Bij mij in de test opstelling het volgende aangesloten :
Rood en Paars +12 V
Bruin -12 V (massa)
Zodra de spanning er op staat kan ik de MI5000 met de menu toets aanzetten. (toets ingedrukt houden).
Het viel mij ook op dat de "toevoeging aan de handleiding MI5000 van Siemens VDO is.
Als ik de datum 10-9-2002 van het document bekijk hebben ze dit zelf verzonnen.
Toen ik contact met Siemens Vdo had in september 2002 over de MI5000/TV5000 konden ze mij er niks over vertellen omdat ze er
NIKS van wisten.
Wit/geel is als ik het zo lees om de camera aan en uit te zetten hoeft dus niet aangesloten te worden.
Sjoert zodra ik tijd heb zoeken we dit samen uit.
En laten we hier weten wat de uitkomst is.
Ik ben het met onderstaande dus niet eens.
Aanvulling handleiding van Siemens VDO
10/09/02 DIN 16:55 FAX
MI5000
De MI 5000 multimedia schakel box wordt altijd bedient met de afstandsbediening van een MS 5000. (aansluiten op MI box !)
Een lossen afstandsbediening wordt altijd meegeleverd bij een MM 5000 breedbeeld scherm die eventueel rechtstreeks kan worden aangesloten op de MI box als tweede bediening.
Achteruitrijcamera ( s):
Op de MI 5000 box kan een PAL (achteruitrij) camera worden aangesloten. Alleen als de TV5000 tv tuner is aangesloten kan ook een NTSC camera gelijktijdig worden aangesloten. Ze kunnen worden ingeschakeld door de versnelling.
Belangrijk:
De keuze tussen de PAL of NTSC camera moet echter eerst gemaakt worden, door de blauw/rode draad wel of niet via een (externe) schakelaar aan 12 Volt te schakelen. Als een camera is ingeschakeld kan niet direct naar de andere camera worden omgeschakeld. (bijvoorbeeld vrachtenwagen chauffeur wil achter en naast de auto kijken.)
Tip: de hierboven beschreven blauw rode draad is in de praktijk een wit/bruine draad met een labeltje "bl rt”
Daarnaast kan men natuurlijk meerdere PAL norm camera's aansluiten via de video ingangen op de MI 5000 box.
Door de 'REP' kan men doorschakelen in de volgorde: TV. => Video 2 -> Video 1 ~>
Met de ‘ALT -R' toets kan men omschakelen van scherm 1 naar scherm 2 ~ Op de TV tuner kunnen 30 zenders worden vastgelegd.
Door middel van AST (autostore) kan de tuner zelf de 10 sterkste zenders vastleggen.
Alleen de TV 5000 is geschikt voor Teletekst weergave de TV 6000 dus niet !
MI 5000 'stand alone' zonder MS 5000 navigatie systeem:
In tegenstelling tot hetgeen in de bijgeleverde gebruiksaanwijzing staat, is het niet mogelijk via de 'MENU' toets van de afstandsbediening de MI box in te schakelen.
Sluit de PAARSE draad (mi 5000) aan via het contact van het voertuig (12 volt) .,/ De BLAUW/RODE draad op permanent 12 volt
De WIT/GELE draad dmv een aparte schakelaar (=aan/uit) op 12 volt ./ Een eventuleel aangesloten camera .zal nu beeld geven.
Met de REP toets kunt u de verschillende video bronnen kiezen (zie boven).
Uitschakelen gaat wel via de MENU toets.
10/09/02 15:46 FAX 0031206878900 SIEMENSVDO TRADING BV VDOCC.311201.1-90