Duurtest DNX 7260 BT

Piet22
Normal Member
Normal Member

Bericht door Piet22 »

Piet22 schreef: Het zou mij wel erg verbazen als een 9260 geen poi's op het scherm kan laten zien.
Staat je kaartweergave op 3D? Zo ja, zet eens op 2D en zoom dan maximaal in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member

Bericht door J.Sparrow »

Ja dan wel, maar niet tijdens navigeren of mapweergave. Je gaat niet konstant inzoemen. Dat deed dus m'n oude garmin wel. Die accepteerde dan weer geen gpi-bestand die was gemaakt met gpx-bestanden in poi-loader.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
acjansen
Junior Member
Junior Member

Bericht door acjansen »

@Piet
Het is mij ook nog niet gelukt, maar blijf het proberen. GPX bestanden worden volgens mij sowieso niet herkend door mijn apparaat. Ik las ergens dat je ze in een map gpx in het interne geheugen moet zetten?

Van het weekend nog maar ff rotzooien ermee.

@Sparrow
Op mijn 7260 kan ik de POI's tot nog toe alleen zien als de kaart op 2D staat en bij schaal van 50m, bij 80 meter vallen ze weg. Maar ja, om een poi te die tussen de 50 en 100 meter verwijderd is, heb ik geen navigatiesysteem nodig. Misschien met een sneeuwstorm of mist wel handig :cry: 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member

Bericht door Piet22 »

acjansen schreef:@Piet
Het is mij ook nog niet gelukt, maar blijf het proberen. GPX bestanden worden volgens mij sowieso niet herkend door mijn apparaat. Ik las ergens dat je ze in een map gpx in het interne geheugen moet zetten?
Lees bovenstaande reactie van mij nog eens goed door. In de Kenwood moet een gpi bestand komen te staan.
Met het programma poi-loader moet je het gpx bestand omzetten in een gpi bestand en dat dan vervolgens in de Kenwood zetten dmv een SD-kaart of mini-USB kabel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member

Bericht door Piet22 »

acjansen schreef:@Piet

Op mijn 7260 kan ik de POI's tot nog toe alleen zien als de kaart op 2D staat en bij schaal van 50m, bij 80 meter vallen ze weg.
In mijn 8220 kan ik de inzoom-schaal waartot de POI's zichtbaar zijn instellen (Instellingen - Kaart - Zoomniveau Detail)
Zoiets zal bij een nieuwer apparaat toch ook wel kunnen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member

Bericht door J.Sparrow »

@ Piet22: Nee dat kan je niet instellen. Zoals ik al eerder schreef lijken niet alle Garmin versies op elkaar en nieuwer is niet perse uitgebreider.
Ik had gehoopt dat je zou begrijpen dat ik bedoel dat gpi-files gemaakt uit gpx-bestanden (met poi-loader uiteraard) niet leesbaar zijn in o.a. de kna-g421 maar wel gemaakt uit csv-betanden. Dat schreef ik ook:Dat deed dus m'n oude garmin wel. Die accepteerde dan weer geen gpi-bestand die was gemaakt met gpx-bestanden in poi-loader.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member

Bericht door Piet22 »

J.Sparrow schreef:@ Piet22: Nee dat kan je niet instellen. Zoals ik al eerder schreef lijken niet alle Garmin versies op elkaar en nieuwer is niet perse uitgebreider.
Ik had gehoopt dat je zou begrijpen dat ik bedoel dat gpi-files gemaakt uit gpx-bestanden (met poi-loader uiteraard) niet leesbaar zijn in o.a. de kna-g421 maar wel gemaakt uit csv-betanden. Dat schreef ik ook:Dat deed dus m'n oude garmin wel. Die accepteerde dan weer geen gpi-bestand die was gemaakt met gpx-bestanden in poi-loader.
Relax, ik probeer alleen maar te helpen. Ik reageerde op de posts van ACJansen.
Op een duits forum schrijft iemand dat in de 3D-modus eigen Pois wel zichtbaar zijn: http://www.j0ne.de/forum/thread.php?threadid=21430

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member

Bericht door J.Sparrow »

Piet22 schreef:
J.Sparrow schreef:@ Piet22: Nee dat kan je niet instellen. Zoals ik al eerder schreef lijken niet alle Garmin versies op elkaar en nieuwer is niet perse uitgebreider.
Relax, ik probeer alleen maar te helpen. Ik reageerde op de posts van ACJansen.
Op een duits forum schrijft iemand dat in de 3D-modus eigen Pois wel zichtbaar zijn: http://www.j0ne.de/forum/thread.php?threadid=21430
Nou de vrager heeft het over "wel in 2D en niet in 3D".
Waarop degene die antwoord zegt dat het zou moeten kunnen maar ja die heeft KIA Sorento mit DNX5220BT
en dat is precies wat ik bedoel: elke andere Kenwood lijkt wel een andere Garmin te hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member

Bericht door Piet22 »

Als je iets verder doorleest als de tweede reactie zie je dat de zesde reactie van een meneer DM1984 is met een 7260 die schrijft:
"Ich habe mir direkt als ich das Gerät eingebaut habe eigene Pois drauf gemacht und diese werden in der 3D Ansicht dargestellt".

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
acjansen
Junior Member
Junior Member

Bericht door acjansen »

Bedankt voor de link voor de poi's Piet22, ga ik proberen.

GPI bestanden (met poiloader gemaakt) herkende mijn systeem niet, toen heb ik ook gpx bestanden geprobeert uit mijn GPS60, dat werkte ook niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MasterBaitorNo1
New Member
New Member

Re: Duurtest DNX 7260 BT

Bericht door MasterBaitorNo1 »

hallo, ik heb een kans om de kenwood DNX7260BT te kopen maar vroeg me af, na uwe topic gelezen te hebben en de reacties van andere gebruikers, is het waard om dit systeem te kopen? zijn alle problemen opgelost die u beschreef of zegt u 'koop liever een ander systeem'??

want gehoord heb ik dat kenwood toch hele goede navigatiesystemen verkoopt? Wij hadden voorheen een ouder model van Pioneer Avic x1BT.

thanx

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

@masterBaitorNo1

Als je mijn mening wilt weten is mijn antwoord duidelijk. Koop geen Kenwood 7260BT. Daar krijg je heel veel spijt van. Het product is nog steeds niet zoals het zijn moet. Verre van dat. Maar je zult waarschijnlijk ook reacties lezen dat ik te kort door de bocht ben. Dat mag, ieder heeft daar recht op. Mijn systemen deugen niet!!! En ik heb de tweede in gebruik. Maar ik heb alle ellende vanaf het begin meegemaakt. Deze Kenwood is een prima systeem op audio en video gebied, maar het navigeren en de opbouw van de kaarten is ver beneden pijl voor een dergelijk duur apparaat. Mijn advies is nog steeds, ga niet zonder tomtom op stap als je dit navigatie systeem in je auto hebt. Ik heb het nog regelmatig nodig.

Maar het heeft wel het voordeel dat het front verwijderd kan worden. En dat is zeker een voordeel om het dievengilde buiten de deur te houden.

Maar je zult zelf de beslissing moeten nemen en ik wens je daar veel wijsheid bij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MasterBaitorNo1
New Member
New Member

Bericht door MasterBaitorNo1 »

thanx voor de reactie. Echter ben ik erachter gekomen dat 'de vrouw des huizes' een navigatie heeft gekocht....online besteld. en ook geen 2 din navigatie want die wilt ze 'ineens' niet meer. Navigon 8410 portable navigatie. maar goed..hoop dat ie het goed gaat doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

eind deze maand zie ik de opvolger van de x260 serie, ben heeeeeeeeeeeeeel benieuwd
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

Heee Gentry

Ik ben ook wel heel erg benieuwd!!! Is het niet heel erg snel om binnen het jaar al met een opvolger te komen. Of is dit normaal bij Kenwood en misschien ook wel bij de andere systemen om zo snel met een opvolger te komen??
Als Kenwood iets heeft gedaan aan de kaart opbouw, zou het fantastisch zijn!!

Ik ben ook zeer benieuwd naar jouw bevindingen straks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member

Bericht door Piet22 »

http://www.about-electronics.eu/2011/01 ... -products/

http://www.kenwoodusa.com/NewsArchive/2 ... c943a04295

In Europa zullen de systemen wel 7280, 6280 en 5280 gaan heten
Aan de navigatie lijkt niet veel te veranderen.
Belangrijkste verschil lijkt te zijn dat je met de 7280 en een optionele adapter OBD-adapter je auto in de gaten kan houden.
Pandora is internet radio via je telefoon, maar of dat in Europ gaat lukken is de vraag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Janloco schreef:Heee Gentry

Ik ben ook wel heel erg benieuwd!!! Is het niet heel erg snel om binnen het jaar al met een opvolger te komen. Of is dit normaal bij Kenwood en misschien ook wel bij de andere systemen om zo snel met een opvolger te komen??
Als Kenwood iets heeft gedaan aan de kaart opbouw, zou het fantastisch zijn!!

Ik ben ook zeer benieuwd naar jouw bevindingen straks
Kenwood en Pioneer brengen elk jaar een opvolger uit, dus nu ook, inderdaad gaan ze 5280, 7280 en 9280 heten, allen met afneembaar front, daaronder komt nog een model zonder afneembaar front, waarschijnlijk net onder de € 1000.

Ik neem sowieso de 9280, krijg hem voor demoprijs, 9260 gaat voor netto weg.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Kenwood”