Beste mensen,
Ik ben geinterresseerd in een opel cd70 voor mijn opel zafira van 2006. Hierin zit op dit moment een radio-cd (cd30). Ik wil er eigenlijk navigatie in hebben en heb gezien dat er cd70 systemen worden aangeboden (o.a. op Marktplaats)
Mijn zafira heeft climate control dus een uitgebreid info scherm, echter wel monochroom. Is het zondermeer mogelijk de cd30 te vervangen voor een cd70? Waar zit normaliter de gps antenne bij opel?
Ik neem aan dat alles via gestandaardiseerde connectoren gaat en derhalve de inbouw niet erg moeilijk kan zijn (mits mijn monochroom scherm hier dus voor geschikt is...)
Graag hoor ik van een van jullie!
Met vr. groet,
Erik Smit
Zafira B icm CD70 achteraf inbouwen mogelijk?
-
- New Member
-
- New Member
Hallo,
Dat is geen enkel probleem.
De gps ontvanger wordt achter het display geklikt, net als in de twintop, dus geen gedoe met kabels.
Voor een correcte werking in tunnels(bv zwitserland heeft er veel) is een extra draadje vanaf de cd70 naar de abs module wenselijk maar niet noodzakelijk.
Zelf heb ik ook de cd30 vervangen, moet wel ff bij de dealer worden afgemeld en aangemeld.
mvg.
Dat is geen enkel probleem.
De gps ontvanger wordt achter het display geklikt, net als in de twintop, dus geen gedoe met kabels.
Voor een correcte werking in tunnels(bv zwitserland heeft er veel) is een extra draadje vanaf de cd70 naar de abs module wenselijk maar niet noodzakelijk.
Zelf heb ik ook de cd30 vervangen, moet wel ff bij de dealer worden afgemeld en aangemeld.
mvg.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Voor een beetje werking is het eventueel te doen, voor een correcte werking absoluut noodzakelijkVoor een correcte werking in tunnels(bv zwitserland heeft er veel) is een extra draadje vanaf de cd70 naar de abs module wenselijk maar niet noodzakelijk.
"Je bent een rund als je je navigatie zonder tachosignaal runt"
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
Welke functie mis je dan ?
Ik heb weken zonder rond gereden en nu het is aangesloten merk ik geen enkel verschil!
Ik heb weken zonder rond gereden en nu het is aangesloten merk ik geen enkel verschil!
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik denk dat het in dit verband verstandig is dat je de desbetreffende artikeln mbt de principes van GPS navigatie in auto's nog eens doorneemt.
Redelijk nauwkeurige navigatie zonder snelheidssignaal is vrijwel onmogelijk. De GPS ontvangst is bij een vast systeem slechts een hulpmiddel dat gedurende 95% van de tijd niet eens verantwoordelijk is voor de positiebepaling
Redelijk nauwkeurige navigatie zonder snelheidssignaal is vrijwel onmogelijk. De GPS ontvangst is bij een vast systeem slechts een hulpmiddel dat gedurende 95% van de tijd niet eens verantwoordelijk is voor de positiebepaling
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Dus alle tomtom's zijn niet nauwkeurig..... jammer voor al die mensen die zo'n systeem hebben.
Hide post links |
-
- Senior Member
Een TomTom is heel nauwkeurig maar heeft vwb werking weinig of niets te maken met een vast ingebouwd systeem.
Vandaar mijn suggestie dat je je verdiept in de werking alvorens te adviseren de puls niet aan te sluiten of te vergeten.
Vandaar mijn suggestie dat je je verdiept in de werking alvorens te adviseren de puls niet aan te sluiten of te vergeten.
Hide post links |
-
- Senior Member
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Ik vind het een mooi verhaal maar ik denk dat de info reeds gedateerd is t.o.v. de huidige systemen.
De meeste gps systemen werken zonder signaal van het wiel, denk maar handheldgps, op boten enz.
Mijn Stinger dsi werkt ook zonder rijsignaal maar weet perfect waar ik me bevind.
En zoals ik al schreef ik merk geen enkel verschil met of zonder draadje en hij navigeert als de beste.
Met de tomtom er naast heb ik geen verschillen kunnen vaststellen.
Theoretisch zit er misschien een enkele meter verschil in maar wie merkt dit nu?
Laat ik het zo zeggen: als ik het van te voren had geweten dan had ik me de moeite kunnen besparen om dit draadje te leggen!
De meeste gps systemen werken zonder signaal van het wiel, denk maar handheldgps, op boten enz.
Mijn Stinger dsi werkt ook zonder rijsignaal maar weet perfect waar ik me bevind.
En zoals ik al schreef ik merk geen enkel verschil met of zonder draadje en hij navigeert als de beste.
Met de tomtom er naast heb ik geen verschillen kunnen vaststellen.
Theoretisch zit er misschien een enkele meter verschil in maar wie merkt dit nu?
Laat ik het zo zeggen: als ik het van te voren had geweten dan had ik me de moeite kunnen besparen om dit draadje te leggen!
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat verhaal is geenszins gedateerd. Het slaat op systemen die voorzien zijn van een pulsaansluiting en die, conform de inbouwvoorschriften van de fabrikant ook daarop aangesloten moeten worden.
Verdiep je nou eens in de techniek, dan zul je zien dat de computer van zo'n systeem heel anders geprogrammeerd is dan die van een PDA of een PNA die zonder puls MOET werken.
Een vast systeem kan zelfs zonder GPS ontvangst navigeren als 'ie eenmaal goed gekalibreerd is, dat heb ik vele malen gedemonstreerd met mijn systeem. En dan praat ik niet over een blokje om, nee over een grote afstand zelfs in de stad. Een PNA/PND komt zonder GPS geen meter onderweg
Dat jij tevreden bent met de situatie zonder puls, da's prima.
Maar wíj, met meer dan 10 jaar ervaring zo langzamerhand redelijk gepokt en gemazeld op dit gebied, zullen dat niet aan ánderen aanbevelen. Aansluiten dus die puls.
Groet,
JW
Verdiep je nou eens in de techniek, dan zul je zien dat de computer van zo'n systeem heel anders geprogrammeerd is dan die van een PDA of een PNA die zonder puls MOET werken.
Een vast systeem kan zelfs zonder GPS ontvangst navigeren als 'ie eenmaal goed gekalibreerd is, dat heb ik vele malen gedemonstreerd met mijn systeem. En dan praat ik niet over een blokje om, nee over een grote afstand zelfs in de stad. Een PNA/PND komt zonder GPS geen meter onderweg
Dat jij tevreden bent met de situatie zonder puls, da's prima.
Maar wíj, met meer dan 10 jaar ervaring zo langzamerhand redelijk gepokt en gemazeld op dit gebied, zullen dat niet aan ánderen aanbevelen. Aansluiten dus die puls.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1656