in antwoord op een posting van mij in juli 2004 is bovenstaand antwoord gekomen. Alhoewel ik erg blij ben met de aanwezigheid Navteq op het forum en erg veel waardering heb voor de beantwoording van veel vragen en issues is bovenstaand antwoord mij toch in het verkeerde keelgat geschoten.Beste Riekus,
Wij hebben op het betreffende kruispunt inderdaad een fout gevonden. Deze fout is reeds in december 2003 (2004 Q1 release) aangepast. Bij Maporama is de routeplanning precies zoals je hebt aangegeven, dus ook de routering vanaf de Parkwijklaan is correct.
Wat betreft de kruising van de Randstaddreef met de Randstad, hiervoor hebben we meer details nodig.
In de NAVTEQ database (alsmede op Maporama) is het mogelijk alle richtingen in te rijden.
De vraag is dus; Welke kruising geeft het probleem? De Randstad/Randstaddreef/Spoorbaanpad die overgaat in de Charlie Chaplinweg, of een andere?
Op de C-IQ DVD 2005-1 is eindelijk het probleem uit de lucht en kan ik vanaf de randstad (daar waar ik voorheen moest oversteken en de Charlie Chaplinweg op moest volgens het systeem) linksaf de randstaddreef op rijden in de richting van de Veluwedreef. ook is nu eindelijk het systeem zover om vanaf de parkwijklaan linksaf de Veluwedreef op te rijden.
Ook op Maporama was in juli 2004 dit NIET mogelijk en werd je van de randstad de charliechaplinweg en vanaf de parkwijklaan de cinemadreef opgestuurd terwijl linksaf slaan (dus 1 rijbaan en de middenberm oversteken en dan de rijbaan naar links nemen) in de praktijk gewoon mogelijk was.
Vind het niet erg dat er fouten in het systeem en/of de kaart zitten. Maar doen alsof het klopte terwijl dat niet zo was vind ik niet correct.
Groet,
Riekus