Navigatie zonder tachosignaal
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
-
- New Member
Navigatie zonder tachosignaal
Wie weet wat ik in mijn (oude auto) kan zetten zonder tachosignaal? Ik weet dat Blaupunkt er een heeft dat is de Freestyler, want ik wel geen hp ofzo erin hebben. Alleen een radio navigatie. Wie weet er nog een paar die zonder tachosignaal werken? Groetjes.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Alle vaste inbouwsystemen hebben een tacho signaal (ook wel gerefereerd als puls signaal) nodig om goed te kunnen navigeren.
De Ms5000 van VDO doet het nog vrij fatsoenlijk zonder puls signaal, maar eenmaal in de stad ben je vrij gauw de weg kwijt.
Een pulsgever gemonteerd op één van de assen van de auto kan een oplossing zijn wanneer je een auto hebt waarin geen tacho signaal voorhanden is.
Het is vrij eenvoudig te plaatsen, en een absolute aanrader om te doen.
Een andere mogelijkheid is gebruik te maken van een mobiel navigatie systeem, waar zeer veel keuze in is buiten HP systemen om.
De Ms5000 van VDO doet het nog vrij fatsoenlijk zonder puls signaal, maar eenmaal in de stad ben je vrij gauw de weg kwijt.
Een pulsgever gemonteerd op één van de assen van de auto kan een oplossing zijn wanneer je een auto hebt waarin geen tacho signaal voorhanden is.
Het is vrij eenvoudig te plaatsen, en een absolute aanrader om te doen.
Een andere mogelijkheid is gebruik te maken van een mobiel navigatie systeem, waar zeer veel keuze in is buiten HP systemen om.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- Senior Member
Bij mijn weten zijn er twee radionavi's die zonder puls kunnen. Dat zijn de al genoemde BlauPunkt Freestyler, als ook de VDO MS 4400 die echter wel een pulsaansluiting heeft.
De nadelen daarvan zijn al door WMP genoemd, ik zou dus altijd een toestel kiezen dat wél op de tacho wordt aangesloten.
Want juist in een stad waar je de weg niet kent heb je een nauwkeurige begeleiding nodig, en die gaat nog wel eens de mist in als je alleen GPS signalen krijgt. Zoals tussen hoge gebouwen en in tunnels, waar de GPS signalen je antenne niet kunnen bereiken.
Groet,
JW
De nadelen daarvan zijn al door WMP genoemd, ik zou dus altijd een toestel kiezen dat wél op de tacho wordt aangesloten.
Want juist in een stad waar je de weg niet kent heb je een nauwkeurige begeleiding nodig, en die gaat nog wel eens de mist in als je alleen GPS signalen krijgt. Zoals tussen hoge gebouwen en in tunnels, waar de GPS signalen je antenne niet kunnen bereiken.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Welke gratis navigatie app kan je gebruiken zonder een route in te voeren?
door Peter Kudelstaart » 12 apr 2022 20:21 » in Navigatie algemeen -
Reacties: 2
Weergaves: 401
-
-
-
Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot -
Reacties: 2
Weergaves: 1377
-
-