hallo Navtech,
Wat is er van waar dat een navigatie systeem naarmate deze langer in de auto geinstalleerd is nauwkeuriger wordt ?
Hoe kan het dat soms de navigatie wat trager reageert, zodat je soms twijfelt of je rechtdoor moet of afslaan
Kunnen jullie de stemmen wat luider op de CD rom zetten zodat de stem wat harder kan klinken, Mijn nav volume staat al op de hoogste stand.
Gemerkt dat er wel verschil is in geluidsvolume tussen de stemmen.
Bezit een 4150 VDO waarvan het navi geluidsvolume boven de 100km/u niet toereikend is.
1,5 jaar geleden is er bij mij een rotonde aangelegd, waarom staat deze nog niet op de j.l toegestuurde cd roms?
Hoop spoedig een antwoord van u te verwachten,
Met vriendelijke groeten,
Ramon Peroti
Nauwkeurigheid, geluidsvolume en foutje in database
-
- Starting Member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 11 nov 2003 01:24
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
...met je welnemen heb ik hier maar even een apart topicje van gemaakt, dit om de duidelijkheid te bevorderen.
edit:
ps, vermeld duidelijk locatie etc van waar de geconstateerde fout is, ennuh, tsja, misschien ook wel handig om niet te veel vragen in één bericht te plaatsen.
edit:
ps, vermeld duidelijk locatie etc van waar de geconstateerde fout is, ennuh, tsja, misschien ook wel handig om niet te veel vragen in één bericht te plaatsen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Ramon,Xtreem schreef:hallo Navtech,
Wat is er van waar dat een navigatie systeem naarmate deze langer in de auto geinstalleerd is nauwkeuriger wordt ?
Hoe kan het dat soms de navigatie wat trager reageert, zodat je soms twijfelt of je rechtdoor moet of afslaan
Kunnen jullie de stemmen wat luider op de CD rom zetten zodat de stem wat harder kan klinken, Mijn nav volume staat al op de hoogste stand.
Gemerkt dat er wel verschil is in geluidsvolume tussen de stemmen.
Bezit een 4150 VDO waarvan het navi geluidsvolume boven de 100km/u niet toereikend is.
1,5 jaar geleden is er bij mij een rotonde aangelegd, waarom staat deze nog niet op de j.l toegestuurde cd roms?
Hoop spoedig een antwoord van u te verwachten,
Met vriendelijke groeten,
Ramon Peroti
Voor een goed begrip: NavTech maakt kaarten voor de Navigatiesystemen, niet de systemen zelf. En ook niet de besturingssoftware van die systemen.
Ze hebben dus ook geen bemoeienis met de werking van die systemen, dus zaken als geluidsvolume en dergelijke liggen bij de leverancier van het navigatiesysteem, in jouw geval bij de leverancier van de MS 4150, oftewel VDO-Dayton.
Overigens, heb je de tip nog bekeken die je over dit probleem gegeven is op 26 November?
Zoals WMP al schreef is het de bedoeling van dit topic om door middel van heel gerichte vragen over wegsituaties duidelijkheid te krijgen over afwijkingen van bestaande situaties.
Dus als je schrijft:
wil je dan nauwkeurig omschrijven welke rotonde je bedoelt? Dus in welke plaats, op welk kruispunt van wegen?1,5 jaar geleden is er bij mij een rotonde aangelegd, waarom staat deze nog niet op de j.l toegestuurde cd roms?
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Site Admin
- Berichten: 1246
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27
even off-topic,
Ik denk dat veel gebruikers ermee geholpen zijn als we gezamelijk wat 'regels' hierover opzetten, wellicht dat NavTech kan aangeven welke info zij nodig hebben om deze efficient door te kunnen spelen aan het buiten-team.
Voor wat betreft het geluidsvolume, mijn inziens, correct-me-if-i'm-wrong, is de spraak inderdaad een besturingssoftware aangelegenheid, en geeft de database slechts een pointer aan wanneer welke voorgedefinieerde syntax uitgesproken dient te worden.
Reden ook waarom soms de kaartweergave correct is, doch de spraak niet.
Overigens op persoonlijke titel gesproken wederom voor mij een reden om voor een monitor systeem te kiezen, maar goed, we dwalen dan wel erg ver af...
Een kleine mono geluidsversterker, voor een 'habbekrats' te koop, kan voor de geluidsterkte een uitkomst bieden.
Ik denk dat veel gebruikers ermee geholpen zijn als we gezamelijk wat 'regels' hierover opzetten, wellicht dat NavTech kan aangeven welke info zij nodig hebben om deze efficient door te kunnen spelen aan het buiten-team.
Voor wat betreft het geluidsvolume, mijn inziens, correct-me-if-i'm-wrong, is de spraak inderdaad een besturingssoftware aangelegenheid, en geeft de database slechts een pointer aan wanneer welke voorgedefinieerde syntax uitgesproken dient te worden.
Reden ook waarom soms de kaartweergave correct is, doch de spraak niet.
Overigens op persoonlijke titel gesproken wederom voor mij een reden om voor een monitor systeem te kiezen, maar goed, we dwalen dan wel erg ver af...
Een kleine mono geluidsversterker, voor een 'habbekrats' te koop, kan voor de geluidsterkte een uitkomst bieden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo.
Satellite schreef:
Maar helaas, bij Ramon werkt dit niet. Hij heeft n.l. een 4150, waarbij het geluid via de ingebouwde versterkers komt En daar kun je alleen het nivo regelen tov het normale geluid.
Eens met je overige punten, en laten we inderdaad ook niet teveel off-topic gaan.
Dus....
Groet,
JW
Satellite schreef:
Klopt, bij een MS 5000 werkt dit prima. Ook een externe speaker ipv het speakertje in de monitor werkt dan al heel goed, zoals ik uit eigen ervaring weet.Een kleine mono geluidsversterker, voor een 'habbekrats' te koop, kan voor de geluidsterkte een uitkomst bieden.
Maar helaas, bij Ramon werkt dit niet. Hij heeft n.l. een 4150, waarbij het geluid via de ingebouwde versterkers komt En daar kun je alleen het nivo regelen tov het normale geluid.
Eens met je overige punten, en laten we inderdaad ook niet teveel off-topic gaan.
Dus....
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Uit ervaring (onder voorbehoud):Satellite schreef: Ik denk dat veel gebruikers ermee geholpen zijn als we gezamelijk wat 'regels' hierover opzetten, wellicht dat NavTech kan aangeven welke info zij nodig hebben om deze efficient door te kunnen spelen aan het buiten-team.
* Welke CD heb je (versie)?
* Welk systeem heb je?
* Waar is de fout (plaats, straat / kruising, (en indien beschikbaar) huisnummer)?
* Wat houdt de fout in (klopt geometrie niet, ontbreekt een straat, etc.)?
* Duidelijke omschrijving van de situatie en de fout (bijvoorbeeld: als ik op de Leemstraat rijdt in Amsterdam, wil het systeem me t.h.v. huisnummer 26 rechtsaf laten slaan (de Lingertstraat in), maar daar is helemaal geen straat).
* Als het kan een plaatje van de situatie (bijvoorbeeld uit Route 66 een screenshot ofzo) om het te verduidelijken.
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen..
Groetjes,
Toho.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Specified Moderator
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10
Hallo Ramon,
dat zijn hele goede vragen, bedankt daarvoor. Laten we ze een voor een nalopen:
1) De meeste navigatie systemen hebben het vermogen om automatisch te calibreren, dat wil zeggen de met behulp van de sensoren GPS, snelheidsmeter en gyroscoop gemeten grootheden als positie, afstand, richting en snelheid te vergelijken met de informatie op de digtale kaart. En als die twee goed met elkaar overeenstemmen kun je optimale routebegeleiding verwachten. Omdat de omstandigheden waarin de sensoren hun werk doen telkens veranderen bijvoorbeeld wanneer je in de westerschelde tunnel rijdt en dus langere tijd geen GPS ontvangst hebt, verliest het systeem aan nauwkeurigheid die zo snel je de tunnel weer uit bent weer moet worden bepaald.
Verder dan dit gaat het "zelf leren" van navigatie systemen (nog) niet, voor zo ver wij weten. Er is bijvoorbeeld nog geen systeem dat zich richt naar jouw eigen rijvoorkeuren. Bijvoorbeeld als je gewend bent om via bepaalde binnenwegen van A naar B te rijden gaat het systeem niet op een gegeven moment de voorkeur aan die route geven boven de snelweg tussen die plaatsen. Misschien een goed idee voor de heren ontwikkelaars.
2) Wat je beschrijft over het "wat trager" reageren kan verschillende oorzaken hebben, maar veelvuldig betekent het dat de computer van het navigatiesysteem op het moment dat een aanwijzing moet worden gegeven met een andere taak bezig is. Bijvoorbeeld TMC aan het vergelijken, schermpje opbouwen of een nieuwe route berekenen. De meeste systemen hebben wel een vorm van multi-tasking maar dat is niet altijd toereikend.
3) Je vragen over het volume zijn volgens mij al voldoende beantwoord.
4) Hoewel NavTech dagelijks bezig is met het actueel houden van onze digitale kaarten, zal altijd enige tijd voorbij gaan tussen aanleg van een nieuwe situatie en de kartering ervan. Speciaal rotondes krijgen veel aandacht omdat de grootte van een rotonde meteen invloed heeft op wat voor aanwijzingen worden gegeven. Vrijwel alle rotondes worden dan ook door NavTech in het veld gekarteerd. Ter informatie, in de laatste 12 maanden zijn er 370 nieuwe rotondes toegevoegd aan de kaart van NL.
Tot slot, alle opmerkingen over hoe je het beste veranderingen kunt omschrijven zijn waar. Hoe meer informatie over systeem, locatie, huidige situatie in de kaart en werkelijke situatie hoe beter.
het NavTech NHS-team
dat zijn hele goede vragen, bedankt daarvoor. Laten we ze een voor een nalopen:
1) De meeste navigatie systemen hebben het vermogen om automatisch te calibreren, dat wil zeggen de met behulp van de sensoren GPS, snelheidsmeter en gyroscoop gemeten grootheden als positie, afstand, richting en snelheid te vergelijken met de informatie op de digtale kaart. En als die twee goed met elkaar overeenstemmen kun je optimale routebegeleiding verwachten. Omdat de omstandigheden waarin de sensoren hun werk doen telkens veranderen bijvoorbeeld wanneer je in de westerschelde tunnel rijdt en dus langere tijd geen GPS ontvangst hebt, verliest het systeem aan nauwkeurigheid die zo snel je de tunnel weer uit bent weer moet worden bepaald.
Verder dan dit gaat het "zelf leren" van navigatie systemen (nog) niet, voor zo ver wij weten. Er is bijvoorbeeld nog geen systeem dat zich richt naar jouw eigen rijvoorkeuren. Bijvoorbeeld als je gewend bent om via bepaalde binnenwegen van A naar B te rijden gaat het systeem niet op een gegeven moment de voorkeur aan die route geven boven de snelweg tussen die plaatsen. Misschien een goed idee voor de heren ontwikkelaars.
2) Wat je beschrijft over het "wat trager" reageren kan verschillende oorzaken hebben, maar veelvuldig betekent het dat de computer van het navigatiesysteem op het moment dat een aanwijzing moet worden gegeven met een andere taak bezig is. Bijvoorbeeld TMC aan het vergelijken, schermpje opbouwen of een nieuwe route berekenen. De meeste systemen hebben wel een vorm van multi-tasking maar dat is niet altijd toereikend.
3) Je vragen over het volume zijn volgens mij al voldoende beantwoord.
4) Hoewel NavTech dagelijks bezig is met het actueel houden van onze digitale kaarten, zal altijd enige tijd voorbij gaan tussen aanleg van een nieuwe situatie en de kartering ervan. Speciaal rotondes krijgen veel aandacht omdat de grootte van een rotonde meteen invloed heeft op wat voor aanwijzingen worden gegeven. Vrijwel alle rotondes worden dan ook door NavTech in het veld gekarteerd. Ter informatie, in de laatste 12 maanden zijn er 370 nieuwe rotondes toegevoegd aan de kaart van NL.
Tot slot, alle opmerkingen over hoe je het beste veranderingen kunt omschrijven zijn waar. Hoe meer informatie over systeem, locatie, huidige situatie in de kaart en werkelijke situatie hoe beter.
het NavTech NHS-team
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo NavTech Team
Bedankt voor jullie zeer uitvoerige reactie. Ik zou graag even willen ingaan op een paar punten:
Ik merk dit bijv. als ik de Craybeek tunnel doorga bij Antwerpen, of de lange tunnel aan de oostkant van Brussel. In die tunnels blijft de pijlrichting op mijn MS 5000 perfect de bochten volgen en als ik dan de tunnels uitkom ben ik precies op de gedachte plaats.
Ik heb dat ook gemerkt van de zomer in de bergen, waar op smalle bergweggetjes regelmatig onvoldoende SAT's zijn. Dat kan ik dan zien omdat de "hoogteindicatie" wegvalt. Maar de kaartbegeleiding gaat gewoon perfect door, met alle bochten aangegeven en de pijl laat me zien of die bocht klein dan wel scherp is.
Probleem is dat die zo opgepikte gegevens opgeslagen moeten worden in een geheugen in de Navi. En dat kan nog wel eens een probleem zijn.
Op dezelfde manier zou je dan een (tijdelijke) afsluiting moeten kunnen vastleggen. Of de openstelling van een bepaalde weg, gekoppeld aan een datum Met een C-IQ achtig systeem zou die datum koppeling geen probleem mogen zijn.
Helemaal met jullie eens, dit zou het systeem nog beter en gebruiksvriendelijker maken.
Vroeger kon je niet tegelijk werken en op de achtergrond printen. Dat is pas met de komst van de 32 bitters mogelijk geworden, die daardoor ook multitasking geworden zijn.
Inmiddels zijn er Navicomputers op de markt met 2x32bit RISC processoren. Die zullen met het door jullie genoemde fenomeen denkelijk geen probleem meer hebben.
Groet,
JW
Bedankt voor jullie zeer uitvoerige reactie. Ik zou graag even willen ingaan op een paar punten:
Mijn ervaringen zijn dat, als het systeem zichzelf eenmaal goed gecalibreerd heeft, je haast zonder GPS antenne kunt navigeren. De tachopuls en het gyrokompas zijn dan voldoende instrumenten om de "map-matching" te kunnen doen.1) De meeste navigatie systemen hebben het vermogen om automatisch te calibreren, dat wil zeggen de met behulp van de sensoren GPS, snelheidsmeter en gyroscoop gemeten grootheden als positie, afstand, richting en snelheid te vergelijken met de informatie op de digtale kaart. En als die twee goed met elkaar overeenstemmen kun je optimale routebegeleiding verwachten. Omdat de omstandigheden waarin de sensoren hun werk doen telkens veranderen bijvoorbeeld wanneer je in de westerschelde tunnel rijdt en dus langere tijd geen GPS ontvangst hebt, verliest het systeem aan nauwkeurigheid die zo snel je de tunnel weer uit bent weer moet worden bepaald.
Ik merk dit bijv. als ik de Craybeek tunnel doorga bij Antwerpen, of de lange tunnel aan de oostkant van Brussel. In die tunnels blijft de pijlrichting op mijn MS 5000 perfect de bochten volgen en als ik dan de tunnels uitkom ben ik precies op de gedachte plaats.
Ik heb dat ook gemerkt van de zomer in de bergen, waar op smalle bergweggetjes regelmatig onvoldoende SAT's zijn. Dat kan ik dan zien omdat de "hoogteindicatie" wegvalt. Maar de kaartbegeleiding gaat gewoon perfect door, met alle bochten aangegeven en de pijl laat me zien of die bocht klein dan wel scherp is.
Dat laatste zou inderdaad een buitengewoon handig feature zijn, een soort "auto-adaptief systeem". Net zoiets als de thermostaat van m'n CV thuis doet, die onthoudt ook wat er de vorige dag gebeurd is, en de automaat van mijn Xantia doet ook zoiets.Verder dan dit gaat het "zelf leren" van navigatie systemen (nog) niet, voor zo ver wij weten. Er is bijvoorbeeld nog geen systeem dat zich richt naar jouw eigen rijvoorkeuren. Bijvoorbeeld als je gewend bent om via bepaalde binnenwegen van A naar B te rijden gaat het systeem niet op een gegeven moment de voorkeur aan die route geven boven de snelweg tussen die plaatsen. Misschien een goed idee voor de heren ontwikkelaars.
Probleem is dat die zo opgepikte gegevens opgeslagen moeten worden in een geheugen in de Navi. En dat kan nog wel eens een probleem zijn.
Op dezelfde manier zou je dan een (tijdelijke) afsluiting moeten kunnen vastleggen. Of de openstelling van een bepaalde weg, gekoppeld aan een datum Met een C-IQ achtig systeem zou die datum koppeling geen probleem mogen zijn.
Helemaal met jullie eens, dit zou het systeem nog beter en gebruiksvriendelijker maken.
De vergelijking met wat je computer thuis tegenwoordig kan is hier misschien wel illustratief.2) Wat je beschrijft over het "wat trager" reageren kan verschillende oorzaken hebben, maar veelvuldig betekent het dat de computer van het navigatiesysteem op het moment dat een aanwijzing moet worden gegeven met een andere taak bezig is. Bijvoorbeeld TMC aan het vergelijken, schermpje opbouwen of een nieuwe route berekenen. De meeste systemen hebben wel een vorm van multi-tasking maar dat is niet altijd toereikend.
Vroeger kon je niet tegelijk werken en op de achtergrond printen. Dat is pas met de komst van de 32 bitters mogelijk geworden, die daardoor ook multitasking geworden zijn.
Inmiddels zijn er Navicomputers op de markt met 2x32bit RISC processoren. Die zullen met het door jullie genoemde fenomeen denkelijk geen probleem meer hebben.
Dat we er in ons land een boel bijmaken wist ik wel, dat het er echter zóveel zijn....Vrijwel alle rotondes worden dan ook door NavTech in het veld gekarteerd. Ter informatie, in de laatste 12 maanden zijn er 370 nieuwe rotondes toegevoegd aan de kaart van NL.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Volgens mij is dit al mogelijk, daar de A5 nu open is en je erover kan rijden. Toen die toegevoegd is kon dat nog niet. Nu is ie open en berekent ie een route over die weg (kan ook liggen aan het feit dat de DB nu beschikbaar is (en dus al open) en dat de weg ook al open is, maar dat weet ik niet).JW schreef:Hallo NavTech Team
Op dezelfde manier zou je dan een (tijdelijke) afsluiting moeten kunnen vastleggen. Of de openstelling van een bepaalde weg, gekoppeld aan een datum Met een C-IQ achtig systeem zou die datum koppeling geen probleem mogen zijn.
Groetjes,
Toho_NL.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo ToHo,Toho_NL schreef:Volgens mij is dit al mogelijk, daar de A5 nu open is en je erover kan rijden. Toen die toegevoegd is kon dat nog niet. Nu is ie open en berekent ie een route over die weg (kan ook liggen aan het feit dat de DB nu beschikbaar is (en dus al open) en dat de weg ook al open is, maar dat weet ik niet).JW schreef:Hallo NavTech Team
Op dezelfde manier zou je dan een (tijdelijke) afsluiting moeten kunnen vastleggen. Of de openstelling van een bepaalde weg, gekoppeld aan een datum Met een C-IQ achtig systeem zou die datum koppeling geen probleem mogen zijn.
Groetjes,
Toho_NL.
Ik moet natuurlijk niet voor anderen spreken, dus ik laat een definitieve reactie graag over aan het NavTech team.
Maar denk je nu eens in dat die A5 al op de 2003/2 kaart staat, maar dat de openstelling pas op 1 januari 2004 is. Of dat er om een of andere reden een uitstel komt van de openstelling. Je weet maar nooit, plotseling een nieuw "bulderbos" of zo...
Als je dan nu met die kaart in je systeem vanaf de A4 naar Haarlem wilt, zegt je Navi: rechts aanhouden om de A5 op te gaan, maar de werkelijkheid is even anders... Je moet nog gewoon door naar het knooppunt Badhoevedorp.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Hoi JW,
Ik ben het helemaal met je eens, maar ergens anders op het forum stond:
Hieruit concludeer ik dus dat de A5 reeds berijdbaar is (met het systeem). Ik neem aan dat de database gemaakt is vóórdat de nieuwe snelweg open ging.. Dus dan zal er iets met een of andere datum gedaan moeten worden (lijkt mij dan). Anders dan is ie al toegankelijk vanaf het moment dat de database gebruikt wordt. Het kan natuurlijk ook zijn dat er al rekening gehouden wordt met het later verschijnen van de database en dat men daarom die weg gewoon openschakelt. Maar wat als er, zoals je voorstelt, een nieuw bulderbos gebouwd wordt? Dan zat ie ook al in de database. Hoe werkt het dan?
Eens kijken of NavTech wat meer uitleg kan geven hierover. Zij hebben hier uiteraard meer kennis van dan wij .
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. kijk ook maar eens op de attachment. Daar staat de A5 ook al op (bron: Maporama, NavTech kaarten)...
Ik ben het helemaal met je eens, maar ergens anders op het forum stond:
Heren/dames van NavTech,
Van de week reed ik met iemand mee die met een NavTech cd 2003/02 reed in een vdo-systeem. Zelf rijd ik met TeleAtlas ( ). Hetgeen waar ik mij zeer over verbaasde was dat de A5 (nieuwe 'doorsteek' A4/A9 bij Schiphol) er al op stond. Mijn complimenten, want ik geloof dat de database van medio dit jaar is.
Hieruit concludeer ik dus dat de A5 reeds berijdbaar is (met het systeem). Ik neem aan dat de database gemaakt is vóórdat de nieuwe snelweg open ging.. Dus dan zal er iets met een of andere datum gedaan moeten worden (lijkt mij dan). Anders dan is ie al toegankelijk vanaf het moment dat de database gebruikt wordt. Het kan natuurlijk ook zijn dat er al rekening gehouden wordt met het later verschijnen van de database en dat men daarom die weg gewoon openschakelt. Maar wat als er, zoals je voorstelt, een nieuw bulderbos gebouwd wordt? Dan zat ie ook al in de database. Hoe werkt het dan?
Eens kijken of NavTech wat meer uitleg kan geven hierover. Zij hebben hier uiteraard meer kennis van dan wij .
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. kijk ook maar eens op de attachment. Daar staat de A5 ook al op (bron: Maporama, NavTech kaarten)...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10
Ik zal vanmiddag aan een vriend van me vragen of er een route bestaat die hem over de A5 begeleid. Als ik zo al jullie reactie bekijk en een beetje logisch ga nadenken denk ik dat de A5 wel bereden kan worden maar dat je er niet over begeleid wordt. Of je moet doelbewust de A5 oprijden; je krijgt dan geen melding dat je je buiten de gedigitaliseerde kaart begeeft. Als mijn vermoedens juist zijn, dan vind ik dat ze dat slim hebben opgelost. Want het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dmv een datumcode een weg opengesteld kan worden, en zeker niet omdat de werkelijke openingsdatum nooit helemaal van te voren vast staat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Specified Moderator
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10
A5
Hallo,
we bevinden ons hier op het snijvlak tussen database en applicatie. In onze database was/is gecodeerd dat de A5 "in aanbouw" is met daarbij de vermoedelijke openingsdatum. Wij leveren onze databank aan navigatie systeem ontwikkelaars die vervolgens de informatie zo structureren dat hun applicatie er mee kan werken. Tot op zekere hoogte hebben zij daarbij alle vrijheid om informatie uit onze database te negeren, combineren en aan te passen. Bij dit voorbeeld is er geen eenduidige lijn in hoe applicatie ontwikkelaars de informatie gebruiken. Er zijn er die het "in aanbouw" attribuut negeren maar anderen hebben ingewikkelde eigen interpretaties.
Daarbij komt dat NavTech naast allerlei feitelijke informatie als naam, wegnummer, rijrichting etc. ook functionele informatie voor elk wegdeel opneemt. Deze functionele informatie maakt dat vele navigatie systemen de routeplanning kunnen optimaliseren, doordat het aangeeft welke rol een wegdeel in het netwerk speelt. De precieze samenstelling van deze informatie is dan ook een van de bedrijfsgeheimen van NavTech. Een soort coca-cola recept dus. Maar als je gezond verstand gebruikt dan snap je dat een weg in aanbouw geen al te grote rol in het netwerk speelt.
het NavTech NHS team
we bevinden ons hier op het snijvlak tussen database en applicatie. In onze database was/is gecodeerd dat de A5 "in aanbouw" is met daarbij de vermoedelijke openingsdatum. Wij leveren onze databank aan navigatie systeem ontwikkelaars die vervolgens de informatie zo structureren dat hun applicatie er mee kan werken. Tot op zekere hoogte hebben zij daarbij alle vrijheid om informatie uit onze database te negeren, combineren en aan te passen. Bij dit voorbeeld is er geen eenduidige lijn in hoe applicatie ontwikkelaars de informatie gebruiken. Er zijn er die het "in aanbouw" attribuut negeren maar anderen hebben ingewikkelde eigen interpretaties.
Daarbij komt dat NavTech naast allerlei feitelijke informatie als naam, wegnummer, rijrichting etc. ook functionele informatie voor elk wegdeel opneemt. Deze functionele informatie maakt dat vele navigatie systemen de routeplanning kunnen optimaliseren, doordat het aangeeft welke rol een wegdeel in het netwerk speelt. De precieze samenstelling van deze informatie is dan ook een van de bedrijfsgeheimen van NavTech. Een soort coca-cola recept dus. Maar als je gezond verstand gebruikt dan snap je dat een weg in aanbouw geen al te grote rol in het netwerk speelt.
het NavTech NHS team
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 500