gps F920 onnauwkeurig
-
- Average Member
gps F920 onnauwkeurig
Ik heb na een maandje m'n pioneer F920Bt uit de kast gehaald en in m'n nieuwe auto geinstalleerd maar echter toch een probleem ... De gps positie waar ik me op dat moment bevind wijkt ver af van de positie die m'n scherm aangeeft .... Tot wel 200meters .... Eerst dacht ik aan m'n voorruit die het signaal niet goed doorliet maar nu ben ik vanmorgen een ritje gaan doen met de gps antenne OP HET DAK, dus aan de buiten kant, niets dat het signaal kan blokkeren ofzo en nog steeds heb ik dit voor ..... Hoe komt dit? Zijn er meer mensen met dit probleem want vindt het toch niet echt kunnen ... In m'n vorige wagen had ik hier geen enkel probleem mee en was de nauwkeurigheid echt wel +-5m ofzo ....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Re: gps F920 onnauwkeurig
Ik denk dat je even geduld moet hebben, en wachten tot het systeem zich gekalibreerd heeft.
Kalibreren, hoe werkt dat nou?
Kalibreren, hoe werkt dat nou?
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- Average Member
dus maw moet ik de komende dagen als ik in de auto stap, de gps opstarten maar zonder een bestemming in te voeren? Een cd kan ik niet invoeren want zit er niet bij, alles staat op het geheugen van de pio ...
Hide post links |
-
- Moderator
Dat infotopic is geschreven in de tijd dat het nog op schijfjes stond, dus daar even omheen lezen.
Je kunt rustig een bestemming invoeren, misschien zelfs wel beter, en dan gewoon rijden, liefst met flink wat afslagen zodat het systeem zichzelf steeds corrigeren moet.
Dan zou de marge/afwijking steeds kleiner moeten worden, zolang er natuurlijk goed gps ontvangst is.
Bomen zullen nu met de herfst de ontvangst niet negatief beïnvloeden, hoge gebouwen wel.
Je kunt rustig een bestemming invoeren, misschien zelfs wel beter, en dan gewoon rijden, liefst met flink wat afslagen zodat het systeem zichzelf steeds corrigeren moet.
Dan zou de marge/afwijking steeds kleiner moeten worden, zolang er natuurlijk goed gps ontvangst is.
Bomen zullen nu met de herfst de ontvangst niet negatief beïnvloeden, hoge gebouwen wel.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- Senior Member
Is de snelheidspulse input aangesloten, en is na het inbouwen de kalibratie gereset ?
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.
Hide post links |
-
- Average Member
Heb een Can bus stekker gekocht, deze : http://soundanddesign.com/catalog/produ ... s_id/10327 Hier staat normaal alles op aangesloten dus daar zit het probleem niet .... Euhm, wat bedoel je met de kalibratie gereset?
Hide post links |
-
- Senior Member
in de handleiding:
http://docs.pioneer.eu/Manuals/AVIC_F92 ... etPDF.ashx
kan je op pagina 138 vinden hoe je de kalibratie kan resetten, zeker handig als hij uit een andere auto komt. Hierdoor kan hij sneller de nieuwe kalibratie waardes aanleren (tevens kan je hier zijn of de snelheidspuls e.d. goed werkt)
http://docs.pioneer.eu/Manuals/AVIC_F92 ... etPDF.ashx
kan je op pagina 138 vinden hoe je de kalibratie kan resetten, zeker handig als hij uit een andere auto komt. Hierdoor kan hij sneller de nieuwe kalibratie waardes aanleren (tevens kan je hier zijn of de snelheidspuls e.d. goed werkt)
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Hide post links |
-
- Normal Member
Bij dat scherm kun je ook zien of die een snelheids puls krijgt, krijgt die die niet dan alsnog aansluiten, anders zal die nooit goed werken.
Ik heb ook de 920 en die doet het goed, geen enkele afwijking.
Ik heb ook de 920 en die doet het goed, geen enkele afwijking.
Hide post links |
-
- Average Member
Op dat scherm heb ik idd ook al gecontroleerd en daar staat alles aangesloten maar heb in de post boven jou in de handleiding gaan zien en op blz 139 staat er dat deze best opnieuw kan worden "aangeleerd" wanneer :
-u de montagepositie van het navigatiesysteem gewijzigd hebt
-u de montagehoek van het navigatiesysteem gewijzigd hebt
-u het navigatiesysteem hebt overgebracht naar een ander voertuig
-u de montagepositie van het navigatiesysteem gewijzigd hebt
-u de montagehoek van het navigatiesysteem gewijzigd hebt
-u het navigatiesysteem hebt overgebracht naar een ander voertuig
Hide post links |
-
- Average Member
Ok, deze mag dicht. Het lag dus idd aan het feit dat hij opnieuw moest "geleerd" worden. Al een geluk dat me dat hier verteld werd, zou er nooit achter gekomen zijn denk ik ... Alleen nu een probleem met het ontvangst van de FM maar daar open ik een nieuw topic over, zodat alles overzichtelijk blijft
Hide post links |