Stuurwielbediening mbt MFD 1

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
jos
New Member
New Member

Stuurwielbediening mbt MFD 1

Bericht door jos »

Ik hoop de zoekfunctie voldoende gebruikt te hebben, als een soortgelijke vraag al eens eerder behandeld is dan lees ik dat natuurlijk graag.

Het volgende:
Ik rijd een golf 4 met een delta 6 radio die ik kan bedienen via oa de knoppen op het stuur. Dit werkt volgens mij via het canbus systeem. Ik wil graag, ondanks dat het systeem natuurlijk verouderd is, toch een mfd 1 erin. Mijn vraag is dan, werken alle mfd 1 versies met mijn stuurbediening? Of moet het perse een "G" versie zijn?

Alvast bedankt.
Jos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Re: Stuurwielbediening mbt MFD 1

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je een C/D versie gebruikt moet er AFAIK ook een TMC box bij worden ingebouwd. Ik betwijfel of alle stuurwielfuncties bechikbaar zullen zijn
Dan is er ook nog een mogelijk probleem bij een MFA tussen de klokken. De bedrading werd miv modeljaar 2002 volledig gewijzigd. In het ergste geval zou je een compleet nieuw instrumentenpaneel nodig hebben
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jos
New Member
New Member

Bericht door jos »

Bedankt voor de snelle reactie,

Dan even een vervolgvraag. Misschien is de verklaring logisch, maar wat is AFAIK? En ik lees het wel meer op andere fora, waarom is TMC zo belangrijk, als je info hierop opzoekt geven ze altijd aan dat het alleen voor de dynamische routebegeleiding is?

Ik heb overigens een mfa tussen de klokken, misschien ten overvloede, geen fis dus. En ik had nog wel juist mijn instrumentenpaneel laten vervangen door een immo3 versie vanwege de Delta radio :shock:

Een G versie lijkt dus de kortste weg als ik het goed begrijp.

Vrgr Jos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

AFAIK As Far As I Know, voorzover ik weet
TMC box is absoluut nodig om de CAN signalen naar het instrumentenpaneel door te geven en ik dacht ook voor wel degelijk de stuurwielbediening. Natuurlijk is het ook voor de verkeerswaarschuwingen en evt dynamische navigatie

Een MFA is de multifuntions Anzeige dwz dat daarin de gegevens van de radio, de zenders, de RDS meldingen en de navigatieaanwijzingen kunnen worden getoond.
Zonder zo'n instrumentenpaneel, tegenwoordig ook wel boordcomputer Plus genoemd kun je het vergeten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jos
New Member
New Member

Bericht door jos »

Ow oke ik gebruik die afk. verder nooit maar is achteraf wel logisch :) Tot zover kan ik je volgen en ik zal ook de dealer eens vragen omdat er allemaal verschillende reacties op mij af komen. Het is overigens niet dat ik perse de gegevens van de radio en de aanwijzingen van de navigatie op mijn instrumentenpaneel wil zien. Dat kan ook niet met deze want dit is puur een paneel met half venster met alleen boordcomputerdata.Op een FIS paneel, en die bedoel jij denk ik, kan je als je de juiste radio/navigatie hebt, ook de radiozenders zien.

Wordt vervolgd.
Bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”