Wel of geen navi aanschaffen?
-
- New Member
Wel of geen navi aanschaffen?
Ik ga een Opel Corsa 1.4 16V Business leasen, maar ik twijfel enorm of ik wel of geen ingebouwde navigatie wil. En welke ik dan laat inbouwen. Wie heeft er ervaring met het grafische (goedkopere) systeem? Of raadt iemand juist het (duurdere) kleurenscherm aan? Bovendien weet ik nog niet of ik wel of niet het parrot systeem voor mijn telefoon wil hebben... Moeilijk, moeilijk... De grafische navi gaat me maandelijks circa 36 euro kosten (incl bijtelling) en de kleuren navi ca 47 euro... Is het dat geld waard?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
je kunt ook een niet af fabriek systeem mee leasen, dat zou ik doen, en wel zodanig dat ie na de looptijd van jou is.
er zijn systemen die ook bluetooth hebben, heb je alles in 1 zonder extra toeters en bellen op je dashboard.
er zijn systemen die ook bluetooth hebben, heb je alles in 1 zonder extra toeters en bellen op je dashboard.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
Had ik zeker niet gedaan. Is alleen zo duur omdat het oem is.
Koop zelf een systeem die kan je ten alle tijden meenemen naar je volgende auto.
oem vaak rond de 1200 euro
zelf kopen kan rond de 500 vaak heb je dan een mooiere.
Natuurlijk kan je ook 2e hands kiezen. Genoeg betrouwbare aanbieders op het forum!
Waaronder ik zelf nog wel wat heb.......maar keus genoeg op het forum!
Koop zelf een systeem die kan je ten alle tijden meenemen naar je volgende auto.
Natuurlijk kan je ook 2e hands kiezen. Genoeg betrouwbare aanbieders op het forum!
Hide post links |
-
- Senior Member
Zó heb ik het in 2000 ook gedaan. Een VDO systeem is toen gewoon meegeleast, met een dubbel voordeel:Gentry schreef:je kunt ook een niet af fabriek systeem mee leasen, dat zou ik doen, en wel zodanig dat ie na de looptijd van jou is.
-geen bijtelling
-eigen keuze
Nooit spijt van gehad, integendeel
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is zeker een optie, zelf een goed gebruikt systeem kopen en dat inbouwen.fransnacht schreef:Had ik zeker niet gedaan. Is alleen zo duur omdat het oem is.
Kan dan welliswaar meestal niet meegeleast worden, maar per saldo zal dat aantrekkelijker zijn. Immers de leasemaatschappij schrijft een nieuwe navi in een jaar of vier af, dus tel uit je winst.
Het enige is dat je 'm zelf moet financieren.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Aan de andere kant zijn CD70 en DVD90/100 systemen van Opel buitengewoon prettig om mee te werken en zowel de monochrome CD70 als de beide kleurenuitvoeringen prima geïntegreerd in de auto. De helderheid en leesbaarheid van de schermen is een aboslute topper. Kan ook haast niet anders gezien de herkomst uit de VDO Siemens-stal!
Het is mij niet bekend of de CD70 ook in de Corsa wordt geleverd. Ik meende nu alleen nog de DVD100 voor een meerprijs van € 2400
Dat er nu tevens nog een monochrome navi wordt aangeboden kan ik niet helemaal duiden. In de carconfigurator is deze niet terug te vinden, netzomin als de CD70 kleurenuitvoering icm de Corsa.
De door jou genoemde prijs van € 47 per maand is naar ik aanneem zonder de kaartupdates.
De daaruit voortvloeiende kosten moet je ook als eigenaar zelf dragen.
Het is mij niet bekend of de CD70 ook in de Corsa wordt geleverd. Ik meende nu alleen nog de DVD100 voor een meerprijs van € 2400
Dat er nu tevens nog een monochrome navi wordt aangeboden kan ik niet helemaal duiden. In de carconfigurator is deze niet terug te vinden, netzomin als de CD70 kleurenuitvoering icm de Corsa.
De door jou genoemde prijs van € 47 per maand is naar ik aanneem zonder de kaartupdates.
De daaruit voortvloeiende kosten moet je ook als eigenaar zelf dragen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-