Hoi,
Ik heb een DNX9240BT met een kaart ui 2010 op het interne geheugen. Omdat ik nieuwbouw woon heb ik een geupdate kaart gekocht zodat mijn wijkje er ook op staat, wel zo handig.
Dus nu heb ik de originele kaart intern en de nieuwe geupdate kaart op een SD-kaart in de reader.
Werkt goed, ik zie nu op 't scherm de nieuwe wegen.
Maar het is traag, ik zie tijdens het rijden de kaart stuk voor stuk worden opgebouwd.
Ik heb de laatste garmin firmware op de unit draaien.
Het is een 30MB/s SANDisk Extreme kaart.
Nu vind ik de DNX9240 al niet echt snel (vergeleken met m'n Nuvi 2360) dus het kan ook aan mij liggen.
Ik kan proberen om de kaarten te renamen en naar het interne geheugen te copieren. Is dat de moeite ??
Groeten !
DNX9240 SD-kaart traag
-
- New Member
-
- Senior Member
Re: DNX9240 SD-kaart traag
Sandisk Extrem met 30 MB/sec is inderdaad een perfecte kaart met een veel te hoge leessnelheid voor een gewoon navigatiesysteem
Daar moet iets anders loos zijn tenzij het weer een "onhebbelijkheid by design" is.
Daar moet iets anders loos zijn tenzij het weer een "onhebbelijkheid by design" is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
Probeer het detailniveau van de kaart eens op 'normaal' of lager. Dan wordt de kaartweergave sneller opgebouwd.Socrates schreef:Hoi,
Ik heb een DNX9240BT met een kaart ui 2010 op het interne geheugen. Omdat ik nieuwbouw woon heb ik een geupdate kaart gekocht zodat mijn wijkje er ook op staat, wel zo handig.
Dus nu heb ik de originele kaart intern en de nieuwe geupdate kaart op een SD-kaart in de reader.
Werkt goed, ik zie nu op 't scherm de nieuwe wegen.
Maar het is traag, ik zie tijdens het rijden de kaart stuk voor stuk worden opgebouwd.
Ik heb de laatste garmin firmware op de unit draaien.
Het is een 30MB/s SANDisk Extreme kaart.
Nu vind ik de DNX9240 al niet echt snel (vergeleken met m'n Nuvi 2360) dus het kan ook aan mij liggen.
Ik kan proberen om de kaarten te renamen en naar het interne geheugen te copieren. Is dat de moeite ??
Groeten !
En schakel de oude interne kaart uit.
Hide post links |
-
- New Member
[quote="OutOffocus]Probeer het detailniveau van de kaart eens op 'normaal' of lager. Dan wordt de kaartweergave sneller opgebouwd.
En schakel de oude interne kaart uit.[/quote]
Kaartweergave staat op 2D, detailniveau op laag en dat scheelt al heel veel.
De interne kaart uitschakelen had ik nog niet gedaan. Is een goeie ! Ga ik doen.
Bedankt !
En schakel de oude interne kaart uit.[/quote]
Kaartweergave staat op 2D, detailniveau op laag en dat scheelt al heel veel.
De interne kaart uitschakelen had ik nog niet gedaan. Is een goeie ! Ga ik doen.
Bedankt !
Hide post links |
-
- New Member
De traagheid is nu al een stuk beter. Ook met de interne kaart is het systeem niet echt snel. Moet er maar mee leren leven denk ik. De kaart staat nu met minimale details op 2D en dat is goed te doen.
Is er trouwens een manier omdat in en uit zoomen uit te schakelen ? Want als ik een kruising passeer dan zoomt ie telkens in en uit. Heel irritant, vooral omdat de schermopbouw dan aanmerkelijk trager gaat.
Is er trouwens een manier omdat in en uit zoomen uit te schakelen ? Want als ik een kruising passeer dan zoomt ie telkens in en uit. Heel irritant, vooral omdat de schermopbouw dan aanmerkelijk trager gaat.
Hide post links |
-
- New Member
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-