Ik heb net sinds een paar dagen de MS2010. Deze was overal uitverkocht, maar de mediamarkt had er nog een paar doordat ze een foutieve prijs in de folder hadden gezet (349 moest 249 zijn). Was er een beetje huiverig voor, gezien de slechte reputatie van de MS2000, maar de zeer scherpe prijs gaf de doorslag. Eerste indruk is dat met name het menu erg gebruiksvriendelijk is. Ze hebben waarschijnlijk goed naar TomTom gekeken
In ieder geval: de flitspalen worden inderdaad aangegeven en ruim op tijd. Hoeveel meter weet ik niet exact. Er zit inderdaad geen DVD bij, ondanks wat in alle advertenties staat, dus ook ik kon niks met de de meegeleverde USB kabel.
De handleiding van de MS2010 is een ramp. Veel te summier en lang niet alles staat beschreven. Vandaag ben ik met heel veel proberen achter wat grappen en grollen gekomen. Wellicht is het handig om daar een nieuw topic over te openen. In ieder geval is het heel leerzaam om de simulatiemode (via instellingen) uit te laten voeren van een ingevoerde route (kan ook vanaf een ander startpunt!) en vervolgens alle dingen uit te gaan proberen.
Ik ben een totale navigatieleek, maar de volgende features vond ik wel handig (wellicht dat ze heel vanzelfsprekend zijn, maar dat weet ik dus niet omdat ik geen ervaring heb met andere navigatiesystemen).
- touchscreen met heel logische menuopbouw en icoontjes(zo logisch dat je daar de handleiding niet voor nodig heb)
- een simulatie van de ingevoerde route eventueel mogelijk
- het complete bestemmings adres invoeren kan hoeft niet, een huisnummer plus postcode is voldoende
- er zit een soort grafische bestemmingszoeker in waarmee je een plek op een landkaart kan zoeken (bijv. de afsluitdijk) en vervolgens op OK kan klikken. Het toestel berekend dan de route daarheen (zonder dat je dus een adres heb ingetikt).
- heel europa zit in detail op de SD kaart, geen gedonder met aparte SD kaarten
- de ingebouwde POI's zijn behoorlijk handig als je (bijv) het dichtsbijzijnde tankstation moet hebben
- Je kan POI's opvragen vanaf de huidige lokatie alsmede de bestemming
- er zitten 2 sneltoetsen in: huis en werk. Die hoef je dus niet in je adresboek op te zoeken maar kan je gelijk naartoe navigeren.
- ingebouwde MP3 speler (heb ik zelf nog niet aan de praat, maar komt nog wel)
- 6 weergave kleuren om aan je dashboard verlichting aan te passen
- calculatie van routes (en hercalculaties) gaan behoorlijk snel
- die flitspalen informatie was een aangename 'hidden feature' die zich vandaag al 2 keer heeft terugbetaald
Wel heb ik een vraagje: onder 'instellingen' staat een icoon 'postitie en snelheid'. Als ik die aanklik kan ik een adres invoeren onder submenu 'wijzig positie'. Weet iemand wat dit betekent?