Gerritje schreef:Waardevol genoeg voor een vervolg, op wat uitgebreidere schaal......
Het laat je niet los. Doorweekte nachten en al
Waar het mij om gaat is dat zo'n experiment niet geheel straffeloos kan.
Als ik bij mijn eigen systeem dat op een werktafel ligt, redelijk geostationair dunkt me, enige tijd ga liggen knoeien met het aanvoeren van pulsjes, wordt er iedere keer een beetje "gekalibreerd". Dan duurt het niet zo lang voordat het systeem is aangeleerd dat welke puls je ook toevoert, de positie toch hetzelfde blijft. En dan worden de pulsje daarna gewoon genegeerd bij de berekening van de snelheid. Alleen in die gevallen waar in een servicemenu de pulsjes kunnen worden afgelezen zouden hiervoor kunnen worden gebruikt.
Een experiment met een VDODayton zou naar mijn smaak dus in een rijdende auto moeten worden uitgevoerd.
Dus niet alleen een doorwaakte maar zelfs een doorweekte nacht, het moet toch niet gekker worden met jou
Dat je veel op, en derhalve voor en met het forum doet, dat weten we, maar dit.....
FF terug naar het verhaal.
Inderdaad, als de navi op je tafel ligt zul je niet kunnen kalibreren, en dus gaan die pulsjes die je zó genereert uiteindelijk verloren, ze leiden tot niets.
Ik heb al zitten denken of ik makkelijk zo'n "massa-pulsgever" kan installeren in mijn Xantia, maar daar zie ik vooralsnog geen mogelijkheid. Een auto met achterwielaandrijving is hier veel simpeler, bij de kruiskoppeling achter de bak moet wel wat te fabrieken zijn. Dus: wie biedt zich aan?
Groet,
JW