Ontvangst Harman Kardon GPS 300

-MAX-
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2005 08:42

Ontvangst Harman Kardon GPS 300

Bericht door -MAX- »

Sinds een week ben ik de eigenaar van een Harman Kardon 300, het apparaat werkt supersnel en ik ben dan ook (tot op zekere hoogte) tevreden erover.
Er is echter iets wat me heel erg stoort, tijdens een rit verliest de navigatie regelmatig satellietontvangst.
Het vreemde vind ik is dat het soms heel snel afbouwt, het ontvangst gaat dan van bv 10 satelieten (redelijk signaal) naar 2 of vervolgens zelfs 0 in minder dan 10 seconden zonder dat ik een directe aanleiding kan bedenken.

Ik heb het apparaat al op meerdere plaatsen onder de ruit geplaatst, de signaalsterkte varieert hierbij enigzins maar niet enorm, het betreft een Xitroen Xsara uit 2003.
Is dit een veel voorkomend probleem en zou ik dit kunnen oplossen door er een externe ontvanger aan te hangen of kan ik beter iets anders proberen?

Alvast bedankt!

Max

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Om te beginnen bestaat er een mogelijkheid dat je een gemetalliseerde voorruit hebt hetgeen kan verklaren waarom je zulke sterk wisselende ontvangstcondities hebt. Een buitenantenne is in zo'n geval een oplossing.
Verder is de omgeving, hoge gebouwen, veel bladerdak, zware regen, parkeergarages etc dodelijk voor dit spul.
Er kan natuurlijk ook een mankement aan de ontvanger zelf zijn. Wat gebeurt er als je hem gewoon mee uit neemt voor een wandelingetje.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-MAX-
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2005 08:42

Bericht door -MAX- »

Gerritje schreef:Om te beginnen bestaat er een mogelijkheid dat je een gemetalliseerde voorruit hebt hetgeen kan verklaren waarom je zulke sterk wisselende ontvangstcondities hebt. Een buitenantenne is in zo'n geval een oplossing.
Verder is de omgeving, hoge gebouwen, veel bladerdak, zware regen, parkeergarages etc dodelijk voor dit spul.
Er kan natuurlijk ook een mankement aan de ontvanger zelf zijn. Wat gebeurt er als je hem gewoon mee uit neemt voor een wandelingetje.
Of het nu een gemetalliseerde voorruit is is me nog niet duidelijk, daar kon ik niets over terugvinden in het boekje van de auto, er is echter wel verschil waar te nemen bij verplaatsing. Het navigatiesysteem heb ik ook nog getest met mijn oude MIO268 ernaast, deze reageerden in iedere omgevingsituatie heel anders.
Het beste lijkt me dan inderdaad er eens een wandeling mee te maken, eens kijken of ik dan iets wijzer wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Slecht to geen GPS ontvangst
    door laurenszegers » 07 okt 2014 21:07 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 2120
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 960

Terug naar “Overige merken -- MOBIEL --”