Andere navigatiesoftware op Renkforce-Nav7

cootje_1983
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2007 21:00

Andere navigatiesoftware op Renkforce-Nav7

Bericht door cootje_1983 »

Even een vraagje over de Renkforce-Nav7 http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgat ... results=10

Nu staat daar standaard Marco Polo Navigator 5 op, maar zou het fijn vinden als daar bijvoorbeeld TomTom of MIO-map op zou draaien. Iemand ook dit apparaat en die dat wel werkend heeft gekregen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In z'n algemeenheid zou ik willen stellen dat afgezien van een paar grote merken, je verre moet blijven van al die kermisproducten die her en der worden aangeboden
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cootje_1983
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2007 21:00

Bericht door cootje_1983 »

Ik moet wel zeggen dat Marco Polo / Falk op zich wel goed werkt en zo, maar ik heb ook ervaring op gedaan met TomTom en met Mio, en die vind ik persoonlijk fijner werken.

Nadelen Marco Polo
- Zo kan je bij Marco Polo niet navigeren naar een POI verder dan 30 km, tenzij je eerst die kaart verschuift.
- De 3D-functie werkt niet, af en toe verschijnt er een blauw gloed over het scherm heen

Voordelen zijn er ook:
- groot 7-inch scherm
- het afspelen van filmpjes en muziek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik moet wel zeggen dat Marco Polo / Falk op zich wel goed werkt en zo, maar ik heb ook ervaring op gedaan met TomTom en met Mio, en die vind ik persoonlijk fijner werken.
Dat gezegd hebbend begrijp ik niet dat je zo'n kermisding überhaupt nog overweegt of al hebt aangeschaft
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cootje_1983
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2007 21:00

Bericht door cootje_1983 »

Gerritje schreef:Dat gezegd hebbend begrijp ik niet dat je zo'n kermisding überhaupt nog overweegt of al hebt aangeschaft
Omdat ik de voordelen die ik genoemd heb, zwaarder vind wegen dan de genoemde nadelen, ik vind het zeker geen kermisding. Het is een fijn ding om mee te werken. Het is in ieder niet geval niet moeilijk turen op een klein schermpje zoals een TomTom One

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Help me dan even te begrijpen waarom je schrijft:
Nu staat daar standaard Marco Polo Navigator 5 op, maar zou het fijn vinden als daar bijvoorbeeld TomTom of MIO-map op zou draaien
.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cootje_1983
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2007 21:00

Bericht door cootje_1983 »

Omdat Marco Polo op zich wel goed / fijn werkt, maar heb ook ervaring gehad met TomTom en Mio, en een combinatie van 1 van die 2 op een 7-inch scherm, zou voor mij ideaal zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dus dan koop je eerst zo'n Renkforce, en vervolgens ga je een boel geld uitgeven om alsnog TT of Mio SW te kopen en te proberen die er op te zetten. Want los gekocht is die SW altijd al duurder dan wanneer je 'm met toestel en al koopt.
Als het al mogelijk is, uiteraard :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat je wilt kan ik nog wel begrijpen maar ik kan niet zo goed overweg met de manier waarop je dit denkt te kunnen realiseren.
Je zult tenminste een versie van Windows Mobile te pakken moeten krijgen en een versie van TomTom. We hebben het dan over een investering van enkele honderden euros die je wilt stoppen in een volgens mijn waarneming, "kermisding" met een veel te groot formaat cq gewicht, dat je aan je ruit moet plakken. Allerlei attributen om dit feest compleet te maken zijn leverbaar via Conrad en als je dat in ogenschouw neemt is er weinig reden tot vreugde. Daarbij komt dat er vrijwel niets is ingebouwd en je zelfs voor zoiets eenvoudigs als TMC nog een dure extra unit nodig hebt. Het is natuurlijk prachtig dat de aanwezige software hier mee om weet te gaan maar elk ander besturingssysteem dat je er op zet maakt het systeem vervolgens volkomen waardeloos voor elke andere functionaliteit waar jij die € 499 (weggegooid geld) aan hebt uitgegeven. Neem je verlies, ga in een hoekje zitten en overweeg een systeem waar je iets aan hebt. Ook al door de ongeëvenaarde onbekendheid van dit product hoef je niet op veel ondersteuning cq expertise in de diverse fora te rekenen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cootje_1983
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2007 21:00

Bericht door cootje_1983 »

Dus zowel Gerritje als JW beweren dat dit systeem dus eigenlijk waardeloos is? Ikzelf persoonlijk vind het een fijn / mooi apparaat om mee te werken, houder voor in de auto is meegeleverd, ikzelf had nog een staander voor in de auto, wat een hoge stabiliteit geeft (niet wiebelen/wankelen).

Ik kan natuurlijk ook voor bijna 3x zoveel geld een Pioneer AXIC-X3 kopen, maar die heeft ongeveer dezelfde functionaliteit (de Renkforce kan natuurlijk geen DVD afspelen, maar daar heb je als bestuurder toch niets aan). Allerlei soorten video en muziek kan de Renkforce ook afspelen. Dus waarom zou ik 3x zoveel geld uitgeven voor iets wat net zo goed werkt?? Dit is misschien dan wel een onbekend merk, maar hij functioneerd naar volle tevredenheid.

Ook is het zo dat ik niet naar kleine schermpjes hoeft te duren zoals bij TomTom en diverse andere systemen/pda's. In mijn ogen is dit de goedkoopste 7 inch navigatie die er te vinden is en in dit geval is goedkoop geen duurkoop;

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

cootje_1983 schreef:Dus zowel Gerritje als JW beweren dat dit systeem dus eigenlijk waardeloos is? Ikzelf persoonlijk vind het een fijn / mooi apparaat om mee te werken, houder voor in de auto is meegeleverd, ikzelf had nog een staander voor in de auto, wat een hoge stabiliteit geeft (niet wiebelen/wankelen).

Ik kan natuurlijk ook voor bijna 3x zoveel geld een Pioneer AXIC-X3 kopen, maar die heeft ongeveer dezelfde functionaliteit (de Renkforce kan natuurlijk geen DVD afspelen, maar daar heb je als bestuurder toch niets aan). Allerlei soorten video en muziek kan de Renkforce ook afspelen. Dus waarom zou ik 3x zoveel geld uitgeven voor iets wat net zo goed werkt?? Dit is misschien dan wel een onbekend merk, maar hij functioneerd naar volle tevredenheid.

Ook is het zo dat ik niet naar kleine schermpjes hoeft te duren zoals bij TomTom en diverse andere systemen/pda's. In mijn ogen is dit de goedkoopste 7 inch navigatie die er te vinden is en in dit geval is goedkoop geen duurkoop;
Dat heb ik nergens geschreven.....

Of je er andere SW op kunt zetten zou je eens kunnen checken bij http://forum.pocketinfo.nl/f117/persoon ... a-and-pnd/
Maar met de argumenten als door Gerritje en mijzelf gegeven, geef ik je weinig kans. Oftewel: gewoon gebruiken zoals je 'm nu gekocht hebt, daarmee houdt het op naar wij denken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dit is misschien dan wel een onbekend merk, maar hij functioneerd naar volle tevredenheid.
Als dat zo is is je eerste vraag ook meteen overbodig of begrijp ik het nu alweer verkeerd?
Maar ik kan je meteen nog een verdere tip geven om niet verder te zoeken: de resolutie van het scherm is zo slecht dat je zelfs zonder bril het beeld opgebouwd ziet in blokjes! Dan is het ook te begrijpen dat Conrad gemakshalve de resolutie van het scherm maar niet vermeldt. Dat wordt dus niets met andere software en daarom is de mening dan ook geheel gefundeerd van sommige Duitse gebruikers, die het display maar zeer matig vinden. Dat is ook meteen de hoofdreden om de mening te handhaven dat het een rhachelijke onderneming is om een apparaat te kopen dat alleen via Conrad verkrijgbaar is, daardoor zeer Duits georiënteerd, zonder NL gebruiksaanwijzing voorzover ik kan zien. En nergens is er een specificatie te vinden. Natuurlijk is er ook een aantal positieve kanten. Vooral de snelheid van berekening wordt genoemd.
http://forum.pocketnavigation.de/thread ... r=0&page=1
Daarin ook aanwijzingen om de teleurstellende interface te veranderen en er andere software op te zetten en om de skins te wijzigen.
Hieronder een paar voorbeelden van de beeldpresentatie uit het Duitse forum waarin de grofheid van het display overduidelijk blijkt. Of komt het omdat de software niet geschikt is om een opgeslagen beeld op te rekken naar dit formaat?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vivaro
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2007 20:50

Bericht door vivaro »

Indien ge graag met mio werkt,kunt ge beter een mio C728 kopen.
Toestel heeft een QVGA scherm 800x480 pix.

http://www.mio-tech.com/gps-navigation- ... ations.htm

http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=4247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cootje_1983
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2007 21:00

Bericht door cootje_1983 »

vivaro schreef:Indien ge graag met mio werkt,kunt ge beter een mio C728 kopen.
Toestel heeft een QVGA scherm 800x480 pix.
Ziet er mooi uit, maar via een Duits forum is het mij gelukt om Navigon op mijn Renkforce erop te zetten en het werkt fantastisch.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Aangezien je volgens mij geen vraag meer hebt, kan er een slotje op dit topic?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Nog wel een vraag mijnerzijds: hoe heb je dat gedaan, kun je ons daar wat meer over vertellen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cootje_1983
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2007 21:00

Bericht door cootje_1983 »

JW schreef:Nog wel een vraag mijnerzijds: hoe heb je dat gedaan, kun je ons daar wat meer over vertellen?

Groet,
JW
Iemand van een Duits forum had ook dit apparaat en heeft toen uitgeprobeerd hoe hij het werkend op een Renkforce kon krijgen. Ik vroeg aan hem hoe hij dat gedaan had en hij stuurde mij een paar bestanden mee die ik moest overschrijven in de bestanden van Navigon. Daarna deed hij het.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

cootje_1983 schreef:
JW schreef:Nog wel een vraag mijnerzijds: hoe heb je dat gedaan, kun je ons daar wat meer over vertellen?

Groet,
JW
Iemand van een Duits forum had ook dit apparaat en heeft toen uitgeprobeerd hoe hij het werkend op een Renkforce kon krijgen. Ik vroeg aan hem hoe hij dat gedaan had en hij stuurde mij een paar bestanden mee die ik moest overschrijven in de bestanden van Navigon. Daarna deed hij het.
Dit noemen ze nou crack files. :wink:

Gr.
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RoadNavigator RN 300 andere software
    door Rob217 » 26 aug 2015 11:58 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1980
  • Rijden via andere plaats
    door Frans59 » 21 okt 2015 09:31 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 518
  • Andere navigatie sofware op Clarion nx302e
    door Arjan93 » 30 apr 2016 11:49 » in Clarion
    Reacties: 1
    Weergaves: 1297

Terug naar “Overige merken -- MOBIEL --”