Duurtest DNX 7260 BT
-
- Senior Member
@Broessie!!
Geweldig dank voor je melding. Ik had in de gebruiksaanwijzing al iets gelezen over het Seek verhaal, maar ik kwam er tijdens de bediening van mijn apparaat niet uit hoe het precies moest werken. Ik ga dat zeker proberen
Ik ben blij dat je nog geen problemen hebt gehad met het uitvallen en het wegblijven van het geluid. In het begin had ik de problemen ook niet volop, maar toen gebruikte ik mijn auto niet zoveel. Ik heb voor de duurtest ook nog een stukje geschreven over het opnieuw moeten opstarten van het apparaat. Ik dacht toen dat het lag aan het aankoppelen van de caravan, want toen kwam het voor de eerste keer voor.
Ook kan ik zeker je opmerking over de leayout en het navigeren bevestigen. De layout van de kaart, zeker als je Pioneer gewend ben, ziet er allemaal erg simpel uit. Maar daar is Garmen voor verantwoordelijk. Het is jammer, maar dat "nadeeltje" heb ik meegenomen in de overweging bij de aankoop. Heb toen ook nog bij JVC gekeken, maar die is nog erger. Maar het navigeren zeker, dat werkt perfect.
Het wegblijven van het geluid na de mute is tijdens mijn duurtest twee maal voorgekomen.
Maar de komende vakantie gaat naar de Noordkaap. Ik hoop dat mijn apparaat dan inmiddels wel goed werkt, en kan ik misschien een aangepaste duurtest van ongeveer 10.000km schrijven.
Nog net hoorbaar meld je over het mute verhaal?? Ik ben inmiddels met mijn inbouwer bezig om te bekijken of mijn "brainwave" kan werken. Maar toch nog een vraagje daarbij. Als voorbeeld, je zit tijden het navigeren naar het nieuws te luisteren. Als er dan meldingen komen via de nav, is dan het volume nog wel voldoende tijdens die mute om het nieuws of ander gesproken woord te blijven volgen???
Dan nog een tweede vraag. Als je met jouw systeem, dus met de achterspeakers erbij, een telefoon gesprek voert, komen dan de achterspeakers ook helemaal in mute, dus is er tijdens het telefoongesprek helemaal niet meer te horen van het apparaat, dan alleen de beller??? Of blijft dan ook het geluid van de radio net zo als bij het navigeren???
Ben heel benieuwd naar je antwoord!!!! En zeker nogmaals dank voor je opmerkingen!!!!
Geweldig dank voor je melding. Ik had in de gebruiksaanwijzing al iets gelezen over het Seek verhaal, maar ik kwam er tijdens de bediening van mijn apparaat niet uit hoe het precies moest werken. Ik ga dat zeker proberen
Ik ben blij dat je nog geen problemen hebt gehad met het uitvallen en het wegblijven van het geluid. In het begin had ik de problemen ook niet volop, maar toen gebruikte ik mijn auto niet zoveel. Ik heb voor de duurtest ook nog een stukje geschreven over het opnieuw moeten opstarten van het apparaat. Ik dacht toen dat het lag aan het aankoppelen van de caravan, want toen kwam het voor de eerste keer voor.
Ook kan ik zeker je opmerking over de leayout en het navigeren bevestigen. De layout van de kaart, zeker als je Pioneer gewend ben, ziet er allemaal erg simpel uit. Maar daar is Garmen voor verantwoordelijk. Het is jammer, maar dat "nadeeltje" heb ik meegenomen in de overweging bij de aankoop. Heb toen ook nog bij JVC gekeken, maar die is nog erger. Maar het navigeren zeker, dat werkt perfect.
Het wegblijven van het geluid na de mute is tijdens mijn duurtest twee maal voorgekomen.
Maar de komende vakantie gaat naar de Noordkaap. Ik hoop dat mijn apparaat dan inmiddels wel goed werkt, en kan ik misschien een aangepaste duurtest van ongeveer 10.000km schrijven.
Nog net hoorbaar meld je over het mute verhaal?? Ik ben inmiddels met mijn inbouwer bezig om te bekijken of mijn "brainwave" kan werken. Maar toch nog een vraagje daarbij. Als voorbeeld, je zit tijden het navigeren naar het nieuws te luisteren. Als er dan meldingen komen via de nav, is dan het volume nog wel voldoende tijdens die mute om het nieuws of ander gesproken woord te blijven volgen???
Dan nog een tweede vraag. Als je met jouw systeem, dus met de achterspeakers erbij, een telefoon gesprek voert, komen dan de achterspeakers ook helemaal in mute, dus is er tijdens het telefoongesprek helemaal niet meer te horen van het apparaat, dan alleen de beller??? Of blijft dan ook het geluid van de radio net zo als bij het navigeren???
Ben heel benieuwd naar je antwoord!!!! En zeker nogmaals dank voor je opmerkingen!!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
@ Janloco
Het volume van de radio dus ook van nieuwsuitzendingen wordt ook met mijn achterluidsprekers dermate gemute tijdens navigatieinstructies, dat het nieuws eigenlijk niet meer goed te volgen is. Als je dat niet wilt dien je toch echt de navigatieinstructies/-stem uit te schakelen.
En bij een telefoongesprek is er helemaal geen radio of nieuws meer te horen.
Het volume van de radio dus ook van nieuwsuitzendingen wordt ook met mijn achterluidsprekers dermate gemute tijdens navigatieinstructies, dat het nieuws eigenlijk niet meer goed te volgen is. Als je dat niet wilt dien je toch echt de navigatieinstructies/-stem uit te schakelen.
En bij een telefoongesprek is er helemaal geen radio of nieuws meer te horen.
Hide post links |
-
- Senior Member
@Broessie
Weer dank voor je reactie. Ik heb inmiddels een verandering in mijn systeem aan laten brengen. Mijn radio is nu aangesloten op de ingang van mijn achterspeakers. Op de voorspeaker is nu een kleine speaker van nokia carkit gemonteerd. Het is even tijdelijk gedaan om het uit te proberen. Op zich geen verkeerde oplossing maar in de praktijk toch ook niet echt lekker. Het geluid is aanmerkelijk minder van kwaliteit natuurlijk. Het werkt dus wel zoals verwacht, maar ik sta toch ook niet echt te springen van plezier. Ik ben blij met je reactie over het nieuws, dat ook niet echt meer te v olgen is over de achterspeakers. Ik blijf dit nog even proberen en dan neem ik een beslissing om toch maar achter speakers te laten monteren of het op deze manier te houden.
Voor wat betreft je oplossing van de stuurbediening naar de volgende voorgeprogrammeerde zender dmv de seek knop. Toen ik het ging uitvoeren schoot mij te binnen dat ik dat al eens gedaan had. En ja hoor, het werkt. Maar gelukkig kapte het !!@#$% systeem er weer mee en waren alle voorgeprogrammeerde zenders weer weg. Toen ik die er weer ingezet had, bleek de stuurbediening ook niet meer te werken. Ook dat gooit hij dus uit zijn geheugen bij een uitval en moet je het ook iedere keer weer instellen.
Maar we modderen door en maar hopen dat Kenwood nou snel komt met een oplossing.
Maar nogmaals dank voor je feedback!!!!
Weer dank voor je reactie. Ik heb inmiddels een verandering in mijn systeem aan laten brengen. Mijn radio is nu aangesloten op de ingang van mijn achterspeakers. Op de voorspeaker is nu een kleine speaker van nokia carkit gemonteerd. Het is even tijdelijk gedaan om het uit te proberen. Op zich geen verkeerde oplossing maar in de praktijk toch ook niet echt lekker. Het geluid is aanmerkelijk minder van kwaliteit natuurlijk. Het werkt dus wel zoals verwacht, maar ik sta toch ook niet echt te springen van plezier. Ik ben blij met je reactie over het nieuws, dat ook niet echt meer te v olgen is over de achterspeakers. Ik blijf dit nog even proberen en dan neem ik een beslissing om toch maar achter speakers te laten monteren of het op deze manier te houden.
Voor wat betreft je oplossing van de stuurbediening naar de volgende voorgeprogrammeerde zender dmv de seek knop. Toen ik het ging uitvoeren schoot mij te binnen dat ik dat al eens gedaan had. En ja hoor, het werkt. Maar gelukkig kapte het !!@#$% systeem er weer mee en waren alle voorgeprogrammeerde zenders weer weg. Toen ik die er weer ingezet had, bleek de stuurbediening ook niet meer te werken. Ook dat gooit hij dus uit zijn geheugen bij een uitval en moet je het ook iedere keer weer instellen.
Maar we modderen door en maar hopen dat Kenwood nou snel komt met een oplossing.
Maar nogmaals dank voor je feedback!!!!
Hide post links |
-
- Senior Member
als het goed is komt de update deze week......
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
@Gentry
SUPER!!!!! Ik zie er echt naar uit. Ik hoop, en vele met mij denk ik, dat we dan een fijn werkend apparaat hebben.
Ik houd dit forum op de hoogte!!
SUPER!!!!! Ik zie er echt naar uit. Ik hoop, en vele met mij denk ik, dat we dan een fijn werkend apparaat hebben.
Ik houd dit forum op de hoogte!!
Hide post links |
-
- Junior Member
Dat zou inderdaad mooi zijn, want ik heb net mijn eerste onvrijwillige reset gehad.
@ Janloco
In tegenstelling tot mijn eerdere antwoord op jouw vraag over het muten van de radio (of andere brongeluid) op de achterluidsprekers tijdens de navigatieinstructies, heb ik net geconstateerd dat dit een instelling is.
Je kunt in het instellingenmenu naar de nav.instellingen en daar aangeven of tijdens de navigatieinstructies de achterluidsprekers gemute moeten worden. Zet je die instelling op OFF dan blijft de muziek en evt. nieuws gewoon hoorbaar. De nav.instructies komen altijd over de voorluidsprekers (L, R of beiden).
Ben er nog niet achter wat er nu gebeurt als je een telefoongesprek voert en er tevens een navigatieinstructie komt. Ik verwacht dat deze instructies gewoon doorkomen, maar ga ik testen.
En wat betreft je 2e vraag: dat je de radio (en evt. nieuwsbulletin) tijdens een telefoongesprek over de achterluidsprekers hoort, lijkt me niet logisch, daar je anders je gesprek waarschijnlijk nog nauwelijks kunt volgen.
@ Janloco
In tegenstelling tot mijn eerdere antwoord op jouw vraag over het muten van de radio (of andere brongeluid) op de achterluidsprekers tijdens de navigatieinstructies, heb ik net geconstateerd dat dit een instelling is.
Je kunt in het instellingenmenu naar de nav.instellingen en daar aangeven of tijdens de navigatieinstructies de achterluidsprekers gemute moeten worden. Zet je die instelling op OFF dan blijft de muziek en evt. nieuws gewoon hoorbaar. De nav.instructies komen altijd over de voorluidsprekers (L, R of beiden).
Ben er nog niet achter wat er nu gebeurt als je een telefoongesprek voert en er tevens een navigatieinstructie komt. Ik verwacht dat deze instructies gewoon doorkomen, maar ga ik testen.
En wat betreft je 2e vraag: dat je de radio (en evt. nieuwsbulletin) tijdens een telefoongesprek over de achterluidsprekers hoort, lijkt me niet logisch, daar je anders je gesprek waarschijnlijk nog nauwelijks kunt volgen.
Hide post links |
-
- Senior Member
BroessieBroessie schreef:Dat zou inderdaad mooi zijn, want ik heb net mijn eerste onvrijwillige reset gehad.
@ Janloco
Ik ben er inmiddels achter dat alles in de mute stand gaat als er een telefoongesprek binnenkomt. Ik bedoel dus het radio geluid. Wat het doet met een telefoongesprek?? Daar heb ik nog niet eens bij nagedacht!!!. Geen idee eigenlijk.
Maar wat jammer dat meneer Kenwood de mogelijkheid tot muten zoals nu op de achterspeakers, niet op de voorspeakers kan. Dat had mij een hoop geld gescheeld voor een paar achterspeakers. Ik heb begrepen dat op oudere versies van Kenwood dit wel mogelijk was. Maar ja............jammer maar helaas. Een apparaat dat aan de wensen van iedereen voldoet, zal nooit uitgevonden worden.
Maar nogmaals dank voor je sneller reactie.
En nu maar wachten op..........................................................de update!!!!!!!
Hide post links |
-
- Junior Member
Maar dat doet hij dat niet dan?! Wordt de muziek niet gemute bij een nav.instructie met alleen voorspeakers?Maar wat jammer dat meneer Kenwood de mogelijkheid tot muten zoals nu op de achterspeakers, niet op de voorspeakers kan
Of juist wel en had je liever gehad dat je (radio)muziek en de nav. instructies tegelijk over de voorspeakers komen?
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik zou toch een klein lansje willen breken voor meneer Kenwood.
Die stakkers daar hebben er natuurlijk geen idee van dat er überhaupt nog auto's worden afgeleverd met alleen luiidsprekers voor!
Die stakkers daar hebben er natuurlijk geen idee van dat er überhaupt nog auto's worden afgeleverd met alleen luiidsprekers voor!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
Mijn!!!! probleem hiermee is dat de voorspeakers in het geheel wegvallen als er navi geluid komt. Ik heb alleen speakers voor, dus bij mij valt de radio geheel uit als mevrouw de speakers ingebruik neemt. Het geluid wordt dus niet zachter, maar verstomt helemaal. Dus als ik bv het nieuws zit te luisteren, dan valt dat helemaal weg. Zou het zachter worden dan vind ik het prima, dan kan je het toch "ongeveer" blijven volgen.Broessie schreef:Maar dat doet hij dat niet dan?! Wordt de muziek niet gemute bij een nav.instructie met alleen voorspeakers?Maar wat jammer dat meneer Kenwood de mogelijkheid tot muten zoals nu op de achterspeakers, niet op de voorspeakers kan
Of juist wel en had je liever gehad dat je (radio)muziek en de nav. instructies tegelijk over de voorspeakers komen?
Maar nogmaals het is MIJN probleem hiermee. Ik ben dat niet gewend van mijn vorige nav systemen.
Ja ik had dus liever gehad dat mijn nav instructie en radio muziek tegelijk over de voorspeakers komen.
Probeer meer eens met je fader alleen de voorspeaker te gebruiken en dan te navigeren, dat is wat ik "beleef"
Hide post links |
-
- Senior Member
Er staat nu een update online, let op, dit is een Beta versie, de definitieve moet nog komen, maar Kenwood NL wilde toch de update beschikbaar hebben om de eerste problemen eruit te hebben, 100% garantie dat het opnieuw instellen van het toestel bij alle toestellen weg is kan Kenwood niet geven nog.
Hide post links |
-
- Senior Member
@Gentry
Dank voor de tip!!!! Ik heb hem even binnen gehaald en het hele verhaal even doorgelezen. Het is mogelijk de oplossing voor een hele rits problemen. Helaas staat de oplossing er niet bij voor de problemen die zich tijdens mijn duurtest voordeden.
Ik ga het zeker morgen even installeren en dan weer opnieuw uitproberen om te kijken of het ook helpt tegen het opnieuw opstarten van het apparaat.
In ieder geval iets nieuws om de volgende duurtest van ongeveer 10.000 km te ondergaan.
Jammer dat Kenwood niet laat zien dat het een beta versie is en dat er nog meer aankomt. Je kunt dan begrip opbrengen voor bepaalde dingen die dan mogelijk nog niet goed zijn.
Maar we gaan het installeren en proberen. Nogmaals heel veel dank voor de tip!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dank voor de tip!!!! Ik heb hem even binnen gehaald en het hele verhaal even doorgelezen. Het is mogelijk de oplossing voor een hele rits problemen. Helaas staat de oplossing er niet bij voor de problemen die zich tijdens mijn duurtest voordeden.
Ik ga het zeker morgen even installeren en dan weer opnieuw uitproberen om te kijken of het ook helpt tegen het opnieuw opstarten van het apparaat.
In ieder geval iets nieuws om de volgende duurtest van ongeveer 10.000 km te ondergaan.
Jammer dat Kenwood niet laat zien dat het een beta versie is en dat er nog meer aankomt. Je kunt dan begrip opbrengen voor bepaalde dingen die dan mogelijk nog niet goed zijn.
Maar we gaan het installeren en proberen. Nogmaals heel veel dank voor de tip!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hide post links |
-
- New Member
Nieuwe update (wees gewaarschuwd !!)
Vandaag me nieuwe auto opgehaald met de 7260
update uitgevoerd firmware 1.1.0 en toen begon de nachtmerrie
lees me topic maar hierover
tips uiteraard welkom !
tips uiteraard welkom !
Hide post links |
-
- Senior Member
Inmiddels de software geupdate zoals prima omschreven stond op de site van Kenwood.
Helaas nog niet kunnen proberen. Maar ik zie wel wat veranderingen in de bediening. De menu's draaien nu weg. Helaas heb ik het verder niet uit kunnen proberen. Dat moet nog een paar dagen wachten.
Ben wel benieuwd of dit de oplossing is. Kenwood geeft een lijst met problemen die opgelost worden met deze firmware. Maar er wordt in het geheel niet gesproken over het probleem dat inmiddels vele kennen. Nl het opnieuw opstarten.
Daarom.....................Ben benieuwd. Mijnheer Kenwood heeft nog niet mijn vertrouwen gewonnen.
Helaas nog niet kunnen proberen. Maar ik zie wel wat veranderingen in de bediening. De menu's draaien nu weg. Helaas heb ik het verder niet uit kunnen proberen. Dat moet nog een paar dagen wachten.
Ben wel benieuwd of dit de oplossing is. Kenwood geeft een lijst met problemen die opgelost worden met deze firmware. Maar er wordt in het geheel niet gesproken over het probleem dat inmiddels vele kennen. Nl het opnieuw opstarten.
Daarom.....................Ben benieuwd. Mijnheer Kenwood heeft nog niet mijn vertrouwen gewonnen.
Hide post links |
-
- Normal Member
Re: Nieuwe update (wees gewaarschuwd !!)
Ik heb je topic gelezen, maar ik denk dat je met alles bezig was behalve met de update. Dus het zou zo maar eens kunnen dat je wat over het hoofd hebt gezien en de spanning hebt afgeschakeld. Je update is dan afgebroken en er zijn dan waarschijnlijk een hoop ini files beschadigd.insight mugen power schreef:Vandaag me nieuwe auto opgehaald met de 7260
tips uiteraard welkom !
Updaten is een serieuze bezigheid en doe je niet ff tussen door. Suc6 met de afhandeling. Maar dat gaat wel goed komen.
Hide post links |
-
- Junior Member
Als ik de lijst met verbeteringen op de Kenwood site lees, kom ik daar niet tegen wat voor diegenen met een DNX9260BT of DNX7260BT systeem ook verbetering behoeft: nl. het vergeten van bepaalde initiele instellingen als taal, radio-presets, etc.
@ Janloco
Ik verneem graag of jij hierin verbeteringen, of liever, de oplossing van het probleem ziet.
@ Janloco
Ik verneem graag of jij hierin verbeteringen, of liever, de oplossing van het probleem ziet.
Hide post links |
-
- Average Member
@ Broessie: Dan heb je het verkeerd begrepen. De presets vallen weg door de reset maar resetten doet 'ie niet meer na de firmware-update.
@Janloco: Als je het vervelend vindt dat je zoveel signalen hoort als je een flitscamera-POI nadert kan je in POI-loader van Garmin de instelling wijzigen door van Express (aanbevolen) naar Handmatig te gaan.
Je kan overigens niet zoals Piet22 suggereert het toontje in een zachte pianoaanslag veranderen. Dat is een tekortkoming van Garmin bij de geintegreerde systemen; bij hun PNA's kan het wel, soms als WAV en soms als MP3 file.
Verder heb je volgens mij de verlichting op NAV-Sync staan en niet op Auto of Sync.. Garmin zet z'n navigatie in nachtkleuren als het zonsondergang is; die tijden zijn ingeprogrammeerd. Je moet dan overigens wel een keer handmatig instellen hoe helder je het wil hebben bij zowel dim-on als dim-off (scherminstellingen).
@Janloco: Als je het vervelend vindt dat je zoveel signalen hoort als je een flitscamera-POI nadert kan je in POI-loader van Garmin de instelling wijzigen door van Express (aanbevolen) naar Handmatig te gaan.
Je kan overigens niet zoals Piet22 suggereert het toontje in een zachte pianoaanslag veranderen. Dat is een tekortkoming van Garmin bij de geintegreerde systemen; bij hun PNA's kan het wel, soms als WAV en soms als MP3 file.
Verder heb je volgens mij de verlichting op NAV-Sync staan en niet op Auto of Sync.. Garmin zet z'n navigatie in nachtkleuren als het zonsondergang is; die tijden zijn ingeprogrammeerd. Je moet dan overigens wel een keer handmatig instellen hoe helder je het wil hebben bij zowel dim-on als dim-off (scherminstellingen).
Hide post links |
-
- Junior Member
Ik ben het set-up scherm nu al 3 dagen kwijt, na de firmware update. Lijkt te werken dus
Hide post links |
-
- Senior Member
Bij mij gaat het ook goed totnutoe, het is nog wel een Beta versie maar hij voldoet al prima.
Hide post links |
-
- Normal Member
Zeker wel! Je kunt desgewenst aan elke individuele poi een individuele mp3 of wav hangen door uit te gaan van een gpx bestand.J.Sparrow schreef: Je kan overigens niet zoals Piet22 suggereert het toontje in een zachte pianoaanslag veranderen.
Zie http://www8.garmin.com/products/poiload ... _files.jsp en http://geepeeex.com/
Hide post links |
-
- Junior Member
Ga ik morgen meteen proberen, zag ook al snel iets voorbij komen omtrent routes. Misschien gaat het me dan ook lukken om routes te importeren.
Werk je zelf ook met geepeeex?
Werk je zelf ook met geepeeex?
Hide post links |
-
- Average Member
Met welke Kenwood nav werkt dit bij jouw dan?Piet22 schreef: Zeker wel! Je kunt desgewenst aan elke individuele poi een individuele mp3 of wav hangen door uit te gaan van een gpx bestand.
Zie http://www8.garmin.com/products/poiload ... _files.jsp en http://geepeeex.com/
Hide post links |
-
- Normal Member
Met de 8220bt. Maar dit werkt ook wel bij de nieuwere modellen.J.Sparrow schreef:Met welke Kenwood nav werkt dit bij jouw dan?Piet22 schreef: Zeker wel! Je kunt desgewenst aan elke individuele poi een individuele mp3 of wav hangen door uit te gaan van een gpx bestand.
Hide post links |
-
- Average Member
Nou dat is dus niet zo logisch. Ik heb kort een KVT-524 (2009) met KNA-G421 (losse Garmin unit) gehad en diePiet22 schreef:Met de 8220bt. Maar dit werkt ook wel bij de nieuwere modellen.
accepteerde geen GPX-files maar je kon wel alle POI's laten verschijnen op de kaart, iets wat de nieuwste DNX9260 (die ik nu heb) weer niet kan. Sowieso zijn de ideeen van Garmin nogal onlogisch, sommige functies komen in nieuwere modellen niet meer voor zoals de mogelijkheid om tijdens het navigeren te tonen op welke weg je rijdt. Ik ga het voor de zekerheid wel proberen met de gpx-files.
Hide post links |
-
- Normal Member
Een garmin POI-bestand op een navigatiesysteem heeft altijd de extensie gpi.J.Sparrow schreef:
Nou dat is dus niet zo logisch. Ik heb kort een KVT-524 (2009) met KNA-G421 (losse Garmin unit) gehad en die
accepteerde geen GPX-files maar je kon wel alle POI's laten verschijnen op de kaart, iets wat de nieuwste DNX9260 (die ik nu heb) weer niet kan.
Je moet het gpx bestand met het programma poiloader converteren naar een gpi.
Staat uitgelegd in bovengenoemde link op de garmin site.
Het zou mij wel erg verbazen als een 9260 geen poi's op het scherm kan laten zien.
Hide post links |