISO
Geef je niet nu zelf al antwoord op je vraag ?
Die dikke dradenmassa en dergelijk is heden ten dage nergens meer voor nodig. Let's go digital.
CAN bus staat voor Control Area Network. Twee draden die alle signalen kunnen vervoeren.
Wanneer je je bedenkt dat er in de duurdere auto's wel zo'n 2000 meter draad verwerkt zit, met een gewicht van 100Kg, en dat voor de diverse modellen van één fabrikant soms wel 600 verschillende kabelbomen moesten worden gemaakt, is CAN-bus een win-win situatie voor fabrikant en consument.
Goedkoper, lichtere auto's (nu ja, lichter dan wanneer met aparte draden voor elke functie) die minder verbruiken, etc.
Heel mooi in beeld gebracht met plaatjes : http://www.canbuskit.com/what.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan er naast zitten natuurlijk.justd schreef:... (vanwege de canbus aansluiting)
Grof gezegd, ISO zijn de twee losse stekkers, die in enige mate genormaliseerd zijn. Quadlock is 1 grote stekker, die redelijk lijkt op twee ISO stekkers die met elkaar zijn verbonden, plus eventueel nog wat meer signalen, en nog meer genormaliseerd. Alles bij elkaar een lekker dikke (stugge) draden bundel, en toch kun je het voor elkaar krijgen dat net dat ene signaal er niet tussen zit in je auto ....justd schreef:het verschil is tussen CANBUS, QOADLOCK en ISO
Die dikke dradenmassa en dergelijk is heden ten dage nergens meer voor nodig. Let's go digital.
CAN bus staat voor Control Area Network. Twee draden die alle signalen kunnen vervoeren.
Wanneer je je bedenkt dat er in de duurdere auto's wel zo'n 2000 meter draad verwerkt zit, met een gewicht van 100Kg, en dat voor de diverse modellen van één fabrikant soms wel 600 verschillende kabelbomen moesten worden gemaakt, is CAN-bus een win-win situatie voor fabrikant en consument.
Goedkoper, lichtere auto's (nu ja, lichter dan wanneer met aparte draden voor elke functie) die minder verbruiken, etc.
Heel mooi in beeld gebracht met plaatjes : http://www.canbuskit.com/what.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 764