Verschillende routes
-
- Senior Member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19
Verschillende routes
Als ik vanaf mijn huis in Almere naar Utrecht ga geeft nav. systeem (MS5500 met Navtech DVD 2004/1) een route via de waterlandseweg. Omgekeerd, vanaf Utrecht naar huis, wordt ik via de A27/A6 gestuurd. (kortom, een totaal verschillende route). Het laatste stuk route is echter identiek (laatste 250mtr)
Zal wel een logische verklaring voor zijn maar als beginnend gebruiker ben ik benieuwd naar dat soort logica...
Groet,
Riekus
EDIT Moderator : Misschien iets te voorbarig, maar heb huis-adres weggehaald en via Private-Mail naar NavTech verzonden zodat ze toch met één en ander aan de slag kunnen voor je.
Zal wel een logische verklaring voor zijn maar als beginnend gebruiker ben ik benieuwd naar dat soort logica...
Groet,
Riekus
EDIT Moderator : Misschien iets te voorbarig, maar heb huis-adres weggehaald en via Private-Mail naar NavTech verzonden zodat ze toch met één en ander aan de slag kunnen voor je.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Ben niet op de hoogte met de exacte situatie aldaar, maar deze omschrijving is in zijn algemeenheid mij niet vreemd.
Zelf hou ik het erop dat er wellicht sprake kan zijn van één richtingswegen o.i.d.
Wellicht kan Navtech hier iets over vertellen, al heb ik dit vroeger ook met een Teleatlas cd meegemaakt (vind het toch een gemis voor beide partijen dat zij niet ook op de site aanwezig zijn, maar goed, dat terzijde).
Zelf hou ik het erop dat er wellicht sprake kan zijn van één richtingswegen o.i.d.
Wellicht kan Navtech hier iets over vertellen, al heb ik dit vroeger ook met een Teleatlas cd meegemaakt (vind het toch een gemis voor beide partijen dat zij niet ook op de site aanwezig zijn, maar goed, dat terzijde).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19
Beide routes gaan over grotere doorgaande wegen. De waterlandseweg wordt gevolgd door de Veluwedreef (50km weg) met veel stoplichten. A27/A6 route wordt gevolgd door tussenring (met stoplichten) en 80km. weg.
Groet,
riekus
Groet,
riekus
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10
Hoi Riekus,
Over dit soort dingen kan ik boeken schrijven. Met de snelste route zijn heen en terugweg vaak hetzelfde of hebben een lichte afwijking tov elkaar, maar wanneer je met kortste route gaat rijden kan het helemaal mis gaan. Ter info:
Ik woon in Amstelveen-Zuid. Wanneer ik een route plan van mijn woonplaats naar Capelle ad IJssel (vlak bij afslag Rotterdam, Prins Alexander), komt mijn navigatiesysteem (MS5000 met sw 7.6) naar herberekening op een afstand van rond de 50 km (kortste route). Op de terugweg is het verhaal totaal anders. In eerste instantie komt hij met een berkening die loopt over de A20 richting Den Haag, maar gaat de herberekening verder uitvoeren. Ik heb het idee dat de herberekening niet over het eerste stuk plaatsvindt, aangezien je natuurlijk niet wilt wachten. De route geeft na verloop van tijd (± 30 seconden) een kortste afstand van ruim 70 km. Deze loopt dan via de A20, A4 etc. richting Amstelveen.
Arjeh
Aan de moderator: ik denk niet dat doorgespeeld hoeft te worden naar de kaartleverancier (TeleAtlas) want er zit geen fout in de database. Ik denk nl. dat het meer het de software van VDO ligt.
Over dit soort dingen kan ik boeken schrijven. Met de snelste route zijn heen en terugweg vaak hetzelfde of hebben een lichte afwijking tov elkaar, maar wanneer je met kortste route gaat rijden kan het helemaal mis gaan. Ter info:
Ik woon in Amstelveen-Zuid. Wanneer ik een route plan van mijn woonplaats naar Capelle ad IJssel (vlak bij afslag Rotterdam, Prins Alexander), komt mijn navigatiesysteem (MS5000 met sw 7.6) naar herberekening op een afstand van rond de 50 km (kortste route). Op de terugweg is het verhaal totaal anders. In eerste instantie komt hij met een berkening die loopt over de A20 richting Den Haag, maar gaat de herberekening verder uitvoeren. Ik heb het idee dat de herberekening niet over het eerste stuk plaatsvindt, aangezien je natuurlijk niet wilt wachten. De route geeft na verloop van tijd (± 30 seconden) een kortste afstand van ruim 70 km. Deze loopt dan via de A20, A4 etc. richting Amstelveen.
Arjeh
Aan de moderator: ik denk niet dat doorgespeeld hoeft te worden naar de kaartleverancier (TeleAtlas) want er zit geen fout in de database. Ik denk nl. dat het meer het de software van VDO ligt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Arjeh,
De huidige VDO besturingssoftware is inderdaad zo dat 'ie begint met op hoofdlijnen een route te plannen naar je bestemming en je dan snel het seintje geeft dat je kunt gaan rijden. Het eerste stuk(je) is dan in de route planning opgenomen.
De computer gaat dan door met rekenen en legt het vervolg vast, dat anders kan worden dan in eerste instantie gedacht. Dat eerste stukje blijft echter wel gehandhaafd, je moet geen seintje krijgen: "Indien mogelijk omkeren"
Deze wijze van werken zou er ook mede verantwoordelijk voor kunnen zijn dat een terugweg wat anders uitpakt dan een heenreis. Ik schrijf dit met nadruk heel voorzichtig, daarover zou VDO meer moeten kunnen zeggen.
Bij deze dus nog eens een oproep aan VDO: Kom eens bij ons langs en vertel ons wat meer.
Je tweede punt, daar zou het zeer interessant zijn jouw VDO-TA kaart te vergelijken met eentje van TA zelf. Wie heeft er zo'n kaart?
Dan moet blijken of het de VDO SW is, dan wel de applicatie van de DB, geïnterpreteerd en uitgevoerd door de kaartleverancier.
Overigens nog een algemene opmerking, al vaker gebezigd dat een Navi systeem primair bedoeld is om je in onbekend gebied naar je bestemming te loodsen, Trucjes en handige wegen als bekend bij jou en mij zijn niet de criteria waarop het systeem geprogrammeerd is.
Voor ons is de Navi dan een begeleider, geen leidsman, waarbij ik met name gebruik maak van de TMC funktie onderweg.
Uiteraard zijn de programmeurs wel bezig om de besturings SW te verfijnen. Zo las ik gisteren op het duitse forum dat BP met z'n nieuwe E1, net uitgebracht, een nieuw criterium geïntroduceerd heeft nl. optimale route. Eerst tests leveren verrassend goede resultaten op.
Ik neem aan dat andere systeem bouwers dit voorbeeld zulen volgen, dus wie weet
Groet,
JW
De huidige VDO besturingssoftware is inderdaad zo dat 'ie begint met op hoofdlijnen een route te plannen naar je bestemming en je dan snel het seintje geeft dat je kunt gaan rijden. Het eerste stuk(je) is dan in de route planning opgenomen.
De computer gaat dan door met rekenen en legt het vervolg vast, dat anders kan worden dan in eerste instantie gedacht. Dat eerste stukje blijft echter wel gehandhaafd, je moet geen seintje krijgen: "Indien mogelijk omkeren"
Deze wijze van werken zou er ook mede verantwoordelijk voor kunnen zijn dat een terugweg wat anders uitpakt dan een heenreis. Ik schrijf dit met nadruk heel voorzichtig, daarover zou VDO meer moeten kunnen zeggen.
Bij deze dus nog eens een oproep aan VDO: Kom eens bij ons langs en vertel ons wat meer.
Je tweede punt, daar zou het zeer interessant zijn jouw VDO-TA kaart te vergelijken met eentje van TA zelf. Wie heeft er zo'n kaart?
Dan moet blijken of het de VDO SW is, dan wel de applicatie van de DB, geïnterpreteerd en uitgevoerd door de kaartleverancier.
Overigens nog een algemene opmerking, al vaker gebezigd dat een Navi systeem primair bedoeld is om je in onbekend gebied naar je bestemming te loodsen, Trucjes en handige wegen als bekend bij jou en mij zijn niet de criteria waarop het systeem geprogrammeerd is.
Voor ons is de Navi dan een begeleider, geen leidsman, waarbij ik met name gebruik maak van de TMC funktie onderweg.
Uiteraard zijn de programmeurs wel bezig om de besturings SW te verfijnen. Zo las ik gisteren op het duitse forum dat BP met z'n nieuwe E1, net uitgebracht, een nieuw criterium geïntroduceerd heeft nl. optimale route. Eerst tests leveren verrassend goede resultaten op.
Ik neem aan dat andere systeem bouwers dit voorbeeld zulen volgen, dus wie weet
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10
Hoi JW,
Ik ben blij dat mijn bevindingen stroken met die van jou; soms twijfel ik wel eens aan mezelf.
Betreffende de cd's: ik rijd zelf nog met de 2002-2003 van TeleAtlas van VDO. Een kennis van mij heeft de 2002-2003; we hebben de bestanden op de pc's toendertijd vergeleken, en wat blijkt: het allergrootste bestand (paar honderd mb!!!), is exact even groot en van dezelfde datum. Dit wil dus zeggen dat deze 1 op 1 zijn overgenomen door VDO. Een aantal andere bestandjes zijn toegevoegd op mijn cd, en die zullen we de extra Reisinformatie bevatten. Overmorgen krijg ik van iemand de nieuwste cd van TeleAtlas (dit is de 2004 versie, maar op de site van VDO staat dat de nieuwste van TeleAtlas de 2003-02 versie is, terwijl TeleAtlas slechts 1 keer per jaar een nieuwe cd uitgeeft , zal we te maken hebben met de naamgeving van NavTech: anders verkoopt vdo natuurlijk geen enkele cd meer van NavTech ). Ik zal deze dan eens vergelijken met mijn huidige cd van TeleAtlas.
Misschien zouden de leveranciers op hun cd moeten vermelden van welke maand/jaar de database is. Dit geeft mijn inziens veel betere info over de cd.
Arjeh
Ik ben blij dat mijn bevindingen stroken met die van jou; soms twijfel ik wel eens aan mezelf.
Betreffende de cd's: ik rijd zelf nog met de 2002-2003 van TeleAtlas van VDO. Een kennis van mij heeft de 2002-2003; we hebben de bestanden op de pc's toendertijd vergeleken, en wat blijkt: het allergrootste bestand (paar honderd mb!!!), is exact even groot en van dezelfde datum. Dit wil dus zeggen dat deze 1 op 1 zijn overgenomen door VDO. Een aantal andere bestandjes zijn toegevoegd op mijn cd, en die zullen we de extra Reisinformatie bevatten. Overmorgen krijg ik van iemand de nieuwste cd van TeleAtlas (dit is de 2004 versie, maar op de site van VDO staat dat de nieuwste van TeleAtlas de 2003-02 versie is, terwijl TeleAtlas slechts 1 keer per jaar een nieuwe cd uitgeeft , zal we te maken hebben met de naamgeving van NavTech: anders verkoopt vdo natuurlijk geen enkele cd meer van NavTech ). Ik zal deze dan eens vergelijken met mijn huidige cd van TeleAtlas.
Misschien zouden de leveranciers op hun cd moeten vermelden van welke maand/jaar de database is. Dit geeft mijn inziens veel betere info over de cd.
Arjeh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 08 jan 2004 10:01
Dag Arjeh,
Ik rijd zelf met de TeleAtlas 2004. Als ik je dus kan helpen om een bestand op de CD op te zoeken, laat het even weten.
Groet, Hans
Ik rijd zelf met de TeleAtlas 2004. Als ik je dus kan helpen om een bestand op de CD op te zoeken, laat het even weten.
Groet, Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10
Hoi Rikus,
Ik kan hem vanavond al ophalen aangezien die kennis vandaag zijn nieuwe leaseauto gaat ophalen. Heb je de cd van TeleAtlas 2004 of die van VDO 2004 (of is dit nu de 2003-02?!), en zou je aan kunnen geven hoe groot het bestand is en van welke datum het is? We kunnen dan een en ander vergelijken. Vanavond zal ik de gegevens van mijn cd op dit forum vermelden. Laten we hier een onderwerp over aanmaken in de TeleAtlas omgeving.
Arjeh
Ik kan hem vanavond al ophalen aangezien die kennis vandaag zijn nieuwe leaseauto gaat ophalen. Heb je de cd van TeleAtlas 2004 of die van VDO 2004 (of is dit nu de 2003-02?!), en zou je aan kunnen geven hoe groot het bestand is en van welke datum het is? We kunnen dan een en ander vergelijken. Vanavond zal ik de gegevens van mijn cd op dit forum vermelden. Laten we hier een onderwerp over aanmaken in de TeleAtlas omgeving.
Arjeh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Volgens mij zit dit zo: TeleAtlas brengt zelf CD's uit en noemt die dan bijvoorbeeld 2003-2004. VDO Dayton brengt ook CD's uit (op basis van onder andere de database van TeleAtlas) en noemt die dan 2003-02 (al naar gelang de hoeveelste CD het is in dat jaar). De database is dan echter van dezelfde datum (voor zover ik weet). De 2003-01 van VDO Dayton zal dan dus waarschijnlijk hetzelfde zijn als de TeleAtlas 2002-2003.arjeh schreef:Hoi Rikus,
Heb je de cd van TeleAtlas 2004 of die van VDO 2004 (of is dit nu de 2003-02?!)
Iemand die dit kan bevestigen / ontkrachten?
Met vriendelijke groet,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10
Wie heeft er nu zowel de cd van vdo zelf als die van de leverancier? Ik denk dat de prive-personen onder ons dat niet hebben. Vandaar dat ik ook voorstel om ergens de 'inhoud' van de diverse cd's op deze site te zetten. Ik vind de misleiding vaak erg groot. Ik denk dan met name aan 2003-02 of versie 2004-01, en dan blijkt dat het misschien wel dezelfde database is.
Ik hoop op enige medewerking van een van de moderators.
Ik heb zelf de gegevens van TeleAtlas 2002-2003 uitgeven door VDO (dus incl. Reisinformatie)
Dan nog de versie 2001 (volgens mij uitgegeven door TeleAtlas, zou eens moeten kijken, ligt al 1,5 jaar in de kast)
En vanaf vanavond de TeleAtlas 2004 uitgegeven door TeleAtlas zonder Reisinformatie.
Ik hoor wel als jullie wat van deze gegevens nodig hebben.
Arjeh
Ik hoop op enige medewerking van een van de moderators.
Ik heb zelf de gegevens van TeleAtlas 2002-2003 uitgeven door VDO (dus incl. Reisinformatie)
Dan nog de versie 2001 (volgens mij uitgegeven door TeleAtlas, zou eens moeten kijken, ligt al 1,5 jaar in de kast)
En vanaf vanavond de TeleAtlas 2004 uitgegeven door TeleAtlas zonder Reisinformatie.
Ik hoor wel als jullie wat van deze gegevens nodig hebben.
Arjeh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Specified Moderator
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10
Verschillende routes
Beste Riekus en anderen,
Voor de ontwikkelaars van navigatie systemen is het route algoritme met al zijn details en parameters van eenzelfde statuur als het recept van cola voor Pepsi/Coke, of de broncode van windows voor Microsoft. Het is dus absoluut niet waarschijnlijk dat een van hen genegen zal zijn om op dit forum detailinformatie prijs te geven. Als je meer wilt weten over dit onderwerp ben je aangewezen op je eigen waarneming, je gezond verstand en ook een beetje spitten op het internet kan geen kwaad. Probeer in een zoekmachine het trefwoord "route guidance algorithms" maar eens uit en je hebt zo'n 35.000 documenten met bijzonder nuttige informatie te pakken!
De opmerkingen die in de verschillende bijdragen na de oorspronkelijke vraag zijn gemaakt lijken ook gebaseerd te zijn op een combinatie van kennis, ervaring en gezond verstand. De gemaakte opmerkingen snijden dan ook allemaal hout, en de ingenieurs binnen het NavTech NHS team melden dan ook dat ze niet zo goed weten wat wij verder nog kunnen bijdragen.
Overigens ook voor de producenten van digitale kaarten bestaat er ook een dergelijk heilig huisje. Dat is de functionele wegclassificatie. Met andere woorden wij en alle andere producenten van digitale wegenkaarten delen elk wegsegment in op basis van haar veronderstelde functie in de afwikkeling van het wegverkeer. Hoe die indeling wordt gemaakt behoort tot onze bedrijfsgeheimen. Dit omdat deze classificatie een belangrijke bijdrage levert aan hoe een navigatie systeem gebruiker een route ervaart. Kortom waarom het rijden met onze producten anders (beter!) aanvoelt dan het rijden met een concurerend product.
met vriendelijke groet het NavTech NHS team
Voor de ontwikkelaars van navigatie systemen is het route algoritme met al zijn details en parameters van eenzelfde statuur als het recept van cola voor Pepsi/Coke, of de broncode van windows voor Microsoft. Het is dus absoluut niet waarschijnlijk dat een van hen genegen zal zijn om op dit forum detailinformatie prijs te geven. Als je meer wilt weten over dit onderwerp ben je aangewezen op je eigen waarneming, je gezond verstand en ook een beetje spitten op het internet kan geen kwaad. Probeer in een zoekmachine het trefwoord "route guidance algorithms" maar eens uit en je hebt zo'n 35.000 documenten met bijzonder nuttige informatie te pakken!
De opmerkingen die in de verschillende bijdragen na de oorspronkelijke vraag zijn gemaakt lijken ook gebaseerd te zijn op een combinatie van kennis, ervaring en gezond verstand. De gemaakte opmerkingen snijden dan ook allemaal hout, en de ingenieurs binnen het NavTech NHS team melden dan ook dat ze niet zo goed weten wat wij verder nog kunnen bijdragen.
Overigens ook voor de producenten van digitale kaarten bestaat er ook een dergelijk heilig huisje. Dat is de functionele wegclassificatie. Met andere woorden wij en alle andere producenten van digitale wegenkaarten delen elk wegsegment in op basis van haar veronderstelde functie in de afwikkeling van het wegverkeer. Hoe die indeling wordt gemaakt behoort tot onze bedrijfsgeheimen. Dit omdat deze classificatie een belangrijke bijdrage levert aan hoe een navigatie systeem gebruiker een route ervaart. Kortom waarom het rijden met onze producten anders (beter!) aanvoelt dan het rijden met een concurerend product.
met vriendelijke groet het NavTech NHS team
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo NavTech Team,
Bedankt voor je uitvoerige reactie, ook al geeft dat wellicht niet het antwoord waar sommigen op gehoopt hadden (?)
Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb even dat "route guidance algorithms" ingetypt, en stuitte meteen al op een aardig verhaal van de TU Berlijn, waaruit al bleek dat er zelfs een soort van fuzzy logic toegepast wordt om te vermijden dat iedereen dezelfde route gaat kiezen en dus voor verstoppingen zorgt. Misschien is dat er voor verantwoordelijk dat je soms een andere route gepresenteerd krijgt dan een vorige keer op precies dezelfde route. Dat heeft dan niks te maken met zelflerende effecten maar eerder met die fuzzy logic als ik het zo maar even noem.
Overigens, als jullie spreken over
Tenslotte nog de vraag of wij als gebruikers jullie, en daarmee wellicht onszelf in de toekomst, op een of andere wijze van dienst kunnen zijn bij het maken van die classificaties, door het leveren van input of zo.
Gaarne jullie gedachten hierover.
Groet,
JW
Bedankt voor je uitvoerige reactie, ook al geeft dat wellicht niet het antwoord waar sommigen op gehoopt hadden (?)
Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb even dat "route guidance algorithms" ingetypt, en stuitte meteen al op een aardig verhaal van de TU Berlijn, waaruit al bleek dat er zelfs een soort van fuzzy logic toegepast wordt om te vermijden dat iedereen dezelfde route gaat kiezen en dus voor verstoppingen zorgt. Misschien is dat er voor verantwoordelijk dat je soms een andere route gepresenteerd krijgt dan een vorige keer op precies dezelfde route. Dat heeft dan niks te maken met zelflerende effecten maar eerder met die fuzzy logic als ik het zo maar even noem.
Overigens, als jullie spreken over
dan kan ik me zo voor stellen dat daarbij ook de input telt van b.v. gemeentes en wegbeheerders, die proberen mensen over bepaalde routes te laten rijden. Toch?Dat is de functionele wegclassificatie. Met andere woorden wij en alle andere producenten van digitale wegenkaarten delen elk wegsegment in op basis van haar veronderstelde functie in de afwikkeling van het wegverkeer. Hoe die indeling wordt gemaakt behoort tot onze bedrijfsgeheimen.
Tenslotte nog de vraag of wij als gebruikers jullie, en daarmee wellicht onszelf in de toekomst, op een of andere wijze van dienst kunnen zijn bij het maken van die classificaties, door het leveren van input of zo.
Gaarne jullie gedachten hierover.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Ik heb geconstateerd dat de routeberekening met de MS5500 nauwkeuriger (lees: beter) is dan met mijn oude systeem, de Philips Carin 440... Ik word vaak gestuurd volgens de borden, maar heb ook af en toe dat ik anders gestuurd wordt (en dat blijkt dan inderdaad sneller te zijn).
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Wat mij bijzonder interesseert hoe jij er dan achter komt dat het inderdaad sneller is. Rij je met 2 auto's via verschillende routes tegelijk een verschillend traject?Ik word vaak gestuurd volgens de borden, maar heb ook af en toe dat ik anders gestuurd wordt (en dat blijkt dan inderdaad sneller te zijn).
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Dat komt omdat ik vaak via de borden gereden heb (toen ik nog geen navi had). Als ik nu de navi volg word ik soms "binnendoor" gestuurd (wat je normaal niet zou doen) en dus niet via de borden. Je weet dan van eerdere ervaringen hoe snel het ongeveer is via de borden. Als je dan de navi volgt ben je er gewoon eerder.
Ik heb ook eens een uitzending gezien van Editie NL waarin men een test deed met zo'n navigatiesysteem (van VDO Dayton) bij Six Flags. Ze reden toen via de borden en kwamen toen aan een bepaald afstand en tijd. Toen hebben ze via het navigatiesysteem gereden en dat bleek korter en sneller te zijn! Het is al wel ff geleden dat deze test geweest is, maar het was wel een interessante uitkomst .
Is het zo wat duidelijker?
Groetjes,
Toho_NL.
Ik heb ook eens een uitzending gezien van Editie NL waarin men een test deed met zo'n navigatiesysteem (van VDO Dayton) bij Six Flags. Ze reden toen via de borden en kwamen toen aan een bepaald afstand en tijd. Toen hebben ze via het navigatiesysteem gereden en dat bleek korter en sneller te zijn! Het is al wel ff geleden dat deze test geweest is, maar het was wel een interessante uitkomst .
Is het zo wat duidelijker?
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat bedoel ik nou, het lijkt sneller dan je uit ervaring weet maar of het inderdaad zo is weet je nooit. Met een kortste afstand kun je zoiets quantificeren maar met tijd nooit.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Op zich heb je daar wel gelijk in ja. Het is echter soms zo dat het toch echt wel zeker 5 á 10 minuten kan schelen. Ik heb dit zelf al verschillende malen ondervonden (kan zo gauw ff geen voorbeeld bedenken, maar dat het zo was is me zeker wel bijgebleven (ik zeg het namelijk o.a. tegen mensen die mij om advies vragen over een navigatiesysteem)). Je kunt soms echt wel (veel) tijd besparen door je navi te volgen. Echter, soms denkt het systeem een kortere route te hebben, maar is een weg veranderd of afgesloten geworden ofzo en tsja... dan duurt het nog langer. Maar goed, daar kan het systeem zelf niets aan doen. Ik zal een goed opletten of ik nog een goed voorbeeld tegen kom, ok?
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Er schiet me trouwens een voorbeeld te binnen... Ik reed laatst in Frankrijk naar een tankstation in Moûtiers (in de alpen). Het bord gaf aan dat ik links aan moest houden om naar die plaats te rijden. Het systeem zei echter dat ik rechts aan moest houden. Ik heb toen het systeem gevolgd (normaal ging ik altijd links en duurde het vanaf dat punt zo'n 10 minuten voordat ik er was (volgens de borden rijdend dus)). Na nog enkele aanwijzigingen van Truus kwam ik op de bestemming aan. Het duurde maar ongeveer 3 á 4 minuten (maximaal 5 minuten). Dit is dus echt beduidend korter. Ook de route volgens de borden heb ik onder dezelfde omstandigheden gereden (qua drukte enzo). Dit is ff een voorbeeld dat me te binnen schoot.
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 19 mar 2005 20:47
Hallo
Nu heb ik nog niet veel ervaring met mijn systeem (VDO MS6000) maar wel metTomTom , nu zal het principe voor alle navisystemen wel zo'n beetje gelijk zijn. Ikzelf heb ook wel eens het idee dat het systeem een, in mijn ogen, een onlogische route kiest, maar is dit niet ook een beetje een menselijke kant. Wij vragen aan het systeem de snelste of kortste route. Als de gekozen route nu 2 meter of 2 minuten korter is dan de route die wij menselijkerwijs zouden kiezen, heeft dan het systeem schuld aan een "onlogische route bepaling"? Ding rekent gewoon
In het begin was ik nog wel eens eigenwijs om toch een andere route te rijden dan Eva mij vertelde, maar door schande en scha geleerd om voortaan toch maar naar Eva te luisteren
Bert
Nu heb ik nog niet veel ervaring met mijn systeem (VDO MS6000) maar wel metTomTom , nu zal het principe voor alle navisystemen wel zo'n beetje gelijk zijn. Ikzelf heb ook wel eens het idee dat het systeem een, in mijn ogen, een onlogische route kiest, maar is dit niet ook een beetje een menselijke kant. Wij vragen aan het systeem de snelste of kortste route. Als de gekozen route nu 2 meter of 2 minuten korter is dan de route die wij menselijkerwijs zouden kiezen, heeft dan het systeem schuld aan een "onlogische route bepaling"? Ding rekent gewoon
In het begin was ik nog wel eens eigenwijs om toch een andere route te rijden dan Eva mij vertelde, maar door schande en scha geleerd om voortaan toch maar naar Eva te luisteren
Bert
Zo'n NaviSys is een uitkomst, nu alleen nog leren hoe mee om te gaan
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1134
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 573
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 1362