Ik heb net de nieuwe skoda superb besteld zonder de standaard navigatie ( de bekende columbus/510). ik wil de kenwood 8220bt erin zetten vanwege de hoge bijtelling van de standaard navigatie.
Nu heb ik tevens de optie gekozen van de parkeerassistent. dit houdt in dat je sensoren voor, achter en aan de zijkant van je auto hebt, en de auto parkeert zichzelf.
je ziet dan tijdens het parkeren op de columbus een schematische afbeelding van je auto, met radar. zo kun je overal om je auto heen zien of er een obstakel is. nu wordt mij verteld dat dit alleen op de columbus te zien is en dat dit niet op de kenwood te zien zal zijn. je hoort dan alleen maar piepjes. Iemand een idee of dit via een foefje toch gewoon op de kenwood kan?
de columbus schakelt in zodra je de optie van de parkeerassistent indrukt via een knop en daarna de achteruit versnelling inschakelt.
ik ben benieuwd.
hieronder is een youtube filmpje waarin je kunt zien wat ik bedoel.
Bron / directe link
kenwood dnx8220BT in nieuwe skoda superb
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Wat jij wilt is absoluut onmogelijk alleen al vanwege het feit vanwege het ontbreken van koppeling met de gegevens van de auto zelf. De signalen die de Columbus gebruikt om de informatie weer te geven lopen via CAN en daar is geen enekel navigatie behalve deze voor geschikt.
Deze Kenwood is een geheel op zich zelf staand toestel (Feitelijk een heel mooie Moniceiver met een PND'tje ingebouwd) dat alleen maar GPS signalen gebruikt (en evt EGNOS) en dientengevolge niet onder alle omstandigheden een betrouwbare navigatie tengevolge heeft. In de onlangs gehouden vergelijkingstest is gebleken dat eea zelfs icm EGNOS de navigatie nog af en toe zeer twijfelachtig kan worden genoemd.
Deze Kenwood is een geheel op zich zelf staand toestel (Feitelijk een heel mooie Moniceiver met een PND'tje ingebouwd) dat alleen maar GPS signalen gebruikt (en evt EGNOS) en dientengevolge niet onder alle omstandigheden een betrouwbare navigatie tengevolge heeft. In de onlangs gehouden vergelijkingstest is gebleken dat eea zelfs icm EGNOS de navigatie nog af en toe zeer twijfelachtig kan worden genoemd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
bedankt
bedankt voor je reactie, nu is het me duidelijk.
ik heb de multi test net gelezen en de navi van de kenwood krijgt er inderdaad flink van langs wat betreft alternatieve routes.
ik zoek echter een systeem met navi, tmc, goede video en vooral goede audio eigenschappen.
de pioneer valt vooral af door de slechte recensies hier en de super langzame samenwerking met de ipod.
ik koos voor de 8220bt vanwege zijn goede grafische en uitstekende audio eigenschappen, goede samenwerking met ipod en super bluetooth mogelijkheden. maar......wellicht dat er betere opties zijn.
ik zou graag weten welke systemen jullie aanraden voor max 1500 euro incl installatie. dat is namelijk de prijs die ik betaal voor de 8220bt inclusief 2-din omlijsting en installatie. er moet een bt carkit inzitten want al die losse systemen vind ik niets.
ik heb de multi test net gelezen en de navi van de kenwood krijgt er inderdaad flink van langs wat betreft alternatieve routes.
ik zoek echter een systeem met navi, tmc, goede video en vooral goede audio eigenschappen.
de pioneer valt vooral af door de slechte recensies hier en de super langzame samenwerking met de ipod.
ik koos voor de 8220bt vanwege zijn goede grafische en uitstekende audio eigenschappen, goede samenwerking met ipod en super bluetooth mogelijkheden. maar......wellicht dat er betere opties zijn.
ik zou graag weten welke systemen jullie aanraden voor max 1500 euro incl installatie. dat is namelijk de prijs die ik betaal voor de 8220bt inclusief 2-din omlijsting en installatie. er moet een bt carkit inzitten want al die losse systemen vind ik niets.
Hide post links |
-
- Average Member
parkeerassistent
Ik heb zelf ook de parkeerassistent op mijn VW-Touran, samen met de DNX-5220Bt.
Uiteraard is er geen koppeling met de Dnx, maar in mijn dashboard krijg ik zelf een andere afbeelding tijdens het inschakelen van automatisch parkeren zodat je weet waar je tussenkan.
Verder parkeert de wagen volledig automatisch zodat wat jij zou willen totaal overbodig is (misschien wel een toffe gadget maar echt niet nodig)
Groetjes
Eddy
Uiteraard is er geen koppeling met de Dnx, maar in mijn dashboard krijg ik zelf een andere afbeelding tijdens het inschakelen van automatisch parkeren zodat je weet waar je tussenkan.
Verder parkeert de wagen volledig automatisch zodat wat jij zou willen totaal overbodig is (misschien wel een toffe gadget maar echt niet nodig)
Groetjes
Eddy
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: bedankt
Je hoeft je niet druk te maken en verder te zoeken, je hebt een prima keuze gedaan, betere opties zijn er op dit moment gewoon niet. Nogmaal de 8220 navigeert gewoon prima hoor, wij hebben hem gemanipuleerd zoals de meeste het niet zullen doen, ik denk dat Kenwood zich deze kritiek te harte zal nemen en dit met de volgende update misschien wel verbeterd heeft al.ptconzales schreef:bedankt voor je reactie, nu is het me duidelijk.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Starting Member
parkeersensoren en kenwood 8220
je vertelde dat jij ook een kenwood navi hebt icm met het automatische inparkeren.
vraag: hoor je nog wel de piepjes van je achter- en voorzijde-sensoren , zo ja, was hier een speciale connector voor nodig?
vraag: hoor je nog wel de piepjes van je achter- en voorzijde-sensoren , zo ja, was hier een speciale connector voor nodig?
Hide post links |
-
- Senior Member
hoor je nog wel de piepjes van je achter- en voorzijde-sensoren , zo ja, was hier een speciale connector voor nodig
De PDC en Park Assist zijn van VW en staan volledig los van wat je er als after market spul inbouwtIk heb zelf ook de parkeerassistent op mijn VW-Touran, samen met de DNX-5220Bt.
Uiteraard is er geen koppeling met de Dnx,
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
dus de piepjes komen niet via de speakers maar via een ander ingebouwd speakertje?
dat scheelt weer. De hifi dealer vroeg me hier nl om. hij zei dat dat echt niet zomaar kon, maar dat er allerlei dingen omgezet moesten worden en dat er speciale koppelingen gemaakt moesten worden. Oftewel, hij wil me onnodig geld laten uitgeven, zoals het nu lijkt
dat scheelt weer. De hifi dealer vroeg me hier nl om. hij zei dat dat echt niet zomaar kon, maar dat er allerlei dingen omgezet moesten worden en dat er speciale koppelingen gemaakt moesten worden. Oftewel, hij wil me onnodig geld laten uitgeven, zoals het nu lijkt
Hide post links |
-
- Senior Member
Die piepjes komen van dezelfde "pieper" die je ook waarschuwt voor allerlei ander onheil zoals open deuren, losse gordels etc.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-