Duurtest DNX 7260 BT
-
- Senior Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25
Duurtest DNX 7260 BT
Inmiddels beschik ik een paar weken over een DNX 7260 BT van Kenwood. Het systeem is ingebouwd in een VW Touran, met een TcP stuurwiel bediening, omdat Kenwood zijn systeem niet in voorraad had.. Ik heb enige tijd geleden al een klein stukje geschreven over de eerste kennismaking met de 7260. Hieronder volgt een verslag van een test waarbij ik 4800 km gebruik heb gemaakt van het nav systeem. De kilometers zijn gemaakt in Nederland, Belgie, Luxemburg en Frankrijk. Voor het merendeel zijn de kilometers “binnendoor” gemaakt. Maar natuurlijk zitten er ook grote weg kilometers bij.
Hoe heb ik de 7260 ervaren
Voordelen
Het systeem geeft een goed geluid en er kunnen veel toepassingen afgespeeld worden. Ikzelf gebruik alleen de radio, de cd speler en de USB stick. Natuurlijk gebruik ik ook de telefoon.
Ik heb het systeem aangeschaft omdat het scherm er af gehaald kan worden. Hiervoor het ik een pioneer gebruikt en een tomtom
Gebruiksgemak
Ik beschrijf het gebruiksgemak in mijn beleving, gerelateerd naar het gebruik van de pioneer en de tomtom.
Ik vind het relatief veel werk om over te schakelen naar een andere geluidsbron. USB, radio, cd. Het is zeker niet gebruiksvriendelijk. Tijdens het navigeren, moet je via een ander menu om een keus te maken Daarbij valt het scherm dan voor een aantal seconden geheel uit. Ook is het niet echt makkelijk om het scherm te verwijderen en ook het plaatsen gaat nogal eens mis.
Problemen
Bij het gebruik ben ik een aantal echte problemen tegen gekomen. Dit zijn er eigenlijk gewoon te veel om tevreden te zijn over het apparaat. Ik probeer ze hieronder zo goed mogelijk weer te geven.
- Het komt regelmatig voor dat het apparaat vast loopt tijdens het navigeren. BV, het systeem onderbreekt de muziek en geeft een opdracht om links af te gaan. Daarna moet de geluidsbron dan weer terug keren. Dat gebeurt regelmatig niet. Je hoort dan niets meer. Ook het navigatie geluid komt niet terug. Contact afzetten en weer aanzetten helpt daarbij. Je moet dan wel de auto weer aan de kant zetten
- Tijdens 14 dagen intensief gebruik is het een 10 tal keren voor gekomen dat wanneer het contact weer aangezet wordt het systeem in het geheel opnieuw geïnstalleerd moet worden. Het systeem begint dan met het eerste scherm. Je moet dan oa de taal weer invoeren en alle bestaande gegevens opnieuw invoeren. De hellingshoek van het scherm, de voorkeuze zenders van de radio, de navigatie stem, het navigatie volume. Ook is het systeem kwijt waar je gebleven was met muziek vanaf de usb stick of de cd. Maar het meest vervelend is toch wel dat je de voorkeuze zenders weer kwijt bent. Het is niet aan te geven wanneer dit probleem zich voor gaat doen. Soms gebeurt het als je de motor afgezet hebt voor een open brug. Soms gebeurt het een tweetal dagen niet en dan weer meerdere keren op een dag. Wel of niet verwijderen van het scherm heeft ook geen invloed. Let wel, doet dit probleem zich voor, dan ben je wel zeker een vijftal minuten bezig voor alles weer is zoals het was. Ik heb dus regelmatig gehad dat ik weg wilde rijden, maar eerst weer alle instellingen na moest lopen en dat is bijzonder vervelend.
- Tijdens het gebruik van de usb stick met muziek is het een aantal malen voorgekomen dat het systeem in een soort “loop” terecht komt. Spontaan stopt het systeem ermee, het scherm gaat open om verwijderd te worden, het systeem schakelt uit en start direct daarna weer op. En schakelt daarna weer uit enz. Stoppen en de het contact aan en uit geeft pas weer een oplossing.
- Regelmatig komt het voor dat bij gebruik van navigatie de nieuwe kaartopbouw niet meer plaats vind wanneer je even met bv zender zoeken bezig geweest bent in het menu van de radio. Ga je dan weer terug naar het nav gedeelte, dan krijg je wel de info boven en onder op het scherm, maar er is geen kaart meer. Dit vlak is dan gewoon egaal wit.
Tekortkomingen
Ik noem het maar even tekortkomingen, maar ook dit is weer iets van mijzelf.
Ik vind het heel storend dat ik niet kan zien waar ik ben wanneer ik een route ingegeven heb. Staat het nav wel aan, maar geen route ingegeven, dan staat er boven aan het scherm waar je op dat moment rijdt. Ik mis dat heel erg als er wel een route is ingepland.
Ook vind het ik het bijzonder storend dat al het geluid geheel wegvalt als de dame begint te vertellen hoe je rijden moet. Dit zelfde doet zich voor als je de snelheidscamera’s hebt ingegeven. Als je dan in Nederland rijdt, met zijn vele snelheidscamera’s dan is het tijdens het navigeren eigenlijk niet mogelijk om bv het journaal te volgen. Rijd je binnendoor in bv Frankrijk dan hoef je ook geen geluidsbron op de radio aan te zetten, want het geluid is meer af dan aanwezig. Er wordt heel veel info gegeven als er bv een aantal rotondes achter elkaar liggen De nav neemt dan het gehele geluid weg. Dit schijnt alleen op de voorspeakers te zijn. Volgens een aantal mensen op deze site blijven de achterspeakers dan wel doorspelen. Maar helaas ontbreken die bij mij.
Het komt heel vaak voor dat wanneer je het scherm wilt aanraken in een hoek, bv om het beeld te splitsen, dat je te dicht in de buurt komt van een van de `knopjes` op de omlijsting. Een kuiltje in de weg is dan voldoende om je vinger in de buurt te laten komen van bv het scherm open knopje en het scherm gaat ongewild open. Ook als je bv met een landkaart te dicht langs een van de knopjes gaat gebeuren er vreemde dingen.
Het systeem is tevens aangesloten op de verlichting. Toch gaat het systeem niet in de stand nacht als het licht wordt aangezet. Ook in tunnels ed blijft het scherm op dag stand staan, terwijl in het menu `automatisch`is aangegeven. Pas als het buiten echt donker wordt in de avonduren gaat het systeem op nachtstand.
Het systeem heeft geen snelheidspuls. Dat heeft als nadeel dat het volume van de radio niet omhoog gaat als de snelheid van de auto omhoog gaat. Dat vind ik een groot gemis. Ook kun je niet meer navigeren in lange tunnels met afslagen zoals bv het westelijke deel van de boulevard Peripherique in Parijs. Dat is dan echt een grote ellende.
De stuurwielbediening werkt prima met het volume, maar wanneer je de pijltjes gebruikt voor de volgende zender, dan begint het systeem met het scannen van de fm band en hij gaat niet naar de volgende geprogrammeerde zender. Wil je dus overschakelen van bv p2 naar p6, dan zal je dat altijd moeten doen via het menu
En nu????
Gezien de ervaring die ik nu heb en ik zou weer voor de keus staan om dit systeem te kopen, dan liet ik het zeker mijn neus voorbij gaan en kocht dit systeem absoluut niet. Volgens insiders wordt er door Kenwood gewerkt aan een bug in het systeem, maar als ik zie wat ik de afgelopen 4800 km heb meegemaakt met dit apparaat, durf ik te stellen dat Kenwood zijn product niet afdoende getest heeft alvorens het op de markt te brengen. Zij hadden zelf anders ook deze problemen ondervonden. Als ik op de site lees, ben ik niet de enige met problemen over dit apparaat.
Ik wil geen anti reclame maken voor Kenwood, maar als iemand mij om advies vraagt om dit systeem te kopen, zou ik zeker zeggen, koop het niet!!!!!
Vragen ?? Stel ze gerust, ik probeer ze hier te beantwoorden zodat we er allemaal wat aan hebben.
Hoe heb ik de 7260 ervaren
Voordelen
Het systeem geeft een goed geluid en er kunnen veel toepassingen afgespeeld worden. Ikzelf gebruik alleen de radio, de cd speler en de USB stick. Natuurlijk gebruik ik ook de telefoon.
Ik heb het systeem aangeschaft omdat het scherm er af gehaald kan worden. Hiervoor het ik een pioneer gebruikt en een tomtom
Gebruiksgemak
Ik beschrijf het gebruiksgemak in mijn beleving, gerelateerd naar het gebruik van de pioneer en de tomtom.
Ik vind het relatief veel werk om over te schakelen naar een andere geluidsbron. USB, radio, cd. Het is zeker niet gebruiksvriendelijk. Tijdens het navigeren, moet je via een ander menu om een keus te maken Daarbij valt het scherm dan voor een aantal seconden geheel uit. Ook is het niet echt makkelijk om het scherm te verwijderen en ook het plaatsen gaat nogal eens mis.
Problemen
Bij het gebruik ben ik een aantal echte problemen tegen gekomen. Dit zijn er eigenlijk gewoon te veel om tevreden te zijn over het apparaat. Ik probeer ze hieronder zo goed mogelijk weer te geven.
- Het komt regelmatig voor dat het apparaat vast loopt tijdens het navigeren. BV, het systeem onderbreekt de muziek en geeft een opdracht om links af te gaan. Daarna moet de geluidsbron dan weer terug keren. Dat gebeurt regelmatig niet. Je hoort dan niets meer. Ook het navigatie geluid komt niet terug. Contact afzetten en weer aanzetten helpt daarbij. Je moet dan wel de auto weer aan de kant zetten
- Tijdens 14 dagen intensief gebruik is het een 10 tal keren voor gekomen dat wanneer het contact weer aangezet wordt het systeem in het geheel opnieuw geïnstalleerd moet worden. Het systeem begint dan met het eerste scherm. Je moet dan oa de taal weer invoeren en alle bestaande gegevens opnieuw invoeren. De hellingshoek van het scherm, de voorkeuze zenders van de radio, de navigatie stem, het navigatie volume. Ook is het systeem kwijt waar je gebleven was met muziek vanaf de usb stick of de cd. Maar het meest vervelend is toch wel dat je de voorkeuze zenders weer kwijt bent. Het is niet aan te geven wanneer dit probleem zich voor gaat doen. Soms gebeurt het als je de motor afgezet hebt voor een open brug. Soms gebeurt het een tweetal dagen niet en dan weer meerdere keren op een dag. Wel of niet verwijderen van het scherm heeft ook geen invloed. Let wel, doet dit probleem zich voor, dan ben je wel zeker een vijftal minuten bezig voor alles weer is zoals het was. Ik heb dus regelmatig gehad dat ik weg wilde rijden, maar eerst weer alle instellingen na moest lopen en dat is bijzonder vervelend.
- Tijdens het gebruik van de usb stick met muziek is het een aantal malen voorgekomen dat het systeem in een soort “loop” terecht komt. Spontaan stopt het systeem ermee, het scherm gaat open om verwijderd te worden, het systeem schakelt uit en start direct daarna weer op. En schakelt daarna weer uit enz. Stoppen en de het contact aan en uit geeft pas weer een oplossing.
- Regelmatig komt het voor dat bij gebruik van navigatie de nieuwe kaartopbouw niet meer plaats vind wanneer je even met bv zender zoeken bezig geweest bent in het menu van de radio. Ga je dan weer terug naar het nav gedeelte, dan krijg je wel de info boven en onder op het scherm, maar er is geen kaart meer. Dit vlak is dan gewoon egaal wit.
Tekortkomingen
Ik noem het maar even tekortkomingen, maar ook dit is weer iets van mijzelf.
Ik vind het heel storend dat ik niet kan zien waar ik ben wanneer ik een route ingegeven heb. Staat het nav wel aan, maar geen route ingegeven, dan staat er boven aan het scherm waar je op dat moment rijdt. Ik mis dat heel erg als er wel een route is ingepland.
Ook vind het ik het bijzonder storend dat al het geluid geheel wegvalt als de dame begint te vertellen hoe je rijden moet. Dit zelfde doet zich voor als je de snelheidscamera’s hebt ingegeven. Als je dan in Nederland rijdt, met zijn vele snelheidscamera’s dan is het tijdens het navigeren eigenlijk niet mogelijk om bv het journaal te volgen. Rijd je binnendoor in bv Frankrijk dan hoef je ook geen geluidsbron op de radio aan te zetten, want het geluid is meer af dan aanwezig. Er wordt heel veel info gegeven als er bv een aantal rotondes achter elkaar liggen De nav neemt dan het gehele geluid weg. Dit schijnt alleen op de voorspeakers te zijn. Volgens een aantal mensen op deze site blijven de achterspeakers dan wel doorspelen. Maar helaas ontbreken die bij mij.
Het komt heel vaak voor dat wanneer je het scherm wilt aanraken in een hoek, bv om het beeld te splitsen, dat je te dicht in de buurt komt van een van de `knopjes` op de omlijsting. Een kuiltje in de weg is dan voldoende om je vinger in de buurt te laten komen van bv het scherm open knopje en het scherm gaat ongewild open. Ook als je bv met een landkaart te dicht langs een van de knopjes gaat gebeuren er vreemde dingen.
Het systeem is tevens aangesloten op de verlichting. Toch gaat het systeem niet in de stand nacht als het licht wordt aangezet. Ook in tunnels ed blijft het scherm op dag stand staan, terwijl in het menu `automatisch`is aangegeven. Pas als het buiten echt donker wordt in de avonduren gaat het systeem op nachtstand.
Het systeem heeft geen snelheidspuls. Dat heeft als nadeel dat het volume van de radio niet omhoog gaat als de snelheid van de auto omhoog gaat. Dat vind ik een groot gemis. Ook kun je niet meer navigeren in lange tunnels met afslagen zoals bv het westelijke deel van de boulevard Peripherique in Parijs. Dat is dan echt een grote ellende.
De stuurwielbediening werkt prima met het volume, maar wanneer je de pijltjes gebruikt voor de volgende zender, dan begint het systeem met het scannen van de fm band en hij gaat niet naar de volgende geprogrammeerde zender. Wil je dus overschakelen van bv p2 naar p6, dan zal je dat altijd moeten doen via het menu
En nu????
Gezien de ervaring die ik nu heb en ik zou weer voor de keus staan om dit systeem te kopen, dan liet ik het zeker mijn neus voorbij gaan en kocht dit systeem absoluut niet. Volgens insiders wordt er door Kenwood gewerkt aan een bug in het systeem, maar als ik zie wat ik de afgelopen 4800 km heb meegemaakt met dit apparaat, durf ik te stellen dat Kenwood zijn product niet afdoende getest heeft alvorens het op de markt te brengen. Zij hadden zelf anders ook deze problemen ondervonden. Als ik op de site lees, ben ik niet de enige met problemen over dit apparaat.
Ik wil geen anti reclame maken voor Kenwood, maar als iemand mij om advies vraagt om dit systeem te kopen, zou ik zeker zeggen, koop het niet!!!!!
Vragen ?? Stel ze gerust, ik probeer ze hier te beantwoorden zodat we er allemaal wat aan hebben.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Een zeer uitvoerig en inhoudelijk verhaal, m'n complimenten daarvoor
Dit zo lezend kan ik me je conclusie zeer wel voorstellen. En dat is jammer, het systeem was veel belovend.
Ik ben benieuwd naar commentaren van andere gebruikers.
Overigens, het ontbreken van een puls, en daarmee problemen als bijvoorbeeld op de Périférique komen me bekend voor. Voor mij een reden om een systeem te willen dat wél aangesloten is op de puls. Maar zolangzamerhand word/ben ik daarbij een roepende in de woestijn....
Groet,
JW
Dit zo lezend kan ik me je conclusie zeer wel voorstellen. En dat is jammer, het systeem was veel belovend.
Ik ben benieuwd naar commentaren van andere gebruikers.
Overigens, het ontbreken van een puls, en daarmee problemen als bijvoorbeeld op de Périférique komen me bekend voor. Voor mij een reden om een systeem te willen dat wél aangesloten is op de puls. Maar zolangzamerhand word/ben ik daarbij een roepende in de woestijn....
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Schitterend verhaal en helaas weer een bewijs dat ze ondanks jarenlange ervaring bij Kenwood nauwelijks in staat zijn een tevredenstellend systeem te bouwen.
M'n complimenten om in zulke keurige bewoordingen zoveel schandalige tekortkomingen neer te zetten
Een systeem om met een zeer grote boog omheen te lopen.
M'n complimenten om in zulke keurige bewoordingen zoveel schandalige tekortkomingen neer te zetten
Een systeem om met een zeer grote boog omheen te lopen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55
Helder verhaal. Doet me denken aan mezelf na het inbouwen van een DNX-5220BT in mijn toenmalige Volvo V70. Nooit helemaal tevreden geweest. Het zou kunnen zijn dat de boordelectronica (de beroemde canbus) niet goed communiceert met de Kenwood. Ook een vraag. Nooit een DNX-520VBT overwogen? Die is speciaal voor VAG auto's ontwikkeld door Kenwood. Zullen ze niet voor niets gedaan hebben.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Het enige aspect dat dit toestel geschikt maakt voor VAG auto's is de vorm van het frontje
Voor de rest heb je nog steeds een aparte CAN adapter nodig, werkt de stuurwielbediening niet en wordt er niets getoond in de boordcomputer Plus, past de standaard antenne niet, heb je een fatoomadapter extra nodig en bovendien is het front niet afneembaar.
Als je dat vergelijkt met de Pioneer F9110BT is dit van Kenwood gewoon de zoveelste blunder
Ook gezien de bovenstaande eigenschappen lijkt het me verstandig hier ver van weg te blijven
Voor de rest heb je nog steeds een aparte CAN adapter nodig, werkt de stuurwielbediening niet en wordt er niets getoond in de boordcomputer Plus, past de standaard antenne niet, heb je een fatoomadapter extra nodig en bovendien is het front niet afneembaar.
Als je dat vergelijkt met de Pioneer F9110BT is dit van Kenwood gewoon de zoveelste blunder
Ook gezien de bovenstaande eigenschappen lijkt het me verstandig hier ver van weg te blijven
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55
@ Gerritje
Zijn dit conclusies gestaafd door praktijkervaring (afgezien van het afneembare front) of komt deze reactie voort uit je, om het zo maar eens te noemen, kritische houding t.o.v. Kenwood producten. Hoe terecht dit wellicht ook is (gezien mijn eigen ervaring). Wellicht dat Gentry zijn licht hier eens over kan laten schijnen.
Zijn dit conclusies gestaafd door praktijkervaring (afgezien van het afneembare front) of komt deze reactie voort uit je, om het zo maar eens te noemen, kritische houding t.o.v. Kenwood producten. Hoe terecht dit wellicht ook is (gezien mijn eigen ervaring). Wellicht dat Gentry zijn licht hier eens over kan laten schijnen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Allereerst complimenten voor het uitvoerige relaas
Maar ik heb gelijk een kritische kanttekening, het verhaal is alleen maar negatief. Het apparaat heeft ook zeer veel positieve eigenschappen, die worden te kort genoemd, waarom ervaar je die positief?
Feit is dat het systeem eigenlijk hopeloos traag reageert, feit is dat het systeem zijn instellingen regelmatig verliest.
Maar het verhaal over de tunnels in Parijs etc kan ik niet beamen, het systeem geeft gewoon duidelijk vantevoren aan waar je heen moet, daarop kun je anticiperen, natuurlijk is een pulsaansluiting te prefereren maar men vergeet dat de klant tegenwoordig geen geld extra uit wil geven voor bijvoorbeeld canbus interface.
Jij hebt dat wel gedaan dus slaat dat niet op jou.
Op zich voldoet voor 90% van alle mensen die een navigatiesysteem bezitten deze manier van navigeren, kijk om je heen 's avonds en 's nachts en zie hoeveel mensen een portable aan de ruit hebben hangen.
Niet iedereen heeft veel geld over voor een ingebouwd navigatiesysteem. Geef je wel een behoorlijk bedrag uit voor een dergelijk systeem dan mag je best verwachten dat het goed en nauwkeurig navigeert, en dat doet een systeem het beste met een pulsaansluiting, maar dan komt het kostenplaatje weer om de hoek kijken, niet in elke auto is tegenwoordig zomaar een puls te vinden, dan moet er dus een speciale interface aangeschaft worden.
Nu de kritische noot naar Kenwood, ik verbaas mij er ook iedere keer weer over dat men een toestel op de markt brengt waarbij er een aantal fouten zitten die naar mijn bescheiden mening in een testfase naar boven moeten komen. Maar schijnbaar kan Kenwood zich dit permiteren.
Ik ben van mening dat ze op dit moment nog steeds de beste mix hebben tot €1500,-, door de boot genomen zit alles er op en er aan, afneembaar front, een prima bluetooth, goede audio /- mogelijkheden en een navigatiesysteem wat niet het mooist is qua beeld maar verder wel prima navigeert, en daar gaat het om.
Pioneer heeft met de F10BT en F20BT een duurder alternatief, maar heeft geen afneembaar front, een mindere bluetooth, minder grafische mogelijkheden en een grafisch totaal andere interface, dat is uiteraard een kwestie van smaak, maar mij bevalt wat dat betreft Kenwood beter.
Wat zou ik nu zelf doen als ik NU weer een aankoop mocht doen? Ik denk toch de Kenwood, waarom, vooral vanwege de prima audio en fraaie grafische interface, mijn keuze baseer ik dan wel op het vertrouwen dat de te verwachten update de meeste problemen oplost en de snelheid beter wordt.
Zou ik nog 2 maanden moeten wachten dan zou ik serieus de nieuwe Alpine all-in-one overwegen, hoewel die ook geen afneembaar front heeft, en dat is gewoon een misser in deze tijd waarin onverlaten je een dergelijk pareltje niet gunnen.
Verder lees ik in de reacties van JW en Gerritje steeds hetzelfde, maar die zijn bij VDO blijven hangen en staan niet nu voor de keuze om een nieuw systeem aan te (moeten) schaffen, ik denk dat zij nu ook geen € 1500 uit gaan geven aan een VDO MS5200 zolang deze nog verkrijgbaar is.
Het is helaas nog steeds zo dat een perfecte all-in-one nog steeds niet op de markt is, het is zeer zeker geen RNS510, hoewel het een prachtig mooi toestel is wat goed werkt en navigeert is het gewoon te beperkt en te duur in de standaard configuratie, zeker nu de eisen van de gebruikers ook steeds hoger worden.
De per definitie negatieve klanken van Gerritje tav alle Kenwoods lach ik gewoon om, het lijkt soms alsof ie het er gewoon om doet, een echt alternatief komt ie zelf niet mee, dat zegt genoeg, zoals ik al vaker gezegd heb bestaat er nog geen 100% perfect toestel. Ik vind wel dat Kenwood nog steeds het best scoort, de nieuwe F20 van Pioneer heeft zeer goede specs, maar ik wacht eerst maar gebruikerservaringen af. Dat geldt dus ook voor de nieuwe Alpine welke in juli op de markt komt. 1 ding geloof ik wel, Alpine test haar producten zeer uitvoerig alvorens deze te introduceren, daar kan Kenwood wat van leren.
Wat ik van de nieuwe Alpine gezien heb, hij staat al wel in de nieuwe folder, is echt veelbelovend, slimme dual screens waarvan ik mij afvraag waarom Pioneer en Kenwood dat niet hebben. Kenwood heeft het wel op de nieuwe lijn, maar niet zoals bij Alpine, zo moet het volgens mij zijn.
Ik moet zeggen dat Pioneer nu ook meer die veeleisende klant lijkt te luisteren met zinvolle add-ons voor haar nieuwe Avic Fxx20 serie. Als zij nu ook nog met afneembaar front komen en de problemen die er zijn met de voorgaande modellen geheel onder de knie hebben kan Pioneer mijn vertrouwen ook weer krijgen, totnutoe echter dus nog niet.
Om even op de speciale VAG toestellen te reageren, degene die zowel de Pioneers als de Kenwood hebben aanschouwd en hebben zien werken zal het gros denk toch voor de Kenwood kiezen, natuurlijk is het leuk als je ook pijltjes tussen de tellers kunt zien zoals bij de Pioneer, maar per type auto wil de aansturing daarvan ook verschillend zijn en dan werkt het bij het ene model wel en het andere weer niet, lastig uit te leggen aan klanten.
Maar de Kenwood smoelt gewoon veel mooier, heeft een grafisch groter en mooier scherm, en dat vinden de meeste mensen toch aantrekkelijk.
Even nog inhoudelijk op het verhaal Janloco, de verlichting van de Kenwood heb ik op Navsync staan en dat bevalt erg goed.
De signalen bij camera's etc ervaar ik ook als storend, ook dat ze alleen maar op kleine schaal zichbaar zijn vind ik een manco. Ik hoop dat men daar wat aan gaat veranderen in de toekomst.
Pioneer en Alpine doen dat al enige tijd beter. Maar een tekortkoming? Nee, zo wil ik het niet noemen, waarom? Omdat het in bepaalde landen niet is toegestaan, dus kun je het Kenwood niet echt aanrekenen want jij zet het er zelf op. Maar dat het beter kan is een feit.
ik heb daarom de signalen maar helemaal uitgeschakeld, ik heb er een Beltronics STI-R in gezet, is betrouwbaarder bovendien en te trainen.
PS, excuses voor dit wat lange relaas....
Maar ik heb gelijk een kritische kanttekening, het verhaal is alleen maar negatief. Het apparaat heeft ook zeer veel positieve eigenschappen, die worden te kort genoemd, waarom ervaar je die positief?
Feit is dat het systeem eigenlijk hopeloos traag reageert, feit is dat het systeem zijn instellingen regelmatig verliest.
Maar het verhaal over de tunnels in Parijs etc kan ik niet beamen, het systeem geeft gewoon duidelijk vantevoren aan waar je heen moet, daarop kun je anticiperen, natuurlijk is een pulsaansluiting te prefereren maar men vergeet dat de klant tegenwoordig geen geld extra uit wil geven voor bijvoorbeeld canbus interface.
Jij hebt dat wel gedaan dus slaat dat niet op jou.
Op zich voldoet voor 90% van alle mensen die een navigatiesysteem bezitten deze manier van navigeren, kijk om je heen 's avonds en 's nachts en zie hoeveel mensen een portable aan de ruit hebben hangen.
Niet iedereen heeft veel geld over voor een ingebouwd navigatiesysteem. Geef je wel een behoorlijk bedrag uit voor een dergelijk systeem dan mag je best verwachten dat het goed en nauwkeurig navigeert, en dat doet een systeem het beste met een pulsaansluiting, maar dan komt het kostenplaatje weer om de hoek kijken, niet in elke auto is tegenwoordig zomaar een puls te vinden, dan moet er dus een speciale interface aangeschaft worden.
Nu de kritische noot naar Kenwood, ik verbaas mij er ook iedere keer weer over dat men een toestel op de markt brengt waarbij er een aantal fouten zitten die naar mijn bescheiden mening in een testfase naar boven moeten komen. Maar schijnbaar kan Kenwood zich dit permiteren.
Ik ben van mening dat ze op dit moment nog steeds de beste mix hebben tot €1500,-, door de boot genomen zit alles er op en er aan, afneembaar front, een prima bluetooth, goede audio /- mogelijkheden en een navigatiesysteem wat niet het mooist is qua beeld maar verder wel prima navigeert, en daar gaat het om.
Pioneer heeft met de F10BT en F20BT een duurder alternatief, maar heeft geen afneembaar front, een mindere bluetooth, minder grafische mogelijkheden en een grafisch totaal andere interface, dat is uiteraard een kwestie van smaak, maar mij bevalt wat dat betreft Kenwood beter.
Wat zou ik nu zelf doen als ik NU weer een aankoop mocht doen? Ik denk toch de Kenwood, waarom, vooral vanwege de prima audio en fraaie grafische interface, mijn keuze baseer ik dan wel op het vertrouwen dat de te verwachten update de meeste problemen oplost en de snelheid beter wordt.
Zou ik nog 2 maanden moeten wachten dan zou ik serieus de nieuwe Alpine all-in-one overwegen, hoewel die ook geen afneembaar front heeft, en dat is gewoon een misser in deze tijd waarin onverlaten je een dergelijk pareltje niet gunnen.
Verder lees ik in de reacties van JW en Gerritje steeds hetzelfde, maar die zijn bij VDO blijven hangen en staan niet nu voor de keuze om een nieuw systeem aan te (moeten) schaffen, ik denk dat zij nu ook geen € 1500 uit gaan geven aan een VDO MS5200 zolang deze nog verkrijgbaar is.
Het is helaas nog steeds zo dat een perfecte all-in-one nog steeds niet op de markt is, het is zeer zeker geen RNS510, hoewel het een prachtig mooi toestel is wat goed werkt en navigeert is het gewoon te beperkt en te duur in de standaard configuratie, zeker nu de eisen van de gebruikers ook steeds hoger worden.
De per definitie negatieve klanken van Gerritje tav alle Kenwoods lach ik gewoon om, het lijkt soms alsof ie het er gewoon om doet, een echt alternatief komt ie zelf niet mee, dat zegt genoeg, zoals ik al vaker gezegd heb bestaat er nog geen 100% perfect toestel. Ik vind wel dat Kenwood nog steeds het best scoort, de nieuwe F20 van Pioneer heeft zeer goede specs, maar ik wacht eerst maar gebruikerservaringen af. Dat geldt dus ook voor de nieuwe Alpine welke in juli op de markt komt. 1 ding geloof ik wel, Alpine test haar producten zeer uitvoerig alvorens deze te introduceren, daar kan Kenwood wat van leren.
Wat ik van de nieuwe Alpine gezien heb, hij staat al wel in de nieuwe folder, is echt veelbelovend, slimme dual screens waarvan ik mij afvraag waarom Pioneer en Kenwood dat niet hebben. Kenwood heeft het wel op de nieuwe lijn, maar niet zoals bij Alpine, zo moet het volgens mij zijn.
Ik moet zeggen dat Pioneer nu ook meer die veeleisende klant lijkt te luisteren met zinvolle add-ons voor haar nieuwe Avic Fxx20 serie. Als zij nu ook nog met afneembaar front komen en de problemen die er zijn met de voorgaande modellen geheel onder de knie hebben kan Pioneer mijn vertrouwen ook weer krijgen, totnutoe echter dus nog niet.
Om even op de speciale VAG toestellen te reageren, degene die zowel de Pioneers als de Kenwood hebben aanschouwd en hebben zien werken zal het gros denk toch voor de Kenwood kiezen, natuurlijk is het leuk als je ook pijltjes tussen de tellers kunt zien zoals bij de Pioneer, maar per type auto wil de aansturing daarvan ook verschillend zijn en dan werkt het bij het ene model wel en het andere weer niet, lastig uit te leggen aan klanten.
Maar de Kenwood smoelt gewoon veel mooier, heeft een grafisch groter en mooier scherm, en dat vinden de meeste mensen toch aantrekkelijk.
Even nog inhoudelijk op het verhaal Janloco, de verlichting van de Kenwood heb ik op Navsync staan en dat bevalt erg goed.
De signalen bij camera's etc ervaar ik ook als storend, ook dat ze alleen maar op kleine schaal zichbaar zijn vind ik een manco. Ik hoop dat men daar wat aan gaat veranderen in de toekomst.
Pioneer en Alpine doen dat al enige tijd beter. Maar een tekortkoming? Nee, zo wil ik het niet noemen, waarom? Omdat het in bepaalde landen niet is toegestaan, dus kun je het Kenwood niet echt aanrekenen want jij zet het er zelf op. Maar dat het beter kan is een feit.
ik heb daarom de signalen maar helemaal uitgeschakeld, ik heb er een Beltronics STI-R in gezet, is betrouwbaarder bovendien en te trainen.
PS, excuses voor dit wat lange relaas....
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25
Alle bovenstaande schrijvers, dank voor jullie relaas. Het is goed te lezen dat er mensen zijn die je relaas toch willen lezen.
Ik moet nog opmerken dat ik overgestapt ben naar Kenwood enkel en alleen omdat het een afneembaar front heeft, was dat niet het geval, dan had ik waarschijnlijk weer een pioneer overwogen.
@JW
Je hebt zeker gelijk als je praat over je roep in de woestijn voor de pulse. Ook voor mij is dat een zoektocht geweest, want ik wilde graag een apparaat met pulse, maar voor mij gold als nummer 1 een afneembaar front.
@Gerritje
Ik weet niet of het weer het bewijs dat ze na jarenlange ervaring bij Kenwood een tevreden systeem kunnen bouwen. Ik heb geen ervaringen met eerdere systemen van hen. Als ik mij niet vergis waren zij ook de eerste op de markt met een één din systeem. Maar ik vind wel dat veel problemen bij een goede test naar boven hadden kunnen komen en zij die eerst hadden moeten oplossen alvorens dit model op de markt te brengen. Om met een grote boog om dit syteem heen te lopen?? Mogelijk komt er een oplossing van Kenwood. Als dat zo is dan zou ik de boog niet meer zo groot maken om omheen te lopen. Misschien is het dan wel een toestel wat het overwegen waard is.
@hapee50
Nee ik heb nooit het systeem voor VAG auto's overwogen. Maar dan alleen maar omdat het geen afneembaar front heeft. Mogelijk zijn er problemen met het canbus systeem, maar dat kan ik me niet helemaal voorstellen. Als daar problemen mee zijn, moet ook de auto problemen gaan geven en dat doet hij gelukkig niet.
@Gentry
Heel hartelijk dank voor jouw mening en uitvoerig antwoord.
Jouw kritische kanttekening is wellicht terecht. Maar vergeet niet, dat als je veel geld uit hebt gegeven voor een systeem en je staat dan met de regelmaat van de klok op je vakantie, aan de kant van de weg om alle instellingen die je nodig hebt voor de zoveelste keer opnieuw in te voeren, dat alle positieve dingen van het apparaat overschaduwd worden.
Over je relaas van de tunnels in Parijs heb ik helaas een andere mening. Ik heb geen systeem gekocht om te anticiperen op op afslagen in een tunnel. Als ik met mijn caravan door Parijs rijd heb ik andere dingen aan mijn hoofd en dan vind ik het wel heel fijn om tijdig voor de juiste afrit te kiezen. En ik word dan al helemaal niet gelukkig als mijn systeem weer "zicht" heeft en het verteld dat ik moet keren.
Je hebt zeker gelijk als je stelt dat alles op het apparaat zit. De mogelijkheden zijn ongekend en het ziet er zeker allemaal gelikt uit. Misschien is dat wel het probleem van het geheel. Het toestel kan gewoon te veel?? Ik ben blij dat jij, als kenner, stelt dat het de beste mix is, dan is al mijn voorwerkt om te komen tot dit systeem, niet verkeerd geweest. Daar ben ik wel blij om.
Als ik NU weer een systeem moest aanschaffen, dan zou Kenwood wel weer op mijn lijstje staan, maar dan zou ik niet meer haantje de voorste zijn en tomtomment afwachten tot problemen opgelost zijn.
Je tip over de verlichting ga ik nog even proberen en je hebt gelijk als je zegt dat je de snelheidscamera's er zelf in zet. dat kan ik Kenwood niet kwalijk nemen. Daarom heb ik ze er maar niet meer ingezet.
Excusus voor je lange relaas?? Haha nee, door mij niet geaccepteerd!!!!. Ik ben veel te blij met je opmerkingen, want niet alleen ik kan daar wat mee, maar ook andere en dat is volgens mij het voordeel van dit forum.
Ik moet nog opmerken dat ik overgestapt ben naar Kenwood enkel en alleen omdat het een afneembaar front heeft, was dat niet het geval, dan had ik waarschijnlijk weer een pioneer overwogen.
@JW
Je hebt zeker gelijk als je praat over je roep in de woestijn voor de pulse. Ook voor mij is dat een zoektocht geweest, want ik wilde graag een apparaat met pulse, maar voor mij gold als nummer 1 een afneembaar front.
@Gerritje
Ik weet niet of het weer het bewijs dat ze na jarenlange ervaring bij Kenwood een tevreden systeem kunnen bouwen. Ik heb geen ervaringen met eerdere systemen van hen. Als ik mij niet vergis waren zij ook de eerste op de markt met een één din systeem. Maar ik vind wel dat veel problemen bij een goede test naar boven hadden kunnen komen en zij die eerst hadden moeten oplossen alvorens dit model op de markt te brengen. Om met een grote boog om dit syteem heen te lopen?? Mogelijk komt er een oplossing van Kenwood. Als dat zo is dan zou ik de boog niet meer zo groot maken om omheen te lopen. Misschien is het dan wel een toestel wat het overwegen waard is.
@hapee50
Nee ik heb nooit het systeem voor VAG auto's overwogen. Maar dan alleen maar omdat het geen afneembaar front heeft. Mogelijk zijn er problemen met het canbus systeem, maar dat kan ik me niet helemaal voorstellen. Als daar problemen mee zijn, moet ook de auto problemen gaan geven en dat doet hij gelukkig niet.
@Gentry
Heel hartelijk dank voor jouw mening en uitvoerig antwoord.
Jouw kritische kanttekening is wellicht terecht. Maar vergeet niet, dat als je veel geld uit hebt gegeven voor een systeem en je staat dan met de regelmaat van de klok op je vakantie, aan de kant van de weg om alle instellingen die je nodig hebt voor de zoveelste keer opnieuw in te voeren, dat alle positieve dingen van het apparaat overschaduwd worden.
Over je relaas van de tunnels in Parijs heb ik helaas een andere mening. Ik heb geen systeem gekocht om te anticiperen op op afslagen in een tunnel. Als ik met mijn caravan door Parijs rijd heb ik andere dingen aan mijn hoofd en dan vind ik het wel heel fijn om tijdig voor de juiste afrit te kiezen. En ik word dan al helemaal niet gelukkig als mijn systeem weer "zicht" heeft en het verteld dat ik moet keren.
Je hebt zeker gelijk als je stelt dat alles op het apparaat zit. De mogelijkheden zijn ongekend en het ziet er zeker allemaal gelikt uit. Misschien is dat wel het probleem van het geheel. Het toestel kan gewoon te veel?? Ik ben blij dat jij, als kenner, stelt dat het de beste mix is, dan is al mijn voorwerkt om te komen tot dit systeem, niet verkeerd geweest. Daar ben ik wel blij om.
Als ik NU weer een systeem moest aanschaffen, dan zou Kenwood wel weer op mijn lijstje staan, maar dan zou ik niet meer haantje de voorste zijn en tomtomment afwachten tot problemen opgelost zijn.
Je tip over de verlichting ga ik nog even proberen en je hebt gelijk als je zegt dat je de snelheidscamera's er zelf in zet. dat kan ik Kenwood niet kwalijk nemen. Daarom heb ik ze er maar niet meer ingezet.
Excusus voor je lange relaas?? Haha nee, door mij niet geaccepteerd!!!!. Ik ben veel te blij met je opmerkingen, want niet alleen ik kan daar wat mee, maar ook andere en dat is volgens mij het voordeel van dit forum.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Prachtig, de uitgebreide toelichtingen. Maar niet alles valt m.i. zomaar te rechtvaardigen
Natuurlijk heb ik geen commentaar op de kwaliteit van de geluidsweergave en het scala aan mogelijkheden. Maar het zou wel zo prettig zijn als je daar dan ook relatief ongestoord van zou kunnen genieten. En daar mankeert het gezien deze verslaggeving nogal aan. Onderbrekingen, resets, vastlopers etc.
Wie zit er nu te wachten op een kakelende POI-tante? Of Kenwood nu wel of niet de POI's zelf levert doet niet ter zake. De geluidsweergave wordt door de Kenwood software volkomen onnodig volledig onderbroken.
Dit soort verschijnselen verwacht je eerder bij Chinese meuk van enkele honderden euro's dan bij een toestel van € 1500.
En dit terwijl VDODayton al jaren terug heeft bedacht dat een simpele PING + POP-UP voldoende zijn om de bestuurder te attenderen op een verkeerssituatie!
VDODayton is een ouderwets systeem dat niets anders kan dan navigeren, weinig tot geen extra mogelijkheden biedt, relatief duur was maar waarvan de prestaties niet echt ter discussie staan
En iedere keer als ik beelden zie van een politie-auto, staat daar een VDODayton scherm op het dashboard keurig het beeld van een PC5200Pro te showen. Misschien wel het meest verkochte vaste systeem in Nederland?
Het op de markt brengen van een systeem met een zo duidelijke en grote hoeveelheid tekortkomingen mag nooit voorkomen en is door mij gekwalificeerd als blunder. Na zoveel jaren ervaring op deze markt zou je van dit merk, dat toch een goede naam heeft, absoluut niet moeten accepteren. Daar doet een eventueel komende update en bug-fix (What's in a name ?) niets aan af. En inderdaad, een toestel met zoveel tekortkomingen is misschien prima geschikt voor diegenen die niet beter weten, maar dat is dan een ernstige onderschatting van het niveau van de koper/gebruiker. En daarvan getuigt het oorspronkelijke verslag heel goed.
Nog even over de specifieke VAG toestellen in dit verhaal:
Er zijn, net als de Pioneer, meerdere merken, zelfs Chinese "meuk" toestellen, die Plug & Play zijn met de bestaande bedrading van VAG auto's. Het is zo eenvoudig!
Natuurlijk heb ik geen commentaar op de kwaliteit van de geluidsweergave en het scala aan mogelijkheden. Maar het zou wel zo prettig zijn als je daar dan ook relatief ongestoord van zou kunnen genieten. En daar mankeert het gezien deze verslaggeving nogal aan. Onderbrekingen, resets, vastlopers etc.
Wie zit er nu te wachten op een kakelende POI-tante? Of Kenwood nu wel of niet de POI's zelf levert doet niet ter zake. De geluidsweergave wordt door de Kenwood software volkomen onnodig volledig onderbroken.
Dit soort verschijnselen verwacht je eerder bij Chinese meuk van enkele honderden euro's dan bij een toestel van € 1500.
En dit terwijl VDODayton al jaren terug heeft bedacht dat een simpele PING + POP-UP voldoende zijn om de bestuurder te attenderen op een verkeerssituatie!
VDODayton is een ouderwets systeem dat niets anders kan dan navigeren, weinig tot geen extra mogelijkheden biedt, relatief duur was maar waarvan de prestaties niet echt ter discussie staan
En iedere keer als ik beelden zie van een politie-auto, staat daar een VDODayton scherm op het dashboard keurig het beeld van een PC5200Pro te showen. Misschien wel het meest verkochte vaste systeem in Nederland?
Het op de markt brengen van een systeem met een zo duidelijke en grote hoeveelheid tekortkomingen mag nooit voorkomen en is door mij gekwalificeerd als blunder. Na zoveel jaren ervaring op deze markt zou je van dit merk, dat toch een goede naam heeft, absoluut niet moeten accepteren. Daar doet een eventueel komende update en bug-fix (What's in a name ?) niets aan af. En inderdaad, een toestel met zoveel tekortkomingen is misschien prima geschikt voor diegenen die niet beter weten, maar dat is dan een ernstige onderschatting van het niveau van de koper/gebruiker. En daarvan getuigt het oorspronkelijke verslag heel goed.
Nog even over de specifieke VAG toestellen in dit verhaal:
Er zijn, net als de Pioneer, meerdere merken, zelfs Chinese "meuk" toestellen, die Plug & Play zijn met de bestaande bedrading van VAG auto's. Het is zo eenvoudig!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Als de tekortkomingen onoplosbaar zijn dan zijn het echt blunders, nu verwacht ik dat het een en ander opgelost gaat worden met een software update.
Feit is dat Kenwood beter had kunnen wachten maar vanwege de hier te lande groeiende vraag naar systemen met afneembaar front heeft men het toestel toch op de markt gebracht al.
Het plug and play van de VAG toestellen is op zich natuurlijk eenvoudig, de aansturing van het display daarentegen minder. Een interface doet feitelijk gewoon hetzelfde en is eenvoudiger aan te passen op de specifieke modellen.
Feit is dat Kenwood beter had kunnen wachten maar vanwege de hier te lande groeiende vraag naar systemen met afneembaar front heeft men het toestel toch op de markt gebracht al.
Het plug and play van de VAG toestellen is op zich natuurlijk eenvoudig, de aansturing van het display daarentegen minder. Een interface doet feitelijk gewoon hetzelfde en is eenvoudiger aan te passen op de specifieke modellen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17 mei 2010 00:23
Hallo iedereen,
Ik heb jullie een tijdje gevolgd en zit met een aantal vragen. Ik krijg binnenkort een nieuwe VW Transporter en ben op zoek naar een geschikt navigatiesysteem. In eerste instantie keek ik naar de kenwood DNX-9260BT, omdat ik hiervoor met veel plezier en zonder enig mankement een Kenwood DNX-7200BT heb gehad. Deze is inmiddels verkocht. Daarnaast heb ik ook gekeken naar de Pioneer Avic-f20BT, waarvan ik persoonlijk de eenvoudige interface wat fraaier vindt, maar gezien de ervaring die ik had met Kenwood ging mijn voorkeur uit naar de 9260BT. De duurtest echter van de 7260BT heeft me aan het twijfelen gebracht. Ik weet dat door de negatieve tilt de Kenwood voor de transporter beter geschikt is, maar ik neig nu toch meer naar de pioneer.
Zouden jullie over dit dilemma wat zinnige dingen kunnen zeggen.
Ook ben ik benieuwd welke Alpine in juli uitkomt volgens Gentry. Ik heb de Alpine folder, maar kan volgens mij op dit moment elk systeem al krijgen, of heb ik dit fout?
Graag jullie reacties.
Ik heb jullie een tijdje gevolgd en zit met een aantal vragen. Ik krijg binnenkort een nieuwe VW Transporter en ben op zoek naar een geschikt navigatiesysteem. In eerste instantie keek ik naar de kenwood DNX-9260BT, omdat ik hiervoor met veel plezier en zonder enig mankement een Kenwood DNX-7200BT heb gehad. Deze is inmiddels verkocht. Daarnaast heb ik ook gekeken naar de Pioneer Avic-f20BT, waarvan ik persoonlijk de eenvoudige interface wat fraaier vindt, maar gezien de ervaring die ik had met Kenwood ging mijn voorkeur uit naar de 9260BT. De duurtest echter van de 7260BT heeft me aan het twijfelen gebracht. Ik weet dat door de negatieve tilt de Kenwood voor de transporter beter geschikt is, maar ik neig nu toch meer naar de pioneer.
Zouden jullie over dit dilemma wat zinnige dingen kunnen zeggen.
Ook ben ik benieuwd welke Alpine in juli uitkomt volgens Gentry. Ik heb de Alpine folder, maar kan volgens mij op dit moment elk systeem al krijgen, of heb ik dit fout?
Graag jullie reacties.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25
@Hansenfrietje
Je hebt eerder tot volle tevredenheid een Kenwood gebruikt. Voor jouw VW is idd het grote voordeel de hoek waarin je het scherm kunt zetten. Van meerdere kanten hoor ik dat Kenwood bezig is om een oplossing te vinden voor de problemen met de 7260. Ik lees op het forum ook dat er soorgelijke problemen zijn bij de 9260.
Als je al positieve ervaringen heb met de Kenwood en je hebt de gelegenheid, zou ik wachten tot de problemen opgelost zijn en dan toch voor de Kenwood gaan met zijn voordelen van het scherm, zoals tilt en afnemen. Maar dan moet je wel gelegenheid hebben.
Ik heb zelf lange tijd tot volle tevredenheid een Pioneer Avic 1 gebruikt. Maar Pioneer heeft geen afneembare schermen meer. Om de kans op diefstal te verkleinen heb ik nu de Kenwood aangeschaft.
Ik hoop maar op een snelle update van Kenwood, want momenteel overschaduwen de problemen alle voordelen van dit apparaat.
Veel succes bij je beslissing
Je hebt eerder tot volle tevredenheid een Kenwood gebruikt. Voor jouw VW is idd het grote voordeel de hoek waarin je het scherm kunt zetten. Van meerdere kanten hoor ik dat Kenwood bezig is om een oplossing te vinden voor de problemen met de 7260. Ik lees op het forum ook dat er soorgelijke problemen zijn bij de 9260.
Als je al positieve ervaringen heb met de Kenwood en je hebt de gelegenheid, zou ik wachten tot de problemen opgelost zijn en dan toch voor de Kenwood gaan met zijn voordelen van het scherm, zoals tilt en afnemen. Maar dan moet je wel gelegenheid hebben.
Ik heb zelf lange tijd tot volle tevredenheid een Pioneer Avic 1 gebruikt. Maar Pioneer heeft geen afneembare schermen meer. Om de kans op diefstal te verkleinen heb ik nu de Kenwood aangeschaft.
Ik hoop maar op een snelle update van Kenwood, want momenteel overschaduwen de problemen alle voordelen van dit apparaat.
Veel succes bij je beslissing
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Ik snap je dilemma maar ik denk dat je gewoon vertrouwen moet hebben dat Kenwood de problemen oplost.
De Kenwood heeft gewoon een aantal voordelen tov de Pioneer zoals je zelf al aangeeft waarbij vooral de negatieve tilt erg prettig is bij een T5. Maar ook het afneembare front.
De Alpine komt pas in juli, staat ook in de folder, Alpine test hem WEL uitvoerig.
De Kenwood heeft gewoon een aantal voordelen tov de Pioneer zoals je zelf al aangeeft waarbij vooral de negatieve tilt erg prettig is bij een T5. Maar ook het afneembare front.
De Alpine komt pas in juli, staat ook in de folder, Alpine test hem WEL uitvoerig.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Welke Alpine wordt/is dat?
En is 'ie dan gekoppeld aan de navigatiemodule NVE - M300P, zonder pulsaansluiting dus?
Groet,
JW
En is 'ie dan gekoppeld aan de navigatiemodule NVE - M300P, zonder pulsaansluiting dus?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Als de RNS510 nou eens in een universele, niet per sé voor VAG bedoelde, uitvoering MET afneembaar scherm zou komen, dan waren er veel mensen erg tevreden denk ik...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat denk ik ook, het is en blijft een prima werkend systeem.
Niet verbazingwekkend overigens, het komt uit de koker van degenen die altijd al de beste navigatiesystemen gemaakt hebben
Jammer genoeg is VDO opgehouden met het maken van aftermarket systemen, daar viel niet genoeg meer aan te verdienen. In elk geval niet in de ogen van de toenmalige eigenaar Siemens en z'n opvolger Continental.
Groet,
JW
Niet verbazingwekkend overigens, het komt uit de koker van degenen die altijd al de beste navigatiesystemen gemaakt hebben
Jammer genoeg is VDO opgehouden met het maken van aftermarket systemen, daar viel niet genoeg meer aan te verdienen. In elk geval niet in de ogen van de toenmalige eigenaar Siemens en z'n opvolger Continental.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26
Achterspeakers
@Janloco,
Is het geen idee om wat geld uit te geven voor een paar speakertjes achter? Ik denk dat Kenwood er van uitgaat dat de meeste mensen die zoveel geld uitgeven voor een allinone tegenwoordig ook wel achterspeakers zullen hebben.
Met achterspeakers ben je het probleem kwijt dat je muziek helemaal wegvalt en je kunt het volume van de aanwijzingen-dame apart regelen van het muziekvolume. Heb je in ieder geval een irritatie minder.
Het waarschuwingsgeluid bij de snelheidscamera's en andere POI's kan je helemaal zelf kiezen, bijvoorbeeld een zachte pianoaanslag, als je dat wat minder stoort.
Is het geen idee om wat geld uit te geven voor een paar speakertjes achter? Ik denk dat Kenwood er van uitgaat dat de meeste mensen die zoveel geld uitgeven voor een allinone tegenwoordig ook wel achterspeakers zullen hebben.
Met achterspeakers ben je het probleem kwijt dat je muziek helemaal wegvalt en je kunt het volume van de aanwijzingen-dame apart regelen van het muziekvolume. Heb je in ieder geval een irritatie minder.
Het waarschuwingsgeluid bij de snelheidscamera's en andere POI's kan je helemaal zelf kiezen, bijvoorbeeld een zachte pianoaanslag, als je dat wat minder stoort.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
De nieuwe Alpine is de INE-S900R
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25
@Piet 22
Het is zeker een idee om "wat" geld uit te geven aan een paar achter speakers. Alleen heeft VW er voor gekozen om geen bedrading neer te leggen bij mijn achter deuren. Dat betekent dat er draden getrokken moeten worden. Vervolgens moeten deze draden gesoldeerd worden op de multi stekker tussen de portieren en de B stijl. Alles bij elkaar ongeveer een halve dag werk om het netjes te doen. En dat vind ik helaas te duur om het wegvallen van het geluid te voorkomen. Ik zou het ook nog wel eens willen horen, want ik weet niet hoe het geluid klinkt als het alleen via de achter speakers komt. Ik ben bang dat dat ook erg storend gaat worden. Al met al ik vind het te veel geld en ik ben bang dat de oplossing dan maar half is.
Het waarschuwingsgeluid bij een snelheidscamera is niet zozeer wat me stoort want ik wil wel graag iets horen bij zo´n ding om dan mijn snelheidsmeter te controleren. Ik wil nl helemaal niet te hard rijden, maar op die momenten dat ik weet dat er gecontroleerd kan worden wil ik graag wat zekerheid. Maar wat me wel stoort is dat het hele systeem stopt met muziek geven. En of dit nu gebeurd met bv een zachte piano aanslag of iets anders. Het is niet zozeer het geluidje dat stoort, maar de totale stilte van het geluid dat de radio aan het afspelen is.
Het is zeker een idee om "wat" geld uit te geven aan een paar achter speakers. Alleen heeft VW er voor gekozen om geen bedrading neer te leggen bij mijn achter deuren. Dat betekent dat er draden getrokken moeten worden. Vervolgens moeten deze draden gesoldeerd worden op de multi stekker tussen de portieren en de B stijl. Alles bij elkaar ongeveer een halve dag werk om het netjes te doen. En dat vind ik helaas te duur om het wegvallen van het geluid te voorkomen. Ik zou het ook nog wel eens willen horen, want ik weet niet hoe het geluid klinkt als het alleen via de achter speakers komt. Ik ben bang dat dat ook erg storend gaat worden. Al met al ik vind het te veel geld en ik ben bang dat de oplossing dan maar half is.
Het waarschuwingsgeluid bij een snelheidscamera is niet zozeer wat me stoort want ik wil wel graag iets horen bij zo´n ding om dan mijn snelheidsmeter te controleren. Ik wil nl helemaal niet te hard rijden, maar op die momenten dat ik weet dat er gecontroleerd kan worden wil ik graag wat zekerheid. Maar wat me wel stoort is dat het hele systeem stopt met muziek geven. En of dit nu gebeurd met bv een zachte piano aanslag of iets anders. Het is niet zozeer het geluidje dat stoort, maar de totale stilte van het geluid dat de radio aan het afspelen is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16
Was toevallig van het weekend bij Gentry en die had toch binnen 2 uur 2 achterspeakers gemonteerd en een stroomkabel getrokken vanuit de zekeringkast richting de kofferbak voor een subwoofer in een 307SW ook zonder bekabeling in de achterdeuren. En heel netjes, de eigenaar was er in ieder geval zeer content mee.
Zal wel verschil maken dat Gentry dit vaker heeft gedaan en precies weet wat hij moet doen maar het klinkt alsof je zelf er ook wel handig in bent.
Zelf heb ik het probleem niet want ik heb een oude Kenwood DDX8029 in combinatie met een losse VDO 5200.
En die heeft zijn eigen speakertje.......
Het is natuurlijk niet prettig dat het toestel stil valt of opnieuw opstart en ben er ook wel van overtuigd dat Kenwood dit zal fixen. Maar een bug-fix en 2 extra speakers moet toch al heel veel helpen.
Is het anders misschien een idee om bv de bekabeling van de speakers linksvoor in de stekker tijdelijk te wisselen met linksachter. Dan stuur je links aan als linksachter en rechts gewoon. Als mientje dan begint te praten blijft linksachter (eigenlijk dus nu linksvoor) gewoon doorspelen en krijg de NAV-info via rechts.........
Weet niet of je makkelijk even de pinnen in het stekkerblok kan wisselen
Zit gewoon wat te brainstormen hoor......
Zal wel verschil maken dat Gentry dit vaker heeft gedaan en precies weet wat hij moet doen maar het klinkt alsof je zelf er ook wel handig in bent.
Zelf heb ik het probleem niet want ik heb een oude Kenwood DDX8029 in combinatie met een losse VDO 5200.
En die heeft zijn eigen speakertje.......
Het is natuurlijk niet prettig dat het toestel stil valt of opnieuw opstart en ben er ook wel van overtuigd dat Kenwood dit zal fixen. Maar een bug-fix en 2 extra speakers moet toch al heel veel helpen.
Is het anders misschien een idee om bv de bekabeling van de speakers linksvoor in de stekker tijdelijk te wisselen met linksachter. Dan stuur je links aan als linksachter en rechts gewoon. Als mientje dan begint te praten blijft linksachter (eigenlijk dus nu linksvoor) gewoon doorspelen en krijg de NAV-info via rechts.........
Weet niet of je makkelijk even de pinnen in het stekkerblok kan wisselen
Zit gewoon wat te brainstormen hoor......
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Het is dus niet echt een bug in de Kenwood, men heeft er voor gekozen om de voorspeakers dus wel te "muten" en de achterspeakers niet.
Om het toch werken te krijgen zijn achterspeakers dus onontbeerlijk. Het kost inderdaad wel een paar uur werk, ik reken 3 uur bij een Touran, je hebt speakerringen en een speakerset nodig en that's it. Speakerset hoeft niet al te duur te zijn.
Om het toch werken te krijgen zijn achterspeakers dus onontbeerlijk. Het kost inderdaad wel een paar uur werk, ik reken 3 uur bij een Touran, je hebt speakerringen en een speakerset nodig en that's it. Speakerset hoeft niet al te duur te zijn.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25
@figaro75
Dank je voor het brainstormen!!! Het brengt me weer op ideeen.
In het kader van het brainstormen zou ik willen vragen of al iemand ervaring heeft met de 7260 of 9260 die daarbij de achterspeakers heeft aangesloten. Wat ik dan graag zou willen weten is of het apparaat dezelfde muziek kwaliteit naar de achterspeakers stuurt als naar de voorspeakers. Mijn idee is dan om te laten kijken of het mogelijk is om de speaker draden van mijn systeem om te wisselen, zodat ik dus op het apparaat de voorspeakers aansluit op de achterspeaker uitgang. Als dat mogelijk is en ik heb daarbij dezelfde instellingsmogelijkheden als op de voorspeakers, dan wil ik kijken of het mogelijk is om op de voorspeakers gewoon een kleine bv carkit speaker aan te sluiten. Als mijn theorieen dan allemaal kloppen, dan zou ik constant geluid moeten hebben over mijn speakers en de meldingen van het nav systeem zouden dan via het carkit speakertje kunnen komen.
Kan en wil iemand aangeven of dit te simpel of te dom is gedacht????? Offfff zit er wel wat in die gedachte!!!
Dank je voor het brainstormen!!! Het brengt me weer op ideeen.
In het kader van het brainstormen zou ik willen vragen of al iemand ervaring heeft met de 7260 of 9260 die daarbij de achterspeakers heeft aangesloten. Wat ik dan graag zou willen weten is of het apparaat dezelfde muziek kwaliteit naar de achterspeakers stuurt als naar de voorspeakers. Mijn idee is dan om te laten kijken of het mogelijk is om de speaker draden van mijn systeem om te wisselen, zodat ik dus op het apparaat de voorspeakers aansluit op de achterspeaker uitgang. Als dat mogelijk is en ik heb daarbij dezelfde instellingsmogelijkheden als op de voorspeakers, dan wil ik kijken of het mogelijk is om op de voorspeakers gewoon een kleine bv carkit speaker aan te sluiten. Als mijn theorieen dan allemaal kloppen, dan zou ik constant geluid moeten hebben over mijn speakers en de meldingen van het nav systeem zouden dan via het carkit speakertje kunnen komen.
Kan en wil iemand aangeven of dit te simpel of te dom is gedacht????? Offfff zit er wel wat in die gedachte!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25
@Gentry
Nee, ik had inderdaad al begrepen dat het wegvallen van het geluid bewust is gekozen door Kenwood. Van de speaker inbouw had ik ook al zelf gekeken en info ingewonnen bij mijn "installateur" Die kwam op ongeveer dezelfde oplossing als jij. Maar ik vind een aantal uren arbeidsloon wel wat te veel om een paar achterspeakers te installeren alleen voor mijn nav systeem. Meestal zit er niemand achterin bij mij. Dat is de reden dat ik er (nog) niet toe ben overgegaan om wat achterin te zetten.
Maar mogelijk dat jij ook nog een "braiwave" krijgt over mijn van de brainstorm naar Figaro 75.
Tjeeee met zoveel "brain sessies" wordt het een nog mooier forum!!!!!
Nee, ik had inderdaad al begrepen dat het wegvallen van het geluid bewust is gekozen door Kenwood. Van de speaker inbouw had ik ook al zelf gekeken en info ingewonnen bij mijn "installateur" Die kwam op ongeveer dezelfde oplossing als jij. Maar ik vind een aantal uren arbeidsloon wel wat te veel om een paar achterspeakers te installeren alleen voor mijn nav systeem. Meestal zit er niemand achterin bij mij. Dat is de reden dat ik er (nog) niet toe ben overgegaan om wat achterin te zetten.
Maar mogelijk dat jij ook nog een "braiwave" krijgt over mijn van de brainstorm naar Figaro 75.
Tjeeee met zoveel "brain sessies" wordt het een nog mooier forum!!!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16
Voor zover ik het weet is het signaal van de voor en achterspeakers gewoon gelijk en kan je natuurlijk in de Kenwood nog wel met balance en voor- en achterverdeling spelen. Vaak zijn de speakers in de achterdeuren een maatje kleiner dan de voorspeakers en dat zou je dan dus kunnen horen in het geluid. Voor de subwoofer wordt er vaak wel gebruik gemaakt van een aparte aansluiting.
Het idee van een los speakertje moet volgens mij prima lukken. Je moet alleen even kijken of je de speakerdraden makkelijk kan wisselen en misschien even op een briefje schrijven dat je het hebt gedaan.....
Als je dan ooit de auto weg doet weet de nieuwe koper in ieder geval dat de bedrading is verwisseld
Zoiets bv...... klikken
Heb je er nog 2 ook (1 voor reserve) voor maar 20 euri
Zou voor dat losse speakertje wel 2 aparte draadjes trekken en ergens onder het dashboard vastzetten net als bij een carkit
Het idee van een los speakertje moet volgens mij prima lukken. Je moet alleen even kijken of je de speakerdraden makkelijk kan wisselen en misschien even op een briefje schrijven dat je het hebt gedaan.....
Als je dan ooit de auto weg doet weet de nieuwe koper in ieder geval dat de bedrading is verwisseld
Zoiets bv...... klikken
Heb je er nog 2 ook (1 voor reserve) voor maar 20 euri
Zou voor dat losse speakertje wel 2 aparte draadjes trekken en ergens onder het dashboard vastzetten net als bij een carkit
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 21 apr 2010 23:53
Re: Duurtest DNX 7260 BT
@ JanlocoJanloco schreef:De stuurwielbediening werkt prima met het volume, maar wanneer je de pijltjes gebruikt voor de volgende zender, dan begint het systeem met het scannen van de fm band en hij gaat niet naar de volgende geprogrammeerde zender. Wil je dus overschakelen van bv p2 naar p6, dan zal je dat altijd moeten doen via het menu
Heb mijn 7260BT uiteindelijk toch ingebouwd en ben tot dusver niet op de door jou geconstateerde problemen met het onthouden van instellingen gestuit. Maar ok, ik heb hem pas een week.
De nav.kaart layout vind ik er ronduit simplistisch en lelijk uitzien, maar het navigeren an sich werkt prima. Ik heb wel achterspeakers trouwens en de muziek wordt wel zodanig gemute dat het nog net hoorbaar is. Heb nog geen probleem gehad met het wegblijven van het geluid na zo'n mute.
Ben er inmiddels wel achter dat je wel degelijk kunt wisselen tussen geprogrammeerde zenders (presets) met je tcp stuurwielinterface.
Daarvoor dien je in het tuner venster op het knopje met daarin '1/3' naast de 6 preset knoppen te drukken. Daarna verschijnt onder andere de knop 'seek'. Als je die 1,2of 3 maal drukt, verander je de seek-modus. De mogelijkheden zijn 1: automatisch van frequentie naar frequentie zoeken 2: handmatig de frequentie met 0,05 MHz ophogen of verlagen en 3: van preset naar preset.
Je kunt igv 3 (ook met de stuurwielknoppen) van preset naar preset en terug. Dit werkt per 6 presets in zowel FM1, Fm2 als FM3. Je kunt dus bv. niet van preset 6 in FM1 naar preset 1 en verder in FM2.
Probeer het eens uit zou ik zeggen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |