Nieuwe SW Update PN 2050 van 6 juli 2007

JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Nieuwe SW Update PN 2050 van 6 juli 2007

Bericht door JW »

Sinds gisteren is er een nieuwe SW update, met datum 6 juli. En ook al te downloaden http://www.vdodayton.com/default2.aspx? ... 82&urlre=1&
Het manual is nog de ouwe, van april dus.

Ik ken de details niet maar ik vermoed dat dit de versie is waarover eerder al gesproken is en die onder andere handmatige TMC zenderkeuze mogelijk maakt.

Wie o wie laadt 'm als eerste :?:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wie o wie laadt 'm als eerste
http://forum.pocketnavigation.de/thread ... ost1681327
Dominic heeft hem geladen en nu is alles zwart :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Uiteraard hier wel gelijk geladen (PN2050S) en geen enkel probleem ondervonden. Gewoon de sd kaart in de kaartlezer (niks via usb dus) update erop en PN2050 opstarten. De normale update afwachten en klaar.

Enkele in het oog springende verbeteringen:
TMC-zender is nu handmatig te kiezen;
Ook de kaartkleuren zijn nu aan te passen (heel mooie optie);
Batterijstatus wordt ook in % weergegeven;
Filemeldingen op de route komen perfect gesproken door, links in beeld volgt dan een routesymbool met de gemelde files;
De te rijden route wordt duidelijker weergegeven (weg is iets dikker, dus duidelijker zichtbaar);
Blue-tooth reageerd beter en de stem is duidelijker hoorbaar;
Adressen uit het adresboek zijn te saven en te restoren op de sd kaart.
Alle instellingen zijn onder een of meerdere gebruikersprofielen op te slaan. Gemakkelijk dus om bij meerdere gebruikers van het systeem jouw eigen voorkeuren met 1 druk op de knop terug te hebben.

Na de update kun je niet gelijk een adres rechtstreeks in het adresboek opslaan als daar nog niets staat. Dus eerst een route plannen, dan kiezen voor opslaan en daarna kun je wel rechtstreeks adressen in het adresboek opslaan.

Tot zover de eerste indrukken.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat zijn dus een heeeeeeleboel interessante extra's :D
Ben benieuwd naar ieders ervaringen hiermee.

Dan is het nog de vraag of er nog een mogelijkheid komt het adresboek op andere wijze te vullen. Daarover wordt wel gesproken, maar het probleem zit in de wijze van definiëren van dat adres. Dat moet SW-matig kloppen, anders heb je er niks aan.
Ik heb het al eens geschreven, destijd had ik problemen met de in m'n systeem opgeslagen adressen toen ik van kaart wisselde, van NT naar TA. Die klopten (gedeeltelijk) niet meer.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb het al eens geschreven, destijd had ik problemen met de in m'n systeem opgeslagen adressen toen ik van kaart wisselde, van NT naar TA. Die klopten (gedeeltelijk) niet meer.

Een zelfde soort problemen heb ik met de MS5000 wel ondervonden met adressen met postcode die ik onder TA had opgeslagen. Met een BMW Navteq CD waren daarmede soms, niet altijd dus problemen met het localiseren van dat adres. Immers Navteq kende op die CD's geen postcodes.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37

Bericht door rolf »

Ok net de PN 2050 geüpdatet met de nieuwste versie( B40-070522r2).
Ging niet zonder slag of stoot, het apparaat gaf de eerste 2x na 99% dat er een bestand niet geïnstalleerd was. Toen maar weer het kaartje gebruikt waar ik pn de vorige keer mee had gedaan. En toen lukte het wel.

Op zich een mooie update. Lijkt of de kaart mooier in beeld komt. Je kan de adressen opslaan en weer terug zetten. Wat ook handig is in mijn geval , je kan van gebruiker wisselen.
Ga hem morgen eens uitproberen.

Dit heeft niks met de update te maken maar :
Jammer, dat als je b.v een adres ingevoerd hebt met verkeerde huisnr, je dit naderhand niet gewoon kan wijzigen. Zonder dat je het adres weer opnieuw moet invoeren. Of ik moet over deze optie heen kijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Als je een adres wilt wijzigen roep je het op uit het adresboek als zijnde ik wil daar naar toe navigeren. Dan sla je het vervolgens (na aanpassing) weer op in het adresboek onder dezelfde naam. Het oude adres wordt dan overschreven. Beetje omslachtig maar werkt wel.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37

Bericht door rolf »

thanks, zo had ik het nog niet geprobeerd. Zat in een button hoek te zoeken maar zo kan het ook.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Update

Bericht door DigiWalker »

Update uitgevoerd zoals beschreven stond.Geen problemen ondervonden.
Alleen hetgeen wat er in de beschrijving stond,qua code,klopt niet.
De mijne geeft als Grafical User Interface(GUI) aan: B40-070522r2
Ik ga er vanuit dat het klopt,want het device werkt normaal.
Het is er grafisch iets op vooruit gegaan.
Maar het kan me nog steeds niet bekoren.
Nu moet VDO nog een keer een goede stem uitbrengen,die wat minder bekakt overkomt dan de trut die er nu in zit.
Laten ze maar eens gaan "praten" met Wendy Duivenvoorde.Die heeft destijds ook ingesproken voor Engin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37

Bericht door rolf »

Mankeert er aan de huidige stem dan? mooie rustige stem toch. :D
Als ik naar Wendy Duivenvoorde luister heb ik het idee dat ik bij de Tango sta. Niet een prettige stem om naar te luisteren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

rolf schreef:Mankeert er aan de huidige stem dan? mooie rustige stem toch. :D
Als ik naar Wendy Duivenvoorde luister heb ik het idee dat ik bij de Tango sta. Niet een prettige stem om naar te luisteren
Smaken verschillen nou éénmaal.
Maar Wendy spreekt de woorden tenminste fatsoenlijk uit.
Dat doet deze "trut" niet.Een "n" aan het eind van een woord spreekt ze niet eens uit.
Het is een "rotonde neme",zoals ze zegt.
Echt een bekakte stem.
Ik heb nog altijd geleerd,dat het "nemen" is.
Goed,er zijn andere stemmen.
Medion heeft ook zo'n vreemde stem.iGO bakt er ook niets van.
Maar ja,ze kunnen niet allemaal Wendy heten,of van Navigon afkomstig zijn.
Alle waar heeft zijn prijs.Dat geld ook voor VDO/Dayton.
Gelukkig is de GUI redelijk goed onderhanden genomen.
Ik ga hem de komende week eens weer proberen,op de internationale toer.
Hopelijk dat ie nu ook wat logischer routes berekend,en mij niet een omweg berekend van 78 km meer dan Navigon MN6,zoals een paar weken geleden op een rit van Perstorp naar Drogenbos.
Beide systemen werken met inmiddels dezelfde kaartmateriaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37

Bericht door rolf »

DigiWalker schreef:
rolf schreef:Mankeert er aan de huidige stem dan? mooie rustige stem toch. :D
Als ik naar Wendy Duivenvoorde luister heb ik het idee dat ik bij de Tango sta. Niet een prettige stem om naar te luisteren
Smaken verschillen nou éénmaal.
Maar Wendy spreekt de woorden tenminste fatsoenlijk uit.
Dat doet deze "trut" niet.Een "n" aan het eind van een woord spreekt ze niet eens uit.
Het is een "rotonde neme",zoals ze zegt.
Echt een bekakte stem.
Ik heb nog altijd geleerd,dat het "nemen" is.
Goed,er zijn andere stemmen.
Medion heeft ook zo'n vreemde stem.iGO bakt er ook niets van.
Maar ja,ze kunnen niet allemaal Wendy heten,of van Navigon afkomstig zijn.
Alle waar heeft zijn prijs.Dat geld ook voor VDO/Dayton.
Gelukkig is de GUI redelijk goed onderhanden genomen.
Ik ga hem de komende week eens weer proberen,op de internationale toer.
Hopelijk dat ie nu ook wat logischer routes berekend,en mij niet een omweg berekend van 78 km meer dan Navigon MN6,zoals een paar weken geleden op een rit van Perstorp naar Drogenbos.
Beide systemen werken met inmiddels dezelfde kaartmateriaal.
Waar maak jij op uit dat het een trut is? Ken je haar persoonlijk? Zo nie, zou het prettig zijn als je een beetje fatsoenlijk over een ander praat! Kijk dat hebben de meeste fatsoenlijke mensen nu geleerd iemand met fatsoen bejegenen :twisted:
Als je nie tevreden bent over de vdo koop je toch gewoon een Engin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De slot-N in een woord als nemen is zoals dat heet "stemloos" en dient zonder nadruk te worden uitgesproken.
Een goed voorbeeld daarvan is de wijze waarop Mevrouw Marion Jager dat voor VDO doet!

http://taaladvies.net/taal/advies/tekst/47/

Uitspraak slot-n
In het gesproken Nederlands kunnen we de slot-n weglaten als er een toonloze e (sjwa) aan voorafgaat: kerke(n), opene(n), verlate(n), bidde(n), tege(n). Indien het volgende woord met een klinker begint, spreken we de slot-n doorgaans als overgangsklank uit: We openen een fles.

Verder spreken we bij werkwoorden waarvan de stam eindigt op -en de slot-n uit bij de tegenwoordige tijd van de eerste persoon enkelvoud: ik teken, ik open, ik zegen.

Daarnaast zijn sprekers bij het voorlezen van teksten - onder invloed van de spelling - meer geneigd de slot-n systematisch uit te spreken. Dat kan tot een onnatuurlijke leesstijl leiden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37

Bericht door rolf »

Heb zins ik de laatste update heb uitgevoerd een probleempje. Het app wil niet in een keer opstarten(blijft hangen na 95%) pas na een reset start hij helemaal op, hebben meer mensen hier last van en wat is daar aan te doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Misschien nogmaals de update uitvoeren.
PN2050 aan de stroom, apart sd kaartje met de update (let wel op de juiste software PN2050 of PN2050S).
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

rolf schreef:Heb zins ik de laatste update heb uitgevoerd een probleempje. Het app wil niet in een keer opstarten(blijft hangen na 95%) pas na een reset start hij helemaal op, hebben meer mensen hier last van en wat is daar aan te doen?
Hierbij even een aanvulling op Gene.

Deze spreekt duidelijk over,"aan de stroom".
Dit kan inderdaad zeer belangrijk zijn.
Het kan zijn dat je device tijdens updaten lijkt alsof hij er klaar mee is,omdat het beeld dan even weg is.
Diut kan echter ook betekenen,dat het device gestopt is met updaten.
Dit vraagt nogal energie t.o.v gewoon opstarten.

Bij de devices die geleverd zijn via RouteMobiel zit echter geen 220 Volt laadkabel.
Doe hierbij de update in de auto.Denk erom,wel even het contact aan zetten,anders geeft je stopcontact misschien geen spanning.
Ook zijn er 220 Volt dingetjes in de handel verkrijgbaar,waaraan een cigarettenaanstekerstopcontact zit.
Dat is een Universele omvormer 230V 12V
Altijd gemakkelijk voor het opladen van diverse dingetjes.
Is misschien verstandiger dan een 220 V lader specifiek voor de VDO aan te schaffen.
Er zit immers al een 12/24 kabel bij gesloten.
Prijstechnisch maakt het geen verschil.
Verkrijgbaar bij o.a eu-gsm.nl
Ik heb hem daar ook gekocht.
(BTW,nee ik maak geen reclame voor mijn eigen handel,ben werkzaam in een andere sector)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

Gerritje schreef:Daarnaast zijn sprekers bij het voorlezen van teksten - onder invloed van de spelling - meer geneigd de slot-n systematisch uit te spreken. Dat kan tot een onnatuurlijke leesstijl leiden.
Leuke verdediging,maar het snijdt geen hout.
Misschien had Mevrouw Marion Jager eens wat meer naar Nederland gekeke,en wat minder naar taaladvies.
Dan waren haar ogen ope gegaan,en had ze kunne zien,dat ten noorde en zuide van De Haag,ook nog gebiede ligge,die een andere taal,dan wel dialect spreke,en die niet geconfronteerd worde met een taaluniversiteit.
Maar gewoon de basiskennis van de Nederlandse taal probere te beheerse.
Al moet je het met het zwaard verdedige,maar "wiens brood men eet,diens woord men spreekt".
VDO had de mogelijkheid kunne scheppe om meer stemme op hun site te plaatse.
Dan had men de keuze gehad,om daaruit 1 te selectere.
Hun device is toch zo "ope" als de "nete".
Het is niet gelockt,Je kunt er via Active Sync zo bij.
Dan kun je ook gemakkelijk de stem middels een ander bestandje plaatse.
Maar ja,die moet er dan wel zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Het lijkt me verstandig dit gedeelte hier weg te halen en er een apart topic van te maken.
Dan kan er desgewenst ook een poll aan gekoppeld worden met een vraag wat we van Marion Jager op onze VDO systemen vinden.

Voor we het weten hebben we weer een topic vol met verhalen die niks met het topic zelf te maken hebben. En dat is uiterst vervelend voor diegenen die op zoek zijn naar een antwoord op hun vraag: hoe zit het met de nieuwe 2050 update....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Update

Bericht door JW »

DigiWalker schreef:Update uitgevoerd zoals beschreven stond.Geen problemen ondervonden.
Alleen hetgeen wat er in de beschrijving stond,qua code,klopt niet.
De mijne geeft als Grafical User Interface(GUI) aan: B40-070522r2
Ik ga er vanuit dat het klopt,want het device werkt normaal.
Het is er grafisch iets op vooruit gegaan.
Maar het kan me nog steeds niet bekoren.
Nu moet VDO nog een keer een goede stem uitbrengen,die wat minder bekakt overkomt dan de trut die er nu in zit.
Laten ze maar eens gaan "praten" met Wendy Duivenvoorde.Die heeft destijds ook ingesproken voor Engin.
Dat klopt.
In m'n openingsposting schreef ik:
Het manual is nog de ouwe, van april dus.
En daarin staat uiteraard de GUI vermeld die tóen ingespeeld moest worden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Update

Bericht door DigiWalker »

JW schreef:Dat klopt.
In m'n openingsposting schreef ik:
Het manual is nog de ouwe, van april dus.
En daarin staat uiteraard de GUI vermeld die tóen ingespeeld moest worden.

Groet,
JW
Ik ga hem deze week even uitproberen.Ben toch benieuwd,wat er veranderd is.
Heb een leuke rit naar Aarhus,en weer terug via Hamburg naar Gent.Dus kan ik hem gelijk even testen,en zien wat de verbeterpunten zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Update

Bericht door JW »

JW schreef:
DigiWalker schreef:Update uitgevoerd zoals beschreven stond.Geen problemen ondervonden.
Alleen hetgeen wat er in de beschrijving stond,qua code,klopt niet.
De mijne geeft als Grafical User Interface(GUI) aan: B40-070522r2
Ik ga er vanuit dat het klopt,want het device werkt normaal.
Het is er grafisch iets op vooruit gegaan.
Maar het kan me nog steeds niet bekoren.
Nu moet VDO nog een keer een goede stem uitbrengen,die wat minder bekakt overkomt dan de trut die er nu in zit.
Laten ze maar eens gaan "praten" met Wendy Duivenvoorde.Die heeft destijds ook ingesproken voor Engin.
Dat klopt.
In m'n openingsposting schreef ik:
Het manual is nog de ouwe, van april dus.
En daarin staat uiteraard de GUI vermeld die tóen ingespeeld moest worden.

Groet,
JW
Inmiddels is ook het Manual geactualiseerd http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... 707-NL.pdf .

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

Afgelopen week heb ik dan de nieuwe update op mijn speeltje gezet.
Deze even lekker kunnen testen op diverse trajecten.
Maandag 9-7-2007 s'middags vertrokken om 15.30 naar Aarhus(DK).Aankomst s'nachts om 01.00 uur.
Wat mij direct opviel,is dat VDO waarschijnlijk heeft geluisterd naar hun op en aanmerkingen op de GUI.
Een wereld van verschil,met de vorige versie.
Nu geen wegen meer die om een hoek zijn gezet.Veel minder "potloodstrepen".Een snelweg is een snelweg,met gescheiden weghelften.
De wegen hebben nu en natuurlijkverloop,zoals ze in werklijkheid ook zijn.
Kleuren.Onder "default" kan het iets beter.De kleurstelling vind ik iets te gewaagd,maar een ander kan het wel ens goed vinden.
Verduistering voor s'nachts,is zer aangenaam.
Net alsof "Google Earth"is neergedaald.Toppie.
Een heerlijk soft voor de ogen ,en niet hinderlijk lichtgevende navigatie.

Wat is wel gebleven:
De stem,die ik persoonlijk irriterend vind.
Een dom voorbeeld:
na drietien honderd meter bla bla bla.
Waarom niet dertien,maar drie tien.

Ook zit het een hele domme fout in het systeem.
De VDO denkt dat iedere parkeerplaats een restaurant is.
Bij iedere parkeerplaats,staat in het systeem een teken van mes en vork afgebeeld.
Dit is zowel in DK,als in Duitsland,Als in NL en België het geval.
VDO/Dayton mag wel denken dat daar eten kan worden genuttigd,maar dan moet je dat zelf wel meenemen,en je bestek ook.
Een parkeerplaats is nog geen retaurant?
Nu hoor ik anderen denken dat "dit in het kaartmateriaal zit".
Nee dus.
Ik had naast de 2050 ook nog een Navigon MN6 met de laatste kaartupdate aanstaan.
Deze meld fatsoenlijk,dat het om P plaatsen ging.
Waar het een resto betreft( bv Holmoor of Brokelande) stond er duidelijk een tankstationmerk of andere teken bij.

Dan de navigatie op zich.
Het is natuurlijk duidelijk een navigatiehulpmiddel,om je op de plaats te brengen,die je wenst.
Wat u,als blijkt dat door radio,dan wel TMC op een ander device,blijkt dat de route die de 2050(waarop nog geen TMC zit) voor ogen heeft,daarvan wordt afgeweken.
Ik geef op voorhand bij de MN6 na een melding van TMC in:Negeren.Dus het wijzigt de route niet.
Toch wijzig ik mijn route.
Ik was op terugweg van DK naar Hamburg gegaan,om te laden voor Gent.
Op deze route heb ik afslag Cloppenburg genomen.Dit vonden beide navigatiemidelen een verkeerde optie.
Toch paste Navigon de route al aan bij Emstek.
Daarentegen zat VDO/Dayton bij Herzlake,nog te schreeuwen,"dat ik om moest keren".
Inmiddels was het verschil tot 65 km meer voor de 2050 opgelopen.
Dit is een dik nadeel voor dat dingetje.
Zal ook liggen aan het feit,dat deze weinig instelmogelijkheden heeft.
Het is "snel" of veel snelweg,of niets.
Iets van "vrachtwagen",zit er al niet in.
Verderop bij Haselunne,paste het systeem zich aan mij wensen en verliep de reis weer voorspoedig.\
2 dagen later had ik nog zo'n dom akkefietje met dat systeem.
Ik was onderweg van Rotterdam naar Ath.
Bij Brussel stuurde het ding me richting Ninove,om vervolgens via Geraardsbergen,naar Ath te gaan,terwijl bij Halle de A8 ook die kant op gaat.Het stond ingesteld op "snel".Vreemd.
Nog vreemder vond ik het,om s'avonds,nadat ik gelost had,aan de Quia des Usines,te Ath,en terug ging naar Rieme(tankreiniging) bij Ertvelde,dat de route daar naartoe 136 km moest zijn,terwijl mij Navigon MN6 , 78 km aangaf.
Waar de VDO mij langs wou hebben,is mij nog steeds een raadsel.
Maar een route die bijna 2 keer zoveel is,als een ander,klopt niet.
Voor mij is de V(ele)D(omme)O(mwegen) dus ook geen optie,als navigatie,ondanks,zijn in zeer positieve aangepaste Grafische User Interface.Vooral bij nacht,is dat een feest.Geen hinderlijke reflectie etc.
Ik hoop dat VDO met systeem de verbeteringen doorzet,ook wat betreft het navigeren an sich.
Het is van de zotte,om na pakweg 65 km nog te schreeuwen "dat je moet omkeren".
Ook moeten er meer mogelijkheden in het systeem komen.
Op dit moment totaal ongeschikt,voor vrachtverkeer,waarbij kilometers belangrijk zijn.
Vanaf Ath naar Ronse via Oudenaarde,ligt er een fatsoenlijke 4baans weg naar Gent.
Wat de VDO/Dayton 2050 voor ogen had,zal me altijd wel een raadsel blijven.Maar plusminus 60 km om rijden,kan natuurlijk niet.Leuk device,goede vormgeving,fijne bediening,makkelijke ingeven wat plaatsnamen etc betreft.Maar voor de rest is er nog veel te verbeteren.O.a niet aanwezig,een route die uit meerdere punten bestaat.
Je kunt niet plannen van A naar Z,via b,c,d en f.
Ook kun je,althans dat heb ik nog niet gevonden,waar het syteem mij langs wil hebben.
Je hebt geen beeld van de route,of je moet al met de plus en min button gaan werken.
Voordat ik accord geef bij MN6,laat deze me de route zien.
Dit zit dus niet in de VDO 2050.
Dit was mijn ervaring met de nieuwe update.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Was het niet mogelijk op de VDO om de route te bekijken die het wou volgen ?

Want uiteraard zijn verschillen mogelijk in de te nemen route, maar zo groot ?

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

ritselaar schreef:Was het niet mogelijk op de VDO om de route te bekijken die het wou volgen ?

Want uiteraard zijn verschillen mogelijk in de te nemen route, maar zo groot ?

Frits de Laar
Geef dan eens aan waar ik ,voordat ik daadwerkelijk aan de rit zou beginnen.kan zien waar VDO me langs wil sturen.
Dat kan je volgens mij niet zien.

MN6 van Navigon,laat je voordat je de opdracht er hebt "doorgedrukt",de route namelijk zien,die het in gedachten heeft.Dat doet de 2050 niet.
Ik denk dat het te wijten is,aan de matige instelmogelijkheden.
Je hebt maar weinig keuzes.Snel of langzaam.Geen of wel snelweg.
Navigon kent een dynamische route,dus van alles wat.
Ook heeft deze een instelling voor "vrachtauto's".
In de data daarvan,staan gegevens over de gemiddelde snelheden.
Deze liggen beduidend lager dan een personenwagen.
Ook deze instelling ontbeerd de VDO/Dayton PN2050.

Hiermee wil ik niet aangeven dat de MN6 geschikt is voor vrachtautogebruik.
Er is namelijk geen systeem op de markt(europees),die voor dit doel geschikt is.
Echter mijn conclusie is,dat de VDO/Dayton PN 2050 totaal ongeschikt is voor vrachtverkeer.
Laten ze er eerst maar eens een instelling bij maken voor de "vrachtauto".Er zal dan een snelheidsaanpassing in moeten,en een dynamische mogelijkheid.

Ook het feit,dat de "truus",nog bij Herzlake op de B213 schreeuwde,dat ik "om moest kere",schoot bij mij in het verkeerde keelgat.Ik kwam vanaf de A1 bij Cloppenburg de 213 op.Dan zit je dus al 50 km op die B213.

MN6 van Navigon is ook niet perfect.
Het kent een domme bug.
Heb je TMC ingesteld,en er komt een politiecontrole bericht,dan heb je kans bij passage van dat gegeven,dat het systeem een reset geeft,en dus stopt.
Opnieuw opstarten is het devies.Het gaat dan weer vrolijk verder,alsof er niets is gebeurd.
Ik heb dat nu in 12 weken, 2 keer gehad.
Maar verder bevalt het me prima.
Al zou de nachtinstelling wel wat beter kunnen.
Snelle aanpassing,wanneer bestuurder de aangegeven route niet volgt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dragon11
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jun 2007 14:49

Bericht door dragon11 »

Weet iemand of er een navigatie emulator is, zodat ik op mijn pc in de emulator de nieuwe PN2050s software kan installeren en bekijken, en weet wat de voor- en nadelen van een update zijn en daarna pas kan beslissen of ik de update op mijn PN2050 ga installeren?
Dit is niet bedoeld om een discussie te starten over het wel of niet installeren van een update, want ja, updates zijn (meestal) nuttig. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 835
  • gps antenne espace 2007 phase 2
    door guilvars » 27 okt 2015 16:46 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1921
  • navigatie cd opel meriva 2007
    door printer » 11 mei 2022 14:12 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 270
  • Navigatiesysteem renault megane 2007 klapt niet uit
    door Markbo » 25 jan 2016 22:44 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 724
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 17 feb 2021 23:30 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 308
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 30 aug 2020 13:35 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 300
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 24 feb 2020 20:16 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 393

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”