Ik sta op het punt om de standaard radio/cd speler in mij Toyota Auris uit 2008 te vervangen door een 2-din's multimedia/navigatie systeem.
Met dank aan de mensen die een uitgebreid review hebben gegeven van de DNX8220Bt van Kenwood...
Hierdoor heb ik een aardig beeld kunnen krijgen van de pro's en con's van deze mastodont.
Ik ben ook best wel gecharmeerd van het kleinere broertje, de DNX5220Bt.
In de verkooplijsten zie ik echter ook de DNX5240Bt opduiken. Leg ik de op internet beschikbare specs naast elkaar dan zie ik geen verschillen. Is er wellicht iemand die de verschillen tussen deze modellen kan aangeven ?
Ps'je
Ik heb mijn andere auto de Becker 7944 hangen. Een absolute topper wat mij betreft, met alle functies die ik nodig heb. Een optie zou kunnen zijn om een 2-dins adapter te kopen waarin je de Becker hangt.
Alleen krijg je dan zo'n vreselijk lelijk leeg bakje eronder om de leegte op te vullen.
Jullie 0,02 graag
Verschillen tussen Kenwood DNX5220Bt en DNX5240Bt enz.
-
- New Member
-
- Senior Member
Het is moeilijk te vergelijken maar er is geen enkele moderne Kenwood die qua navigatie-eigenschappen ook maar in de buurt komt van een willekeurige Becker-navi en al helemaal niet in het geval van de superieure Cascade!
Het enige minpunt bij Becker is de actualiteit van de kaarten
Het enige minpunt bij Becker is de actualiteit van de kaarten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor je reactie.
De Cascade heeft me, nu alweer 2 jaar lang, nog nooit laten staan.
BT, navi, Ipod aansturing... alles werkt perfect.
Wellicht moet ik dan toch maar gaan voor de kwaliteit van de Becker en zo'n afzichtig 2-din's raamwerkje halen
De Cascade heeft me, nu alweer 2 jaar lang, nog nooit laten staan.
BT, navi, Ipod aansturing... alles werkt perfect.
Wellicht moet ik dan toch maar gaan voor de kwaliteit van de Becker en zo'n afzichtig 2-din's raamwerkje halen
Hide post links |
-
- Senior Member
De 5240 is de nieuwere uitvoering van de 5220, zie de website van kenwood.
De Kenwood gaat absoluut niet minder navigeren dan de Becker, hoogstens door andere kaartsoftware.
Voor de rest ga je er alleen maar op voorruit, betere BT, betere Ipod interface, sneller, de Becker is nu niet echt snel.....
De Kenwood gaat absoluut niet minder navigeren dan de Becker, hoogstens door andere kaartsoftware.
Voor de rest ga je er alleen maar op voorruit, betere BT, betere Ipod interface, sneller, de Becker is nu niet echt snel.....
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb ondertussen besloten om de Becker in de Auris te hangen.
Helaas zijn de standaard speakers van de Auris (4 speaker systeem, 2 weg - 16,5 cm) echt slecht dus ik ga het geld watr ik uit spaar stukslaan op een mooie set speakers.
Licht off topic maar wie adviseert mij een set top speakers ? Eisen : strak (maar wel een beetje slam) laag, sprankelend open hoog, RUST in het geluid
Helaas zijn de standaard speakers van de Auris (4 speaker systeem, 2 weg - 16,5 cm) echt slecht dus ik ga het geld watr ik uit spaar stukslaan op een mooie set speakers.
Licht off topic maar wie adviseert mij een set top speakers ? Eisen : strak (maar wel een beetje slam) laag, sprankelend open hoog, RUST in het geluid
Hide post links |
-
- New Member
Dat Kenwood met een 5240 komt wil dat zeggen dat de 5220 uitgefaseerd (End of Life) gaan worden? Ik zie de 5220BT wel in de catalogus 2008-2009 staan. Dat zou dan eigenlijk moeten zeggen dat hij nog wel een aantal maanden leverbaar zou moeten zijn. Er zit toch nog wel een aardig prijsverschil tussen de twee en ik heb eigenlijk geen idee wat de wezenlijke verschillen zijn.
Hide post links |
-
- Senior Member
5220 's zijn denk nog niet op?
echte verschillen weet ik eigenlijk niet, snelheid zal wel beter zijn.
echte verschillen weet ik eigenlijk niet, snelheid zal wel beter zijn.
Hide post links |
-
- Normal Member
De 5240 en de 5240BT hebben een "works with iphone" logo erbij gekregen.
Omdat ook de 5240 (zonder bluetooth en handsfree) dit logo nu heeft zou dit met het afspelen van muziek vanaf de iphone te maken kunnen hebben?
Qua navigatie lijkt er niets veranderd, al neem ik aan dat de 5240 wel met 2009 kaarten zal worden uitgeleverd.
Prijsverschil is inderdaad fors, zeker als je geen iphone hebt!
Omdat ook de 5240 (zonder bluetooth en handsfree) dit logo nu heeft zou dit met het afspelen van muziek vanaf de iphone te maken kunnen hebben?
Qua navigatie lijkt er niets veranderd, al neem ik aan dat de 5240 wel met 2009 kaarten zal worden uitgeleverd.
Prijsverschil is inderdaad fors, zeker als je geen iphone hebt!
Hide post links |
-
- Senior Member
zou kunnnen, ik zoek het ff uit.
De 8220 werkt ook prima met Iphone zover ik weet.
De 8220 werkt ook prima met Iphone zover ik weet.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik weet het antwoord. Het enige verschil is de softwareversie van de navigatie, dat is V11, dwz 2009.
Hide post links |
-
- Normal Member
De 5240 heeft een andere Ipod kabel (KCA301V) dan de 5220 (KCA300V).
Dat suggereert dat ze misschien toch iets hebben gewijzigd aan de Ipod/Iphone interface.
Dat suggereert dat ze misschien toch iets hebben gewijzigd aan de Ipod/Iphone interface.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 552