Nieuwe SW Update PN 2050 van 6 juli 2007

JW
Senior Member

Bericht door JW »

rolf schreef:
Gerritje schreef:Afgezien van het gimmick gehalte van een demo, wat schiet je er mee op om je pijltje over een witten ingetekende lijn te zien bewegen.
Als je op de kaart een route plant, ga je dan ook met je potloodje helemaal naar je bestemming?
Je schiet er niks mee op om langdurig naar dat pijltje te kijken, daarom ook de vraag of dit niet sneller kan.
Soms is het prettig om ongeveer te weten waar een bestemming ligt. (naar mijn idee). Ik weet het kan ook een stratenboek erbij pakken, maar heb nu eenmaal zo'n navigatie ding met de optie simulatie, dus dan is het prettig als je dat ook kan gebruiken.

overigens:
Voorheen als ik via een normale kaart een route bekeek, schreef ik de grote plaats namen op en maakte van de omgeving een kladje. Dus dat streepje over een kaart trekken is nog niet eens zo raar, overigens meer mensen deden het op de door mij beschreven manier voordat ze een navigatie apparaat hadden ....heb ik eens ergens gelezen. :lol:
Dat kun je nu toch ook zichtbaar maken? Daar heb je de demo-modus niet voor nodig.
Bestemming kiezen en dan de kaart op die bestemming zetten. Dan kun je daar gewoon inzoomen en in meer details kijken hoe het er daar uit ziet.
Of bedoel je dat niet?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dan nog maar eens: als je de route hebt gepland kun je deze toch gewoon te zien krijgen op de overzichtskaart, zoomen zo veel je wilt en verschuiven, zodat je alle plaatsen van belang kunt noteren als je dat wilt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gene schreef:Ik heb de route, zoals digiwalker aangaf ook op mijn PN2050 gezet:

Uitgangspositie: Gent
Bestemming: Ath
Routecriterium: Snel

berekende afstand vlg PN2050: 59 km
berekende reistijd vlg PN2050: 1.08 u

Dus ik weet niet wat digiwalker verder als instellingen heeft, maar op mijn PN2050 wordt de route, zoals JW die al in foto hiervor heeft laten zien, op exact dezelfde wijze berekend.
Dan wordt de vraag aan DigiWalker: welke SW had je er inzitten toen je die "test" deed, de laatste of de door VDO inmiddels ingespeelde voorlaatste?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member

Bericht door DigiWalker »

JW schreef:
Gene schreef:Ik heb de route, zoals digiwalker aangaf ook op mijn PN2050 gezet:

Uitgangspositie: Gent
Bestemming: Ath
Routecriterium: Snel

berekende afstand vlg PN2050: 59 km
berekende reistijd vlg PN2050: 1.08 u

Dus ik weet niet wat digiwalker verder als instellingen heeft, maar op mijn PN2050 wordt de route, zoals JW die al in foto hiervor heeft laten zien, op exact dezelfde wijze berekend.
Dan wordt de vraag aan DigiWalker: welke SW had je er inzitten toen je die "test" deed, de laatste of de door VDO inmiddels ingespeelde voorlaatste?

Groet,
JW
Laatste update.
Inmiddels is apparaat alweer terug gegaan voor reparatie.
Wat eraan mankeert weet ik niet.
Vraagje.
WAt is het verschil tussen een 2050 S en een 2050.
Ik kan dat nergens ontdekken.
Ik heb ereen bijgekocht,voor een zacht prijsje,maar dat is een S
Heb daarop de laatste update gezet,van de es natuurlijk,maar het geeft nu als GUI aan,
B40-070522r2
En toch installeer ik de update van 06072007.

Even voor de goede orde.
Hoe kan iemand hier van het forum,een route berekenen op het device,zonder op één van de startpunten aanwezig te zijn.
Ik kan namelijk nergens een mogelijkheid vinden op een PN2050 waarmee ik een willekeurige route kan berekenen.
Of zie ik iets over het hoofd.
Dynamische route heb je bij TMC, en als ik het goed heb zit dat niet bij jouw 2050.
Nee dat klopt.Ik heb het nog niet kunnen vinden.Ook niet,nu ik een MA3000TB/TMC geval heb.
Ik dacht dat je daarmee kon telefoneren.
Dat is niet zo.
Het is een handsfree systeem bij binnenkomende gesprekken.
Wel heb je de mogelijkheid om terug te bellen,tenminste de laatste beller kun je terug bellen.
Maar het menu met adressen van mijn phone vind ik er niet in terug.
Het is dus gewoon een handsfree mogelijkheid,om een gesprek aan te nemen.
Het wordt geen toestel a la Parrot.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member

Bericht door rolf »

.

Even voor de goede orde.
Hoe kan iemand hier van het forum,een route berekenen op het device,zonder op één van de startpunten aanwezig te zijn.
Ik kan namelijk nergens een mogelijkheid vinden op een PN2050 waarmee ik een willekeurige route kan berekenen.
Of zie ik iets over het hoofd.
Bij instellingen/ positie en snelheid(3e tabblad onder instellingen) kan je een positie ingeven b.v Gent.
Als je daarna een bestemming invoert gaat hij vanaf deze positie navigeren.
Denk dat je het zo kan doen, en anders is er onder de experts hier wel iemand die een simpelere oplossing heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Voor de gebruiker is er geen verschil tussen de 2050 en de 2050S, er zit alleen wat andere hardware in, die een andere GUI noodzakelijk maakt.
Zo te lezen is die update niet geslaagd en heb je de oude versie er nog in zitten. Nog maar eens opnieuw downloaden en inspelen is wellicht het beste.

Positie veranderen doe je als volgt:
In hoofdmenu dat je krijgt na het opstarten ga je naar "Instellingen". Daar pak je het 3e blad en klikt op "Positie & Snelheid" en vervolgens op "Wijzig Positie". Daar kun je dan een nieuwe startpositie ingeven, zoals ik deed met Gent. Als je dan op OK klikt krijg je het kaartscherm met "Huidige positie" en daar staat dan Gent.
Vervolgens ga je naar het hoofdmenu terug en geef je een nieuwe bestemming op, Ath in mijn geval. Na op OK gedrukt te hebben kun je dan via de eerder aangegeven procedure ""Toon hele Route" zien hoe het systeem gedacht heeft te gaan rijden.
Ook in het manual is dit vermeld, pag 129.

Groet,
JW

Edit JW: Terwijl ik aan het typen was had Rolf al gereageerd, zelfde verhaal :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member

JW schreef:Zo te lezen is die update niet geslaagd en heb je de oude versie er nog in zitten. Nog maar eens opnieuw downloaden en inspelen is wellicht het beste.
Groet,JW
Dat zou je wel denken.
Maar als je de kleuren en mogelijkheden ziet,weer niet.
Ik kan nu ook met Bleutooth werken,en het TMC verhaaltje doet het ook.
Ook worden mijn landen mooi weergegeven in het Nederlands.
Of zou ik nu dan toch nog een probleem hebben.
Mijn net nieuw aangeschafte MA3000GBT werkt fantastisch als handsfree.
Alleen moet ik wel vewrschrikkelijk hard schreeuwen,anders kan de andere partij me niet verstaan.
Hoe ik het stekkertje er ook in stop,de microfoon vertikt het om te werken.
Ook weer een software verhaal?
Conecten gaat allemaal goed.Veel sneller dan met een "BT-oortje".
Maar ja,die verrekte mike.
Zal wel weer een uitwisseling verhaal worden.

Ook in het manual is dit vermeld, pag 129.

Je zult wel dichter bij "VDO-vuur" zitten dan ik.
Want mijn "manuals",ja inmiddels 3 stuks,2 papieren en 1 gedownloade, geven op pagina 129 totaal wat anders weer.
Iets in het portugees,met montagem en chocolade en funcionamento.
ook kan ik het in het NL gedeelte ( blz 145 t/m 168) niet vinden.
Ook werkt de methode niet zoals is vermeld in de vorige posting.
Ra ra hoe kan dat.

Ik ben inmiddels weer aan het updaten met mijn device.
Nog maar eens de update erop zetten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Typefoutje mijnerzijds, sorry, het staat op pagina 156:
Positie en snelheid (Position & speed)
In dit menu kunt u de actuele positie wijzigen.

Waarom dat niet werkt bij jou snap ik niet. Gene kon het simpelweg uitvoeren, zie z'n posting, en ook bij de 2010 die ik hier heb is dat een fluitje van een cent.
Je gaat daarbij toch wel meteen naar de tools/instellingen in het hoofdmenu, niet via het uitschuif-menu?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Ook een aanvulling mijnerzijds, de blue tooth optie werkt idd alleen maar met opnemen en het laatste nummer terugbellen. Maar oke, daar kan ik mee leven. De microfoon werkt aan deze kant ook perfect, ik hoef niet te schreeuwen en ben door de tegenpartij duidelijk te verstaan (ligt natuurlijk ook voor een groot deel aan het geluidsnivo in de auto :wink: ).
De unit wordt voornamelijk in de auto van mijn echtgenote gebruikt. Zelf hou ik het toch maar leiver bij de parrot handsfree carkit. Die werkt echt fantastisch, maar da's weer een heel andeer verhaal en valt buiten dit topic.
Mijn conclusie is dat of je microfoon is kapot/niet goed aangesloten of je craddle heeft een vervelend probleem.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member

JW schreef:Typefoutje mijnerzijds, sorry, het staat op pagina 156:

Je gaat daarbij toch wel meteen naar de tools/instellingen in het hoofdmenu, niet via het uitschuif-menu?
Groet,
JW
Ja dat had ik ook wel gelezen.
Maar dat wil nog niet zeggen,dat je dan ook vanuit die opnieuw ingestelde positie kunt navigeren,of een route kunt zien.
Dat werkt namelijk tot dusverre even niet bij mij.
Het navigatiepuntje verrekt het,om die nieuwe positei in beeld te brengen.

Inmiddels de update doorgevoerd.
Veranderingen?Niet,maar dan ook helemaal niets.
Nog maar een keer de update gedownload van de site van VDO/Dayton.
Weer uitgepakt met zip en weer op een SD gezet.
Teon maar weer de update erop.
Niets geholpen.
Het is en blijft B40-070222r2.
Eerste die erop stond,was B21`met nog iets.
Toen gelijk de laatste update erop gezet.
Misschien was dat iets teveel van het goede.
Normaliter moet dat kunnen.
Kennis van dat spul heb op dat gebied heb ik genoeg.
Mijn systeemident is :
Serie: PN2050
Platform:Windows CE 5.0
Systeem:1.2.5 (s)
Datum:2007/03/16

GUI:B40-070522r2
NavSW: 3.87
Kaart: 185 Europ

Ik vermoed dat achter de ZIPfile die te downloaden is van site,voor de S-serie gewoon nog de 070522r2 zit,en niet de laatste.

Andere vraag.
Is het ding ook te unlocken?Het doorbreken van zijn "schilletje".
En wat moet ik dan aanpassen in zijn register?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member

Gene schreef:Mijn conclusie is dat of je microfoon is kapot/niet goed aangesloten of je craddle heeft een vervelend probleem.
De microfoon past maar op 1(één) manier in de cradle.Dus op de kop erin gaat,nou eenmaal even niet.
Het luistergeeldte werkt wel,alleen de micro doet het niet.
Volgende week maar even in conclaaf met de verkoper.
Hoe we dat weer gaan oplossen.
Bij ieder produkt kan een verkeerde bijzitten.
Toch zag ik zoiets gaarne van te voren even uitgetest.
Breukelen is me te ver rijden,anders ging ik er even naar toe.
En met mijn Doerak(boot) duurt het mij te lang.Daar komt nog bij,dat er geen aqua navigatie op zit.
Zou er mooi bij op kunnen,maar dan moet ik hem unlocken.
Een GPS ontvangertje etc zit er al.
En geheugen heeft ie genoeg.
Het zou zo mooi kunnen.Op de weg Road Navigation,en dan met de boot,Aqua Navigation.
En dat allemaal in 1 toestel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member

Bericht door rolf »

Ik vermoed dat achter de ZIPfile die te downloaden is van site,voor de S-serie gewoon nog de 070522r2 zit,en niet de laatste.
070522r2 dit was toch de laatste.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member

rolf schreef:
Ben ik dus niet de enige.
Heeft dit
Zo te lezen is die update niet geslaagd en heb je de oude versie er nog in zitten. Nog maar eens opnieuw downloaden en inspelen is wellicht het beste.
ook geen zin meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

rolf schreef:
Klopt.
De update file heet 06072007.zip. Als je 'm geïnstalleerd hebt staat er in het systeem GUI B40-070522r2.
Zie ook http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... 707-NL.pdf
Daaruit valt maar weer eens de wijze les te trekken: even in de documentatie kijken, daar staat het gewoon in :idea:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

DigiWalker schreef:
JW schreef:het staat op pagina 156:

Groet,
JW
Ja dat had ik ook wel gelezen.
Maar dat wil nog niet zeggen,dat je dan ook vanuit die opnieuw ingestelde positie kunt navigeren,of een route kunt zien.
Dat werkt namelijk tot dusverre even niet bij mij.
Het navigatiepuntje verrekt het,om die nieuwe positei in beeld te brengen.
Werkt dat ook niet als je het systeem even de tijd geeft om dat nieuwe punt uit te rekenen en op de kaart te zetten? Dán werkt het bij mij wel, net als bij Gene
Probeer het dus nog maar eens, en neem er even de tijd voor :idea:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member

JW schreef: Werkt dat ook niet als je het systeem even de tijd geeft om dat nieuwe punt uit te rekenen en op de kaart te zetten? Dán werkt het bij mij wel, net als bij Gene
Probeer het dus nog maar eens, en neem er even de tijd voor.
Groet,
JW
Het werkt inderdaad,maar dan moet je geen GPS-contact hebben.
Zolang je dus geen "fix" hebt,kun je je positie wijzigen,en vanuit je gewijzigde positie een nieuwe route maken.
Ik heb het ook even geprobeerd met die bewuste route,en met een "fake"route geft ie inderdaad 71 km aan.
Waarom ie dat niet doet,als je de route daadwerkelijk rijd,is mij ook een raadsel.
Maar nogmaals,zo gauw dat ik een fix heb,is verandering van positie niet meer mogelijk.

Ik heb nog even de manual doorgespit.
Ik ben nergens maar dan ook nergens de uitleg,dat je een route kunt maken, tegengekomen,die door enkelen hier wordt gesuggereerd.
Als VDO/Dayton de mogelijkheid had "ingebakken" om een willekeurige route samen te stellen,dan had daarover in het instructieboekje wel iets vermeld geweest.Dat is echter niet het geval.
Ook un je geen route samenstellen uit meerdere plaatsen.
Je moet dus van telkens vanuit je bestemming een nieuwe bestemming opgeven.
Dus kort:
Geen Fix - Positie te wijzigen.
Wel fix - Geen wijziging mogelijjk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Als VDO/Dayton de mogelijkheid had "ingebakken" om een willekeurige route samen te stellen,dan had daarover in het instructieboekje wel iets vermeld geweest.Dat is echter niet het geval.
Als je alle uitingen op dit forum die betrekking hebben op de manuals van VDODayton, in het bijzonder dat van de PN2050/300, doorleest, kan de conclusie niet anders zijn dan dat slechts een fractie van de mogelijkheden wordt genoemd en dan nog op een uiterst gebrekkige wijze.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

DigiWalker schreef: ....Het werkt inderdaad, maar dan moet je geen GPS-contact hebben.
Zolang je dus geen "fix" hebt,kun je je positie wijzigen,en vanuit je gewijzigde positie een nieuwe route maken.
Ik heb het ook even geprobeerd met die bewuste route,en met een "fake"route geft ie inderdaad 71 km aan.
Waarom ie dat niet doet,als je de route daadwerkelijk rijd,is mij ook een raadsel.
Maar nogmaals,zo gauw dat ik een fix heb,is verandering van positie niet meer mogelijk.

Ik heb nog even de manual doorgespit.
Ik ben nergens maar dan ook nergens de uitleg,dat je een route kunt maken, tegengekomen,die door enkelen hier wordt gesuggereerd.
Ook un je geen route samenstellen uit meerdere plaatsen.
Je moet dus van telkens vanuit je bestemming een nieuwe bestemming opgeven.
Dus kort:
Geen Fix - Positie te wijzigen.
Wel fix - Geen wijziging mogelijjk.
Da's logisch, uiteraard :!:

En uiteraard kun je wel een route rijden die verschillende punten bevat. Kwestie van de adressen ingeven, opslaan en ze vervolgens oproepen.
Dat had je ook moeten doen als je die Via-punten had willen ingeven, het enige wat je nu extra moet doen is het volgende adres even oproepen als je weer weg wilt rijden.
Wellicht wordt dat Via-punten verhaal nog eens gerealiseerd met een volgende update, dan is ook dot "probleem" opgelost.

Maar het doet me deugd dat je eindelijk het manual eens bent gaan lezen, dan ontdek je nog eens wat. Zoals "toon de hele route" die volgens jou niet bestond. :Yes:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member

JW schreef: Maar het doet me deugd dat je eindelijk het manual eens bent gaan lezen, dan ontdek je nog eens wat. Zoals "toon de hele route" die volgens jou niet bestond.
Groet,
JW
Geachte heer Bommel,

U als oude wijze man,doet natuurlijk niets anders dat.
Bij het kopen van e.d device doe ik dat ook.
Maar je ziet wel eens iets over het hoofd.
En door instellingen die de in het toestel zet,wil het ook wel eens niet zoals men wenst.
Als men wil navigeren,zal men namelijk niet de hele route kunnen zien.Anders krijg je namelijk zo heliview.
Dat schiet qua beeld niet echt op.
Geeft ook geen overzichtelijke grafische weergave tijdens het rijden.
Gelukkig zijn hier mensen,die al op leeftijd zijn,en dagelijks niets anders doen,dan dergelijke zaken doorsnuffelen.
Ik heb de futleeftijd nog niet bereikt.
Zal ook niet gebeuren denk ik.
Zelfstandigen hebben namelijk geen fut,alleen moeten die de "fut" erin houden voor zichzelf.
Allei,nog 11 jaren,dan kan ik ook van mijn AOW genieten,en hoop ik genoeg te hebben aan Aqua Navigatie.
Heerlijk genieten op het water.

O ja,een beetje contactspray doet tot dusverre wonderen.
Mijn micro doet het tenminste voorlopig.
Wie weet hoe lang die het volhoud.

Nu nog even mijn papiertje invullen,en VDO stort mij 15 euro terug.
Zo is het BT gevalletje niet te duur.
Als handsfree setje is het te duur voor wat er wordt gesuggereert.
Het is eigenlijk een veredelde Jabra,maar dan niet aan het oor.
Maar voor af en toe in de luxe wagen is het goed genoeg.
Een Parrot systeem,zoals Gene ook aangeeft, kan meer.
Maar wie weet,misschien zijn ze bij Conti nu al aan het nadenken,hoe ze dat in de volgende versie moeten gieten?
We wachten maar af.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Geachte heer Bommel,
Ik dacht al eerder te hebben geconstateerd dat je niet zo veel leest, dus nog maar een keer uitgelegd; de afbeelding die JW gebruikt als avatar is niet de heer van stand Olivier B. Bommel maar zijn trouwe bediende Joost. :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Inderdaad. En dat probeer ik ook hier te zijn: ieders trouwe bediende, om te helpen en van dienst te zijn :idea:

Groet,
JW

PS Danke für die Blumen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member

Gerritje schreef:
Geachte heer Bommel,
Ik dacht al eerder te hebben geconstateerd dat je niet zo veel leest, dus nog maar een keer uitgelegd; de afbeelding die JW gebruikt als avatar is niet de heer van stand Olivier B. Bommel maar zijn trouwe bediende Joost.
Zie je wel,allemaal mensen die liever een Donald Duck lezen,dan een Dik Trom of "de zoon van Dik Trom".
Daar staan tenminste geen plaatjes in.

Ik zou zo zeggen,koop eens een PocketPC i.p.v een PocketNAVI.
Daar kan ook nog Mobipocket reader op.
Makkelijk voor onderweg.
Download dan eens wat "gratis" books voorlopig.
Kun je alvast wat uitproberen.
Verrijkt je kennis,en geeft je veel leesplezier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Bekend patroon, als de boodschap je niet erg zint val je gewoon de boodschapper aan :oops:

Op dít forum proberen we inhoudelijk te reageren en elkaar echt te helpen.
Ik zit dan ook nog op een inhoudelijke reaktie te wachten in een ander topic :idea:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
goofy
New Member
New Member

up date

Bericht door goofy »

ik ben vandaag bezig geweest met de update maar er is iets niet goed gegaan denk ik?
ikkrijg alleen de zand loper nog maar ik beeld en reset knop werkt ook niet.
kan iemand mij helpen
vrgr david :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Een oorzaak kan zitten in het onderscheid tussen de 2050 en de 2050S
Heb je dat goed bekeken en aan de hand van dat onderscheid je keuze gemaakt mbt de te installeren update?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht