Problemen met DNX7260BT na uitlezen Volkswagen boordcomputer

Broessie
Junior Member
Junior Member

Problemen met DNX7260BT na uitlezen Volkswagen boordcomputer

Bericht door Broessie »

Vanmiddag mijn VW Passat opgehaald uit de garage en de monteur heeft, zoals gewoonlijk, voor het uitlezen van problemen de VAG scanner aan de diagnostische poort van mijn auto gehangen.
In mijn Passat (uit okt. 2006) zat een RNS300 en die heb ik 2 maanden geleden vervangen voor een Kenwood DNX7260BT. Bovendien heb ik tussen de DNX7260BT en de autobedrading een Kenwood stuurwielinterface zitten (CAW-VW2150) die er voor zorgt dat ik de knoppen op mijn stuurwiel kon gebruiken. Werkte perfect. Tot vanmiddag dus.

Toen ik het scherm installeerde gebeurde er in 1e instantie helemaal niets. Toen het scherm verwijderd en nogmaals erop geplaatst en toen startte hij op, nadat ik het systeem gereset had. Echter de stuurwielinterface werkt niet meer.

Bovendien is er nog iets veranderd.
Voorheen ging mijn systeem uit als ik de autosleutel uit het contact haalde. Ik had bovendien het systeem zo ingesteld dat dan ook het scherm kantelde om het eraf te kunnen halen.
Echter, als ik nu de sleutel uit het contact trek, blijft het systeem nog gewoon werken, totdat de aanduiding op mijn autoklokken van km-stand en portierstanden uit gaat!! Dat gebeurt automatisch na ca. 15 seconden als ik de portieren dicht heb.
Bovendien weigert het systeem soms op te starten, zoals ik al aan het begin van mijn relaas meldde. Dan is een reset nodig om hem weer aan de praat te krijgen.

Wat is hier in godesnaam gebeurd??!! Morgen belt er iemand van de garage die aan mijn auto gewerkt heeft, maar ik ben bang dat hij mij niet kan helpen.
Vandaar mijn oproep aan dit forum: weet iemand wat er aan de hand is en wellicht een oplossing voor dit probleem?
Is er instelling in de boordcomputer veranderd of iets dergelijks, die ik weer kan laten terugzetten?

Wacht jullie reacties in spanning af.

Broessie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

Getver man. Dat is helemaal niet leuk. Ook bij mij is de RNS300 gedemonteerd en de 7260 er voor in de plaats gezet. Ik heb dan wel een Touran, maar toch ook van het VAG systeem. Bij mij is er nog geen VAG computer aan mijn auto gehangen. Maar wat heel goed mogelijk is, dat er een storing op de computer van de garage kwam, omdat het systeem geen 300 meer ziet. Als zij die fout gereset hebben, denkt jouw auto nu dat er geen radio meer is. Dat is het enige dat ik me voor kan stellen wat gebeurd is met het Canbus systeem. Maar ik ben wel heel benieuwd naar de oplossing.
In ieder geval sterkte!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member

Bericht door J.Sparrow »

Inderdaad moet je het in de afwezigheid van de standaard radio zoeken. De computer is vanuit de fabriek geprogrammeerd met een standaard radio. Als je die verwijdert geeft het systeem een fout aan. De monteur heeft het apparaat softwarematig uit het systeem verwijderd om die foutmelding te verhelpen. Hierdoor zal de nieuwe radio niet meer als radio worden gezien en rare klachten veroorzaken net zoals de stuurwielbediening.
Niet elke monteur realiseert zich dit omdat de meeste achteraf gemonteerde radio's in auto's worden geplaatst die geen radio af-fabriek hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Broessie
Junior Member
Junior Member

Bericht door Broessie »

Probleem is verholpen.
Zoals Janloco en J.Sparrow hierboven al opperden waren er foutcodes in de VAG computer naar boven gekomen en de monteur heeft die vermeende problemen met de autoradio klakkeloos 'verholpen'.
Vanmorgen alles weer geprogrammeerd zoals het was in de boordcomputer en....voila. :D
Het werkt weer als vanouds.
Toch weer een leerzame ervaring, ook voor de monteur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

Geweldig Broessie!!!

Blij dat het weer naar behoren werkt. En vooral ook leuk dat je het hier deelt met ons. Samen worden we wijzer!!!> heerlijk om hier te neuzen.
Ik kan bij de volgende beurt alvast tegen de monteur vertellen dat hij de fout code van de radio moet laten staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Broessie
Junior Member
Junior Member

Bericht door Broessie »

@Janloco
Graag gedaan hoor. Vind die terugkoppeling vanzelfsprekend.
Bij de weg...werkt jou 7260 nu probleemloos? Daarmee bedoel ik zonder uit te vallen, zoals je in je 2e duurtest schreef?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

@Broessie

Ik heb er nog geen idee van!! Zoals ik al schreef in mijn 2e duurtest, ben ik nu weer een "gewone" gebruiker geworden. Ik heb al wel de nieuwste firmware erop gezet, maar ik heb na die tijd nog geen gebruik gemaakt van mijn auto. Hij staat al bijna 14 dagen stil. Kortom, ik heb nog geen idee hoe hij nu is. Dat is wel beschamend natuurlijk. Maar vanaf volgende week moet hij weer aan het werk. Het verbaast me overigens wel dat het momenteel erg rustig is op het forum over de 72 en de 9260. Misschien zijn de problemen nu echt verholpen en/of heeft de vakantie er mee te maken.
Maar nog bedankt voor je belangstelling. En, ik laat positieve en negatieve ervaring achter op dit forum.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Software uitlezen rittenlog
    door PHGERT » 12 mar 2018 13:40 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 505
  • kenwood dnx7260bt navigatie werkt niet
    door vossie32 » 17 apr 2017 13:16 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 924
  • upgrade CD navigatie Volkswagen Phaeton
    door FVDL » 20 nov 2016 15:05 » in V.A.G
    Weergaves: 655
  • Discover Pro en Mijn Volkswagen Module
    door ghdefouw » 24 mar 2018 15:06 » in V.A.G
    Weergaves: 1064
  • Updaten Volkswagen RNS 510 (Navaudio / Ultinon versie)
    door eehbiertje » 12 nov 2016 13:05 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1484
  • NAVIGATIE VOLKSWAGEN, RAAR GELUID BIJ AUX EN CONTACT AAN
    door oepich123 » 26 sep 2018 17:02 » in V.A.G
    Weergaves: 700
  • Ik zoek een gebr. aanwijzing voor volkswagen radio navigatiesysteem mfd
    door Trebor » 06 jun 2015 22:17 » in V.A.G
    Weergaves: 643

Terug naar “Kenwood”