Deze post valt niet helemaal in het straatje (qua navigatie).
Dit gaat over de AUX functionaliteit op de DVD90 Navi.
Heeft iemand ook last van geruis door boxen als de AUX functionaliteit wordt ingeschakeld?
Dit geluid komt ook als ik mijn iPod Touch niet aansluit met een hoofdtelefoon kabeltje/plug. Dus aan de kabel kan het niet liggen.
Echter blijkt bij het gebruik van een voedingskabel naar de sigaretten aansteker het probleem opgelost te zijn.
Nu vraag ik mij af of ik terug moet gaan naar de Opel Dealer om dit probleem op te lossen. Maar dan moet de hele unit uit het dashboard en bestaat de kans op nog meer schade (uit ervaring gehoord van andere opel rijders). Ik sluit toch altijd mijn ipod aan de voeding... maar wel vervelend als er geen iPod aangesloten is...
Alvast bedankt!
DVD90 Navi Ruis bij AUX gebruik
-
- New Member
-
- Senior Member
Wat is het nut van het inschakelen van AUX als er toch geen iPod aan hangt?maar wel vervelend als er geen iPod aangesloten is...
Over het algemeen helpt bij dit soort problemen het gebruik van een aardlus isolator in de aansluiting naar de audiobron. Voor slechts enkele euro's ben je van je probleem verlost
http://www.elektronica-online.nl/?zoek=mantelstroom
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Inderdaad. Gaat eigenlijk nergens over!Gerritje schreef: Wat is het nut van het inschakelen van AUX als er toch geen iPod aan hangt?
Bedankt voor je tip!
Hide post links |
-
- New Member
Toch een vraag uit interesse.
Hoe komt het dat het geruis weg is als ik de voeding gebruik op de iPod?
Hoe komt het dat het geruis weg is als ik de voeding gebruik op de iPod?
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat komt waarschijnlijk doordat het kabeltje dat je gebruikt allerlei storing oppikt die wegvalt op het moment dat er een massa-aansluiting met de auto tot stand komt. Meestal wordt eea veroorzaakt door aansluitkabeltjes van discutabele kwaliteit.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Welke kabel bedoel je? De iPod voedingskabel of de audio kabel?Gerritje schreef:Dat komt waarschijnlijk doordat het kabeltje dat je gebruikt allerlei storing oppikt die wegvalt op het moment dat er een massa-aansluiting met de auto tot stand komt. Meestal wordt eea veroorzaakt door aansluitkabeltjes van discutabele kwaliteit.
Ook zonder het gebruik van deze audio kabel en/of iPod voedingskabel krijg ik geruis te horen (geen gebrom btw).
Of bedoel je misschien de kabel tussen de DVD90 Navi en de hoofdtelefoon plug aansluiting achter de handrem unit? Dus de kabel die je niet ziet onder de handrem naar de DVD90 Navi.
Hide post links |
-
- Senior Member
Precies, dat is waarschijnlijk de bron van alle ellendeOf bedoel je misschien de kabel tussen de DVD90 Navi en de hoofdtelefoon plug aansluiting achter de handrem unit? Dus de kabel die je niet ziet onder de handrem naar de DVD90 Navi.
Maar zoals je zelf al eerder aangaf lijkt het een structureel probleem van dit systeem te zijn
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-