Ik heb anderhalf jaar de MS2010 met veel plezier gebruikt. In de afgelopen maanden liep echter regelmatig de batterijstatus tijdens het gebruik terug (terwijl het apparaat aan de autovoeding zat) en uiteindelijk leeg. Soms werkte het apparaat daarna weer, maar meestal niet. Hetzelfde probleem aan de thuislader: de ene keer volledig opgeladen maar de laatste keer geen enkele beweging meer in te krijgen.
De MS2010 is toen voor reparatie weggeweest waarbij de voeding is vervangen en een nieuwe accu is bijgeleverd. Na het aansluiten van de nieuwe accu (en natuurlijk de schakelaar op 'ON' en de SD-kaart erin....) is het apparaat nog steeds zo dood als een pier. Ik kan me alleen voorstellen dat ik de accu verkeerd heb aangesloten: van boven naar onder is dit zwart/wit/rood en vervolgens de OFF/ON schakelaar. Is dit de volgorde? En komt dit probleem iemand bekend voor? mvg
Accuproblemen met MS2010
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 feb 2008 14:45
Accuproblemen met MS2010
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37
Is het niet ut geval dat de bijgeleverde accu leeg is? probeer eens op te starten met behulp van 12v.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 feb 2008 14:45
Dankjewel voor je reactie. Ik heb steeds de adapter aangesloten. Ik heb het apparaat ook al gereset, de ON/OFF schakelaar een paar keer gebruikt etc. Het apparaat lijkt zo dood als een pier.... Ik heb de accu toch in de goed volgorde aangesloten? Bij de eerste levering van het apparaat is dit natuurlijk al gedaan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Even gecheckt bij de 2010 die ik hier heb:
Groet,
JW
Zó zit het ook bij mij. En dat stekkertje kan er niet andersom in, zelfs niet met enige aandrangvan boven naar onder is dit zwart/wit/rood en vervolgens de OFF/ON schakelaar. Is dit de volgorde?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 feb 2008 14:45
Dankjewel JW voor de bevestiging... ook mijn subtiele aandringen werkte niet...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 feb 2008 14:45
Even voor de goede orde: de navigator werkt zonder voeding (thuisvoeding of autovoeding) dankzij de accu, want daar is de accu voor bedoeld.
Maar zou het apparaat ook moeten kunnen werken zonder een batterij en dus puur op de thuisvoeding of de autovoeding? Ik heb hier nooit bij stil gestaan omdat er altijd een batterij in zat.
Maar zou het apparaat ook moeten kunnen werken zonder een batterij en dus puur op de thuisvoeding of de autovoeding? Ik heb hier nooit bij stil gestaan omdat er altijd een batterij in zat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Even voor de goede orde: ik snap het even niet meer. Je 2010 is toch helemaal dood? Zó lees ik dat in je eerste posting.LCH schreef:Even voor de goede orde: de navigator werkt zonder voeding (thuisvoeding of autovoeding) dankzij de accu, want daar is de accu voor bedoeld.
Maar zou het apparaat ook moeten kunnen werken zonder een batterij en dus puur op de thuisvoeding of de autovoeding? Ik heb hier nooit bij stil gestaan omdat er altijd een batterij in zat.
Bij mijn weten werkt de 2010 niet als je er alleen een externe voeding op hebt zitten. In de gebruiksaanwijzing staat ook zoiets als dat je de accu eerst moet opladen alvorens 'm aan te zetten. Als 'ie helemaal leeg is doet 'ie niks, ook niet als er een externe voeding is aangesloten.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 feb 2008 14:45
Dankjewel JW.
Ik bedoel met 'dood zijn' van mijn 2010 dat er met een (nieuwe) accu in èn koppeling aan de thuisvoeding er helemaal niks gebeurt. Geen leds die aan gaan, niks....
Je laatste opmerking vind ik dan interessant. Een lege accu, ook al is er een externe voeding, betekent dus (waarschijnlijk) dat het apparaat niks doet. Dat kan mijn geval verklaren. Maar hoe krijg ik een lege accu dan opgeladen? Gebeurt dat stilletjes door het apparaat (dat uit staat) te koppelen aan de externe voeding?
groet
Ik bedoel met 'dood zijn' van mijn 2010 dat er met een (nieuwe) accu in èn koppeling aan de thuisvoeding er helemaal niks gebeurt. Geen leds die aan gaan, niks....
Je laatste opmerking vind ik dan interessant. Een lege accu, ook al is er een externe voeding, betekent dus (waarschijnlijk) dat het apparaat niks doet. Dat kan mijn geval verklaren. Maar hoe krijg ik een lege accu dan opgeladen? Gebeurt dat stilletjes door het apparaat (dat uit staat) te koppelen aan de externe voeding?
groet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Inderdaad.LCH schreef:Dankjewel JW.
Ik bedoel met 'dood zijn' van mijn 2010 dat er met een (nieuwe) accu in èn koppeling aan de thuisvoeding er helemaal niks gebeurt. Geen leds die aan gaan, niks....
Je laatste opmerking vind ik dan interessant. Een lege accu, ook al is er een externe voeding, betekent dus (waarschijnlijk) dat het apparaat niks doet. Dat kan mijn geval verklaren. Maar hoe krijg ik een lege accu dan opgeladen? Gebeurt dat stilletjes door het apparaat (dat uit staat) te koppelen aan de externe voeding?
groet
In de FAQ stond daarover:
Mijn systeem werkt niet, ook niet nadat ik het heb aangesloten op de oplader of adapter.
Antwoord: Indien de batterij volledig leeg is, dient het systeem eerst te worden opgeladen met de meegeleverde adapter voor in de auto of de 220 V oplader alvorens het systeem gebruikt kan worden. Pas na enige tijd kunt u het systeem inschakelen, omdat de stroom eerst gebruikt wordt om de batterij op te laden.
Let op: om de batterij te kunnen gebruiken dient u voor ingebruikname eerst (met bijvoorbeeld een pen) de witte schakelaar onder de batterij van Off op On te zetten.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37
Dit is volgens mij na een min of 5 al, heb dit ook eens aan de hand gehad met mijn Pn2050. Gewoon ff onder stoom zetten en een min of wat geduld hebben, daarna moet hij gewoon opgestart kunnen worden.JW schreef:Inderdaad.LCH schreef:Dankjewel JW.
Ik bedoel met 'dood zijn' van mijn 2010 dat er met een (nieuwe) accu in èn koppeling aan de thuisvoeding er helemaal niks gebeurt. Geen leds die aan gaan, niks....
Je laatste opmerking vind ik dan interessant. Een lege accu, ook al is er een externe voeding, betekent dus (waarschijnlijk) dat het apparaat niks doet. Dat kan mijn geval verklaren. Maar hoe krijg ik een lege accu dan opgeladen? Gebeurt dat stilletjes door het apparaat (dat uit staat) te koppelen aan de externe voeding?
groet
In de FAQ stond daarover:
Mijn systeem werkt niet, ook niet nadat ik het heb aangesloten op de oplader of adapter.
Antwoord: Indien de batterij volledig leeg is, dient het systeem eerst te worden opgeladen met de meegeleverde adapter voor in de auto of de 220 V oplader alvorens het systeem gebruikt kan worden. Pas na enige tijd kunt u het systeem inschakelen, omdat de stroom eerst gebruikt wordt om de batterij op te laden.
Let op: om de batterij te kunnen gebruiken dient u voor ingebruikname eerst (met bijvoorbeeld een pen) de witte schakelaar onder de batterij van Off op On te zetten.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 mar 2008 18:00
Ikzelf heb ook een ms2010, en bij mij is het zo, dat zelfs als ik de baterij eruit heb, en de schakelaar op off, en de netvoeding erin heb, ik hem nog steeds aan kan krijgen.
Dus zonder accu, en switch op off!
Ik heb maar 2 suggesties, en anders denk ik dat er wat mis is met je systeem zelf.
1. Heb je de netvoeding wel aan de juiste kant aangesloten, mij wil het wel eens overkomen dat ik hem in de hoodtelefoonaanluiting stop (aan de linkerkant), terwijl hij aan de rechterkant erin moet.
2. Als het mogelijk voor je is, en je een multimeter o.i.d. hebt, probeer het netvoeding eens na te meten, of hij wel stroom levert, en of er stroom in de accu zit.
Dus zonder accu, en switch op off!
Ik heb maar 2 suggesties, en anders denk ik dat er wat mis is met je systeem zelf.
1. Heb je de netvoeding wel aan de juiste kant aangesloten, mij wil het wel eens overkomen dat ik hem in de hoodtelefoonaanluiting stop (aan de linkerkant), terwijl hij aan de rechterkant erin moet.
2. Als het mogelijk voor je is, en je een multimeter o.i.d. hebt, probeer het netvoeding eens na te meten, of hij wel stroom levert, en of er stroom in de accu zit.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 feb 2008 14:45
Beste allemaal,
Ik kan bevestigen dat de MS2010 (volgens VDO) ook zonder accu zou moeten werken (dus met autovoeding of thuisvoeding).
Mijn apparaat werkt niet met de thuisvoeding noch met de autovoeding, dus er is meer aan de hand. Ik heb 'm voor reparatie teruggestuurd.
Nogmaals bedankt allemaal.
mvg
Ik kan bevestigen dat de MS2010 (volgens VDO) ook zonder accu zou moeten werken (dus met autovoeding of thuisvoeding).
Mijn apparaat werkt niet met de thuisvoeding noch met de autovoeding, dus er is meer aan de hand. Ik heb 'm voor reparatie teruggestuurd.
Nogmaals bedankt allemaal.
mvg
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 240