Hoe kan je een pulssignaal controleren c.q. opzoeken d.m.v multimeter
kan iemand mij dat vertellen of uit leggen of een site waar je dit kan vinden.
Puls signaal opmeten
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 16 apr 2005 20:44
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Met een multimeter zal dat niet lukken, die vormt een te hoge belasting voor het signaal.
Met een ledje lukt het normaliter wel.
Groet,
JW
Met een multimeter zal dat niet lukken, die vormt een te hoge belasting voor het signaal.
Met een ledje lukt het normaliter wel.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 16 apr 2005 20:44
Beste JW,
hoe sluit je deze dan aan? moet hierbij de anode op de aarde en de kathode op het puls signaal.
en wat krijg je dan te zien als het inderdaad de pulsdraad is.
hoort dit tijdens het rijden te gebeuren? of zie je stilstaande auto ook iets.
Bij voorbaat dank,
Willem
hoe sluit je deze dan aan? moet hierbij de anode op de aarde en de kathode op het puls signaal.
en wat krijg je dan te zien als het inderdaad de pulsdraad is.
hoort dit tijdens het rijden te gebeuren? of zie je stilstaande auto ook iets.
Bij voorbaat dank,
Willem
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Niet alle pulssignalen zijn even goed te meten.
Bij een recente auto kun je ook niet zomaar gaan meten, je moet echt gericht zoeken want met bepaalde meetapparatuur kun je een storing veroorzaken.
Als het hier om een oudere auto gaat kun je het pulssignaal met een goede Led spanningzoeker meten; je hoeft de auto in principe meestal niet te starten maar het kontakt aanzetten (stand 2) en dan met de spanningzoeker de vermoedelijke draad meten door de auto in zijn vrij heen en weer te duwen, de Led van de spanningzoeker gaat dan knipperen.
Bij een recente auto kun je ook niet zomaar gaan meten, je moet echt gericht zoeken want met bepaalde meetapparatuur kun je een storing veroorzaken.
Als het hier om een oudere auto gaat kun je het pulssignaal met een goede Led spanningzoeker meten; je hoeft de auto in principe meestal niet te starten maar het kontakt aanzetten (stand 2) en dan met de spanningzoeker de vermoedelijke draad meten door de auto in zijn vrij heen en weer te duwen, de Led van de spanningzoeker gaat dan knipperen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Die pulstreintejs hebben normaliter een positieve spanning, dus anode aan de puls, en kathode aan de min.
Als je een gewone LED gebruikt moet er een voorschakelweerstand gebruikt worden, vraag even bij de leverancier hoe groot die moet zijn.
En uiteraad doen de pulstreintjes het alleen al je rijdt
Groet,
JW
Die pulstreintejs hebben normaliter een positieve spanning, dus anode aan de puls, en kathode aan de min.
Als je een gewone LED gebruikt moet er een voorschakelweerstand gebruikt worden, vraag even bij de leverancier hoe groot die moet zijn.
En uiteraad doen de pulstreintjes het alleen al je rijdt
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 16 apr 2005 20:44
Ik ben bezig met meerder autos dit zijn oudere en wat recentere autos
Ik begrijp dat er spanningzoekers te koop zijn met ledjes ? (zal deze dan eerst eens aanschaffen)
Ik zoek meestal de draad op die wordt aangegeven via de links van pulssignalen maar twijfel af en toe.
de navigatie systemene die ik heb aangesloten werken allemaal goed maar wil voor mijn eigen idee zeker zijn dat het een pulssignaal is.
Ik begrijp dat er spanningzoekers te koop zijn met ledjes ? (zal deze dan eerst eens aanschaffen)
Ik zoek meestal de draad op die wordt aangegeven via de links van pulssignalen maar twijfel af en toe.
de navigatie systemene die ik heb aangesloten werken allemaal goed maar wil voor mijn eigen idee zeker zijn dat het een pulssignaal is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 838
-
-
Pioneer avic f970bt geeft ping signaal op vaste plaatsen
door Kornelis » 22 sep 2016 12:01 » in Vaste Pioneer systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 520
-