DNX-9240bt regelmatig herstart

noni
New Member
New Member

DNX-9240bt regelmatig herstart

Bericht door noni »

Ben nu 2 weken in het bezit van een kenwood DNX-9240.
Eerste indruk dit is een super systeem. Geluid is gewoon super. Snelle reactie op invoer.

Na ongeveer een week het eerste probleem tijdens het navigeren start de navigatie ineens opnieuw op. Radio speelde gewoon door op dat moment.
Hierna werd het probleem nog groter. De complete radio start nu regelmatig opnieuw. Net alsof je het contact uit en weer aan doet.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem. Of is er iemand die al op de hoogte is van een software update.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
noni
New Member
New Member

Bericht door noni »

Het probleem lijkt nu definitief opgelost.

De software update die een tijdje geleden uitkwam bracht mij geen oplossing.
Sinds vorige week is de stuurwielbediening vervangen. Na deze vervanging geen restarts meer gehad.
Het lijkt er dus op dat de vorige stuurwielbediening te weinig geschakelde spanning doorliet.

Bij uitval problemen met deze radio/navigatie unit is het dus verstandig om de geschakelde spanning goed te controleren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Bedankt voor je bericht, en de ervaringen die je met ons deelt.

Je formulering "Het lijkt er dus op dat de vorige stuurwielbediening te weinig geschakelde spanning doorliet" doet wel een vraag opkomen: wat bedoel je met die geschakelde spanning? Dat is toch niet de spanning die vanaf het contactslot komt en waarmee de Kenwood ingeschakeld wordt, die loopt toch niet via het stuurwiel?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Heeft nix met stuurwielbediening te maken. Hij is nog steeds niet perfect, achter de schermen wordt aan de volgende update gewerkt, de mijn start na de eerste update nog steeds af en toe opnieuw op, overigens wel snel.

Dat de eerste update niet goed was blijkt ook uit het feit dat ie van de Kenwood site is verdwenen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member

Start na de eerste update nog steeds af en toe opnieuw op

Bericht door Eddy Vetterlein »

Doet mijn DNX5220bt na 15 maanden en alle beschikbare updates (en telefonische kontakten met Kenwood) ook nog steeds. !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FPMSmit
New Member
New Member

Re: Start na de eerste update nog steeds af en toe opnieuw op

Bericht door FPMSmit »

Eddy Vetterlein schreef:Doet mijn DNX5220bt na 15 maanden en alle beschikbare updates (en telefonische kontakten met Kenwood) ook nog steeds. !
Ik wilde vandaag dezelfde vraag op het Forum plaatsen. Maar bij mij is het niet enkel een re-start, ik ben ook alle navigatie instellingen kwijt. Dus ik moet weer door de hele configuratie heen van taal, tijdzone instellen, favorieten invoeren etc. Ik heb ook de 5220 BT.

Je geeft aan dat je al diverse contacten met Kenwood hierover hebt gehad en er (nog) geen oplossing beschikbaar is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member

Re: Start na de eerste update nog steeds af en toe opnieuw o

Bericht door Eddy Vetterlein »

Had dit probleem sinds het begin.
Telkens met Kenwood gebeld en die vertelde dat er een nieuwe update aankwam en dat het daarmee zou opgelost zijn.

Er zijn inderdaad al meerdere updates geweest maar het probleem blijft blijkbaar.

In het begin liep hij gewoon vast en moest je zelf het systeem uitschakelen en terug opstarten.
Na een update doet hij nu zelf automatisch een restart en navigeert daarna gewoon verder naar de gekozen bestemming.
Alleen vervelend wanneer dit net bij een te nemen afslag plaats vind.

Wat jij hebt is dat hij waarschijnlijk bij het opstarten in plaats van de kaarten te laden automatisch terugkeert naar fabrieksinstellingen en dan ben je inderdaad je eigen favoriten kwijt (de instellingen moet je ook opnieuw in brengen maar de favorieten vind ik het ergste). Enkel de 3 vestigingen van Garmin staan er dan opnieuw in.
Straf genoeg blijven eigen POI's (flitspalen) er wel in.
Dit heb ik ongeveer 2 x per jaar.

De restart +/- 6 keer per jaar maar ik doe dan ook weinig km's (8000 per jaar).
Dikwijls (maar niet altijd) begint het met een navigatiestem (ik gebruik computerstem) die begint de haperen en over haar eigen woorden struikelt (was ook al een update voor) en dan weet je dat een restart niet lang meer uitblijft.

Verder gaat alles prima, ook het bellen met Bt en de mp3 via usb.
Daarom ben ik bang om het toestel eventueel bij Kenwood binnen te doen, temeer dat ze stellen niet veel meer te kunnen doen als er de laatste updates al opstaan.
Wachten op een nieuwe update?

Dacht dat het een probleem van de DNX5220bt was maar blijkbaar is het eerder een algemeen Kenwood-probleem.

Voordien had ik een TOMTOM720 en die was 1000 keer rampzaliger.
Het enige voordeel van een draagbaar systeem tenopzichte van een ingebouwd is dat je het draagbare aan je pc hangt en via de windows-verkenner een kopij kan maken op je PC.
Ben je dan alles kwijt dan zet je gewoon alles van je PC terug op het navigatietoestel (en je instellingen en vooral ingebrachte favorieten heb je meteen terug)

Momenteel leg ik een lijstje aan op de PC (in excell) van alle favorieten en noteer tevens hun gps-posities, en heb dit steeds in de wagen liggen, want je weet nooit wanneer hij terug naar fabrieksinstellingen gaat.
Zeker met 1 à 2 keer per jaar denk je soms dat het probleem opgelost is.

Moesten er nog gebruikers zijn met dit probleem dat ze het misschien ook even laten weten?

Groetjes

Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Kenwood”