Hallo,
Interessante discussie die zich hier ontspint, en dat allemaal omdat Fantom een bijna-botsing had met een paar paaltjes
Hoe het in dit geval precies zit weet ik ook niet, maar ik heb daar wel een paar (weloverwogen?) gedachten over.
@ ToHo, het zou kunnen zijn dat de Navteq DB inderdaad ouder is dan toegepast op de 2004/1 CD/DVD. Als dat zo is denk ik dat er in de reactie wel op gewezen zou zijn dat dit speelt. Dat doet Navteq ook op ons forum.
@ Fantom, nee het is niet zo dat de kaart DB van Navteq één op één overgenomen wordt door VDO. In andere bijdragen kun je lezen dat de applicatie (toepassing) uitgevoerd door in dit geval VDO er voor kan zorgen dat jouw Navi anders omgaat met die data. Voorbeeld, puur hypothetisch, als VDO een snelweg met code X per ongeluk als zandweg met code H op de CD zet krijg je een andere interpretatie door jouw Navicomputer
@ WMP, als ik het goed heb rij jij met een 522 en en recente kaart. Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn op dit stukje weg.
Al met al hoop ik dat het Navteq NHS-Team inderdaad wat verder ingaat op dit onderwerp, niet alleen vanwege de specifieke situatie daar op de Rottekade, maar zeker op het punt van de applicatie, in dit geval door VDO.
Groet,
JW